Så gik det galt med et kanonslag

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Alex/UBM

Re: Så gik det galt med et kanonslag

Indlæg af Alex/UBM »

Le Compte skrev:

Hvordan skal folk der ikke kender UBM vide at de ikke kan stå ved siden af jer fordi I fyrer romerlys af. Det ser de jo ikke før det sker. Det svarer du ikke på! Er det fordi du godt kan se problemet?
Nej, jeg ser ikke problemet. Jeg mener jo som sagt, at der ingen fare er ved at et romerlys brænder på jorden. Hvis man skulle være så naiv og paranoid at føle en fare ved det, må folk rykke sig. Og selv hvis folk der ikke kender UBM står tæt ved ubm, hvad så?? Der bliver fyret et lys, det brænder ud på jorden, og så er det det. De kommer jo ikke til skade selvom de står tæt på UBM - medmindre de tager lyset op fra jorden og leger med det.
Le Compte skrev: Ja selfølgelig er det os det er galt med når vi ikke syntes at det er fedt at folk står med romerlys. (IRONI).
Læs dog for helvede hvad jeg skriver. Jeg siger ikke at den er gal med folk som ikke synes det er fedt, jeg siger jo, for tredje gang nu, måske forstår du denne gang, at den er gal med jer der føler en fare ved at stå 10 meter væk fra en gruppe hvor der er et romerlys på jorden der brænder ved dem..
Le Compte skrev:
Når folk er så hjernedøde at kaste med øl. Så frygter jeg også at nogle (ikke nødvendigvis UBM) begynder at kaste med romerlys.
Oh my fucking God. Det er mit sidste svar til dig, jeg gider ikke debattere med dig. Hvis du mener det der.... er du skæv???
------------------

Saemala og Andro: Dejligt med et nuanceret, realistisk, fornuftigt og jord-bunden syn på tingene!

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Alex/UBM skrev:
Le Compte skrev:
Når folk er så hjernedøde at kaste med øl. Så frygter jeg også at nogle (ikke nødvendigvis UBM) begynder at kaste med romerlys.
Oh my fucking God. Det er mit sidste svar til dig, jeg gider ikke debattere med dig. Hvis du mener det der.... er du skæv???
------------------

Saemala og Andro: Dejligt med et nuanceret, realistisk, fornuftigt og jord-bunden syn på tingene!
Med andre ord så kan du ikke forklare hvad du vil gøre for at undgå at andre skal begynde at kaste med det.? Hvis du skal have lov til at brænde det af på station, så skal du også tage del af det ansvar at nogle mennesker kan finde på at kaste med det.
Er du parat til at tage ansvaret for det?

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Xort skrev: Med andre ord så kan du ikke forklare hvad du vil gøre for at undgå at andre skal begynde at kaste med det.? Hvis du skal have lov til at brænde det af på station, så skal du også tage del af det ansvar at nogle mennesker kan finde på at kaste med det.
Er du parat til at tage ansvaret for det?
Jeg går stærkt udfra, at folk har hjerne og fornuft nok til ikke at kaste med det.. Det er ikke MIN opgave at opdrage folk, det burde være almen fornuft ikke at kaste med det..
Men det er mit ansvar, når jeg fyrer lys af, at nogle kaster med det?? Hvad fuck er det for en holdning til livet?
Så kan vi passende sammenligne det med jeres fremragende eksempel med spritkørsel:
Jeg kører 90 km/t et sted hvor jeg må køre 80 km/t. Ergo er det mit ansvar hvis nogle kører 150 km/t under påvirkelse af stoffer og alkohol.
OG JO DET KAN GODT SAMMENLIGNES - i følge jer selv. Håber I kan se det vanvittige i det her - og dermed jeres argumenter og sammenlignelser mellem harmløse romerlys og vanvittig spritkørsel.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Alex/UBM skrev:
1145 skrev: Du medgiver altså at der er en risiko? Om der så er 0.00001% risiko for et uheld, så er det imo alt for højt.
Fair at du har den holdning. I mine øjne skal være naive og pisse paranoid for at være bange for at tage til fodbold i Herning. Der er 0.00001% risiko for romerlys, og hvis der skulle komme et romerlys er der kun den fare man selv skaber... Af årsager jeg har forklaret tidligere.
1145 skrev: Nej, for nytårsaften VED man at der kan komme skyts, mens man ikke forventer romerlys på et stadion, da det jo ikke er lovligt.
Der har de sidste 30 år i næsten hele Europa, Sydamerika mm., været fyret romerlys af på tribunerne. Og du mener at men ikke kan forvente til fodbold, at der bliver fyret romerlys af fordi det er ulovligt?? Følg dog lidt med, og brug hjernen lidt - der har altid været fyret romerdrenge af - så det er sgu da kun til at forvente.
1. Nej da. Du medgiver altså at der kan opstå en farlig situation ved brugen af romerlys? Imponerende. Det er da fuldstændig ligegyldigt hvem der er skyld i den farlige situation, da den ALDRIG vil opstå uden romerlys eller lignende.

2. Jeg bruger netop hjernen, misundelig? Det er da ingen undskyldning at der altid har været brugt romerlys, det er altså stadigvæk ULOVLIGT.

3. Jeg savner stadigvæk respons på denne her http://www.black-wolves.com/b/5/95643.h ... =60#p94542 , men jeg kan da godt forstå at du undviger dette indlæg, den passer jo ikke ind i dit kram.

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

1145 skrev:

1. Nej da. Du medgiver altså at der kan opstå en farlig situation ved brugen af romerlys? Imponerende. Det er da fuldstændig ligegyldigt hvem der er skyld i den farlige situation, da den ALDRIG vil opstå uden romerlys eller lignende.
Nej, jeg medgiver ikke at der kan opstå en farlig situation, jeg siger der er en lille risiko for at der bliver fyret lys af.. Og der er kun den fare, man selv skaber: fx hvis man tager et lys og stikker op i hovedet.
1145 skrev: 2. Jeg bruger netop hjernen, misundelig? Det er da ingen undskyldning at der altid har været brugt romerlys, det er altså stadigvæk ULOVLIGT.
Ja, det er det. Siger jeg at det er lovligt? Nej, jeg siger at det er forventet med romerlys til fodbold. Igen: Læs for helvede hvad jeg skriver, og ikke hvad du ønsker jeg skal skrive!

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Saemala skrev: Og til jer der er bange for vi får "brøndby" tilstande iforhold til romerlys, så kommer det aldrig til at ske, medmindre vi får ligeså mange fans, der står og skråler og laver stemning som i brøndby.
Man kan jo ikke sammenligne det, da brønby er en meget større klub end os.
Aaarreejjj det sagde du bare ikk' det der, ingen er større end FCM.

Esben

Indlæg af Esben »

1145 skrev:
3. Jeg savner stadigvæk respons på denne her http://www.black-wolves.com/b/5/95643.h ... =60#p94542 , men jeg kan da godt forstå at du undviger dette indlæg, den passer jo ikke ind i dit kram.
Nu når du er så ked af ikke at få svar på den her vil jeg da lige hjælpe dig lidt.

Du henleder opmærksomheden på et tidligere indlæg, hvor du blandt andet siger;
"(man må ikke fyre pyroteknik af)100 m fra bygninger .med...oplag af brandfarlige væsker"

Det vil sige at man ikke må fyre raketter af ude på gaden, hvis naboen har en gasgrill(gasflasker til at stå ved huset/i åben garage). Er der ikke også en mur/tribune mellem grillen og fansene) Det er jo latterligt, at bruge så dårlige argumenter, hvis man mener man har en god sag...

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Fat det dog, fjolser!!!!!!!!!!

Lortet er ULOVLIGT og hold det væk. Hvor svært kan det være.

Denne tråd er helt ude i hampen. Man skriver og skriver. Men alligevel bliver der udelukkende lukket LORT ud, af visse elementer, som burde holde sig langt væk fra samtlige fodboldstadions, hvis de medbringer pyro. :evil:

Esben

Indlæg af Esben »

PS skrev: Lad endelig ikke denne debat blive til en Ubm kontra BW, for det er ikke meningen med det. Først og fremmest skal debatten her sørge for at INGEN medbringer kanonslag, og for mit vedkommende ville det så også være rart, hvis en snak herinde vil kunne få så mange som muligt til at forstå, at det heller ikke er særlig hensigtsmæssig med andre ulovligheder(herunder romerlys).

Esben
Tror du overvurderer dine egne debattør evner, hvis du tror at du kan fjerne et af de mest betydelige visuelle virkemidler, som fodboldfans har brugt i utallige år til at udtrykke støtte til deres hold, ved at smide et par halvfærdige argumenter afsted til "de egoistiske og umodne unge mennesker" herinde

Desværre ser det ud til at de der er fortalere for romerlys, ikke er spor modtagelige for sund fornuft, og at de ikke vil høre på og tænke på andre end sig selv.

Esben
Som du gør, argumenterer de for deres sag, i forhåbning om at andre end dem selv, vil få deres overbevisning. Jeg tror bare ingen af jer ændrer jeres synspunkter.
Der er stadig ikke kommet nogle argumenter for, hvorfor det er at Romerlys er så fantastiske, at man vil bryde loven og genere rigtig mange mennesker med det. Det eneste der kommer fra tilhængerne af det, er stadig "sådan er det bare".

Esben
Der er kommet op til flere argumenter; De er flotte, de er del af en visuel fodboldkultur, de skaber en kampstemning på tribunen. Egentlig ikke den store forskel fra at bruge flag som et visuelt virkemiddel, men de skal vel også forbydes?? De kan jo bruges som slagvåben!!
Mit forslag er at man at lægger romerlysene på hylden, og i stedet tager kampen op og forsøger at få reglerne ændret så det bliver legalt. Det er den eneste måde hvor brugen af det, nogensinde vil kunne komme til at foregå forsvarligt, og iøvrigt også den eneste måde hvorpå man vil have en chance for at det kan blive legalt.

Esben
Det sidste du skriver her er jeg egentlig meget enig i. Hvis man vil have loven ændret, skal man prøve at påvirke politkerne, og overbevise "hr og fru Jensen" om at romerlys ikke er farlige. Det bliver nok bare umuligt efter den hetz den danske presse og vores lovgivere har kørt mod fodboldfans over hele landet bla med den vedtagne "hooliganlov", og med de tåbelige hændelser, hvor diverse tilhængere fra danske klubber har kastet med lysene. I det lys skal man nok ikke regne med at lobbyvirksomhed vil virke, og derfor ser mange tilhængere af den fodboldkultur, der indebærer pyroteknik, ingen anden udvej end at fortsætte deres hidtidlige brug af pyroteknik, og må så modvilligt acceptere straffen for det de gør.
Drop de umodne svar og den umodne egoisme og lyt til sund fornuft!
Hvis du mener at du er fortaler for sund fornuft, så ager derefter, og lad være med at skære alle fortalere for pyroteknik over een kam som små umodne, egoistiske snothvalpe, og kom med nogle gode argumenter imod pyroteknik.

Esben

Esben

Indlæg af Esben »

Mini Bager skrev:Fat det dog, fjolser!!!!!!!!!!
Er det alle mennesker du mener, eller bare nogen af dem med en bestemt holdning
Mini Bager skrev:Lortet er ULOVLIGT
Det tror jeg godt folk er klar over..
Mini Bager skrev:og hold det væk. Hvor svært kan det være.
Det er åbenbart ikke helt nemt. Så så vi nok ikke så meget af det..
Mini Bager skrev:Denne tråd er helt ude i hampen.
Ja den er ikke frygtelig saglig, men jeg synes da ikke du bidrager særlig positivt til debat-niveauet
Mini Bager skrev:Man skriver og skriver.
Hvem skriver. Dig?
Mini Bager skrev:Men alligevel bliver der udelukkende lukket LORT ud, af visse elementer, som burde holde sig langt væk fra samtlige fodboldstadions, hvis de medbringer pyro. :evil:
Du er et element, du "lukker lort ud" selvom jeg ikke synes det er et sobert udtryk at bruge på et debat-forum, og du burde holde dig væk fra samtlige fodboldstadions, hvis du medbringer pyro?? Øh, hvorfor mener du vi har brug for at vide det?

Hvis du har en holdning til sagen, så kom dog med den i et sagligt indlæg. Så kan vi snakke om det.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Lige nogle citater fra div. debatøre....

Jo jeg kan sidde på faxe (eller undgå udebanekampe), men så er mit spørgsmål igen: hvorfor skal jeg flytte mig fordi I vil fyre romerlys af? I har ikke mere ret til tribunen end vi andre. Og I skal overholde lovgivningen.

Jeg ved udmærket, at det er sjældent der bliver brugt disse ting på FCMs stadion i forhold til på udebane. Men er det ok, at "vi", FCM-fans, benytter disse ulovlige ting på andres stadion? Nej, det synes jeg ikke. Det er og bliver ulovligt.

Hvis i tomathovedtænkende paphoveder gad at følge loven og droppe at tage romerlys med når det er ULOVLIGT, så ville der ikke være et problem.

Jeg skal da lige love for at der er mange lovlydige borge tilstede her på graven :shock: :shock: Hvilken selvjustits..husk bare lige på jeres "lovlydighed" næste gang i køre på hovedvejen/ motorvejen...ja man må kun køre 80/130..ellers er det ulovligt..og når i lige skal have lidt "hjælp" fra jeres håndværkere venner..og ja sort arbejde er ulovligt... OSV....men rart at vide at de fleste på graven er lovlydige :geek:
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

PS skrev:
Saemala skrev: Og til jer der er bange for vi får "brøndby" tilstande iforhold til romerlys, så kommer det aldrig til at ske, medmindre vi får ligeså mange fans, der står og skråler og laver stemning som i brøndby.
Man kan jo ikke sammenligne det, da brønby er en meget større klub end os.
Aaarreejjj det sagde du bare ikk' det der, ingen er større end FCM.
Nu tænkte jeg mere på fankulturen :)
Meeeen... det kan godt være de er inde i en dårlig periode, men de er stadig en af danmarks største klubber!!

Andro

Indlæg af Andro »

Mini Bager skrev:Fat det dog, fjolser!!!!!!!!!!

Denne tråd er helt ude i hampen. Man skriver og skriver. Men alligevel bliver der udelukkende lukket LORT ud, af visse elementer, som burde holde sig langt væk fra samtlige fodboldstadions, hvis de medbringer pyro. :evil:
Jesus christ for et tåbeligt indlæg. Skal alle med flag, creperuller og bannere så også holde sig langt væk fra stadion, når du åbenbart hader ting, der er stemningsskabende? De er jo alle sammen let antændelige, og vi ved jo alle sammen, at der bliver tændt mange lightere på Nordea i løbet af en kamp. Shit, jeg tør sgu slet ikke tage på stadion sålænge den mega brandfare er tilstede!

Stemning, nej tak, paranoia og total stilhed på stadion, ja tak!

/end sarcasm
Ikastbo skrev:Lige nogle citater fra div. debatøre....

Jo jeg kan sidde på faxe (eller undgå udebanekampe), men så er mit spørgsmål igen: hvorfor skal jeg flytte mig fordi I vil fyre romerlys af? I har ikke mere ret til tribunen end vi andre. Og I skal overholde lovgivningen.

Jeg ved udmærket, at det er sjældent der bliver brugt disse ting på FCMs stadion i forhold til på udebane. Men er det ok, at "vi", FCM-fans, benytter disse ulovlige ting på andres stadion? Nej, det synes jeg ikke. Det er og bliver ulovligt.

Hvis i tomathovedtænkende paphoveder gad at følge loven og droppe at tage romerlys med når det er ULOVLIGT, så ville der ikke være et problem.

Jeg skal da lige love for at der er mange lovlydige borge tilstede her på graven :shock: :shock: Hvilken selvjustits..husk bare lige på jeres "lovlydighed" næste gang i køre på hovedvejen/ motorvejen...ja man må kun køre 80/130..ellers er det ulovligt..og når i lige skal have lidt "hjælp" fra jeres håndværkere venner..og ja sort arbejde er ulovligt... OSV....men rart at vide at de fleste på graven er lovlydige :geek:
Nogle folk har så travlt med at pusse glorien, at det er helt ynkeligt.

Utroligt at folk, der er imod pyroteknik, ikke kan komme på andre argumenter end "det er ulovligt!11" og så ellers en masse tilsvininger.

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

Jeg gider ikke diskutere dette mere, da vi ikke kommer videre..

Vi er en flok umodne klovne, ballademagere og zyyge hoolz, der aldrig burde vise sig på stadion..

Hvis "vi" ikke bidrager med noget som helst, aner i jo ikke en skid om fankulturen i Herning.

Skål og god jul.

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Super indlæg Mini-bager. Yderst sagligt, og som du siger, lukker alle folk en masse lort ud! Undtagen dig naturligvis - det fremgår tydeligt af dit indlæg :-)

Besvar