Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Acebone »

Lund7400 skrev:
1. sep 2017, 09:28
Det er dumpet. At have Halsti og Sparv som hhv 3&4 valg til et skadesramt midterforsvar er alt for dårligt. Særligt med et billigt mesterskab i horisonten. Det kommer til at koste point.
Jeg ikke tror på præmissen om et billigt mesterskab, men jeg tror, du har fuldt ud ret i, at det her kommer til at koste point.

Havde vi dog bare fået Sanneh.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Lund7400 skrev:Det er dumpet. At have Halsti og Sparv som hhv 3&4 valg til et skadesramt midterforsvar er alt for dårligt. Særligt med et billigt mesterskab i horisonten. Det kommer til at koste point.
Transfervinduet er ikke dumpet. Faktisk, så blev vinduet oprindeligt lukket op til sæsonstart, hvor Steinlein hev en masse kaniner op af hatten, inklusiv en Sparv og Kian tilbage. Der opstod så en mulighed op til vinduet lukkede helt, som Steinlein gik efter. Det lykkedes ikke. Jeg er glad for, at klubbens økonomi blev sat over lysten til, at hente en dyr forsvarsspiller i Sanneh. Han havde de bedste kort, da han ved at klubben havde behov for en central forsvarsspiller. Steinlein kaldte dog hans bluff, og lod ham være.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Hvis du vil blive i poker terminologien, så vil jeg vove den påstand, at Steinlein gik all-in ved at leje Riis ud uden erstatning, for derefter at blive snydt af et frækt move fra Milovic arbejdsgiver. Det er sgu ikke godt arbejde!

Vinduet var godkendt, indtil de dummer sig i går.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sjovt som Riis kan gå fra at være en belastning, der koster mål hver gang han er på banen, til at være så uundværlig, at det er en fadæse, at han ikke erstattes 😊
Det eneste rigtige var, at få Riis lejet ud, så han kan få noget rutine. Han var imo ikke noget alternativ til truppen alligevel lige nu. De tre midterforsvarerer må være nok, når vi kun har 1 kamp om ugen, og så er der Rasmus N og Sparv som garderinger. Det bør vi kunne leve med.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg er ikke i tvivl om, at vi kan leve med de midterforsvarere, vi har. Som jeg har sagt før, er vi dækket ind på kvantitet. Men jeg havde håbet, at vi hentede en ind, der kunne redde os fra at fortsætte i "Craziest Goalshow 2017"-rillen.

Tænk, hvis vi bare lukkede to tredjedele af de mål ind, vi gør. Vi ville være frygtindgydende.

WBW

Indlæg af WBW »

Lund7400 skrev:
1. sep 2017, 10:02
Hvis du vil blive i poker terminologien, så vil jeg vove den påstand, at Steinlein gik all-in ved at leje Riis ud uden erstatning, for derefter at blive snydt af et frækt move fra Milovic arbejdsgiver. Det er sgu ikke godt arbejde!

Vinduet var godkendt, indtil de dummer sig i går.
Hold nu op, Riis skulle udlejes ligegyldig om der kom en ny cb ind eller ej.

Den første mulighed der så opstod var at leje ham til Horsens og så få en forholdvis billig Sanneh ind der kunne styrke forsvaret. Ren win win. Da Sanneh så viser sig at have urealistiske høje lønkrav, falder den mulighed til jorden. I princippet kunne Riis stadig være endt der på leje, men med en Sanneh der stadig ville være i klubben, ville Riis ikke være sikret spilletid. Derfor droppes den.

Derefter undersøges muligheden i de andre SL klubber, men ingen mangler reelt set en ny starter til deres start 11. Og derfor ender valget på at sende ham til Vensyssel, som må forventes at være tophold i 1. division, og hvor Riis kan spille fast.

Her ville alt så egentlig være fint efter klubbens hoved, vi har 3 deciderede midterforsvarer til et relativt småt kampprogram. "Forsvarsgeneralen" Kian, den nye Korscmar (som stadig er ved at blive spillet ind), og en rutineret herre i Halsti (som faktisk gør det rigtig fint, når bare han ikke ender i løbedueller).

At vi så går efter en kroatisk midterforsvarer (Milovic) skyldes blot at muligheden opstod for at hente ham billigere end det før har været muligt. Dette bliver andet som en ekstraordinær transfer, der ville kunne styrke vores forsvar væsentlig i de næste 2-3 sæsoner. Selvfølgelig skal klubben da forsøge det. At det så mislykkes er selvfølgelig træls, men tror ikke det er noget Steinlein og co ligger søvnløse over. Og det gør jeg heller ikke.

Christian

Indlæg af Christian »

Vi har spillet 7 kampe i ligaen og vores målscore hedder 12-11.
Mål imod er fordelt med 4,0,1,2,3,0,1.

Brøndby(4): skidt indsats som vi heldigvis har fået rettet op på. Men ingen undskyldninger her.
FCN(3): dårlig vi-har allerede-vundet indstilling i anden halvleg. For dårligt, men måske begrundet i et presset program hvor man gerne vil spare sig lidt. Derudover er FCN ligaens mest scorende hold med næsten 3 mål i snit pr. kamp, som de også scorede mod højt besungne Brøndby og FCK.
Riis: er selvstændigt skyld i et antal mål, som jeg indrømmet, ikke husker hvilke kampe skete i. Et i Helsingør måske? (Jeg er stadig fan af Riis og håber udlejningen går ham rigtig godt)
Resten af kampene: ret pæne tal for et forsvar som bliver beskyldt for at være dårligt eller mindre godt.

Mod Lyngby var jeg ret nervøs i anden halvleg. Jeg tænker det skyldes alt for mange overtidsscoringer, men når jeg kigger på antal mål der er gået ind, synes jeg det ser rimelig pænt ud.
Mit bud er at vi ret nemt kommer ned og kun lukker 2/3 af de mål ind vi har gjort indtil videre. Det vil svare til ca. 1 mål pr. kamp.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hmm. Ja, lidt ambivilent.

Men ok økonomi trods alt også blev proriteret og vanvittige mennesker som Sannehs agent og Hajduk Split ikke fik deres ret.
(Men er godt nok nysgerrig på hvad vi har tilbudt)

Munksgaard kan også dække pladsen som CB, og kan være naturligt 4. Valg indtil Nicolaisen er klar igen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu ikke fordi CS plejer at mangle historier, men her må også være lidt historie materiale til næste fan forum :)

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:
1. sep 2017, 10:56
Men ok økonomi trods alt også blev proriteret og vanvittige mennesker som Sannehs agent og Hajduk Split ikke fik deres ret.
Split? Spiller han ikke i Kina?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
1. sep 2017, 12:09
Steffen am skrev:
1. sep 2017, 10:56
Split? Spiller han ikke i Kina?
Åh ja, det ved jeg ikke.
Kan sagtens have været en fejl og et selvfølgelig svært at være sikker når vi ikke har noget navn.
Vi ved han er kroatisk modterforsvar og er formentlig mellem 23-29 år, det er vel cirka de vi ved?

Som en observation udefra med deres salgsstrategi tænker jeg godt nok mere Kroatien end Kina, da Kina har penge nok og har hårde regler om udlændinge, så hvis de har udlændinge de ikke bruger, skal de bare væk, mens jeg kan se det ville give god mening for en Kroatisk klub.
Men det er gisninger.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Ah, så du tænker, det ikke var Milovic?

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Jeg synes nu, som andre påpeget, at transfervinduet har været ok. Det er perfekt, at Riis er sendt på græs - men mon han så nogensinde kommer tilbage?. Jeg har fornemmelsen af, at det er meget sjældent, at spillere der er sendt på græs i andre klubber, vender tilbage til truppen - men det er måske ikke korrekt?

felisan

Indlæg af felisan »

Konsulen skrev:
1. sep 2017, 14:38
Jeg synes nu, som andre påpeget, at transfervinduet har været ok. Det er perfekt, at Riis er sendt på græs - men mon han så nogensinde kommer tilbage?. Jeg har fornemmelsen af, at det er meget sjældent, at spillere der er sendt på græs i andre klubber, vender tilbage til truppen - men det er måske ikke korrekt?
Ikke helt :) Onuachu var på græs i Vejle og kunne i dette transfervindue være blevet vores dyreste salg nogensinde

WBW

Indlæg af WBW »

Konsulen skrev:
1. sep 2017, 14:38
Jesper Lauridsen havde ganske fin succes med en lejeophold i Hobro, hvorefter han vendte hjem og havde en rigtig vigtig rolle i mesterskabssæsonen 😊

Er helt overbevist om at Riis vender tilbage til næste sæson og bider sig fast i startopstillingen og derfra udvikler sig til vores næste store forsvarsgeneral.

Låst