Lad mig starte med at sige at jeg i bund og grund er ærgerlig over at en så positiv ting som et øjensynligt salg af Reid til udlandet skal ende i en sådan diskussion, men sådan er der jo så meget.
FCMReal skrev:
Jeg ler, hvor har du fra at prisen er for høj, er det dig selv eller ??

Jamen tag dog et kig på markedet rundt omkring. Finanskrisen har sat sine tydelige spor.
Djemba-Djemba: Kæmpe-profil i SAS-ligaen med en enorm international erfaring. Ham kunne OB øjensynligt få mellem 12 og 15 mio for.
Oscar Wendt: Svensk landsholdsspiller. Har præsteret på et højt niveau på DK's bedste hold i nogle år efterhånden. Den bedste back i ligaen og i mine øjne en Top 5-spiller overall i SAS-ligaen. Eftersigende går rygterne på at FCK kan få ca. 20-25 mio for ham.
FCMReal skrev:Det samme hørte man da kjær blev solgt fra FCM til parlermo, nu hører man det igen herinde, jeg mener ikke det er godt købmandsskab. Ried har i forhold til Kjær gjort sig godt bemærket ved VM så andre i udlandet fik øje på ham.
Kjær blev solgt for 90 mill kr. her i sommer, set i forhold til det jamen så er 36-45 mill kr. vel en fair pris, set i forhold til det Ried viste ved VM. Et international niveau.
Kjær blev solgt i de glade forbrugsdage hvor klubberne smed om sig med penge og hvor vi rask væk fik 25 mio for Femi, 30 for Kjær, 28 for Simon P. De tider er altså ovre nu og finanskrisen har sat ind. Spillerne ryger slet ikke for så mange penge generelt, hvilket ovennævnte eksempler er fremragende beviser på.
Af andre eksempler kan nævnes:
Thomas Enevoldsen: Solgt for 9,3 mio
http://www.bold.dk/nyt/Groningen-betale ... Enevoldsen
Michael Jakobsen: Rygterne siger mellem 12-15 mio.
Leon Jessen: Rygterne siger mellem 6-8 mio.
Ailton: Rygterne siger mellem 7-8 mio.
Sölvi Ottesen: Angiveligt en 10-12 mio.
Alt i alt kan det konkluderes, at de fleste spillere på nuværende tidspunkt bliver solgt for meget mindre beløb end før i tiden. At du mener 36-45 mio er en helt normalt pris for en gut som Winston, der jo i bund og grund kun har præsteret på topniveau i 1 SAS-ligasæson og 3 VM-kampe, siger sq en del om din indsigt i den generelle fodboldøkonomi.
PS:
http://www.sporten.dk/diverse/fcm-saelg ... l-west-ham
36 mio ind for Reid og 2,5 - 3,5 mio ud for Bak.
Det er i sindssyg grad VANVITTIGT godt købmandsskab.