Hvem skal sælges?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike80

Re: Hvem skal sælges?

Indlæg af Mike80 »

Hekler skrev:Så er det officielt Foged til Fredericia http://tv2sport.dk/node/59805
Arhh?! Nu kan det i bund og grund vel næppe betegnes som en officiel udmelding at TV2 sporten erfarer, han vil skifte;) men mon ik det alligevel ender sådan trods alt..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Mike80 skrev:
Hekler skrev:Så er det officielt Foged til Fredericia http://tv2sport.dk/node/59805
Arhh?! Nu kan det i bund og grund vel næppe betegnes som en officiel udmelding at TV2 sporten erfarer, han vil skifte;) men mon ik det alligevel ender sådan trods alt..

Mike
Enig, venter nu også lidt indtil der kommer en officiel udmelding med at tro på den (;

Men umiddelbart er det fint hvis vi slipper af med ham, desværre ødelagde hans skade lidt hans store potentiale og har vel aldrig siden opfyldt noget af hans store potentiale fra før hans skade?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Der kommer ingen officiel udmelding fra FCM omkring et skifte for Morten Foged, da hans kontrakt udløb 30/06, så vi ejer ham ikke mere...

kopi

Indlæg af kopi »

nu melder et hollandsk lokalmedie Bak på vej hjem også... begynder da at ligne noget der kunne have noget på sig.

http://www.bold.dk/nyt/Kristian-Bak-paa ... idtjylland

kopi.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_71676.aspx

Her er linket fra den hollandske tv station. I artikle hedder det at det er så godt som sikkert at han forlader klubben og træneren Ron Jans bekræfter interessen.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

http://www.bold.dk/nyt/Kristian-Bak-Skade-skyld-i-rygte

Ikke længe vi var i håbet. Lød også for godt til at være sandt...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så ser det ud til at Winston Reid skal til West Ham: http://www.bold.dk/nyt/West-Ham-ligner-Reids-nye-klub

Den chance fortjener han!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Hekler skrev:
FCMReal skrev:Ried går ikke for under 30 mill kr., medmindre Ørgaard er i ren økonomisk panik.
Tag dig nu samme, der er ingen spillere fra Danmark der bliver solgt for beløb i den størrelsesorden.
Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Naiviteten længe leve, der er immervæk langt fra 12 til 30 millioner, og jeg mener ikke Reid har vist meget mere end Lumb, som trods alt har været omkring det DANSKE landshold, medens Reid kun er på det New-Zealandske. Måske kan vi få 15 - hvis vi er heldige..
Næste gang der skal diskuteres transferpriser, er der vist et par stykker, der har noget nær samme troværdighedsproblem som Helle Thorning-Schmidt 8-)
Av, av, av...

4096

Indlæg af 4096 »

Peter Ross skrev:
Næste gang der skal diskuteres transferpriser, er der vist et par stykker, der har noget nær samme troværdighedsproblem som Helle Thorning-Schmidt 8-)
Av, av, av...

Hehe, ja HVIS prisen passer, må der sidde et par gæve debattører, med enten røde ører, eller en undskyldning parat.. :lol:

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

4096 skrev: Hehe, ja HVIS prisen passer, må der sidde et par gæve debattører, med enten røde ører, eller en undskyldning parat.. :lol:
Jeg vil stadig mene at 36 mio er en vanvittig overpris for Winston Reid. Misforstå mig ikke. Jeg elsker Reid, og han er min favoritspiller (Trøjen med nummer 29 er også sirligt lagt sammen i skabet klar til når jeg skal på stadion!), men det er fandme vanvittigt at vi midt i en finanskrise, hvor Djemba-Djemba rygtes væk for 12 mio, Wendt for omkring 20 mio, øjensynligt kan få 36 mio for Winston. Men det brokker jeg mig slet ikke over. Til gengæld ville jeg, hvis handler går igennem, være stolt over at FCM endnu engang har udviklet en akademist og via fremragende købmandsskab tjent boksen på ham. Men jeg tror stadig West Ham, med lidt is i maven kunne have fået os længere ned i pris. Men det er Ørgaard der styrer det show, og det gør han øjensynligt godt.
Men synes ikke du kan skyde folk i skoene at de rynkede på næsen over gætterier på omkring 30 mio. for måneder tilbage, når man ser på hvilke priser folk bliver solgt til nu om dage. Jeg ville også have kaldt dig snothamrende naiv og blæst hvis du, for et par måneder siden havde sagt til mig, at Winston i starten af august ville blive vores dyreste salg i historien, og han ville blive erstattet af KBN, Mr. FCM i egen høje person. Men dette scenarie ser angiveligt ud til at være enddog ret så sandsynligt lige pt!

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Jesper BW1100 skrev:
4096 skrev: Hehe, ja HVIS prisen passer, må der sidde et par gæve debattører, med enten røde ører, eller en undskyldning parat.. :lol:
Jeg vil stadig mene at 36 mio er en vanvittig overpris for Winston Reid. Misforstå mig ikke. Jeg elsker Reid, og han er min favoritspiller (Trøjen med nummer 29 er også sirligt lagt sammen i skabet klar til når jeg skal på stadion!), men det er fandme vanvittigt at vi midt i en finanskrise, hvor Djemba-Djemba rygtes væk for 12 mio, Wendt for omkring 20 mio, øjensynligt kan få 36 mio for Winston. Men det brokker jeg mig slet ikke over. Til gengæld ville jeg, hvis handler går igennem, være stolt over at FCM endnu engang har udviklet en akademist og via fremragende købmandsskab tjent boksen på ham. Men jeg tror stadig West Ham, med lidt is i maven kunne have fået os længere ned i pris. Men det er Ørgaard der styrer det show, og det gør han øjensynligt godt.
Men synes ikke du kan skyde folk i skoene at de rynkede på næsen over gætterier på omkring 30 mio. for måneder tilbage, når man ser på hvilke priser folk bliver solgt til nu om dage. Jeg ville også have kaldt dig snothamrende naiv og blæst hvis du, for et par måneder siden havde sagt til mig, at Winston i starten af august ville blive vores dyreste salg i historien, og han ville blive erstattet af KBN, Mr. FCM i egen høje person. Men dette scenarie ser angiveligt ud til at være enddog ret så sandsynligt lige pt!
Prisen kan lige sig godt være 45 mill kr. og ja jeg griner også, af de folk herinde, som for ikke så lang tid siden, sagde at selv 30 mill kr. var helt i skoven.

For mig er prisen fair og korrekt, da Reid fik sit gennembrud under VM, koster Kjær 90 mill kr. kan man let forsvar det halve for Ried.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Utroligt West Ham har den slags penge, når de efter sigende skulle have økonomiske problemer. Det er godt købmandsskab i verdensklasse hvis Ørgaard hiver den hjem til 36-45 mio kr. Respekt for Winston, jeg troede ikke VM kunne få så stor betydning, men han greb virkelig chancen, formentlig får han også en kæmpe løncheck ud af dette skifte, hvilket er yderst fortjent!

Kan lige set scenen for mig endnu, med Riddersholm som i et TV program om akademiet lovede Winston en "lammer" hvis han ikke tog sig sammen. Han tog sig sammen, i den grad! :D

Man må formode at det er en bedre Bak vi får hjem, end der tog afsted. Han må have høstet en del erfaring i æresdivisionen. Selvom Winston er fremragende, så er virker det som en forstærkning at bytte ham med Bak. Det er jo en leder og fighter af format vi får hjem. Eneste lille "men" er hvordan med skaderne, det må vi se.

Jesper BW1100

FCMReal skrev: Prisen kan lige sig godt være 45 mill kr. og ja jeg griner også, af de folk herinde, som for ikke så lang tid siden, sagde at selv 30 mill kr. var helt i skoven.

For mig er prisen fair og korrekt, da Reid fik sit gennembrud under VM, koster Kjær 90 mill kr. kan man let forsvar det halve for Ried.
Prisen er, set i forhold til markedet, for høj, og det skyldes udelukkende vanvittigt og sindssygt godt købmandsskab af Ørgaard hvis den viser sig at være rigtigt. Og nu har Simon Kjær altså præsteret på et noget højere niveau end Winston i lang tid, og er derudover udråbt som et af de største forsvarstalenter i Verden. Uanset hvordan du vender og drejer det vil det være sindssygt og vanvittigt at få bare 30 mio for Winston med dagens marked taget i betragtning. Det er ikke en fair og korrekt pris, men derimod en blanding af naivitet hos West Ham og sindssygt godt købmandsskab af Ørgaard.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Jesper BW1100 skrev:
FCMReal skrev: Prisen kan lige sig godt være 45 mill kr. og ja jeg griner også, af de folk herinde, som for ikke så lang tid siden, sagde at selv 30 mill kr. var helt i skoven.

Prisen er, set i forhold til markedet, for høj, og det skyldes udelukkende vanvittigt og sindssygt godt købmandsskab af Ørgaard hvis den viser sig at være rigtigt. Og nu har Simon Kjær altså præsteret på et noget højere niveau end Winston i lang tid, og er derudover udråbt som et af de største forsvarstalenter i Verden. Uanset hvordan du vender og drejer det vil det være sindssygt og vanvittigt at få bare 30 mio for Winston med dagens marked taget i betragtning. Det er ikke en fair og korrekt pris, men derimod en blanding af naivitet hos West Ham og sindssygt godt købmandsskab af Ørgaard.
Jeg ler, hvor har du fra at prisen er for høj, er det dig selv eller ?? :lol:

Det samme hørte man da kjær blev solgt fra FCM til parlermo, nu hører man det igen herinde, jeg mener ikke det er godt købmandsskab. Ried har i forhold til Kjær gjort sig godt bemærket ved VM så andre i udlandet fik øje på ham.

Kjær blev solgt for 90 mill kr. her i sommer, set i forhold til det jamen så er 36-45 mill kr. vel en fair pris, set i forhold til det Ried viste ved VM. Et international niveau.

Jesper BW1100

Lad mig starte med at sige at jeg i bund og grund er ærgerlig over at en så positiv ting som et øjensynligt salg af Reid til udlandet skal ende i en sådan diskussion, men sådan er der jo så meget.
FCMReal skrev: Jeg ler, hvor har du fra at prisen er for høj, er det dig selv eller ?? :lol:
Jamen tag dog et kig på markedet rundt omkring. Finanskrisen har sat sine tydelige spor.
Djemba-Djemba: Kæmpe-profil i SAS-ligaen med en enorm international erfaring. Ham kunne OB øjensynligt få mellem 12 og 15 mio for.
Oscar Wendt: Svensk landsholdsspiller. Har præsteret på et højt niveau på DK's bedste hold i nogle år efterhånden. Den bedste back i ligaen og i mine øjne en Top 5-spiller overall i SAS-ligaen. Eftersigende går rygterne på at FCK kan få ca. 20-25 mio for ham.
FCMReal skrev:Det samme hørte man da kjær blev solgt fra FCM til parlermo, nu hører man det igen herinde, jeg mener ikke det er godt købmandsskab. Ried har i forhold til Kjær gjort sig godt bemærket ved VM så andre i udlandet fik øje på ham.

Kjær blev solgt for 90 mill kr. her i sommer, set i forhold til det jamen så er 36-45 mill kr. vel en fair pris, set i forhold til det Ried viste ved VM. Et international niveau.
Kjær blev solgt i de glade forbrugsdage hvor klubberne smed om sig med penge og hvor vi rask væk fik 25 mio for Femi, 30 for Kjær, 28 for Simon P. De tider er altså ovre nu og finanskrisen har sat ind. Spillerne ryger slet ikke for så mange penge generelt, hvilket ovennævnte eksempler er fremragende beviser på.
Af andre eksempler kan nævnes:
Thomas Enevoldsen: Solgt for 9,3 mio http://www.bold.dk/nyt/Groningen-betale ... Enevoldsen
Michael Jakobsen: Rygterne siger mellem 12-15 mio.
Leon Jessen: Rygterne siger mellem 6-8 mio.
Ailton: Rygterne siger mellem 7-8 mio.
Sölvi Ottesen: Angiveligt en 10-12 mio.

Alt i alt kan det konkluderes, at de fleste spillere på nuværende tidspunkt bliver solgt for meget mindre beløb end før i tiden. At du mener 36-45 mio er en helt normalt pris for en gut som Winston, der jo i bund og grund kun har præsteret på topniveau i 1 SAS-ligasæson og 3 VM-kampe, siger sq en del om din indsigt i den generelle fodboldøkonomi.

PS: http://www.sporten.dk/diverse/fcm-saelg ... l-west-ham

36 mio ind for Reid og 2,5 - 3,5 mio ud for Bak.

Det er i sindssyg grad VANVITTIGT godt købmandsskab.

Besvar