Spillerindkøb 2

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Re: Spillerindkøb 2

Indlæg af Hausser »

Tja, han scorede 5 mål i Tippeligaen i den første sæson har var der (2006) så vi mangler at få placeret 7 kasser, mon ikke de er blevet scoret i pokalen? Nu ved jeg ikke hvornår de 7 mål er faldet, men mon ikke flere af dem er faldet mens han har spiller norsk første division? Det betyder faktisk nok at langt hovedparten af målene er scoret i den andenbedste række :)

Xort

Husk overskriften

Indlæg af Xort »

Som der står i overskriften.. så husk lige at ændre den så det er til at holde styr på!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

My bad, jeg fik vendt en sætning på tysk til, han havde scoret 14 mål i Tippeligaen 2006!

Peter Ross

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Der er jo også interesse for Christian Olsen, det
> kommer vist an på hvilke klubber der er intersse
> fra.

Uden tvivl, men som regel når der er interesse fra udlandet og spilleren ikke engang spiller i den bedste nationale liga, er det som udgangspunkt en vis blåstempling. Hvornår blev der sidste gang solgt en spiller fra den danske 1. division til udlandet?

> Og nej, blot at kunne score mål er ikke altid et
> kvalitetsstempel, Rasmus Katholm har trods alt
> bombet mere i Fredericia (16 kasser) end Kienast
> har gjort det i den norske første division. Der er
> vel ingen som ser Katholm som en attraktiv spiller
> blot fordi han har bombet i den næstbedste pække?

Det er jeg slet ikke uenig i, siger også kun at et højt scoringssnit altid er et vist kvalitetsstempel, men naturligvis ikke alt. Vil dog igen hæfte mig ved at en udenlandsk interesse for en 1. divisionsspiller sjældent er ubegrundet, og at jeg ikke vil betænke Ørgaard det mindste i at hente ham til fornuftige penge.

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

NEJ OG ATTER NEJ, ser en del norsk fodbold og ser ikke en fremtid i ham slet ikke fcm, og den pris som er nævnt fra norsk presse ca. 14 mio. Så hellere en kort tidskontrakt til Kim christensen på 1 år. til ca 2 mio. og se om han ikke er den rette til at spille fremme og har ryd for at hjælpe de unge spillere i truppen fra tidligere klubber.

Arff

Ken Ilsø

Indlæg af Arff »

FCM og SE kan ikke blive enig hvor meget de skal give ekstra, plus Speedy.

"Ifølge avisen trækker det også op til en byttehandel mellem SønderjyskE og FC Midtjylland. Ken Ilsø og Christian Olsen skal således bytte klub, men der er fortsat uenighed om, hvor meget FC Midtjylland skal betale ekstra."

http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=,84982

Cee-Jay

Re: Ken Ilsø

Indlæg af Cee-Jay »

Der er nok uenighed om Christian Olsen's værdi... Men håber han (CO) få ordentlig gang i netmaskerne igen. Hellere se ham i en lyseblå trøje, end den muggrønne...

Chap

Indlæg af Chap »

Det er egentlig lidt sjovt at Jens Ørgaard i denne artikel http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID= har udtalt, at vi har bevæget os op på en anden hylde hvad angår spillere - og stadigvæk køber vi en, som i mine øjne ikke kan gå direkte ind i startopstillingen. Selvfølgelig lyder han spændende, og på længere sigt kan han vel også blive rigtig god, hvis han udvikler sig endnu mere - men når vi har en spiller som f.eks. Mads Albæk, som er i perifirien til den offensive centrale midtbaneplads, kan jeg ikke rigtig se meningen i dette køb, hvis det altså bliver en realitet.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Chap Skrev:
> Det er egentlig lidt sjovt at Jens Ørgaard i denne
> artikel
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedID=2906&mode
> =laes_nyhed&topID= har udtalt, at vi har bevæget
> os op på en anden hylde hvad angår spillere - og
> stadigvæk køber vi en, som i mine øjne ikke kan gå
> direkte ind i startopstillingen. Selvfølgelig
> lyder han spændende, og på længere sigt kan han
> vel også blive rigtig god, hvis han udvikler sig
> endnu mere - men når vi har en spiller som f.eks.
> Mads Albæk, som er i perifirien til den offensive
> centrale midtbaneplads, kan jeg ikke rigtig se
> meningen i dette køb, hvis det altså bliver en
> realitet.

Nu er Ken Ilsø altså U/21 landsholdsspiller, og nok næppe så ombejlet som det er tilfældet uden grund, så at sammenligne ham med Albæk synes jeg ikke helt har sin rigtighed. At de så utvivlsomt har en del til fælles som spillertyper, er så en anden snak...

Må gentage mig selv igen og sige, at jeg kun kan bifalde købet af unge lovende danske talenter, også selvom prisen er på et højt niveau. Og jeg har også tænkt mig at klappe i mine små hænder af glæde hvis vi henter Beckmann i Lyngby, men det er så igen en helt anden snak.

Så en pris på under 6-7 millioner, og C. Olsen med i købet, så siger jeg hjerteligt velkommen!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Prisen for Ilsø, mener jeg der skal en del under 6-7 millioner + C.O, for at det har været en god handel. En 2-3 stykker + C.O er mere rimeligt.

Hvis vi henter Ilsø, og det er der jo noget der tyder på, så er jeg ret sikker på han ikke kommer til at spille på den offensive midtbane, eller rettere, han kommer ikke til at spille med to angribere foran sig i så fald. Jeg tror han komme til at spille på den position som Thyge også har gjort, som en hængende angriber men en stor angriber foran sig. Han er simpelthen for lidt defensiv til at kunne bruges på den centrale midt.

Der findes i øvrigt et fint interview med Ilsø i to dele på 442.dks glimrende hjemmeside. http://www.442.dk/index.php/tv/clip_id=13579

Er der nogen der har læst papirsudgaven af EB, som kan uddybe om det står mere end i den korte artikel inde på bold.dk?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Prisen for Ilsø, mener jeg der skal en del under
> 6-7 millioner + C.O, for at det har været en god
> handel. En 2-3 stykker + C.O er mere rimeligt.

Har du fulgt lidt med i markedsprisen på unge danske talenter nu til dags? 2-3 millioner er ALT for lidt, også med C.O oveni. 6-7 millioner, så har vi fået en rimelig handel i mine øjne, markedet taget i betragtning.

Hvad er der desuden blevet af troen på at vi kan udvikle spillere?! Vi taler her om en meget hyppet U/21 landsholdsppiller. Hvis vi køber ham for den nævnte pris, så er jeg skam ikke det mindste i tvivl om at vi kommer til at tjene penge på ham på den lange bane!

> Hvis vi henter Ilsø, og det er der jo noget der
> tyder på, så er jeg ret sikker på han ikke kommer
> til at spille på den offensive midtbane, eller
> rettere, han kommer ikke til at spille med to
> angribere foran sig i så fald. Jeg tror han komme
> til at spille på den position som Thyge også har
> gjort, som en hængende angriber men en stor
> angriber foran sig. Han er simpelthen for lidt
> defensiv til at kunne bruges på den centrale
> midt.

Det er jeg for så vidt enig i, selvom jeg også nok tror vi skal få ham at se på begge kanter, såfremt vi køber ham naturligvis.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg følger skam med, jeg mener bare ikke Ilsø er 7-8 millioner værd, specielt ikke for os. Jeg vil mene en pris på omkring 4-5 millioner er mere korrekt og med C.O i bytte, så mener jeg vi kommer ned på en pris omkring de 2-3 millioner kr.

Vi skal trods alt huske på at han:

- Ikke bliver indkøbt til starteren, men som en bredde/udviklingsspiller. 7-8 millioner for en udviklingsspiller, men mindre talentet unikt, er altså ekstremt.

- Han kun har scoret 4 mål i første division hvor han bl.a har spillet angriber en del af tiden. Han har spillet mange gode kampe men er altså ekstremt ustabil i sine præstationer og har også været helt væk i mange kampe.

- Så er han altså heller ikke yngre, han er 86er. Troest har til sammenligning spillet næsten 3 sæsoner i ligaen og han er 87er.

Kent

Indlæg af Kent »

BW - 665 Skrev:
> Har du fulgt lidt med i markedsprisen på unge
> danske talenter nu til dags? 2-3 millioner er ALT
> for lidt, også med C.O oveni. 6-7 millioner, så
> har vi fået en rimelig handel i mine øjne,
> markedet taget i betragtning.

Du er med på, at fx Zimling kostede 7 mio så sent som i vinters? Demba lå på omkring 8, Chr. Poulsen på 5? Her snakker vi altså om spillere, der har bevist rigtig meget mere end Ilsø, og er forstærkninger fra dag 1. 6-7 mio er alt for meget for Ilsø. Helt enig i, at vi ikke skal give mere end 2-3 + Chr. Olsen. Manden har længe meldt ud at han vil væk, så SE er altså også presset til at sælge.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Kent Skrev:
> Du er med på, at fx Zimling kostede 7 mio så sent
> som i vinters? Demba lå på omkring 8, Chr. Poulsen
> på 5? Her snakker vi altså om spillere, der har
> bevist rigtig meget mere end Ilsø, og er
> forstærkninger fra dag 1.

Det er jeg skam fuldkommen bevist om, men de spillere du nævner der er mere eller mindre færdigudviklede spillere - what you see is what you get.

Hvorfor tror du Kjær blev solgt for 30 millioner? Er han virkelig så meget bedre end så mange andre forsvarsspillere? Det handler jo om at unge talenter er lottokuponer som potentielt kan udløse kæmpe gevinster, og Ilsø har potentialet til at nå virkelig langt, derfor det høje prisskilt.

> 6-7 mio er alt for meget
> for Ilsø. Helt enig i, at vi ikke skal give mere
> end 2-3 + Chr. Olsen. Manden har længe meldt ud at
> han vil væk, så SE er altså også presset til at
> sælge.

At SE er presset til at sælge er så noget andet, men jeg tror skam de har interesse nok til at skrue prisen op til et pænt niveau alligevel.

- Men lad os vente og se, hvis handlen altså bliver til noget, er stadig overbevist om vi ikke får ham for under 5, men jeg skal da gerne erkende min fejl hvis vi rent faktisk kan hente ham for 2-3 millioner - og samtidig lovprise Ørgaard for en god handel!

Chap

Yssouf Koné

Indlæg af Chap »

Lidt info:
http://godfoten.rbk.no/diverse/spiller.aspx?id=19#top
http://en.wikipedia.org/wiki/Yssouf_Kon%C3%A9

Nogle film med ham:
http://youtube.com/watch?v=Xe1-5A2Jft0
http://youtube.com/watch?v=IWB43BA-TQ0

Kunne han være en mulighed? Ifølge denne artikel http://fotball.bt.no/eliteserien/article110306.ece har den interesserede klub budt sølle 1,6 mio. norske kr. for ham, så prisen kan vel ikke skræmme os væk. Derudover har han masser af erfaring fra bl.a. Champions League osv. Efter min mening ville han være en klasse spiller at signe.

Besvar