Hvad fanden er vi her for?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Momme

Re: Hvad fanden er vi her for?

Indlæg af Momme »

Jakobnw skrev:
Momme skrev:Opbakning til holdet er vigtigt, men det er ikke en afgørende faktor for om holdet vinder eller ej. Spillerne er prof. og får X antal tusser om måneden, så at tro man har en afgørende indvirkning er utopi. Ja, man har en indvirkning i form af god stemning, hvilket er positivt, men så er det heller ikke mere.

Mht. det Hekler skriver, så kan jeg oplyse, at jeg sidder modsat fanklubben med en cola i hånden og ser kampene, når jeg har tid.

Arh... Det er rigtig nok at spillerne er professionelle, men at påstå at stemningen stort set ikke betyder noget er noget vrøvl.

Ideen er ved stemning er jo lige så meget at vise at vi støtter dem. En proffesionel revisor sætter sgu da også pris på at man fortæller dem at de gør et godt stykke arbejde og vil måske arbejde mere pga. rosen. Vores spillere er mennesker og ikke robotter, og derfor er det endnu vigtigere at vi støtter op om holdet og synger med i dag når vi tager FCK!

Stemning er måske ikke altid afgørende, men at sige at den er ligemeget er jeg direkte uenig i.

Edit: Udover det er der hele fest aspektet i det. Mine bedste FCM minder har været på tidspunkter hvor stemningen har været fuldstændig vanvittig og for mig har det betydet minimum halvdelen af det hele.
Jeg har aldrig skrevet, at stemningen stort set ikke betyder noget - jeg skrev derimod, at den efter min mening ikke har afgørende betydning. Ingen i denne verden kan få mig til at tro, at en fanklub på lægterne vinder en kamp for holdet. Det at vinde en kamp er en samling af mange forskellige faktorer - har spillerne dagen? - har modstanderne? - hvem er heldig i de rigtige situationer, og hvem er ikke...- har nogen dommeren med sig? Osv. osv.
Anerkendelse af et godt stykke arbejde er altid godt, men er og vil aldrig blive afgørende for om holdet vinder eller ej.

Brugeravatar
Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

Le Compte skrev:

Kom med nogle bud på hvordan vi starter en fest uden at skulle vinde et mesterskab ;-)

Alle ideer skal frem
Jeg tror at den vokale opbakning kan styrkes hvis folk der vil synge med spreder sig lidt. Man kan jo bare stå med cirka 2 meters mellemrum (så man stadig kan høre hinanden). Istedet for at der står en gruppen på 8-10 mand tæt sammen. Min pointe er vel at hvis der synges på begge sider af en så er det for mange lettere at blive revet med.
Jeg tror faktisk at det fungere lige omvendt... For hvor mange har vi der bare bliver ved selv om der ikke er andre der synger? ikke nok og derfor dræber det nok nærmere stemningen end øger den.

Til dagens kamp mod FCK var det eneste tidspunkt hvor der var rigtig stemning var fra dannys scoring og til slutningen af 1. halvleg. Hele 2. halvlegen kunne en kirkegård have overdøvet os.
Men jeg lagde også mærke til at der stod særdeles mange nydere i det man en gang kaldte 'ASA' (eller noget i den dur)(gør man egentligtaget stadig det?) Jeg stod seriøst ved siden af en der ikke flyttede sine arme en eneste gang i løbet af 1. halvleg. og ved siden af ham en der havde mere travlt med at råbe af spillerne end at deltage. Det virker også dræbende da det er som at ramme en stor lydtæt mur.

Udover det lagde jeg mærke til at sangene blev holdt i forholdsvis lang tid idag. Godt initativ, men desværre hørte jeg flere der blev trætte af det og råbte for ny sang. Jeg synes vi skal fortsætte for det tror jeg bare er en tilvænningsperiode og hvis vi skal have succes med det skal man nok bare fortsætte.

Nu kom vi self. også bag ud både 3-1 og 4-1 i løbet af halvlegen, men det viser vel. Det er da nu at vi skal vise at vi er supportere og støtte op om holdet.

Det var så min vurdering af hvor galt tingene står til. Igen jeg er fremragende til at diagnosere fremfor at komme med ideer, men hvis jeg får nogle skal jeg nok sørge for at de kommer frem.

Nico

Indlæg af Nico »

Det skal lige slås fast, at jeg er glødende Brøndby-fan inden jeg skriver dette. ;)

Nu har jeg efterhånden været en del gange på Nordea, da jeg har en kammerat som er en af de "hårde" på tribunen. :P - Og jeg kan sagtens se, der er problemer med stemningen i Herning, selvom der er rent faktisk er potentiale at spore.
Jeg har selvfølgelig nogle ideer til jer, for at forbedre det. (Ellers ville jeg selvfølgelig ikke skrive)

For det første! : NY CAPO! Den nuværende (Morten?), er IKKE go nok til at få folk med. Ham eller den nye, skal være bedre til at råbe folk op, så de får hænderne op af lommerne! Det er set i mange klubber, hvor stemningen er høj - at capo'en er vild!

For det andet! : NY TROMMESLAGER! For s****, hvor er han elendig at høre på! (Ham den nuværende) - Der er INGEN rytme i kroppen - og det ville hjælpe hvis han kunne slå to slag hurtigt efter hinanden. Find evt en yngre, som har smuglyttet til fx Brøndbys, så han kan lære lidt om rytmerne. Det er slet ikke så svært endda.

Og for det tredje, skal der være flere flag. Hvorfor ikke prøve et inferno..? Simpelthen dele flag ud ved indgangen, eller læg dem på forhånd på tribunen + eventuelle flyers ved siden af?
Ellers kan man samle omkring 10 flag, HELT nede foran, hvor de bliver anvendt samtlige 90 min (eller næsten)! Det giver go effekt gutter!

Jeg synes lige i kunne bruge mine råd, men det er jo op til jer selv at vurdere.
Mvh Nico! ;)

Andersbknudsen

Indlæg af Andersbknudsen »

Det med flagene er jeg hundred procent enig i.

De andre ting må andre bedre kunne tage stilling til.

bertelgp

Indlæg af bertelgp »

jeg syntes personligt, at bestyrelsen er usynlig,men en undtagelse. jeg savner gajst og stemning fra bestyrelsen, da det er nogle personer som man ser op til, og jeg syntes også at de skulle tænke på at motiverer folk og rose dem for det de kan og bruger meget tid på i stedet for at kritiserer, f.eks. tifo efter fck kampen!!! ved godt at der er en del adminastrativ i bestyrelsen, men de kunne måske være mere synlig for dem, er nye og ikke kender folkene i bestyrelsen godt nok, det er i hverfald noget som kan motiverer andre hvis man ser at bestyrelse går op i det de laver!!!

Jesper - BW415
Geografisk sted: Sunds

Indlæg af Jesper - BW415 »

Fedt initiativ!

Som jeg ser det, er det helt store problem, at klubben er blevet alt for stor, på alt for kort tid. Vi er på meget kort tid blevet vandt til sølv og bronze, og så er der jo kun et metal der virkelig kan åbne op for euforien - det ved klubben godt, og derfor er der proklameret mesterskab i 2011.

I FC Midtjylland hersker der hverken blandt, ledere eller fans den klassiske jyske jantelovs-mentalitet. Det er på en gang befriende og dræbende for udviklingen i klubben. Befriende fordi, der endelig er kommet en klub, der ikke er bange for at have store ambitioner, og dræbende, fordi pressen og de ufattelig mange midtjyske medgangsfans har vision 2011 at veje klubben i forhold til.

Jeg er udemærket klar over, at det er et stærkt signal fra ledelsen, når de taler om placeringer i top-3 og om guldmedaljer. Det vil sponsorerne gerne høre, og hvem vil ikke være en del af en så ambitiøs fodboldforretning.

Langt om længe er jeg nået frem til pointen. Min opfattelse er, at vores egne ambitioner i øjeblikket er ved at slå os ihjel. Hvis klubben meldte ud, at i år går vi efter top-8, så ville der blive ramaskrig, ja! Men de 1000 tilskuere og 10 sponsorere der ville blive væk, ville måske alligevel komme tilbage hvis vi alligevel skulle kunne vinde fodboldkampe.

De sure gamle mænd, der kamp efter kamp sviner vores hold (og som jeg er ved at brække mig over!) på tribunen, og som føler, at en pibekoncert er på plads, når vi ikke er foran med 3-0 vil pausen, vil pludselig have meget lidt at have det i - hvis de ikke forventede at vinde hver eneste kamp. For 10 år siden var både Ikast og Herning vandt til at tabe. Hver eneste gang Ikast forvildede sig op i den bedste række, og røg ned med et ordenligt skrald. Jeg ved godt, at der sjældent var mere end 1500 tilskuere dengang, og at de der kom ikke skabte stemning. Til gengæld kom de for at se fodbold og accepterede, at vi ikke var de bedste hver gang.

Første step i denne kampagne må derfor være, at nedsætte folks forventninger. Som Hekler skriver, at kunne starte en fest, selvom vi ikke nødvendigvis vinder - Danni Califf sagde det i pressen for nylig: I AaB var fansne glade, når vi vandt fodboldkampe. I Midtjylland er de kun tilfredse, hvis vi også spiller flot fodbold.

Jeg har aldrig buhet af holdet, og kommer aldrig til det, men jeg har haft tårnhøje ambitioner på holdets vegne. Hver sæson er startet med et jubelnaivt "mon ikke vi vinder guld i år," og så er det jo klart, at man ikke kan blive andet en skuffet.

Vi skal sænke vores ambitioner, og jeg starter hermed hos mig selv. I første omgang håber jeg bare, at vi kommer til at vinde en fodboldkamp!

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Hekler skrev:Black Wolves Bestyrelse søsætter en redningsaktion for stemningen og engagementet i Midtjylland. http://www.black-wolves.com/nyheder/200 ... r-for.html

Hvad gør du for at støtte holdet, ud over at købe en billet, en pølse og en fadøl eller to?

Hvornår har dit engagement været der oppe hvor andre havde glæde af det og spillerne rent faktisk kunne føle det ude på banen?

Er vores manglende engagement på tribunen en del af den nedtur som vi oplever resultatmæssigt?

Jeg vil gerne opfordre folk til at tænke over situationen, og finde ud af om de selv er en del af problemet, eller om du også skal være en del af løsningen.

Tag første skridt på tribunen idag mod FCK, og vær med til at tage andet skridt sammen med en masser andre engagerede FCM fans på tirsdag. Og lad os så se om vi ikke kan sparke den op i en let lunten inden de næste kampe...

/Hekler
Sjovt at det er Hekler der starter denne tråd da hans svar på mine indlæg om at der var for meget Buhen og udskældning af spillere på banen resulterede i denne kommentar:
Hekler skrev:
Privat besked Top
--------------------------------------------------------------------------------

Rapportér dette indlægSvar med citat Re: FCM fans? eller...
af Hekler » 30 jul 2009, 00:13

Jeg tror du er for tyndhudet til at gå til fodbold hvis du bruger så meget tid på alle andre på

/Hekler

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg vil godt lige pointere, at selvom det er Hekler, der har startet denne tråd, så er initiativet, nyheden på forsiden, de flyers der blev delt ud til kampen mod FCK, og Facebookhenvendelsen som jeg har sendt ud, lavet på foranledning af hele bestyrelsen. Vi har haft et bestyrelsesmøde i tirsdags, hvor problematikken om det manglende engagement var (næsten) det eneste på dagsordenen.

Jeg vil også understrege, at vi ikke forventer, at der kommer et enkelt tiltag og så er det det, men at vi forventer en kampagne, med deltagelse af flere medlemmer af fanklubben, over en længere periode med det formål, at ændre fankulturen: Ask not what Black Wolves can do for you, but what you can do for Black Wolves. Vi skal have folk til at komme og støtte holdet (vokalt) og de skal gøre det selvom resultaterne ikke altid flasker sig.
Vi er ikke naive og ved godt at der vil komme dage hvor holdet får prygl og det er umuligt at piske en stemning op, men der er mange kampe, hvor BW kunne være den 12. mand, der giver 5-10 % ekstra gejst hos spillerne og vender en kamp fra nederlag til uafgjort, eller fra uafgjort til sejr.

Vi ved også godt at der måske er flere "brokrøve" blandt ældre tilskuere, at børn ikke altid ser fodbold og mange unge står med deres mobiltelefoner og smser og sådan kunne jeg blive ved.... Det nytter bare ikke noget at pege fingre (det bliver der gjort rigeligt af, når aben for FCMs resultater skal placeres). I BW bør vi kunne gøre det bedre og vi bør have potentialet til at være et aktiv for FCM og derfor vil bestyrelsen forsøge at engagere medlemmerne til at finde ud af, hvordan vi gør det bedre. Derfor starter vi med mødet tirsdag kl 19. og så finder vi ud af hvad der skal ske efterfølgende.

Lund

Andro

Indlæg af Andro »

Nu befandt jeg mig, i et engangstilfælde, på Cottonfield-tribunen i går, og jeg synes faktisk at 1. halvleg var meget positiv rent stemningsmæssigt. Jovist sang FCK højest, men det er også et af de 2-3 hold, vi ikke kan forvente at overdøve, samt de var foran.
Da vi var bagud 1-2 kunne man stadig høre sangene nede i den anden ende, der blev faktisk sunget rigtig højt i hele 1. halvleg, og FCK-fansne fik mere konkurrence end i nogle af vores andre kampe mod dem(f.eks. 0-3 kampen).

I 2.halvleg var stemningen ikke optimal, men der er stadig meget godt at tage med fra kampen, for jeg synes, at det var en forbedret stemning.

HamDenLange

Indlæg af HamDenLange »

Jeg har læst det meste af det folk skriver .. og i mine øre er det blot lort lort lort!!
De eneste som fyrer noget konkret af er RL-UBM og Nico.

Jeg griner virkelig min røv i stykker når jeg læser det folk skriver!
"For høje forventninger - derfor synger vi ikke"
"Bestyrelsen er vores store forbilleder som skal stå forrest når der skal synges"
"Viva La Vida er fremtiden"

Lad os lige slå noget på det rene;
- Om kaffen er varm har INGEN indflydelse på stemningen
- At forventningerne er for høje, har INGEN indflydelse på stemningen
- At gamle mænd råber af spillerne, har INGEN indflydelse på stemningen
- At bestyrelsen ikke står med trommer og megafon eller en ny intro sang, har INGEN indflydelse på om stemningen bliver god eller dårlig den dag!

.. Stop nu med at skyde skylden på ALT hvad der er i nærheden af jer og tag en del af ansvaret! Det SÅ meget den indstilling folket på Nordea har! Folk synger med når man er foran efter 10 minutter - ellers er der død stille!
Det eneste det kræver for at hæve stemningen er bajer og at folk de har den indstilling at der skal synges LIGE MEGET HVAD! Nordea har et forholdsvis stort potentiale, men det bliver overhovedet ikke udnyttet da de fleste på Nordea er medgangsfans! (plus at folk bliver røv trætte af at synge de piv dårlige sange som vi har!) .. Dette bringer mig til mine konkrete forslag!

1) Ny Capo, beklager Morten - efter din trofaste indsats, så er det tid til forandring. Hvis man kigger på capoerne i BIF - GF - FCK så forstår de at motivere til sang, de sætter sig i respekt og folk gør som de siger! (Hvilket slet ikke er tilfældet her)
2) Ny Trommeslager, beklager John T - efter MANGE år på bagen, skal vi have en trommeslager som kan slå andre takter end på taktslag 1 og 3! (Det skal også være en fryd for øret at hører på trommen, hvilket ville være en skam at sige!)
3) Nye sange, det er simpelthen for ynkeligt at hører på de samme sange i 90 min.
og det er de samme sange siden år 05'!
4) Flere flag - som bliver flaget med gennem hele kampen!
5) Nye tifoer som får folk med og får folk til at få lyst til at blive lidt mere aktive
6) DROP DEN INTROSANG "Allways behind you we will stand" - altså melodien. Jeg har ALDRIG I MIT LIV følt mig mere dum og flov ved at være FCM fan! Det var for høj, for dårlig kvalitet og melodien passede slet ikke til selve sange!
7) Lad være med at købe popcorn(det er ikke biografen!)! Is! Kaffe! Det eneste der er brug for på Nordea er pøller - brød - fladbamser og saftevand til de små som ikke er gamle nok til at købe øl!

- Det er sq ikke så svært drenge!
- Jeg er ikke så lang igen.. :roll:

Jesper - BW415
Geografisk sted: Sunds

Indlæg af Jesper - BW415 »

HamDenLange

Jeg tror du undervurderer situationen ufattelig meget. "Drik jer stive og gå amok..." Det er omtrent essensen af dit indlæg.

Jeg vil ikke svare for andre, men i forhold til mit eget indlæg omkring de høje ambitioner, så holder jeg fast. Jo højere ambitioner klubben har, jo mere forventer vi at vinde - og går det ikke sådan, er det sværere at hive sig selv op.

Vi er mennesker, ikke maskiner - selvfølgelig bliver fans påvirket at spillet på banen, vejret, om det er lørdag eller søndag og alt mulig andet. Det handler ikke om undskyldninger. Jeg ved godt at det kan lade sig gøre at piske en syg stemning op i Brøndby næsten hver gang - og (beklager mine fordomme) men det handler jo om, at halvdelen derovre ikke har job, børn eller karriere og derfor uden problemer kan drikke hjernen ud både hjemme og ude uge efter uge, slås lidt, og ellers skrige igennem - de skal aldrig nå andet en Brøndby - sådan er det bare ikke hos os.

Micha_el

Indlæg af Micha_el »

1) Ny Capo, beklager Morten - efter din trofaste indsats, så er det tid til forandring. Hvis man kigger på capoerne i BIF - GF - FCK så forstår de at motivere til sang, de sætter sig i respekt og folk gør som de siger! (Hvilket slet ikke er tilfældet her)
2) Ny Trommeslager, beklager John T - efter MANGE år på bagen, skal vi have en trommeslager som kan slå andre takter end på taktslag 1 og 3! (Det skal også være en fryd for øret at hører på trommen, hvilket ville være en skam at sige!)
3) Nye sange, det er simpelthen for ynkeligt at hører på de samme sange i 90 min.
og det er de samme sange siden år 05'!
4) Flere flag - som bliver flaget med gennem hele kampen!
5) Nye tifoer som får folk med og får folk til at få lyst til at blive lidt mere aktive
6) DROP DEN INTROSANG "Allways behind you we will stand" - altså melodien. Jeg har ALDRIG I MIT LIV følt mig mere dum og flov ved at være FCM fan! Det var for høj, for dårlig kvalitet og melodien passede slet ikke til selve sange!
7) Lad være med at købe popcorn(det er ikke biografen!)! Is! Kaffe! Det eneste der er brug for på Nordea er pøller - brød - fladbamser og saftevand til de små som ikke er gamle nok til at købe øl!

alt dette er fint syns jeg på en måde
men ved du hvor lang tid det tag at lave flag eller tifo.

nu har jeg vært i tifo i et stykkke tid stoppe i gå da det vi laver åbenbart ikke er godt nok for en i bw´s bestyrsel jeg har vært der ud over 20 timer i denne uge plus jeg har abejder ved siden af
ved du hvor meget tid de frivilig bruger på det
hvad gøre du selv for kluben

Dennis

Indlæg af Dennis »

Nico skrev:Det skal lige slås fast, at jeg er glødende Brøndby-fan inden jeg skriver dette. ;)

Nu har jeg efterhånden været en del gange på Nordea, da jeg har en kammerat som er en af de "hårde" på tribunen. :P - Og jeg kan sagtens se, der er problemer med stemningen i Herning, selvom der er rent faktisk er potentiale at spore.
Jeg har selvfølgelig nogle ideer til jer, for at forbedre det. (Ellers ville jeg selvfølgelig ikke skrive)

For det første! : NY CAPO! Den nuværende (Morten?), er IKKE go nok til at få folk med. Ham eller den nye, skal være bedre til at råbe folk op, så de får hænderne op af lommerne! Det er set i mange klubber, hvor stemningen er høj - at capo'en er vild!
Vel ikke mange der helt ærligt kan være uenig i, selvom Morten gør hvad han kan. En lidt mere ædrulig, udholdende og ernergisk capo ville gøre en forskel. Men ved ikke hvor i alverden vi skulle rekruttere ham fra. Tror ikke at ham eller de personer findes i BW regi for tiden og slet ikke i den kreds af folk der har noget at sige. En capo der ikke står og råber Kuhn hen eller står og råber USA USA efter et 1-4 nederlag på hjemmebane er også helt i toppen på min ønskeliste. No offense Morten.
Nico skrev: For det andet! : NY TROMMESLAGER! For s****, hvor er han elendig at høre på! (Ham den nuværende) - Der er INGEN rytme i kroppen - og det ville hjælpe hvis han kunne slå to slag hurtigt efter hinanden. Find evt en yngre, som har smuglyttet til fx Brøndbys, så han kan lære lidt om rytmerne. Det er slet ikke så svært endda.
Her er der nok heller ikke mange der vil sige dig imod hvis de skulle svare helt ærligt. Men igen så er det jo i mangel på bedre alternativer.
[/quote]
Nico skrev: Og for det tredje, skal der være flere flag. Hvorfor ikke prøve et inferno..? Simpelthen dele flag ud ved indgangen, eller læg dem på forhånd på tribunen + eventuelle flyers ved siden af?
Ellers kan man samle omkring 10 flag, HELT nede foran, hvor de bliver anvendt samtlige 90 min (eller næsten)! Det giver go effekt gutter!
Blev forsøgt i de gode "gamle dage" da de gamle drenge startede UBM, det var dengang BW ikke så UBM som en trussel. Den daværende Tifogruppe og bestyrelse havde en tolerance overfor UBM og vi fik lov til at lave flag og bannere i BW lokaler og til dels med Tifogruppens midler. Idag vil de hellere have materialer liggende under tribunen og rådne op.
Nico skrev: Jeg synes lige i kunne bruge mine råd, men det er jo op til jer selv at vurdere.
Mvh Nico! ;)
Tak for dine indput, tror de fleste vil give dig ret. Men at finde løsninger er nok problemet. De første to ting kan jeg umiddelbart ikke så en hurtig løsning på. Den med det visuelle og flagene kræver enten nye og flere kræfter til Tifo eller en der gider tage ansvar for et sammenarbejde imellem Tifo og UBM. Men kræver selvføgeligt vilje fra en del folk med forskellige ønnesker og mål.

Det er ikke en popularitets konkurrence!

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

bertelgp skrev:jeg syntes personligt, at bestyrelsen er usynlig,men en undtagelse. jeg savner gajst og stemning fra bestyrelsen, da det er nogle personer som man ser op til, og jeg syntes også at de skulle tænke på at motiverer folk og rose dem for det de kan og bruger meget tid på i stedet for at kritiserer, f.eks. tifo efter fck kampen!!! ved godt at der er en del adminastrativ i bestyrelsen, men de kunne måske være mere synlig for dem, er nye og ikke kender folkene i bestyrelsen godt nok, det er i hverfald noget som kan motiverer andre hvis man ser at bestyrelse går op i det de laver!!!
Her er vi på sporet af noget... stop alt den interne kritik af hinanden...jeg vil gerne rose for en super tifo i går... forsæt Michael... noget andet jeg undrede mig over efter kampen i går var, at UBM og en flok af BW stod og svinede hinanden til, Nodea er vel stor nok til alle..stemningen blive for alvor ødelagt ved interne slagsmål om hvem der har ret til hvad og hvorfor. Måske skulle der være et forsonings møde mellem BW og UBM, i bund og grund er det det samme i vil... støtte holdet..
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Micha_el

Indlæg af Micha_el »

syns mang hering har ide og forslag til nå af det

men hvorfor er vi kun 4 i tifo så
hvorfor er det så altid så svært at finde folk til at hjælp.

min oplevs er at det der råber højst er dem der laver minst

Besvar