Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Ravnen »

Yes, AGF vil komme tæt på FCK hvis de vinder deres udsatte kamp

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCK videre i EL og en skade til Kaufmann.

Hvis ikke vi vinder iår, så er vi fandme elendige

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Mon ikke FCC har alt deres fokus på Europa nu. Flot sejr over Celtic ...og vi blev kørt ud af Rangers.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Danand123 skrev:
27. feb 2020, 22:50
Mon ikke FCC har alt deres fokus på Europa nu. Flot sejr over Celtic ...og vi blev kørt ud af Rangers.
Og vi kørte FCK ud nogle uger efter.

fodbold er sjovt

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Dermed er vi også sikre på top 15 og 2 CL kval pladser til næste sæson.
Og kan vi holde os på 13. pladsen, så er næste sæsons danske mestre med 95% sandsynlighed sikre på minimum EL gruppespil, da man træder ind i playoff runden til CL og taber man der, så kommer man i EL gruppespil.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
27. feb 2020, 23:03
Dermed er vi også sikre på top 15 og 2 CL kval pladser til næste sæson.
Og kan vi holde os på 13. pladsen, så er næste sæsons danske mestre med 95% sandsynlighed sikre på minimum EL gruppespil, da man træder ind i playoff runden til CL og taber man der, så kommer man i EL gruppespil.
Den er ikke sikker, bare meget stor chance.

Hvis Olympiakos kommer i semifinalenfinalen, Basel kommer i finalen, så er begge over Danmark.
Rangers er 1 sejr væk.

MFKM

Indlæg af MFKM »

Rigtigt godt for dansk fodbold og rigtigt godt for vores mesterskabschancer at FCK gik videre.

Man må virkelig også tage hatten af og anerkende FCK’s fantastiske indsats - det er godt nok imponerende det de har leveret de sidste mange år i Europa!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
27. feb 2020, 22:51
Danand123 skrev:

fodbold er sjovt
Det at spille europæisk skal aldrig sammenlignes med det at spille i ligaen, men det er jo så heller ikke meningen med dit indlæg :)

Der er sket meget siden Rangers kampene.
Vi har fået gardering/konkurrence på højre back så vi ikke skal spille med Cajuste på den position hvis JA bliver skadet.
Vi har fået ny træner. Tingene kørte elendigt under KA. Jeg er med på at vi fik resultaterne i ligaen men det var mere held end forstand.
Ledelsen ser endelig ud til have styr på hvordan truppen skal formes op mod et europæisk vindue. Det sagt uden at vide hvad der sker til sommer, men vintervinduet har ikke efterladt os med de store huller som vi tidligere har set. Ja, en Hiljemark ville have pyntet, men som Ankersen sagde i Sort Snak så havde man ikke hentet Cools hvis Hiljemark var lykkedes.

I dag ville det være et spændende match up mod Rangers tænker jeg, men det er os der har noget at skulle bevise. Står vi tilbage 1. septemper med en sædvanlig blodfattig indsats i Europa fra vores side, så er vi lige vidt og der vil med rette blive stillet spørgsmålstegn ved Priske uanset resultaterne i ligaen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
28. feb 2020, 08:24
Matjavsen skrev:
Danand123 skrev:

fodbold er sjovt
Det at spille europæisk skal aldrig sammenlignes med det at spille i ligaen, men det er jo så heller ikke meningen med dit indlæg :)

Vi har fået gardering/konkurrence på højre back så vi ikke skal spille med Cajuste på den position hvis JA bliver skadet.
Vi har fået ny træner. Tingene kørte elendigt under KA. Jeg er med på at vi fik resultaterne i ligaen men det var mere held end forstand.
Ledelsen ser endelig ud til have styr på hvordan truppen skal formes op mod et europæisk vindue. Det sagt uden at vide hvad der sker til sommer, men vintervinduet har ikke efterladt os med de store huller som vi tidligere har set. Ja, en Hiljemark ville have pyntet, men som Ankersen sagde i Sort Snak så havde man ikke hentet Cools hvis Hiljemark var lykkedes.

I dag ville det være et spændende match up mod Rangers tænker jeg, men det er os der har noget at skulle bevise. Står vi tilbage 1. septemper med en sædvanlig blodfattig indsats i Europa fra vores side, så er vi lige vidt og der vil med rette blive stillet spørgsmålstegn ved Priske uanset resultaterne i ligaen.
Cadeau for nogen som helst optimisme. Jeg fatter ikke, hvor du får den fra. Ligesom FCK mod Celtic viste, at de bare kan det der. Så har vi vist det diamentralt modsatte - spiller konsekvent ringe og forskrækket. År efter år. Og efter vi er røget ud på røv og albuer, så er der hvert år nogen der får os talt op, fordi vi har fundet en god formel i superligaen. Det eneste vi har vist siden Rangers fuldstændig udspillede os, er at vi er gode i superligaen. Alt er som det har været i senere år. Den ene kamp knockout kamp vi har spillet, der røg vi ud - mod et hold fra 1. division, der ikke er i nærheden af oprykning.

Vi kan ikke gøre andet end lægge alt i SL. Jeg er spændt på, hvad resultatet gør for fck i de kommende runder.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Stoffer skrev:
28. feb 2020, 11:21
mousebreaker skrev:
28. feb 2020, 08:24
Matjavsen skrev:

fodbold er sjovt

Cadeau for nogen som helst optimisme. Jeg fatter ikke, hvor du får den fra. Ligesom FCK mod Celtic viste, at de bare kan det der. Så har vi vist det diamentralt modsatte - spiller konsekvent ringe og forskrækket. År efter år. Og efter vi er røget ud på røv og albuer, så er der hvert år nogen der får os talt op, fordi vi har fundet en god formel i superligaen. Det eneste vi har vist siden Rangers fuldstændig udspillede os, er at vi er gode i superligaen. Alt er som det har været i senere år. Den ene kamp knockout kamp vi har spillet, der røg vi ud - mod et hold fra 1. division, der ikke er i nærheden af oprykning.

Vi kan ikke gøre andet end lægge alt i SL. Jeg er spændt på, hvad resultatet gør for fck i de kommende runder.
Europa er vores helt store udfordring. Ingen tvivl om det. Men vi er jo nødt til at se på hvordan vi får knækket koden.
Det nytter i hvert fald ikke bare at kaste håndklædet i ringen :-)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jesper BW1100 skrev:
28. feb 2020, 11:28

Europa er vores helt store udfordring. Ingen tvivl om det. Men vi er jo nødt til at se på hvordan vi får knækket koden.
Helt enig.

Jeg mener bare ikke, at emnet bliver diskuteret realistisk og kritisk nok blandt fcm fans. Der er i min optik blandt fcm fans alt for stor vilje til at æde ledelsens spin om lærepenge osv. Det er ledelsen selv, der slog et stort brød op ifht. europæiske gruppespil - og de har fejlet entydigt på denne del, men udover lidt utilfredshed i ugerne efter vi ryger ud, så tager det ikke folk længe, inden de egentlig er godt tilfreds igen. Fx da vi røg ud til Rangers så fik man Priske ind lidt efter og rettet op på resultaterne og alt er fryd og gammen igen blandt fans. Men hvorfor? - fordi vi spiller godt i SLs grundspil? - Det gjorde vi også under KA i grundspillet i sidste sæson. Det mest mageløse eksempel er for mig reaktionen på at ryge ud i pokalen - hvor vi netop skal spille knockout fodbold. Herinde blev der vel mest af alt bare trukket lidt på skulderen efter nederlaget. Men det er jo et klolosalt faresignal, at endnu en intern fcm træner med rette dna osv. ikke kan sætte holdet op til knockout fodbold.

Der er helt, helt afgørende, at vi slår balancen og ikke hælder barnet ud med badevandet, sådan at vi sætter den nuværende gode formel på spil ifht. at klare os godt nationalt. Det skal der ikke være tvivl om, at jeg er meget optaget af ligesom alle andre fans.

MEN hvis også Priske fejler i europa, hvad gør vi så? Skal Bach Bak så prøves af?

Min frustration er, at klubben gør det samme år efter år, men de forventer bedre resultater. Med historikken in mente så tillader jeg mig at være meget pessimistisk ifht. at det nu pludselig bliver bedre.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Stoffer skrev:
28. feb 2020, 11:44
Jesper BW1100 skrev:

Helt enig.

Jeg mener bare ikke, at emnet bliver diskuteret realistisk og kritisk nok blandt fcm fans. Der er i min optik blandt fcm fans alt for stor vilje til at æde ledelsens spin om lærepenge osv. Det er ledelsen selv, der slog et stort brød op ifht. europæiske gruppespil - og de har fejlet entydigt på denne del, men udover lidt utilfredshed i ugerne efter vi ryger ud, så tager det ikke folk længe, inden de egentlig er godt tilfreds igen. Fx da vi røg ud til Rangers så fik man Priske ind lidt efter og rettet op på resultaterne og alt er fryd og gammen igen blandt fans. Men hvorfor? - fordi vi spiller godt i SLs grundspil? - Det gjorde vi også under KA i grundspillet i sidste sæson. Det mest mageløse eksempel er for mig reaktionen på at ryge ud i pokalen - hvor vi netop skal spille knockout fodbold. Herinde blev der vel mest af alt bare trukket lidt på skulderen efter nederlaget. Men det er jo et klolosalt faresignal, at endnu en intern fcm træner med rette dna osv. ikke kan sætte holdet op til knockout fodbold.

Der er helt, helt afgørende, at vi slår balancen og ikke hælder barnet ud med badevandet, sådan at vi sætter den nuværende gode formel på spil ifht. at klare os godt nationalt. Det skal der ikke være tvivl om, at jeg er meget optaget af ligesom alle andre fans.

MEN hvis også Priske fejler i europa, hvad gør vi så? Skal Bach Bak så prøves af?

Min frustration er, at klubben gør det samme år efter år, men de forventer bedre resultater. Med historikken in mente så tillader jeg mig at være meget pessimistisk ifht. at det nu pludselig bliver bedre.

Qua ledelsens mål i Europa har vi fans bare at have samme målsætning? JA, fordi det kan skabe midlerne til udvikling af klubben - og NEJ, fordi det er sjovere at ligge i toppen af superligaen end blot at spille europæisk uden chance for at vinde noget.

Dette er netop dilemmaet for os fans. Er helt sikker på, at FCK-fans for det meste har været skuffet over sæsonen, fordi de er så meget efter os i ligaen. Dette til trods for Europa-succes.

Men klart min holding også (den havde jeg ikke for 5 år siden): Vi skal prioritere Europa højt, når vi nu har fået et par mesterskaber og en pokaltitel.

Er dog ikke klar til i dette forår at tænke Europa og prioritering af spillere - og så "pisse" mesterskabet væk. :)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Stoffer skrev:
28. feb 2020, 11:44
Jesper BW1100 skrev:

Helt enig.

I forhold til den hjemlige pokal deler jeg ikke helt din præmis omkring "knock out fodbold" og vores manglende præstation. Vi vandt jo trods alt pokalen sidste år. Jeg er helt enig i at det var for ringe at tabe på Amager, men at det skulle have tråde til vores manglende evner i Europa mener jeg slet ikke.

Europa er helt sikkert et smertens barn i og omkring hele FC Midtjylland. Det er jo praktisk talt det eneste vi mangler for at kunne blive taget seriøse som et virkelig tophold.
Vores præstation europæisk set har ikke været god nok de seneste år. I år var modstanden hårdere, hvorfor man måske bedre kan acceptere et exit (Rangers er trods alt stadig med i EL). Måden vi gjorde det på var dog ikke god nok.
Min helt store anke går på de præstationer vi leverede mod Malmø og Apollon. Det var simpelthen modstandere, som vi skulle kunne slå, hvis vi skal gøre os nogle forhåbninger om at spille europæisk.
Det gjorde vi ikke, hvilket ikke er godt nok.

Dit indspark om at folk bare er "evigt positive" vil jeg også godt udfordre lidt. Jeg synes ikke der skal meget modgang til før folk herinde er klar til at fyre hele holdet og trænerstaben ;-).
Personligt er jeg glad for at vi præstere som vi gør i den hjemlige liga; det er trods alt et krav for at komme ud i Europa. Jeg er derimod langt fra tilfreds med vores europæiske præstationer, men det får mig dog ikke til at være sur og i dårligt humør resten af sæsonen når vi vinder kampe. Hvis det er at være jubeloptimist, så tager jeg gerne det på mig ;-).

Men ligesom dig giver jeg ikke meget for ledelsens snak om lærepenge. Vi har simpelthen ikke været gode nok tidligere. Det må og skal vi lære af. Vi er begyndt i forhold til at forsøge at hente spillere om vinteren, som vi skal bruge til kampene om sommeren.
Jeg mener også det er et problem at vi ligger og har en kæmpe trup med kommende lejesvende osv. rendende rundt til træning i de måneder, hvor vi spiller europæisk. Det kan sagtens have en negativ indvirkning på træningen.

I forhold til Priske og hans plads som træner er det da helt sikkert et vigtigt parameter hvordan vi kommer til at klare os internationalt.
Men du vil aldrig se FCM fyre en cheftræner pga. et enkeltstående element, som en europæisk kvalifikation. Der kigges der langt mere på den lange bane og den generelle udvikling. Kontinuitet vægtes meget højt, hvilket jeg egentlig også billiger.
Summa summarum skal vi simpelthen præstere bedre europæisk til sommer. Vi har dog også brug for lidt lodtrækningsheld, da vi har smidt gyldne muligheder for koefficient-point ved de katastrofale nederlag til Malmø og Apollon.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@JesperBW
Jeg er meget enig i dit indlæg, men vil godt tilføje at mange af os fans (i særdeleshed undertegnede) i årevis har råbt og skreget om at succes i Europa, allersenest skal grundlægges i vinterens transfer vindue. Det har ledelsen i den grad fejlet med og derfor har vi også set at vores svageste perioder af sæsonen er juli og august. De måneder hvor alt skal spille for at komme i gruppespil. Dette vindue efterlader os med en trup mere komplet end vi har nogensinde har været efter vintervinduet. Det sagt så er jeg ikke overbevist om at vi har kvaliteten til at komme igennem til et gruppespil. Sporene skræmmer og det er op til klubben at bevise at de har lært noget af fortiden. Indtil de har bevist dette ville det være prisværdigt hvis de stak piben ind når snakken kommer på Europa.

@Danand
Jeg sælger gerne dette års mesterskab for et gruppespil. Sagde også før sæsonen at jeg hellere ville et gruppespil end the double, hvis man nu skulle vælge. Det er så meget mere vigtigt for klubbens forretningsmodel fremadrettet og dermed også en afgørende kilde til flere trofæer på sigt. Med Danmarks placering netop nu på ranglisten og vores point fra 2015/16 snart forældet, så har det aldrig været en vigtigere kampagne i Europa for FCM og dansk fodbold, end den vi står overfor til august.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg kan nikke genkendende til meget af det i alle samme Skriver, men vil ikke sælge det danske mesterskab for et europæisk gruppespil, jeg er i den tro, at vi nu kan gøre os bedre i Europa, og det er jo ikke kun FCC og FCM der skal gøre det godt fremadrettet men alle de berettigede danske hold. Vi skal tro på, at vores hold kan præstere i Europa. Believe in them - Fcm rules.

Besvar