Superligaen 19/20
Re: Superligaen 19/20
Vi knækker nødderne en ad gangen. Alle kan sikkert huske hvor svær en nød det var at knække at vinde et mesterskab. Så skete det, og siden har vi haft en helt anden mentalitet omkring det.
Den ene gang vi er gået i gruppespillet i EL, er vist den enlige svale som ingen sommer gjorde. Vi kæmper stadig for at knække dén nød. Men som med mesterskabet er jeg fortrøstningsfuld overfor at det også vil ske. Vi har flyttet os voldsomt meget som klub de seneste år. Den stabilitet og den stærkere trup vil snart slå igennem europæisk også. Men som der skrives om FCK i disse dage, så kan vi ikke bruge en sommerpause til at sælge vores bedste spillere, for så er vi sat tilbage når de her vigtige kampe kommer. Det må være en præmis at vi ikke svækker vores hold kort før kvalifikationskampene, men det er jo nok også desværre lige på det tidspunkt at priserne går amok. Det er en balancegang vi skal lære.
Den ene gang vi er gået i gruppespillet i EL, er vist den enlige svale som ingen sommer gjorde. Vi kæmper stadig for at knække dén nød. Men som med mesterskabet er jeg fortrøstningsfuld overfor at det også vil ske. Vi har flyttet os voldsomt meget som klub de seneste år. Den stabilitet og den stærkere trup vil snart slå igennem europæisk også. Men som der skrives om FCK i disse dage, så kan vi ikke bruge en sommerpause til at sælge vores bedste spillere, for så er vi sat tilbage når de her vigtige kampe kommer. Det må være en præmis at vi ikke svækker vores hold kort før kvalifikationskampene, men det er jo nok også desværre lige på det tidspunkt at priserne går amok. Det er en balancegang vi skal lære.
-
mousebreaker
Enig.Ravnen skrev: ↑28. feb 2020, 23:26Vi knækker nødderne en ad gangen. Alle kan sikkert huske hvor svær en nød det var at knække at vinde et mesterskab. Så skete det, og siden har vi haft en helt anden mentalitet omkring det.
Det er lige så vigtigt at man har købt de profiler der skal bære holdet til gruppespil senest i vintervinduet, så de har tid til at falde til.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/z ... foran-fcm/
Zeca vinder udover titlen som årets spiller også titlen for årets dummeste udtalelse.
Vi har samlet smidt 10 point. Hvis vi så legede med tanken om at vi havde tabt begge indbyrdes kampe til FCK, så havde vi smidt 14 point.
Zeca mener altså at de havde smidt maks 4 point hvis det ikke havde været for de trætte Europa ben. Gad vide om de havde klaret sig bedre i årets første kamp mod Esbjerg, hvis det ikke var for de trætte Europa ben? Der havde de trods alt kun fået et par måneders hvile.
Det er en vanvittig arrogant holdning og negligering af at vi har gang i en vanvittig sæson i den hjemlige liga.
Zeca vinder udover titlen som årets spiller også titlen for årets dummeste udtalelse.
Vi har samlet smidt 10 point. Hvis vi så legede med tanken om at vi havde tabt begge indbyrdes kampe til FCK, så havde vi smidt 14 point.
Zeca mener altså at de havde smidt maks 4 point hvis det ikke havde været for de trætte Europa ben. Gad vide om de havde klaret sig bedre i årets første kamp mod Esbjerg, hvis det ikke var for de trætte Europa ben? Der havde de trods alt kun fået et par måneders hvile.
Det er en vanvittig arrogant holdning og negligering af at vi har gang i en vanvittig sæson i den hjemlige liga.
Zeca gør sig selv til grin med sådan en uintelligent kommentar. Får lyst til at råbe: Tudefjæs 
-
mousebreaker
Det der har Victor Nelsson også udtalt. Det er helt sikkert noget de har talt om internt, medmindre det er journalister der har lavet en fejl.
Det sjove er så at for at være 15 point foran så skulle de opnå et pointsnit på 3,05 per kamp, da vi med to nederlag til FCK ville have sat 14 point til. 3,05 i snit tror jeg ville være en rekord der aldrig ville blive slået
Det er top arrogante kommentarer fra spillere fra Danmarks med afstand mest utålelige og arrogante klub. De er faldet godt til og passer til klubben må man sige.
Det sjove er så at for at være 15 point foran så skulle de opnå et pointsnit på 3,05 per kamp, da vi med to nederlag til FCK ville have sat 14 point til. 3,05 i snit tror jeg ville være en rekord der aldrig ville blive slået
Det er top arrogante kommentarer fra spillere fra Danmarks med afstand mest utålelige og arrogante klub. De er faldet godt til og passer til klubben må man sige.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Hvor er dette dejlig læsning.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... s-rekorder
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... s-rekorder
-
Steffen am
Måske nye tider for Brøndby?
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... mp/8027632
Er selvfølgelig en del af historien om Yousee vs. Discovery at færre mennesker har adgang til kampen, men må dog alligevel være træls læsning for Brøndby oven på de dårlige økonomiske historier.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... mp/8027632
Er selvfølgelig en del af historien om Yousee vs. Discovery at færre mennesker har adgang til kampen, men må dog alligevel være træls læsning for Brøndby oven på de dårlige økonomiske historier.
Bliver spændende og se, hvor lang tid FCK skal undvære Ståle. Sormani fik 5 dages karantæne.
Hvad lavede han? Ligner på resultat.dk at han har fået 2*gul tænker det er for brok?
I såfald er det formenligt blot en dags karantæne - om der gælder samme regler for trænere som for spillere om, at når man ryger ud af pokalen, så tager man de røde kort med over i ligaen ved jeg ikke - men det vil vel være oplagt.
Standarden er blot én dags karantæne, som eksempelvis Martin Retov havde det i sidste runde.
Sormanis 5 dages karantæne kom jo på baggrund af at han under karantænen alligevel var i dialog med bænken.
Jeg synes at folk er en kende urealistiske i nogle af deres vurderinger...mousebreaker skrev: ↑28. feb 2020, 08:24Det at spille europæisk skal aldrig sammenlignes med det at spille i ligaen, men det er jo så heller ikke meningen med dit indlæg![]()
Der er sket meget siden Rangers kampene.
Vi har fået gardering/konkurrence på højre back så vi ikke skal spille med Cajuste på den position hvis JA bliver skadet.
Vi har fået ny træner. Tingene kørte elendigt under KA. Jeg er med på at vi fik resultaterne i ligaen men det var mere held end forstand.
Ledelsen ser endelig ud til have styr på hvordan truppen skal formes op mod et europæisk vindue. Det sagt uden at vide hvad der sker til sommer, men vintervinduet har ikke efterladt os med de store huller som vi tidligere har set. Ja, en Hiljemark ville have pyntet, men som Ankersen sagde i Sort Snak så havde man ikke hentet Cools hvis Hiljemark var lykkedes.
I dag ville det være et spændende match up mod Rangers tænker jeg, men det er os der har noget at skulle bevise. Står vi tilbage 1. septemper med en sædvanlig blodfattig indsats i Europa fra vores side, så er vi lige vidt og der vil med rette blive stillet spørgsmålstegn ved Priske uanset resultaterne i ligaen.
Da vi slog Southampton havde vi det vel nok bedste hold i FCMs historie. Med en Andersson, Sisto, Sparv (i sin guldalder) Dahlin, Bak, Kianchenko, Duncan etc havde vi altså et stærkt hold.
Limassol burde vi have slået men var også lidt uheldige med at indkassere det mål kort før tid på Cypern.
Men derudover synes jeg ikke man kan forvente at vi skulle have slået andre hold med den baggrund vi har. Det tyrkiske hold som jeg ikke husker navnet på var bedre end os. Det var Malmø og Rangers også.
Det vil sige, at det måske var Astana kampen, som vi samlet skulle have vundet. Vores udekamp var egentlig ok, men hjemmekampen fejlede vi i. Vi var alt for afventende og lagde alt for meget vægt på at vi ville score et dødboldsmål.
Jeg synes faktisk, at vi nu har samlet et af de bedste hold nogensinde og det er nogenlunde sammenlignligt med Southampton holdet, men måske lige et lille niveau under. Kan vi holde sammen på holdet til sommer har vi givet os selv de mest realistiske forudsætninger for at komme i et gruppespil. Problemet er blot, at vi nu ikke er seedet og derfor skal levere et mirakel.
Hvis man skal kritisere noget, må det være ledelsen ageren i forhold til at få holdet, der kunne skaffe os i gruppespil i de år, hvor forhindringerne hed Limassol og Astana/Malmø. Det var ikke urealistiske forstærkninger det havde krævet. Det synes jeg, ledelsen undervurderede. Omvendt så var vi tæt på med Limassol mens hjemmekampen mod Astana var en taktisk fadæse, jeg den dag idag holder Thorup ansvarlig for!
Men husk nu hvor meget vi har rykket os nationalt. Det er langt fra sikkert at vi får gruppespil til efteråret pga manglende seedning, men synes det her hold bare ser mega solidt ud.
Og by the way... vi bliver mestre i år... selvom FCKlokkere klokkede i det i ålbor og dermed kun har 2 turneringer så kommer de ikke til at hente os. Jeg vil godt sætte en fadbamse og en omgang pølser på at hvis vi nulstillede pointene nu, så ville FCM stadig få flere point end FCK.
#ståleersådårligentaber... #ståleersormani
Han fik 2 gule kort for brok. Men efter det røde kort stillede han sig på tribunen bag bænken og kommunikerede med trænerne og dikterede en udskiftning.MFKM skrev: ↑4. mar 2020, 21:22Hvad lavede han? Ligner på resultat.dk at han har fået 2*gul tænker det er for brok?
I såfald er det formenligt blot en dags karantæne - om der gælder samme regler for trænere som for spillere om, at når man ryger ud af pokalen, så tager man de røde kort med over i ligaen ved jeg ikke - men det vil vel være oplagt.
Standarden er blot én dags karantæne, som eksempelvis Martin Retov havde det i sidste runde.
Sormanis 5 dages karantæne kom jo på baggrund af at han under karantænen alligevel var i dialog med bænken.
Så giver det bedre mening. Kan se nu der også er nogle skriverier omkring det i pressen. Bliver spændende at se om DBU har røv nok i bukserne til at sætte ind overfor Ståle.
Hvis de lader ham slippe igennem med på den måde at underminere dommeren foran hele fodbolddanmark, så har DBU/disciplinærudvalget i den grad spillet fallit.
-
Steffen am
Seedningen kan virkelig være en djævel.
Vi fik Malmø, hvor FCK trak Riga.
Vi kunne i samme runde have trukket Torpedo Kutaisi fra Georgien.
Men hvis vi bliver mestrer, er det i hvert fald en klar fordel med 2 chancer, og lidt større chance for en god lodtrækning.
Men af gode seednings nyheder, såfremt at vi holder førringen vel at mærke.
Djurgården og Dynamo Brest, har slået henholdsvis Malmø og BATE i Sverige og Hvide Rusland, som øger seedningsmulighederne.
Samtidig er det stadig spændende i Schweiz, Cypern, Polen og Rumænien
hvor Young Boys, APOEL, Legia, FCSB, hvor en eller flere af de hold gerne ikke må vinde.
-
mousebreaker
Lad mig slå fast med det samme at det ikke er de manglende gruppespil jeg kan gå i selvsving over. Det er de blodfattige indsatser hvor vi ikke har turde spille på egne styrker mod ligeværdige hold som Malmø, Astana og Limassol. Vi var få sekunder at ryge ud til meget dårligt hold fra Polen tilmed.MrWolf skrev: ↑4. mar 2020, 21:25Jeg synes at folk er en kende urealistiske i nogle af deres vurderinger...
Da vi slog Southampton havde vi det vel nok bedste hold i FCMs historie. Med en Andersson, Sisto, Sparv (i sin guldalder) Dahlin, Bak, Kianchenko, Duncan etc havde vi altså et stærkt hold.
Limassol burde vi have slået men var også lidt uheldige med at indkassere det mål kort før tid på Cypern.
Men derudover synes jeg ikke man kan forvente at vi skulle have slået andre hold med den baggrund vi har. Det tyrkiske hold som jeg ikke husker navnet på var bedre end os. Det var Malmø og Rangers også.
Det vil sige, at det måske var Astana kampen, som vi samlet skulle have vundet. Vores udekamp var egentlig ok, men hjemmekampen fejlede vi i. Vi var alt for afventende og lagde alt for meget vægt på at vi ville score et dødboldsmål.
I Europa er det ofte 50/50 ved en fin lodtrækning og skal man eksempelvis igennem to af disse for at komme i et gruppespil så rammer man kun cirka hvert fjerde år i snit. Derfor skal et år med to 50/50 opgør hvor bare 1 af dem skal vindes for at komme i et gruppespil, udnyttes.
Spiller vi på udebane først får vi næsten altid et godt resultat for derefter at spille enormt passivt hjemme og håbe på 0-0 til der mangler et kvarter og så ramme en afretter eller lignende (Thorups taktik hvis jeg skal være lidt hård). Starter vi hjemme så er det ofte skidt, (Rangers, Apoel, Osmanlispor)
Med andre ord - det er hjemmebanen der har kostet os dyrt og det er unægteligt et paradoks. Vores udtryk har stort set altid forekommet apatisk på hjemmebane og det er slet ikke os
Vi giver ikke os selv en fornuftig chance i kampene og det er det der er skuffende og det er lige nøjagtig det som FCK er så gode til. Ståle er god til at finde det ekstra i spillerne og lave gode taktiske justeringer, så de får tilkæmpet sig lidt ekstra procenter undervejs i kampene - og så har han ovenikøbet en ordentlig dyne firkløvere med hver gang i lommen
Ved godt at vi kan drage Europa ind i Superligaen, men det bliver lidt forvirrende synes jeg
Er det ikke bedre hvis vi får oprettet en fed Europatråd i stedet ?
Er det ikke bedre hvis vi får oprettet en fed Europatråd i stedet ?