Stoffer skrev: ↑26. jun 2018, 08:38
Steffen am skrev: ↑25. jun 2018, 20:29
Må indrømme jeg også har det lidt blandet med det,
FCM's sportslige ledelse har selvfølgelig vurderet at Torp og Buch kan udvikle sig mest ved at spille regelmæssigt seniorbold, og de har før haft ret, så mon ikke de har styr på det. Men som fan er det ærgerligt at se de ikke er med i Youth League. Torp kunne måske også få et par få indhop i løbet af sæsonen på seniorholdet, specielt hvis det hedder Europæisk gruppespil, superliga og pokal.
Vi spillede rigtig nok lige op med Barcelona, endda på udebane, de brugte 2 ulovlige spillere og har vundet turneringen 2 gange.
Kunne vi bestemt godt være bekendt, og Torp ville have været dominerende i Youth League, kunne have været fedt at se.
Men nu må u19 holdet så vise hvad de kan i Youth League uden hjælp fra de op til tre u20 spillere, man må gøre brug af.
For 3 år siden slog vi Atletico Madrid uden, og ja, spillede lige op med Barcelona også uden nogen u20 spillere, så måske de kan gøre det igen.
Jeg forstår, men synes det er ærgerligt.
Jeg forstår ikke ærgelsen. Det er da en fornøjelse, når U19 klarer sig godt, men i min optik er det udelukkende fordi, at det tegner til at første holdet kan blive presset af dygtige unge spillere.
I seneste sort/guld snak blev det flere gange understreget, at der skal tages et væsentligt hensyn til den enkelte spillers udvikling. Det kommer fcm længere med over en længere bane end at fokusere (primært) på U19 holdets resultater. Det er selvfølgelige en balance.
Jeg synes virkelig det er fedt, at disse unge spillere kan teste sig på senior hold, så de kan bygge på fysisk og taktisk. Det blev også understreget i sort/guld snak, at det er de to områder, som Torp og Buch vil skulle kæmpe mest med.
Så er det officielt.
Uzo tager også med.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... e-profiler
Men for at svare dig, tænker jeg 2 ting.
1. Man kan sagtens ærge sig over en god og forsvarlig beslutning.
Ligeledes var det ærgerligt at Sisto blev solgt, selvom det selvfølgelig gav mening og det var ledelsesmæssigt forsvarligt.
Som sagt er jeg ikke sikker på at jeg ville have gjort det anderledes, hvis det havde været mig der havde været sportslig ansvarlig, men som fan der gerne vil følge med i Youth League og en god spillers udvikling tæt på, er det da ærgerligt. Det gør ikke at det er dumt.
2. På flere niveau snakker man om det her med at de unge skal have nogen de unge spillere kan læne sig op ad. Det er nemmere for en Frank eller AP at gå ind på holdet, når der er en JP eller Erik ved siden af. Tænker at det også må være gældene på ungdoms niveau. Der er selvfølgleig mindre forskel på en u19 og en u20 spilleri alder, men kan sagtens være forskel på erfaring. Ligeledes melder FCM ud at man vil satse på at være med og gøre det godt i diverse ungdomsturneringer. Af det jeg har set er der mange turneringer der kører med det her u19 + 3. Nu har vi ikke en eneste u20 spiller.
(Dvs. vi har selvfølgelig Baidoo der må spille u19 liga, men ikke Youth League)
Kunne det måske gøre noget godt for et u19 hold at have 1-3 spillere med lidt mere erfaring og lidt mere fysik?
Ville vi have vundet dengang over Barcelona hvis de havde været med? Spillere som Duelund og AP skal nok klare sig uanset, men NK kan man vel sige brød igennem i Youth League, måske han ville have gjort det senere, hvis det ikke havde været YL. Men de andre, Munksgaard, Døhr, Thomsen, Rutikanga, Kirk, Anderson, Riis og Nicolaisen. Kunne de have været et skridt længere fremme i dag, hvis de havde spillet f.eks. en Youth League semifinale?
Det er selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål, som man aldrig kan få et 100 % svar på, men synes det kunne være et relevant spørgsmål.
Det skulle så måske ikke være Torp eller Buch når de skal ud og udvikle sig andre steder, men med de spillere FCM har igennem akademiet, kunne man godt sørge for at man havde bare en u20 spiller, som kunne hjælpe u19 holdet.