Dagens træning

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: Dagens træning

Indlæg af Peter Ross »

Endnu en dag på træningsbanerne.

Fraværende var:
Magnus Troest - spares formentligt pga. bentøjet
Winston Reid - småluntede kort omkring banen, men træner med igen i morgen
Maros Klimpl - Stod og tog sig til lænden, men ved ikke om der skal lægges noget i det ?

Resten af truppen trænede med, hvor Kolja, Dadu og Femi dog trak sig efter de indledende firkantsspil, noget presspil og og lidt løb. Ikke noget alvorligt, de har højest sandsynligt bare fået nogle skrub i går. Kolja klagede dog lidt over venstre læg lød det til, men han så ellers ikke ud til at være besværet af den.
Træningen bestod som sagt af de klassiske firkantsspil til at starte med, derefter tog spillerne nogle løb, inden de gik over til noget presspil i 2 firkanter, hvor der var vægt på presset på boldholderen, der skulle skille sig så fornuftigt af med bolden som muligt.
Herefter blev de resterende spillere delt ind i 3 hold á 6, der så igen blev splittet op i 3 hold á 2 spillere. 2 spillere på kanten af den boks de spillede i, der skulle fungere som støtter for de 2 der havde bolden. Øvelsen gik simpelt ud på at spille i små rum, for så at afslutte (selvfølgelig med målmand på kassen).

Træningen blev sluttet af med 10 løb fra felt til felt. De spillere der spillede mindst 45 minutter i går slap dog med 5 løb.

Helt til slut blev banen invaderet af ca. 4.000.000 børn fra Fodboldskole, der skulle have autografer, hvor i sær Thygesen var populær.

Det kan nævnes Anders Rasmussen kom kort ud. Han så ikke ud til at være besværet væsentligt af skulderen mere, så det er ganske positivt for ham :)

Frank nævnte efter træningen, at han i næste uge skal have undersøgt sit hjerte, for at klarlægge om der er problemer, eller om det "bare" var et enkeltstående tilfælde i går.

Derudover kan jeg nævne, at Christopher Poulsen virkede meget åben. Han var i hvertfald ikke bange for at komme over og snakke om både løst og fast, bl.a. om sit kendskab til absolut topboy Catzo fra Fanatikos, og om hvordan det er at blive lagt for had af hovedparten af Viborgs fanskare...

Peter Ross

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tak for rapporten, tror vi er mange der følger interesseret med i dem. Hvis skaderne til forsvarerne vedbliver, så kommer vi godt nok til at stille noget alternativt op mod Esbjerg, så ved den vel hedder Kolja og Simon Kjær tror jeg?

Håber de får Klimpls spillertilladelse på plads til weekenden og han kommer sig over hvad det nu er han fejler, kunne være interessant at få ham i aktion..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det er ikke noget alvorligt med hverken Winston eller Troest, så mon ikke de spiller lørdag, med mindre man helt bevidst vælger at spare dem. Var det en kamp om point, så havde de i hvertfald spillet, det er jeg ikke i tvivl om.

Peter Ross

René

Indlæg af René »

hvad med Raska?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Trænede med igen som forventet. Så ikke ud til at have nogle problemer, og af hvad jeg overhørte af hans samtale med Preben Andersen (fys), så nævnte han heller ikke selv nogle nævneværdige skavanker.

Peter Ross

René

Indlæg af René »

super - tak for tilbagemeldingen

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Igen blev morgensøvnen afbrudt for et besøg på træningsbanen.

Fraværende var:
Frank Kristensen - Blev scannet i Herning, men kom tilbage med 15 minuttert tilbage af træningen
Dadu - Skadet, vil jeg tro
Anders Rasmussen - Arbejder nok på at styrke skulderen
Maros Klimpl - Vil gætte på han er skadet, eller kan det være pga. problemer med arbejdstilladelsen ?

Derudover luntede Claus Madsen rundt om banen de første 50-60 minutter. Hans højre knæ, han forvred i sidste uge, kan ikke umiddelbart holde til træningen endnu, selvom han forsøger sig fra tid til anden.

Træningen startede med 3 hold, der hver lavede korte afleveringer til hinanden i en firkant, hvor spillerne roterede konstant.
Herefter gik de over til noget andet spil i firkant, dog ikke noget jeg lagde mærke til, da Rasmus Fyhn ville snakke :)

Efter spillene i firkant overtog Lars Raundahl for et kort øjeblik. Spillerne skulle lave forskellige øvelser, inden de skulle spurte kort. Winston så meget skarp ud her, men om det var pga. de lange arme, så han lettere kunne nå keglerne de skulle røre inden spurten, vides ikke med sikkerhed :) Denne øvelse deltog Simon Poulsen ikke i, da det ikke er optimalt for hans lyske med små hurtige sprints.

Efter spurterne blev truppen delt ind i 3 hold, hvoraf det ene gik ned til Lars Raundahl i den ene ende, hvor der blev kørt nogle afslutninger. Her var Sivebæk særdeles skarp (i følge ham selv...).
De 2 hold, der ikke skulle øve afslutninger, spillede kamp mod hinanden på halv bane, hvor der var godt tempo på, dog ikke så intensivt, da Thomasberg indskærpede de lige skulle passe på hinanden, da der er kamp i morgen.

Herefter blev holdet til i morgen udtaget:
Raska
Jessen - Troest - Winston/Kjær - Juelsgård
Danny - Salami - Røll - Flinta
Thyge - Frank

Jeg er næsten sikker på Frank var angriberen, dog kan min hukommelse svigte :) Troests makker i midterforsvaret er jeg heller ikke sikker på, men jeg er overbevist om det var Winston Thomasberg nævnte.
Bænken bliver: Heinze, Baba, Don O, Kjær/Winston, Christopher Poulsen, Lawal, Ragus og Sivebæk.

Simon Poulsen, Weinkouff, Rasmus Hansen, Claus Madsen, Femi, Dadu og Kolja står over af forskellige årsager. Dog har de ikke fri af den grund. Lars Raundahl trækker dem i gennem noget styrketræning og noget løb, så det er ikke ren ferie for dem.

Kolja skal scannes i morgen, for at se om lysken er meget slidt. Han har lidt problemer med den, dog ikke noget alvorligt som det ser ud pt., men hellere være på den sikre side.

Pimpong trænede med i dag, men om han også gør det i næste uge, ved jeg ikke. Tog sig god tid til børnene fra Fodboldskole, så han var som man kender ham.

Franks scanning viste ikke nogle større problemer. Han kan i hvertfald træne fuldt med igen, lød det til.

Det var vist alt for i dag...

Peter Ross

Bjerg90

Indlæg af Bjerg90 »

Tak for dine fine rapport!

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Herefter blev holdet til i morgen udtaget:
> Raska
> Jessen - Troest - Winston/Kjær - Juelsgård
> Danny - Salami - Røll - Flinta
> Thyge - Frank

Spændende hold, forsvaret er det vel kun Troest der er sikker i den nye sæson, Flinta bliver vel ikke førstevalg i sæsonen,
da vi har Simon, men under omstændighederne er det vel det stærkeste vi kan stille..

Kent

Indlæg af Kent »

Kan du ved lejlighed (fx i ved kampen i morgen) ikke prøve at få uddybet det med Klimpl lidt?

Det virker mærkeligt, at han hverken træner eller spiller med. Der er kun 14 dage til den første vigtige kamp, og når han ikke er med i morgen, så er der kun 1 kamp tilbage, til at få ham spillet ind. Vi må også gå ud fra, at vi i den sidste træningskamp mod OB må starte med start-11 til Keflavik-kampen.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kent Skrev:
> Kan du ved lejlighed (fx i ved kampen i morgen)
> ikke prøve at få uddybet det med Klimpl lidt?

Jo, jeg kan godt lige forhøre mig.

Peter Ross

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Dadus fravær havde en logisk årsag.

Tillykke til Dadu med den lille ny, når den en gang kommer til verden :)

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

Men er overskriften ikke lidt skidt valgt? "Sendt hjem" - ville han ikke selv eller hvad? Jeg troede først, at han var blevet smidt hjem. De burde vel have skrevet: "Dadu på barsel" el.lign.
Når du alligevel skal uspørge om Klimpl i morgen, kan du så ikke lige høre hvornår Dadus kone kommer herop. Jeg troede egentlig hun havde fået indrejsetilladelse, men det kan jo være hun gerne ville føde i hjemlandet.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ret uheldig overskrift ja, virker som om han er smidt ud af klubben ;-)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kent Skrev:
> Når du alligevel skal uspørge om Klimpl i morgen,
> kan du så ikke lige høre hvornår Dadus kone kommer
> herop. Jeg troede egentlig hun havde fået
> indrejsetilladelse, men det kan jo være hun gerne
> ville føde i hjemlandet.

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,552 ... #msg-55839

Ca. 1 måned, hvis man ellers kan stole på Arff :)

Peter Ross

Arff

Indlæg af Arff »

Peter Ross Skrev:
>
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,55267,55839#ms
> g-55839
>
> Ca. 1 måned, hvis man ellers kan stole på Arff :)
>
> Peter Ross

Siv spurgte Dadu, hvornår hun kom herop, og Dadu svarede cirka 1 måned :)

Besvar