Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Steffen am »

ihaki skrev:
25. jun 2018, 18:39
ihaki skrev:
25. jun 2018, 18:30
Matjavsen skrev:
25. jun 2018, 17:02

Mon ikke det er bedst for han udvikling at spille 1 div, end nogle kampe i Youth legaue
jo sikkert, men var det ikke bedre for klubben og alle u 19 spillere, på sigt hvis de vandt den turnering
btw, er det ikke kun et par kampe de misser, den turnering vare vel ikke fra nu til vinter, eller må de ikke spille?
Hvis seniorne går i CL GS, er det 6 kampe inden jul.
Hvis seniorne ikke går i CL er det op til 4 kampe inden jul, og uafhængig af "path", er det op til 5 kampe efter jul.

Må indrømme jeg også har det lidt blandet med det,
FCM's sportslige ledelse har selvfølgelig vurderet at Torp og Buch kan udvikle sig mest ved at spille regelmæssigt seniorbold, og de har før haft ret, så mon ikke de har styr på det. Men som fan er det ærgerligt at se de ikke er med i Youth League. Torp kunne måske også få et par få indhop i løbet af sæsonen på seniorholdet, specielt hvis det hedder Europæisk gruppespil, superliga og pokal.

Vi spillede rigtig nok lige op med Barcelona, endda på udebane, de brugte 2 ulovlige spillere og har vundet turneringen 2 gange.
Kunne vi bestemt godt være bekendt, og Torp ville have været dominerende i Youth League, kunne have været fedt at se.

Men nu må u19 holdet så vise hvad de kan i Youth League uden hjælp fra de op til tre u20 spillere, man må gøre brug af.
For 3 år siden slog vi Atletico Madrid uden, og ja, spillede lige op med Barcelona også uden nogen u20 spillere, så måske de kan gøre det igen.

Jeg forstår, men synes det er ærgerligt.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

AltidFCM skrev:
25. jun 2018, 16:14
Stoffer skrev:
25. jun 2018, 15:56
AltidFCM skrev:
25. jun 2018, 12:58
Ja, svenske Expressen melder, Jens Cajuste til FCM fra Örgryte. På Twitter beskrives han som en Pogba-type, altså et høj midtbanetalent med god teknik.
På transfermarket står der, at han er 6'er(?). Hmm, gad vide hvad der passer.

Pogba har også spillet 6'er for United en del gange, men jeg siger ikke, det er det, Pogba er. På transfermarkt er Pogbas position også 6'er, dog ikke hans 'main position'. Transfermarkt har garanteret heller ikke det fulde kendskab til et stortalent i Örgryte.

Men sammenligningen kan måske godt ligge i den store, høje midtbanemand (1,88 ifl. Transfermarkt), som har en sindssygt god pasningsfod og god teknik.
Pogba har spillet en del som en ud af to i en "double pivot", men han har altid taget den mere offensive rolle af de to, hvilket bedst beskrives som 8'er. Det er når han ikke har spillet i fremskudt i venstre side som en del af en midtbane tre eller som decideret 10'er.

Du har nok ret i at sammenligningen bare er baseret på banale forhold. Det er desværre ofte tilfældet.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
25. jun 2018, 20:29
ihaki skrev:
25. jun 2018, 18:39
ihaki skrev:
25. jun 2018, 18:30

jo sikkert, men var det ikke bedre for klubben og alle u 19 spillere, på sigt hvis de vandt den turnering
btw, er det ikke kun et par kampe de misser, den turnering vare vel ikke fra nu til vinter, eller må de ikke spille?
Hvis seniorne går i CL GS, er det 6 kampe inden jul.
Hvis seniorne ikke går i CL er det op til 4 kampe inden jul, og uafhængig af "path", er det op til 5 kampe efter jul.

FCM's sportslige ledelse har selvfølgelig vurderet at Torp og Buch kan udvikle sig mest ved at spille regelmæssigt seniorbold, og de har før haft ret, så mon ikke de har styr på det. Men som fan er det ærgerligt at se de ikke er med i Youth League. Torp kunne måske også få et par få indhop i løbet af sæsonen på seniorholdet, specielt hvis det hedder Europæisk gruppespil, superliga og pokal.

Vi spillede rigtig nok lige op med Barcelona, endda på udebane, de brugte 2 ulovlige spillere og har vundet turneringen 2 gange.
Kunne vi bestemt godt være bekendt, og Torp ville have været dominerende i Youth League, kunne have været fedt at se.

Men nu må u19 holdet så vise hvad de kan i Youth League uden hjælp fra de op til tre u20 spillere, man må gøre brug af.
For 3 år siden slog vi Atletico Madrid uden, og ja, spillede lige op med Barcelona også uden nogen u20 spillere, så måske de kan gøre det igen.

Jeg forstår ikke ærgelsen. Det er da en fornøjelse, når U19 klarer sig godt, men i min optik er det udelukkende fordi, at det tegner til at første holdet kan blive presset af dygtige unge spillere.

I seneste sort/guld snak blev det flere gange understreget, at der skal tages et væsentligt hensyn til den enkelte spillers udvikling. Det kommer fcm længere med over en længere bane end at fokusere (primært) på U19 holdets resultater. Det er selvfølgelige en balance.

Jeg synes virkelig det er fedt, at disse unge spillere kan teste sig på senior hold, så de kan bygge på fysisk og taktisk. Det blev også understreget i sort/guld snak, at det er de to områder, som Torp og Buch vil skulle kæmpe mest med.

henker

Indlæg af henker »

Administrator skrev:
23. jun 2018, 18:24
henker skrev:
23. jun 2018, 10:55
Ingen har hørt om fcm er ved at finde den venstre back..

Og hvem mon passer til os.? Skal han være veteran eller unge talenter?
Så har du ikke fulgt godt nok med:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... -wingback/
Har faktisk fulgt med og har læst den gamle nyheder. Men spørgsmålet er om fcm er ved at finder en venstre back. For ellers har jeg ikke hørt noget som helst. Efter som de har købt en midtbane talenter fra svenske klubben ørgryte... Men ingen venstre back.. Hmm

Flemse

Indlæg af Flemse »

henker skrev:
26. jun 2018, 11:00
Administrator skrev:
23. jun 2018, 18:24
henker skrev:
23. jun 2018, 10:55
Ingen har hørt om fcm er ved at finde den venstre back..

Og hvem mon passer til os.? Skal han være veteran eller unge talenter?
Så har du ikke fulgt godt nok med:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... -wingback/
Har faktisk fulgt med og har læst den gamle nyheder. Men spørgsmålet er om fcm er ved at finder en venstre back. For ellers har jeg ikke hørt noget som helst. Efter som de har købt en midtbane talenter fra svenske klubben ørgryte... Men ingen venstre back.. Hmm
De har jo meldt ud, at de leder. Men jeg tror altså ikke, du skal satse på at få et tip, inden de skriver med nye spillere... :lol:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
26. jun 2018, 08:38
Steffen am skrev:
25. jun 2018, 20:29

Jeg forstår ikke ærgelsen. Det er da en fornøjelse, når U19 klarer sig godt, men i min optik er det udelukkende fordi, at det tegner til at første holdet kan blive presset af dygtige unge spillere.

I seneste sort/guld snak blev det flere gange understreget, at der skal tages et væsentligt hensyn til den enkelte spillers udvikling. Det kommer fcm længere med over en længere bane end at fokusere (primært) på U19 holdets resultater. Det er selvfølgelige en balance.

Jeg synes virkelig det er fedt, at disse unge spillere kan teste sig på senior hold, så de kan bygge på fysisk og taktisk. Det blev også understreget i sort/guld snak, at det er de to områder, som Torp og Buch vil skulle kæmpe mest med.
Så er det officielt.
Uzo tager også med.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... e-profiler

Men for at svare dig, tænker jeg 2 ting.

1. Man kan sagtens ærge sig over en god og forsvarlig beslutning.
Ligeledes var det ærgerligt at Sisto blev solgt, selvom det selvfølgelig gav mening og det var ledelsesmæssigt forsvarligt.

Som sagt er jeg ikke sikker på at jeg ville have gjort det anderledes, hvis det havde været mig der havde været sportslig ansvarlig, men som fan der gerne vil følge med i Youth League og en god spillers udvikling tæt på, er det da ærgerligt. Det gør ikke at det er dumt. ;)

2. På flere niveau snakker man om det her med at de unge skal have nogen de unge spillere kan læne sig op ad. Det er nemmere for en Frank eller AP at gå ind på holdet, når der er en JP eller Erik ved siden af. Tænker at det også må være gældene på ungdoms niveau. Der er selvfølgleig mindre forskel på en u19 og en u20 spilleri alder, men kan sagtens være forskel på erfaring. Ligeledes melder FCM ud at man vil satse på at være med og gøre det godt i diverse ungdomsturneringer. Af det jeg har set er der mange turneringer der kører med det her u19 + 3. Nu har vi ikke en eneste u20 spiller.
(Dvs. vi har selvfølgelig Baidoo der må spille u19 liga, men ikke Youth League)

Kunne det måske gøre noget godt for et u19 hold at have 1-3 spillere med lidt mere erfaring og lidt mere fysik?
Ville vi have vundet dengang over Barcelona hvis de havde været med? Spillere som Duelund og AP skal nok klare sig uanset, men NK kan man vel sige brød igennem i Youth League, måske han ville have gjort det senere, hvis det ikke havde været YL. Men de andre, Munksgaard, Døhr, Thomsen, Rutikanga, Kirk, Anderson, Riis og Nicolaisen. Kunne de have været et skridt længere fremme i dag, hvis de havde spillet f.eks. en Youth League semifinale?

Det er selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål, som man aldrig kan få et 100 % svar på, men synes det kunne være et relevant spørgsmål.
Det skulle så måske ikke være Torp eller Buch når de skal ud og udvikle sig andre steder, men med de spillere FCM har igennem akademiet, kunne man godt sørge for at man havde bare en u20 spiller, som kunne hjælpe u19 holdet.

ihaki

Indlæg af ihaki »

kan adam sørensen fra lyngby bruges, som venstre wing bak, kan se han også har spillet venstre midtbane, så han må vel være mere offensiv, end en typisk bak spiller, og har en alder der kan udvikles, og er landsholdsspiller https://www.transfermarkt.com/adam-sore ... ler/400537

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

ihaki skrev:
26. jun 2018, 15:16
kan adam sørensen fra lyngby bruges, som venstre wing bak, kan se han også har spillet venstre midtbane, så han må vel være mere offensiv, end en typisk bak spiller, og har en alder der kan udvikles, og er landsholdsspiller https://www.transfermarkt.com/adam-sore ... ler/400537
Spændende. Er det en spiller, du har set i aktion? :)

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Stoffer skrev:
26. jun 2018, 08:32
AltidFCM skrev:
25. jun 2018, 16:14
Stoffer skrev:
25. jun 2018, 15:56

På transfermarket står der, at han er 6'er(?). Hmm, gad vide hvad der passer.

Pogba har også spillet 6'er for United en del gange, men jeg siger ikke, det er det, Pogba er. På transfermarkt er Pogbas position også 6'er, dog ikke hans 'main position'. Transfermarkt har garanteret heller ikke det fulde kendskab til et stortalent i Örgryte.

Men sammenligningen kan måske godt ligge i den store, høje midtbanemand (1,88 ifl. Transfermarkt), som har en sindssygt god pasningsfod og god teknik.
Pogba har spillet en del som en ud af to i en "double pivot", men han har altid taget den mere offensive rolle af de to, hvilket bedst beskrives som 8'er. Det er når han ikke har spillet i fremskudt i venstre side som en del af en midtbane tre eller som decideret 10'er.

Du har nok ret i at sammenligningen bare er baseret på banale forhold. Det er desværre ofte tilfældet.
Jamen, jeg er fuldstændig enig med dig i beskrivelsen af ham som 8'er/10'er, især i 3-mandsmidtbanen. Men det ændrer ikke på, at Pogba har spillet decideret 6'er for United - sammen med Matic - i Mous foretrukne 4-2-3-1 ;) Også selvom han måske er en mere 'offensiv' spiller. :-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hvad har FCM hidtil brugt af penge i det her vindue

Drexler : 18
ES : 9 + formentlig et stort engangsbeløb / løn
mayron george: 3
okosun, Søren Reese og Sammy Skytte 10
Svenskeren ? 4-10

== 50 mill kr. + et beløb til ES

Venstre back 4-10 mill kr. klassen

== 60 mill kr.

der kommer nok mere efter mit gæt, for man er nød til at investere for at minimerer overskudet, ellers vil FCM blive nød til at aflevere et pænt beløb til skat

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Svenskeren har udløb til november/december. Prisen er nok omkring 1-2 mio for ham.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

FCM2000 skrev:
26. jun 2018, 16:03

Svenskeren ? 4-10

== 60 mill kr.

der kommer nok mere efter mit gæt, for man er nød til at investere for at minimerer overskudet, ellers vil FCM blive nød til at aflevere et pænt beløb til skat
Du får da godt nok rundet en del op rundt omkring..

Uden jeg har den store kendskab til transfersummerne, så tror jeg ikke, vi har ramt de 50 - endnu.
Ift. Jens Cajuste snakkes der om en transfersum på de 1,5 mio. DKK. - altså, ikke i NÆRHEDEN af 4-10 mio.
Okosun (3 mio) Skytte (3,5 mio) = Reese (3,5 mio)?? - Næppe...

Lige nu er vi vel omkring de 35-40 mio. :-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

AltidFCM skrev:
26. jun 2018, 16:18
FCM2000 skrev:
26. jun 2018, 16:03

Svenskeren ? 4-10

== 60 mill kr.

Du får da godt nok rundet en del op rundt omkring..

Uden jeg har den store kendskab til transfersummerne, så tror jeg ikke, vi har ramt de 50 - endnu.
Ift. Jens Cajuste snakkes der om en transfersum på de 1,5 mio. DKK. - altså, ikke i NÆRHEDEN af 4-10 mio.
Okosun (3 mio) Skytte (3,5 mio) = Reese (3,5 mio)?? - Næppe...

Lige nu er vi vel omkring de 35-40 mio. :-)
de 35-40 mio holder ingen steder.

drexler (18) + ES(9) + MG(3) = 30
(dertil skal du nok regne med at ES har fået et pænt engangsbeløb, som giver bedst mening skattemæssigt, fremfor en høj løn over flere år.

Der er vel ingen der tror på at ES og hans agent er uden evner :-) selvfølgelig har FCM har lagt et beløb for at gøre det attraktivt at komme tilbage til FCM.

Okosun + Skytte og Reese er selv nævnt i diverse medier til en samlet pris på ca. 10 mio kr.

Svenskeren har et halvt år tilbage ok ja, det vidste jeg ikke så det giver et stort nedslag i pris, men han er vel mest tænkt til U-19 holdet ?

Mit gæt er inkl. det man har betalt til ES, så ligger det på det mellem 40-50 mio kr.

En venstre back der kan udfordre MDH her skal man regne med en pris på 4-10 mio kr.

Netop VWB og HWB her mangler der kvalificeret konkurrence og måske også centralt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dertil skal man have for øje at flere af de skillinger ikke er brugt til at forstærke holdet. Jeg tror ikke du@fcm2000 skal bekymre dig for meget om hvad vi kommer til at betale i skat. Man kan allerede se et billede af at de investerer i spillere som formodentlig aldrig kommer til at spille for fcm. Jeg tror de signer mange flere som bliver udlejet ind eller udenlands. Det er den bebudede forretningsmodel RA omtalte i podcasten for en rum tid siden så det er ikke overraskende.
Derudover har vi underskud fra tidligere der trækker fra. Når man så også medtager at vi på trods af store salg som eks Sisto stadig noterede meget store røde tal så peger det på at den øvrige drift tager sit store cut. Afskrivninger bliver kørt på maks ifht lovgivningen.

Klubben har ingen intentioner om at betale eks 30 mio i skat hvis de i stedet kan investeres andre steder. Der er lang tid til september så mon ikke der bliver brændt mere af.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ihaki

Indlæg af ihaki »

AltidFCM skrev:
26. jun 2018, 15:39
ihaki skrev:
26. jun 2018, 15:16
Spændende. Er det en spiller, du har set i aktion? :)
jeg har set næsten alle superliga kampe så ja, men det giver også ulempen at man nogle gange, blander nogle spillere sammen, så jeg tør ikke ligge ord på ham :) men han har da spillet en del min, og selvom det er lyngby vil man vel mene at, de har en anden udover en på 17 år, så man må vel tro på ham, ellers havde de vel sat en mand ind, men pas

Låst