Så gik det galt med et kanonslag

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
PS

Re: Så gik det galt med et kanonslag

Indlæg af PS »

Esben
Tror du overvurderer dine egne debattør evner, hvis du tror at du kan fjerne et af de mest betydelige visuelle virkemidler, som fodboldfans har brugt i utallige år til at udtrykke støtte til deres hold, ved at smide et par halvfærdige argumenter afsted til "de egoistiske og umodne unge mennesker" herinde
Det har du formentlig ret i, man skal vist være i besiddelse af overmenneskelige pædagogiske evner for at kunne nå ind til de egoistiske umoden unge mennesker. Men det skader dog aldrig at prøve.

Som du gør, argumenterer de for deres sag, i forhåbning om at andre end dem selv, vil få deres overbevisning. Jeg tror bare ingen af jer ændrer jeres synspunkter.
Laaangt de fleste indlæg fra dem indeholder ingen argumenter overhovedet, blot dårligt formulerede halvflabede svar, og forskellige formuleringer af udtrykket "det er kommet for at blive, lev med det".

Hvis du mener at du er fortaler for sund fornuft, så ager derefter, og lad være med at skære alle fortalere for pyroteknik over een kam som små umodne, egoistiske snothvalpe, og kom med nogle gode argumenter imod pyroteknik.
Det er ikke min hensigt at skære alle fortalere over een kam, men derimod mener jeg bestemt ikke at min opfattelse rammer helt ved siden af, når det gælder fortalerne i denne tråd, hvis man skal dømme ud fra deres indlæg.

Debatten er i mine øjne kørt ind på et forkert spor, jeg mener ikke det største problem med skidtet, er den fare det udsætter andre for, ikke hvis vi udelukkende taler midtjyske fans og vælger at holde Bif og Fck fans ude af snakken.
Nogle af argumenterne imod kan være:

1. Den form for stemningsskabning vi her taler om, kan potentielt tiltrække mange uheldige elementer, som vil trække i en meget udheldig retning, der kan medføre en opførsel som Ubm ikke selv kan styre/håndtere. Og det skal Ubm være opmærksom på.

2. Skidtet skaber i mine øjne ikke stemning for andre end de få der selv fyrer det af.

3. Skidtet generer rigtig mange mennesker, der helst ville være foruden.

4. Der er en del børn blandt tilskuerne, som bliver udheldigt påvirkede af Ubm's ageren.

5. Det er ulovligt!

6. Uanset hvad mange måtte mene, er det ikke ufarligt.

Osv.

Den smule stemning pyro kan skabe for de få, er ikke nok til at retfærdiggøre brugen af det, set i forhold til de gener og omkostninger det kan medføre. Jeg forstår udmærket bevæggrundene for at anvende det, men så længe det er forbudt og ikke foregår under kontrollerede forhold, er hovedindtrykket for mig ikke stemning, men ballade og drengestreger.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, de midtjyske fans ville være lidt ligesom den klub de støtter, innovative og nytænkende. Der må absolut findes nogle kreative fodboldfans blandt os, som kan tænke nyt og kreere nye måder at give udtryk for sin støtte på. Fremfor blot at kopiere de store ligaer, og tage nogle af de (for mig og mange andre) mest negative til sig.

974

Indlæg af 974 »

MBS/UBM skrev: Vi er en flok umodne klovne, ballademagere og zyyge hoolz, der aldrig burde vise sig på stadion..

Hvis "vi" ikke bidrager med noget som helst, aner i jo ikke en skid om fankulturen i Herning.

Skål og god jul.
Enig i det første og det sidste

Det er bare så herligt når nogle tror de kan tage patent på fankulturen i Herning :lol:

Tror flertallet af fans i Herning IKKE ønsker romerlys på lægterne!

Tror heller ikke at debatten kommer meget længere - vi må sørge for at folk der så gerne tager deres straf også får den...

Til sidst

skål og god jul :-)

Andro

Indlæg af Andro »

PS skrev: Det har du formentlig ret i, man skal vist være i besiddelse af overmenneskelige pædagogiske evner for at kunne nå ind til de egoistiske umoden unge mennesker. Men det skader dog aldrig at prøve.
Efter den bemærkning er det svært at tage dig seriøst, men jeg skal da prøve alligevel.
PS skrev: 1. Den form for stemningsskabning vi her taler om, kan potentielt tiltrække mange uheldige elementer, som vil trække i en meget udheldig retning, der kan medføre en opførsel som Ubm ikke selv kan styre/håndtere. Og det skal Ubm være opmærksom på.
Aha, og du har åbenbart allerede dømt dem til ikke at have styr på det, kan man tyde ud fra dit indlæg. Du lyder ekstremt pessimistisk og overbevist, at brugen af romerlys vil føre til brug af raketter og kanonslag, for hvilken holdning jeg ikke kan se det mindste belæg.
PS skrev: 2. Skidtet skaber i mine øjne ikke stemning for andre end de få der selv fyrer det af.
Uenig. Det skaber stemning på samme måde som flag, creperuller, tifo etc.
Derudover kan folk inde midt i "klumpen" også blive endnu mere tændte(og nej, ikke antændte ;) ) af et romerlys.
PS skrev: 3. Skidtet generer rigtig mange mennesker, der helst ville være foruden.
Jeg kan ikke se, at det genrerer andre end de samme paranoide mennesker, der ikke tør tage et skridt udenfor en dør nytårsaften.
PS skrev: 4. Der er en del børn blandt tilskuerne, som bliver udheldigt påvirkede af Ubm's ageren.
Uheldigt påvirkede? Skal den forstås som, at de bliver hårde kriminelle eller hvordan? Igen synes jeg du mangler belæg. De kan måske blive påvirkede til selv at begynde at skabe stemning, men det er måske også skidt ifølge dig?
PS skrev: 5. Det er ulovligt!
Din glorie skal pudses. Der findes ufatteligt mange værre ulovligheder i Danmark. Deriblandt mange, der modsat romerlys rent faktisk er farlige.
PS skrev: 6. Uanset hvad mange måtte mene, er det ikke ufarligt.
Når de ligger på jorden er de harmløse, medmindre nogen samler dem op, hvilket næppe sker. De er første farlige i det øjeblik, der bliver kastet med dem, og det sker næppe hos os.

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

Det er bare så herligt når nogle tror de kan tage patent på fankulturen i Herning
Bare for at gøre opmærksom på det, så læser du vist ikke hvad jeg skriver.
jeg skriver ikke at vi står for alt og ejer det hele. jeg skriver at vi bidrager , og det ville folk der går op i klubben og er på stadion vide..
Længere er den ikke..

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Aha, og du har åbenbart allerede dømt dem til ikke at have styr på det, kan man tyde ud fra dit indlæg. Du lyder ekstremt pessimistisk og overbevist, at brugen af romerlys vil føre til brug af raketter og kanonslag, for hvilken holdning jeg ikke kan se det mindste belæg.
Du misforstår fuldstændig. Det jeg siger er at drengestreger og trodsig opførsel, kan potentielt tiltrække ballademagere, som er fuldstændig ligeglade med fodbold, og kun deltager af alle de forkerte årsager. Det kan trække Ubm og andre i en helt galt retning, som de ikke selv kan håndtere.

Uenig. Det skaber stemning på samme måde som flag, creperuller, tifo etc.
Derudover kan folk inde midt i "klumpen" også blive endnu mere tændte(og nej, ikke antændte ;) ) af et romerlys.
Uenig. Det skaber ikke stemning på samme måde som alt det du nævner, for andre end de få der er tilhængere af det.

Jeg kan ikke se, at det genrerer andre end de samme paranoide mennesker, der ikke tør tage et skridt udenfor en dør nytårsaften.
Det at du ikke kan se det kan genere andre mennesker, understreger jo blot min påstand om umodenhed og egoisme.

Din glorie skal pudses. Der findes ufatteligt mange værre ulovligheder i Danmark. Deriblandt mange, der modsat romerlys rent faktisk er farlige.
Det har du da fuldstændig ret i, men det er jo ikke noget argument, jeg kan bruge til en hujende fis. "Jamen hr dommer jeg slog jo kun en mand ihjel, der findes da nogen der har gjort noget der er meget værre".

Esben

Indlæg af Esben »

PS skrev:1. Den form for stemningsskabning vi her taler om, kan potentielt tiltrække mange uheldige elementer, som vil trække i en meget udheldig retning, der kan medføre en opførsel som Ubm ikke selv kan styre/håndtere. Og det skal Ubm være opmærksom på.:
Hver enkelt person, som laver noget ulovligt må jo stå til ansvar for sin handling. Den er vist ikke længere.

PS skrev:2. Skidtet skaber i mine øjne ikke stemning for andre end de få der selv fyrer det af. :
det er muligt du ikke kan se det, men så kan jeg ikke se, hvordan du skulle kunne være tilhænger af nogen form for visuel støtte til holdet. Igen, hvad er forskellen på romerlys og flag/creperuller?

PS skrev:3. Skidtet generer rigtig mange mennesker, der helst ville være foruden.
"skidtet" generer rigtig få mennesker. Flag generer også nogle få, skal de forbydes af den grund? Skal alle bare sidde ned med deres grillpølse og holde deres kæft for ikke at genere andre mennesker?

PS skrev:4. Der er en del børn blandt tilskuerne, som bliver udheldigt påvirkede af Ubm's ageren.
Jeg mener lige så godt de kan blive positivt påvirkede af UBM's "opførsel". De ser nogle der brænder for deres hold, støtter holdet gennem en hel kamp, har brugt deres fritid på at lave ting (flag, bannere etc.) for andres skyld end deres egen, og generelt passion fremfor den ligegyldighed, som er fremherskende hos langt størstedelen af børn og unge i dag.
PS skrev:5. Det er ulovligt!
Ja, det er uheldigt, uden tvivl. Ligesom at ryge hash eller køre 95 km/t på visse 80 km/t strækninger er ulovligt, men det alligevel bliver gjort af hel almindelige lovlydige mennesker, fordi der i visse situationer er generel koncensus om, at det nok ikke er så farligt. På det stadie er romerlys ikke helt, men det er vist primært på grund af medierne. Rent risikomæssigt ligger det nok på samme relative ufarlige niveau.
PS skrev:6. Uanset hvad mange måtte mene, er det ikke ufarligt.
Nej der er også mange lovlige ting, der ikke er helt ufarlige. hvorfor skal alt, der ikke er 100% sikkert, være forbudt?.. Kan mennesker ikke i de fleste situationer selv vurdere hvad der er farligt og agere ud fra det.

Alt dansk fankultur er på sin vis kopieret fra udlandet, men det er da meget naturligt, når vi er så lille et land. Desuden kan man jo bare se på stemningen til vores landskampe, som et godt eksempel på hvad der sker uden inspiration fra udlandet.
stemningsforladte, triste og kørende i den samme 80'er rille med klaphatte og sejle op ad åen.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Alex/UBM skrev:
Le Compte skrev:

Hvordan skal folk der ikke kender UBM vide at de ikke kan stå ved siden af jer fordi I fyrer romerlys af. Det ser de jo ikke før det sker. Det svarer du ikke på! Er det fordi du godt kan se problemet?
Nej, jeg ser ikke problemet. Jeg mener jo som sagt, at der ingen fare er ved at et romerlys brænder på jorden. Hvis man skulle være så naiv og paranoid at føle en fare ved det, må folk rykke sig. Og selv hvis folk der ikke kender UBM står tæt ved ubm, hvad så?? Der bliver fyret et lys, det brænder ud på jorden, og så er det det. De kommer jo ikke til skade selvom de står tæt på UBM - medmindre de tager lyset op fra jorden og leger med det.
Le Compte skrev: Ja selfølgelig er det os det er galt med når vi ikke syntes at det er fedt at folk står med romerlys. (IRONI).
Læs dog for helvede hvad jeg skriver. Jeg siger ikke at den er gal med folk som ikke synes det er fedt, jeg siger jo, for tredje gang nu, måske forstår du denne gang, at den er gal med jer der føler en fare ved at stå 10 meter væk fra en gruppe hvor der er et romerlys på jorden der brænder ved dem..
Le Compte skrev:
Når folk er så hjernedøde at kaste med øl. Så frygter jeg også at nogle (ikke nødvendigvis UBM) begynder at kaste med romerlys.
Oh my fucking God. Det er mit sidste svar til dig, jeg gider ikke debattere med dig. Hvis du mener det der.... er du skæv???
------------------

Saemala og Andro: Dejligt med et nuanceret, realistisk, fornuftigt og jord-bunden syn på tingene!
Jeg spørger dig bare hvordan jeg (eller andre) skal undgå at så ved siden af dig når du fyrer romerlys af. DET SVARER DU STADIG IKKE PÅ! Du skriver bare igen at det ikke er farligt, når det ligger på jorden bla bla bla (det bliver vi jo ikke enige om).

Skæv? Hvad har det med sagen at gøre? Du svarer ikke på mine spørgsmål. Men trist at det du nu har meldt dig ud af debattten (ironi)
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Ikastbo skrev:Lige nogle citater fra div. debatøre....

Fat det dog, fjolser!!!!!!!!!!
Lortet er ULOVLIGT og hold det væk. Hvor svært kan det være.

Jo jeg kan sidde på faxe (eller undgå udebanekampe), men så er mit spørgsmål igen: hvorfor skal jeg flytte mig fordi I vil fyre romerlys af? I har ikke mere ret til tribunen end vi andre. Og I skal overholde lovgivningen.

Jeg ved udmærket, at det er sjældent der bliver brugt disse ting på FCMs stadion i forhold til på udebane. Men er det ok, at "vi", FCM-fans, benytter disse ulovlige ting på andres stadion? Nej, det synes jeg ikke. Det er og bliver ulovligt.

Hvis i tomathovedtænkende paphoveder gad at følge loven og droppe at tage romerlys med når det er ULOVLIGT, så ville der ikke være et problem.

Jeg skal da lige love for at der er mange lovlydige borge tilstede her på graven :shock: :shock: Hvilken selvjustits..husk bare lige på jeres "lovlydighed" næste gang i køre på hovedvejen/ motorvejen...ja man må kun køre 80/130..ellers er det ulovligt..og når i lige skal have lidt "hjælp" fra jeres håndværkere venner..og ja sort arbejde er ulovligt... OSV....men rart at vide at de fleste på graven er lovlydige :geek:
Du stiller bare op med en fartmåler til næste hjemmekamp. Jeg kører fra Aulum via tjørring til Herning (se om du kan knalde mig for at køre for stærkt..) :D

Pudse glorien? Hvorfor gør man det fordi man er imod romerlys?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Ralle
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Ralle »

Esben skrev: Hver enkelt person, som laver noget ulovligt må jo stå til ansvar for sin handling. Den er vist ikke længere.
I tråden om Arek, blev det ofte nævnt at han var et forbillede for unge mennesker, og derfor ikke burde ytre sig på den måde som han gjorde. På samme måde kan i snildt være forbilleder for unge fans der ønsker at bidrage til stemningen. Bruger i så romerlys, så må de også - og de forstår måske ikke at styre det, ligesom i påstår at i gør, og så er det folk kan komme til skade.
Esben skrev: det er muligt du ikke kan se det, men så kan jeg ikke se, hvordan du skulle kunne være tilhænger af nogen form for visuel støtte til holdet. Igen, hvad er forskellen på romerlys og flag/creperuller?
Hvis du kommer i nærkontakt med en creperulle får du måske lidt overskudsfarve på kinden - kommer du i konktakt med et tændt romerlys, så har du et pænt brændemærke resten af dine dage - jeg kan ikke se at det skulle være så svært at fatte.
Esben skrev: "skidtet" generer rigtig få mennesker. Flag generer også nogle få, skal de forbydes af den grund? Skal alle bare sidde ned med deres grillpølse og holde deres kæft for ikke at genere andre mennesker?
FÅ mennesker? Er du klar over hvor mange mennesker du generer med røgen fra bare ét romerlys? Det er skide irriterende ikke at kunne se en skid de første 5 minutter af en kamp, fordi en eller anden kegle synes han er smart når han har taget pyroteknik med ind midt i en større menneskemængde.
Esben skrev: Jeg mener lige så godt de kan blive positivt påvirkede af UBM's "opførsel". De ser nogle der brænder for deres hold, støtter holdet gennem en hel kamp, har brugt deres fritid på at lave ting (flag, bannere etc.) for andres skyld end deres egen, og generelt passion fremfor den ligegyldighed, som er fremherskende hos langt størstedelen af børn og unge i dag.
Sandt.... De ting du her nævner er skide fantastiske, men du undlader også at komme ind på hvilket signal romerlysene sender til de unge. Jeg henviser igen til hvad jeg skrev om Arek-tråden længere oppe. Hvis i må bryde loven, må de også - og de kan formentlig ikke styre det.
Esben skrev: Ja, det er uheldigt, uden tvivl. Ligesom at ryge hash eller køre 95 km/t på visse 80 km/t strækninger er ulovligt, men det alligevel bliver gjort af hel almindelige lovlydige mennesker, fordi der i visse situationer er generel koncensus om, at det nok ikke er så farligt. På det stadie er romerlys ikke helt, men det er vist primært på grund af medierne. Rent risikomæssigt ligger det nok på samme relative ufarlige niveau.
Hjernedøde bilister og hash-misbrugere generer mig også, så jeg ved ikke helt hvor du vil hen? ...og det er eddermame et dårligt argument at sige at bare fordi der er andre love der også bliver overtrådt, så må man også gerne overtræde denne her. Alle tre ting er farlige - og derfor ulovlige. At der så findes folk der ikke fatter det, må jo stå for deres egen regning.
Esben skrev: Alt dansk fankultur er på sin vis kopieret fra udlandet, men det er da meget naturligt, når vi er så lille et land. Desuden kan man jo bare se på stemningen til vores landskampe, som et godt eksempel på hvad der sker uden inspiration fra udlandet.
stemningsforladte, triste og kørende i den samme 80'er rille med klaphatte og sejle op ad åen.
Selvom vi er et lille land, og gerne må lade os inspirere udefra, er der vel heller ikke noget galt i at prøve at tænke i nye baner fremfor bare at gøre som alle andre.
Det er muligt du ikke bryder dig om klaphatte og "sejle-op-af-åen", men det er sq da i det mindste et kendetegn for Danmark, når der spilles landskamp - hvorfor gøre noget som alle andre også gør, bare for at være "med på noderne"??

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Att.: Le compte..
"Jeg spørger dig bare hvordan jeg (eller andre) skal undgå at så ved siden af dig når du fyrer romerlys af. DET SVARER DU STADIG IKKE PÅ"
Vil du virkelig have at jeg skal foreklare dig, hvordan du kan undgå at stå ved siden af mig? Kan du ikke tænke selv..
Her.. Jeg kan hjælpe dig lidt på vej: Du kan enten lade være med at stille dig ved siden af mig eller gå væk fra mig.. Nu har jeg svaret på hvordan du/andre skal undgå at stå ved siden af mig.. :shock: :shock: :shock:

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Alex/UBM skrev:Att.: Le compte..
"Jeg spørger dig bare hvordan jeg (eller andre) skal undgå at så ved siden af dig når du fyrer romerlys af. DET SVARER DU STADIG IKKE PÅ"
Vil du virkelig have at jeg skal foreklare dig, hvordan du kan undgå at stå ved siden af mig? Kan du ikke tænke selv..
Her.. Jeg kan hjælpe dig lidt på vej: Du kan enten lade være med at stille dig ved siden af mig eller gå væk fra mig.. Nu har jeg svaret på hvordan du/andre skal undgå at stå ved siden af mig.. :shock: :shock: :shock:
Flot! så præsenter dit åsyn...

Du har ikke billede på din profil. Jeg har heldigvis aldrig mødt dig. Hvordan skal jeg (eller andre for den sags skyld) vide at du er dig. Udfra devisen jeg er mig? :lol:

Du behøver ikke skrive som om jeg er retarderet. Jeg spørger bare om noget som jeg ikke havde fået svar på tidligere i debatten. At du må ned på det niveau du rammer i ovenstående siger vist mest om dig :!:

Momme

Indlæg af Momme »

Det er umuligt at snakke til visse personers sunde fornuft. De er tydeligvis så kloge, at de kan vurdere hvad der bør være lovligt og ulovligt. De burde jo være medlemmer i den lovgivende forsamling med alle de kloge ord, der kommer frem her.
Det er altid dejligt, når den menige dansker mener at han/hun er hævet over loven, og derfor kan gøre, som det passer vedkommende.

Det ser desværre ud til at der skal ske nogen noget før disse personer indser, at det ikke er helt ufarligt.
De få ødelægger det (igen) for de mange....

Esben:
Ja, det er uheldigt, uden tvivl. Ligesom at ryge hash eller køre 95 km/t på visse 80 km/t strækninger er ulovligt, men det alligevel bliver gjort af hel almindelige lovlydige mennesker, fordi der i visse situationer er generel koncensus om, at det nok ikke er så farligt. På det stadie er romerlys ikke helt, men det er vist primært på grund af medierne. Rent risikomæssigt ligger det nok på samme relative ufarlige niveau.
Er man lovlydig, hvis man bryder fartgrænserne? Du behøver ikke svare, spørgsmålet er retorisk.
Men at mene, at noget kan gøres lovligt fordi der er "generel konsensus" om at det er i orden er da virkelig en holdning, som jeg ikke kan følge.
- i den sammenhæng kunne det da være sjovt at lave en undersøgelse blandt folk på BW-afsnit på stadion, om hvorvidt de synes romerlys er i orden; Er der en "generel konsensus" om at det er i orden og ikke farligt, så kan der jo ingen problemer være.

Arr, come on Esben, det må sq være en ommer!

Esben

Indlæg af Esben »

Ralle skrev:I tråden om Arek, blev det ofte nævnt at han var et forbillede for unge mennesker, og derfor ikke burde ytre sig på den måde som han gjorde. På samme måde kan i snildt være forbilleder for unge fans der ønsker at bidrage til stemningen. Bruger i så romerlys, så må de også - og de forstår måske ikke at styre det, ligesom i påstår at i gør, og så er det folk kan komme til skade.
Det er muligt det blev nævnt i den debat, men derfor behøver jeg jo ikke være enig. Han havde en arbejdsgiver(som skal tænke på image af økonomiske grunde) at stå til ansvar for, og derfor blev han fyret. Det kan ikke sammenlignes.
Nævn mig bare et eksempel på en helt ung fan, som har brugt romerlys, hvor andre er kommet til skade? Der er alt for mange gisninger om noget, som du ikke har en anelse om vil ske..
Ralle skrev:Hvis du kommer i nærkontakt med en creperulle får du måske lidt overskudsfarve på kinden - kommer du i konktakt med et tændt romerlys, så har du et pænt brændemærke resten af dine dage - jeg kan ikke se at det skulle være så svært at fatte.
Hvad med et flag(pinden) kan det ikke skade folk? Jeg vil meget gerne have et svar!
Ralle skrev:FÅ mennesker? Er du klar over hvor mange mennesker du generer med røgen fra bare ét romerlys? Det er skide irriterende ikke at kunne se en skid de første 5 minutter af en kamp, fordi en eller anden kegle synes han er smart når han har taget pyroteknik med ind midt i en større menneskemængde.
Igen, hvis vi bare snakker om at genere folk er det egentlig lidt ligegyldigt for den her debat. Flag kan også genere, bannere kører ned over folk så de ikke kan se banen, osv osv. Hvis det handler om at du bliver generet af ting som hindrer dit udsyn i en kortvarig periode, bør du ganske enkelt ikke stå på en stemningstribune!

Ralle skrev:Hjernedøde bilister og hash-misbrugere generer mig også, så jeg ved ikke helt hvor du vil hen? ...og det er eddermame et dårligt argument at sige at bare fordi der er andre love der også bliver overtrådt, så må man også gerne overtræde denne her. Alle tre ting er farlige - og derfor ulovlige. At der så findes folk der ikke fatter det, må jo stå for deres egen regning..
At du kalder billister som vurderer situationen egnet til at køre en smule stærkere end fartgrænsen tillader for hjernedøde, og alle som benytter sig af hash for misbrugere viser jo bare hvor håbløst det er at diskutere med dig. Vi har love, men det betyder ikke at man skal koble alt selvstændig tænkning fra... :roll:
Desuden har jeg aldrig sagt, at man MÅ overtræde den her lov. Det er jo stadig ulovligt, og hvis man bliver taget i at gå over for rødt, eller downloade musik fra nettet, må man jo tage sin straf. Det betyder ikke at jeg fordømmer dem som gør det.

Esben

Indlæg af Esben »

Momme skrev:Det er umuligt at snakke til visse personers sunde fornuft. De er tydeligvis så kloge, at de kan vurdere hvad der bør være lovligt og ulovligt. De burde jo være medlemmer i den lovgivende forsamling med alle de kloge ord, der kommer frem her.
Du overvurderer vist vores lovgivende forsamling...
Momme skrev:Det er altid dejligt, når den menige dansker mener at han/hun er hævet over loven, og derfor kan gøre, som det passer vedkommende.
Hvis du havde en smule af den fornuft, du mener du har mere end mig, ville du være i stand til at læse, at jeg IKKE føler mig hævet over loven. Jeg tager min straf for alle de ulovligheder jeg skulle begå, men det betyder ikke at jeg følger samtlige love i det her land blindt.
Momme skrev:Er man lovlydig, hvis man bryder fartgrænserne? Du behøver ikke svare, spørgsmålet er retorisk.
Men at mene, at noget kan gøres lovligt fordi der er "generel konsensus" om at det er i orden er da virkelig en holdning, som jeg ikke kan følge.
- i den sammenhæng kunne det da være sjovt at lave en undersøgelse blandt folk på BW-afsnit på stadion, om hvorvidt de synes romerlys er i orden; Er der en "generel konsensus" om at det er i orden og ikke farligt, så kan der jo ingen problemer være.
Jeg tror ikke der er koncensus om at det er iorden på BWs afsnit, så ville vi jo have noget af det. Der er jo aldrig romerlys på hjemmebane. Hvis du tilgengæld til en udekamp gik op og spurgte de 50 mennesker der stod tættest på romerlyset om de synes det var iorden, tror jeg du ville få et andet svar.
Bare fordi du ikke kan følge min holdning, gør det jo ikke din holdning mindre forkert. Det er en ganske normal del af dansk retspraksis, at man skeler til, hvad der er sædvane, når man dømmer i forskellige sager. Hvis en lov er ude af trit med tiden, eller lignende, kan en dommer godt vælge at se bort fra gældende lov i en specifik sag.
Min ordvalg var dårligt. Jeg skulle ikke have sagt lovlydige borgere, for de er ikke repræsentative for den danske befolkning, jeg skulle have sagt almindelige mennesker.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Romerlys er og bliver ufarlige så længe de ligger på jorden, og at dem der tænder det ved hvad de har med at gøre!!!

Jeg forstår jeg slet ikke når i er bange for romerlysene, selv hvis i stod 10 meter væk!!
Romerlys kan aldrig nogensinde skade dig hvis du står 4-5 meter væk!! Medmindre du løber hen og samler den op, og propper den i halsen!

Røgen kan måske være irriterende for nogen, men det er altså ikke værre end, hvis du står bag folk der svinger med flag!

Personligt synes jeg der er større fare ved brugen af flag end med romerlys.
Jeg har ihvertfald tit oplevet at få smækket et flag i hovedet, af nogen der ikke lige er så gode til at styre flaget.
Forresten kan flag gøre en blind hvis man får pinden (eller bare spidserne på flaget) ind i øjet, skal det så os være ulovligt????

Kunne forstå jer hvis det var kanonslag vi snakkede om, MEN det er altså romerlys vi snakker om, romerlys som bare ligger på jorden og brænder ud!!!

Det er som om i slet ikke ved, hvad et romerlys gør!
Jeg tror næsten der er større chance for at blive skudt, her i Danmark end at blive skadet af et romerlys der ligger på jorden!!

Jeg har ALDRIG hørt om nogen, der er kommet til skade af et romerlys der har lagt på jorden!! Der hvor det bliver farligt er når nogen samler lortet op.
Men det er der INTET der tyder på at der vil ske i UBM, så vidt jeg kan forstå, er de altså alle 100% klar over at hvis der bliver fyret romerlys osv. af, skal det ligge på jorden, og ikke kastes med.

Romerlys giver jo en fed stemning!
Man bliver lige det ekstra tændt, og råber det ekstra højere, når man står omkring et romerlys med det dejlige røde skær! Og så ser det altså godt ud når man ser det fra afstand!!

En positiv ting er der da omkring denne diskussion, nemlig at de fleste af brugerne herinde følger loven og aldrig gør noget ulovligt.

Ville være dejligt hvis folk ikke var så snæversynet :roll:
Høvdingen af Herning

Besvar