Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Indlæg af Kent »

Har set lidt på de resterende 10 runder, ift hvorvidt vi eller FCK har det letteste program i de enkelte runder. Det er naturligvis meget subjektivt, og en del ting kan ændre sig grundet form, karantæner mv for de enkelte hold. Men pt er mit bud således (runde, FCK-kamp, FCM-kamp, hold med letteste kamp):

24 SIF - FCK / AaB - FCM - FCK
25 FCK - FCN / FCM - SIF - FCM
26 RFC - FCK / HOB - FCM - FCM
27 FCK - EFB / FCM - RFC - FCK
28 FCV - FCK / OB-FCM - FCK
29 FCM - FCK / FCM - FCK - FCM
30 FCK - AaB / FCV-FCM - FCM
31 FCK - OB / FCM-BIF - FCK
32 SDR - FCK / FCN-FCM - FCK
33 FCK - HOB / FCM-SDR - FCK

Som det fremgår, så er næste runde en af dem, hvor vi har et sværere program end FCK og dermed risikerer at sætte point til. Efter den kommer der dog to runder, der er til vores fordel. Jeg vurderer, at vi har det bedste program i 4 af de 10 runder, mens FCK har de i de 6 sidste (det er tæt i nogle runder, som fx 33). Det er værd at bemærke, at FCK i mine øjne har det letteste slutprogram (de sidste 3 runder), så lad os håbe, at vi afgør det senest i runde 30 (og gerne i 29 - det kunne være noget af en fest).

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Tallet efter denne runde må vel være 19....

FCK kan Max lave 30 point de resterende runder, og vi er oppe med 11. Altså skal vi sammenholdt med fck sætter point lave 19.

Før denne runde hed tallet 22. Vi lavede 1 i Esbjerg =21, og fck tabte 2 =19.

Pludselig giver begrebet en 6points kamp mening om fck kampen .

Noe

Indlæg af Noe »

Fortsætter FCK den nuværende kurs for foråret, er tallet 8. Så når de nemlig 62 point.

Det er nok for meget at håbe på, men hvis ikke københavnerne får gang i målscoringen, så vil flere af deres kampe vippe mod 1-1 eller 0-0, i stedet for en sejr.

Selvfølgelig kan vi nå falde helt sammen, men vi er virkelig tæt på nu, for vi skal både fejle, og FCK skal finde en stime. Ingen af delene virker særlig sandsynligt.

oros

Indlæg af oros »

Selvfølgelig kan vi nå falde helt sammen, men vi er virkelig tæt på nu, for vi skal både fejle, og FCK skal finde en stime. Ingen af delene virker særlig sandsynligt.
Næ.... Og så alligevel: Vi taber i Aalborg, Fck vinder i Silkeborg. Det reducerer forspringet til otte points. Vi taber til FCK i 29'ende runde. Det reducerer forspringet til fem point. Gud forbyde det - men det er ikke et utænkeligt scenarie.

Lad os nu bare vinde på søndag, så vi kan få drevet den djævel i jorden også! I faderens, Pusic's og helligåndens navn. Amen!

Noe

Indlæg af Noe »

oros skrev:
Næ.... Og så alligevel: Vi taber i Aalborg, Fck vinder i Silkeborg. Det reducerer forspringet til otte points. Vi taber til FCK i 29'ende runde. Det reducerer forspringet til fem point. Gud forbyde det - men det er ikke et utænkeligt scenarie.

Lad os nu bare vinde på søndag, så vi kan få drevet den djævel i jorden også! I faderens, Pusic's og helligåndens navn. Amen!
Vi er da enige, og jeg er heller ikke rolig. Men 5 points vil stadig være et kæmpe forspring at have efter 29. runde.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Noe skrev:Vi er da enige, og jeg er heller ikke rolig. Men 5 points vil stadig være et kæmpe forspring at have efter 29. runde.
Kæmpe er vist så meget sagt. Hvis vi "kun" har fem points forspring med fire runder tilbage, så hopper og danser alle spøgelserne i forhold til afslutningen af sidste sæson. Det ville være et ekstremt stort pres, og jeg vil ikke være tryg ved det.

Nej, vi skal forsøge at udbygge forspringet, ganske som Glen også har udtalt det. Vi burde have vundet i både Brøndby og Esbjerg, vi var lidt heldige i Randers. Jeg tror vi slår Aab og det ville ikke overraske mig, hvis netop Silkeborg (af alle) gjorde det onde mod FCK, det er bare ikke FCKs kop the med sådanne kampe hvor modstanderen på papiret næsten har tabt på forhånd.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:
Kæmpe er vist så meget sagt. Hvis vi "kun" har fem points forspring med fire runder tilbage, så hopper og danser alle spøgelserne i forhold til afslutningen af sidste sæson. Det ville være et ekstremt stort pres, og jeg vil ikke være tryg ved det.

Nej, vi skal forsøge at udbygge forspringet, ganske som Glen også har udtalt det.
Vi er grundlæggende enige. De eneste, der ikke allerede har kåret en mester, er FCM-fans og Zanka ;)

Men jeg synes at det er værd at påpege, at selvom vi tabte de sidste tre, så krævede det samtidig, at FCK også vandt tre i streg, da de gik forbi os. Det tror jeg ikke nødvendigvis, at det nuværende FCK-hold ville kunne løfte.

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

BMBrandt skrev:Tallet efter denne runde må vel være 19....

FCK kan Max lave 30 point de resterende runder, og vi er oppe med 11. Altså skal vi sammenholdt med fck sætter point lave 19.

Før denne runde hed tallet 22. Vi lavede 1 i Esbjerg =21, og fck tabte 2 =19.

Pludselig giver begrebet en 6points kamp mening om fck kampen .

Så er tallet 16

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vi har snakket en del om Bak-effekten, hvor vi endnu ikke har tabt en kamp med Bak på banen (på nær de 16 min i første kamp mod AaB). Bak-effekten kan ses her: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2014/2015

Nu vil jeg gerne toppe den med Erik-effekten - Vi har heller ikke tabt kampe med Erik på banen: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2014/2015

Og hvad sker der så, hvis man kombinerer Bak og Erik-effekten? - Tja, de har spillet sammen i 7 kampe (runde 4,5, 18, 20, 21, 22, 24). Resultat: 7 sejre, målscorer 18-4.

Så opskriften på guld er vist klar! - Vi skal bare have enten Erik eller Bak på banen ;-) Det er vist ikke uden grund, at de er anfører og vice-anfører.

(Eftersom vi ikke har tabt i foråret, kan man naturligvis lave det samme argument med Pusic og Dahlin, men det er sjovere med Bak og Erik, som har været her hele sæsonen).

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Vi har snakket en del om Bak-effekten, hvor vi endnu ikke har tabt en kamp med Bak på banen (på nær de 16 min i første kamp mod AaB). Bak-effekten kan ses her: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2014/2015

Nu vil jeg gerne toppe den med Erik-effekten - Vi har heller ikke tabt kampe med Erik på banen: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2014/2015

Og hvad sker der så, hvis man kombinerer Bak og Erik-effekten? - Tja, de har spillet sammen i 7 kampe (runde 4,5, 18, 20, 21, 22, 24). Resultat: 7 sejre, målscorer 18-4.

Så opskriften på guld er vist klar! - Vi skal bare have enten Erik eller Bak på banen ;-) Det er vist ikke uden grund, at de er anfører og vice-anfører.

(Eftersom vi ikke har tabt i foråret, kan man naturligvis lave det samme argument med Pusic og Dahlin, men det er sjovere med Bak og Erik, som har været her hele sæsonen).
Selvfølgelig er der en masse sjov og spas i den slags statistik, men det illustrerer meget godt, hvad der er forandret i FCM. Vi har hele tiden haft potentialet, men vi har manglet ledere til at forløse det.

Peter Sørensen ridser forandringen fint op i hans blog. Vi har hele tiden haft potentialet, men:
Når jeg på taktikmøder har forsøgt at gøre mig lidt underholdende på FCMs bekostning, betonede jeg sommetider, at der oftere var tale om 'vildskud end afslutninger', ligesom jeg doserede, at der var 'mere røg end ild', når FCM spillede.

»Hektik« betegnede jeg af og til deres spillestil.
http://www.bt.dk/blogs/et-heltekvad

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Bak er på toppen af hans karriere pt.

Som ungt talent var han tydeligt en kommende stjerne, han havde attitude allerede i sine første år efter debuten for FCM. Han kom til Heerenveen, fik drømmen opfyldt med karriere i en udenlandsk liga. Han gjorde det godt, uden at slå helt igennem (og dermed blive solgt videre til en større klub). Da han kom tilbage til FCM, var det med enorme forventninger til ham. Forventninger han ikke levede op til, han var for ustabil, og tog for mange dårlige beslutninger i det centrale forsvar.
Det var først da Glen flyttede Bak ud på højreback, at stjernelønningen for alvor begyndte at give mening. Bak har jo altid været manden som gik forrest, en naturlig anfører, men når det ikke duede for ham på banen tog det lidt af hans autoritet. Nu sent i karrieren har han ramt toppen, han præsterer uhyre stabilt, er spilleren der mentalt kan gøre hele forskellen på holdet og samtidig er han Danmarks bedste højreback og burde egentlig have sin debut på landsholdet... Jeg er stor fan. Han er så vigtig for os, og det beviser statistikken her :geek:

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Jeg kan ikke lide FCK og jeg syntes ikke Cornelius er verdens mest sympatetiske spiller at se og høre på. Jeg har normalt intet problem med at glæde mig over Nicolaj Jørgensen små skader, og de manglende point hans fravær i den forbindelse betyder for FCK. Men for satan den skade Cornelius trak i aftenens kamp var ulækker og kan på ingen måde glæde mig over vores værste konkurrent i den grad er stækket offensivt i den afgørende periode ligaen nu går ind imøde.

Når den slags rammer en (sympatisk eller ej) ung spiller ønsker jeg kun den bedste bedring herfra.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev: Det var først da Glen flyttede Bak ud på højreback, at stjernelønningen for alvor begyndte at give mening. Bak har jo altid været manden som gik forrest, en naturlig anfører, men når det ikke duede for ham på banen tog det lidt af hans autoritet.
Det tror jeg er meget rigtig set.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Enig i, at det er skidt for Cornelius. Den type skader er grimme, og lige meget hvem man holder med, så gør det ondt at se. Også skidt for DK ift U21-EM.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Frygteligt, det er en grim skade :shock:

Uanset hvad, også en klar svækkelse af FCK i den her guldkamp..

Besvar