Det har du formentlig ret i, man skal vist være i besiddelse af overmenneskelige pædagogiske evner for at kunne nå ind til de egoistiske umoden unge mennesker. Men det skader dog aldrig at prøve.Tror du overvurderer dine egne debattør evner, hvis du tror at du kan fjerne et af de mest betydelige visuelle virkemidler, som fodboldfans har brugt i utallige år til at udtrykke støtte til deres hold, ved at smide et par halvfærdige argumenter afsted til "de egoistiske og umodne unge mennesker" herinde
Laaangt de fleste indlæg fra dem indeholder ingen argumenter overhovedet, blot dårligt formulerede halvflabede svar, og forskellige formuleringer af udtrykket "det er kommet for at blive, lev med det".Som du gør, argumenterer de for deres sag, i forhåbning om at andre end dem selv, vil få deres overbevisning. Jeg tror bare ingen af jer ændrer jeres synspunkter.
Det er ikke min hensigt at skære alle fortalere over een kam, men derimod mener jeg bestemt ikke at min opfattelse rammer helt ved siden af, når det gælder fortalerne i denne tråd, hvis man skal dømme ud fra deres indlæg.Hvis du mener at du er fortaler for sund fornuft, så ager derefter, og lad være med at skære alle fortalere for pyroteknik over een kam som små umodne, egoistiske snothvalpe, og kom med nogle gode argumenter imod pyroteknik.
Debatten er i mine øjne kørt ind på et forkert spor, jeg mener ikke det største problem med skidtet, er den fare det udsætter andre for, ikke hvis vi udelukkende taler midtjyske fans og vælger at holde Bif og Fck fans ude af snakken.
Nogle af argumenterne imod kan være:
1. Den form for stemningsskabning vi her taler om, kan potentielt tiltrække mange uheldige elementer, som vil trække i en meget udheldig retning, der kan medføre en opførsel som Ubm ikke selv kan styre/håndtere. Og det skal Ubm være opmærksom på.
2. Skidtet skaber i mine øjne ikke stemning for andre end de få der selv fyrer det af.
3. Skidtet generer rigtig mange mennesker, der helst ville være foruden.
4. Der er en del børn blandt tilskuerne, som bliver udheldigt påvirkede af Ubm's ageren.
5. Det er ulovligt!
6. Uanset hvad mange måtte mene, er det ikke ufarligt.
Osv.
Den smule stemning pyro kan skabe for de få, er ikke nok til at retfærdiggøre brugen af det, set i forhold til de gener og omkostninger det kan medføre. Jeg forstår udmærket bevæggrundene for at anvende det, men så længe det er forbudt og ikke foregår under kontrollerede forhold, er hovedindtrykket for mig ikke stemning, men ballade og drengestreger.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, de midtjyske fans ville være lidt ligesom den klub de støtter, innovative og nytænkende. Der må absolut findes nogle kreative fodboldfans blandt os, som kan tænke nyt og kreere nye måder at give udtryk for sin støtte på. Fremfor blot at kopiere de store ligaer, og tage nogle af de (for mig og mange andre) mest negative til sig.