Urmas Rooba tilbage til heden??

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Allan B.

Re: Francis Dickoh - En mulighed ?

Indlæg af Allan B. »

Han er født her og pæredansk. Forældrene kommer fra Ghana. Har fået sin fodboldopdragelse i B93, der har fostret mange talenter.

Han er meget ambitiøs og lærevillig. Da flere udenlandske klubber har vist interesse tvivler jeg på han kommer til FCM. Men man skal aldrig sige aldrig.

http://www.fcnfodbold.dk/VisNyhed.asp?id=877

Allan B.

Lars EC

Re: Urmas Rooba tilbage til heden??

Indlæg af Lars EC »

Helt enig. NJ har slet ikke vist noget på back-pladsen. Det er næsten synd for ham, at han skal spille der, bare fordi han er venstrebenet. Da Rooba spillede for os, var han ligaens klart bedste venstreback. Det siger vel alt om hans kvaliteter...

Jeg håber da meget på, at han "vender hjem" til os igen. Men det kan også være han vælger Flora Talinn igen. Hvis vi får ham, så vil jeg mene, at vores hold er komplet (hvis Pimpong forlænger).

Thomas Lund

Re: Urmas Rooba tilbage til heden??

Indlæg af Thomas Lund »

Som der skrives var hans indlæg ofte knaldhårde hvilket bundede i at manden ikke magtede at løfte bolden. Der skrives at han er bundsolid, men (og nu gentager jeg mig selv) hvis man skal have en komplet forsvarsspiller nytter det ikke noget at han frem ad banen mister bolden og sælger holdet, som vi f.eks. har set Daugård gøre for efthånden (heldigvis) noget tid siden.

Defensivt er Rooba en af ligaens bedste backs og ja han løber hurtigt, men offensivt udviklede han sig ikke meget og han slog aldrig til, heller ikke i FCK og derfor varmede han bænken. Han er ikke en spiller jeg er vildt begejstret for, men hvis prisen og lønnen er forholdsvis lav, så ville han være e god reserve og hvis han så har udviklet sin teknik med bolden, kan han blive endnu bedre.

Lund

Besvar