Jeg har aldrig skrevet, at stemningen stort set ikke betyder noget - jeg skrev derimod, at den efter min mening ikke har afgørende betydning. Ingen i denne verden kan få mig til at tro, at en fanklub på lægterne vinder en kamp for holdet. Det at vinde en kamp er en samling af mange forskellige faktorer - har spillerne dagen? - har modstanderne? - hvem er heldig i de rigtige situationer, og hvem er ikke...- har nogen dommeren med sig? Osv. osv.Jakobnw skrev:Momme skrev:Opbakning til holdet er vigtigt, men det er ikke en afgørende faktor for om holdet vinder eller ej. Spillerne er prof. og får X antal tusser om måneden, så at tro man har en afgørende indvirkning er utopi. Ja, man har en indvirkning i form af god stemning, hvilket er positivt, men så er det heller ikke mere.
Mht. det Hekler skriver, så kan jeg oplyse, at jeg sidder modsat fanklubben med en cola i hånden og ser kampene, når jeg har tid.
Arh... Det er rigtig nok at spillerne er professionelle, men at påstå at stemningen stort set ikke betyder noget er noget vrøvl.
Ideen er ved stemning er jo lige så meget at vise at vi støtter dem. En proffesionel revisor sætter sgu da også pris på at man fortæller dem at de gør et godt stykke arbejde og vil måske arbejde mere pga. rosen. Vores spillere er mennesker og ikke robotter, og derfor er det endnu vigtigere at vi støtter op om holdet og synger med i dag når vi tager FCK!
Stemning er måske ikke altid afgørende, men at sige at den er ligemeget er jeg direkte uenig i.
Edit: Udover det er der hele fest aspektet i det. Mine bedste FCM minder har været på tidspunkter hvor stemningen har været fuldstændig vanvittig og for mig har det betydet minimum halvdelen af det hele.
Anerkendelse af et godt stykke arbejde er altid godt, men er og vil aldrig blive afgørende for om holdet vinder eller ej.