Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobby

Re: Morten Nielsen

Indlæg af Bobby »

TR82 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kunne det være os? Jeg må indrømme at jeg ikke
> kender meget til ham, så måske nogen mere kyndige
> kunne hjælpe mig lidt på vej her?
>
> http://www.bold.dk/nyt/SAS-Ligainteresse-for-dansk
> -Chelseatalent

Det er sandsynligvis os, da vi tidligere er meldt interesseret i ham.

Altoriso

Re: Morten Nielsen

Indlæg af Altoriso »

Bobby Skrev:

> Det er sandsynligvis os, da vi tidligere er meldt
> interesseret i ham.

Se en tidligere artikel her http://onside.dk/node/19780
En ung spiller som Nicki Bille der er kommet hjem til FCN synes jeg da har formået at vise gode styrke, så med lidt held kan Morten Nielsen da godt blive en god investering

BW - 665

Re: Risgård - Nej tak!

Indlæg af BW - 665 »

Hvor er jeg dog bare på bølgelængde med Lynge mht. de her udtalelser:

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-irriteret-over-Risgaard

Det er da så pisse utilstædeligt at både Risgaard og hans agent udtaler sig offentligt om kontraktforhandlinger på den måde, for at lægge pres på sin arbejdsgiver (kilde til udtalelser: http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-forlader-AaB-til-sommer )

Citat: "AaB må åbenbart føle, at jeg ikke har gjort det godt nok til, at de vil tilbyde mig en ordentlig kontrakt. Jeg har spillet i AaB i rigtig mange år, og jeg er virkelig glad for at være i klubben. Men jeg vil ikke spille for enhver pris. Jeg vil gerne føle mig værdsat."

Hvis en FCM spillere havde udtalt sig sådan der til medierne, så havde det fået mit pis i kog - hvad ligner det at komme med den slags sympati-søgende udmeldinger til medierne midt i en forhandlingssituation? Alene af den grund synes jeg Lynge burde trække sine kontraktudspil tilbage, man kan da ikke have en spiller der på den måde sætter sine egne interesser over klubbens, føj da...

Han er en udemærket fodboldspiller, lidt overvurderet i min optik, dog målfarlig. Men det der kan jeg slet ikke se bort fra, jeg synes generelt at medarbejdere der sætter deres chefer i sådan en situation midt i en forhandlingssituation, det skaber et unødvendigt pres for omgivelserne og når det så ovenikøbet lader til at være en lodret løgn for at få sympati fra fans til at anlægge en "giv ham nu hvad han vil have!" mentalitet, no way... under lavmålet!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Igen vil jeg henvise til mine tidligere tilkendegivelser, at folk skal kunne ytre sig som de vil, samt at man altså også skal huske på hvor let tingene kan drejes og vendes i en interviewsituation

Jeg synes ikke at en million om året er ret meget, og det synes Risgård åbenbart heller ikke, og sikkert forespurgt om dette, har han svaret som han gjorde

Jeg kan ikke forstå at fodboldspillere ikke må sammenlignes med alm. lønmodtagere, som i en hvis grad kan benytte sig af de samme "tricks"
Det er jo klart at det ikke for os "normale" bliver så meget i de store medier, men det står da mig frit at ytre at jeg ikke er tilfreds med et evt. nyt udspil på min løn

Jeg synes at det er forkvaklet når folk feks skriver, at de tjener så og så meget på at udføre deres hobby som et job - vi udfører vel alle mere eller mindre jobs som vi er glade for at udføre
Fodboldspillere skal derimod nogle gange i en lidt sen alder tænke på hvad de nu skal lave, evt uden nogen større uddannelse

Så en udtalelse om at en spiller ikke må sætte sig selv over Klubben bringer sgu mit pis i kog :-)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Altoriso Skrev:
> Igen vil jeg henvise til mine tidligere
> tilkendegivelser, at folk skal kunne ytre sig som
> de vil, samt at man altså også skal huske på hvor
> let tingene kan drejes og vendes i en
> interviewsituation

Mener du virkelig det? Jeg synes godt nok det er illoyalt og mangel på konduite at ytre sig om INTERNE forhold til medierne - uanset af hvem- og hvordan man bliver adspurgt, når talen faler på den slags interne forhold bør svaret altid være "ingen kommentar" indtil forhandlingssituationen er overstået.

Som udgangspunkt er jeg enig i at spillere skal have ytringsfrihed, men når det handler om den slags interne forhold - og i en forhandlingssituation ikke mindre - synes jeg det er hoved- og respektløst.

> Jeg synes ikke at en million om året er ret meget,
> og det synes Risgård åbenbart heller ikke, og
> sikkert forespurgt om dette, har han svaret som
> han gjorde

Og hvad så? Hvis jeg sidder i lønforhandlinger, og får et tilbud i førsteomgang jeg ikke er tilfreds med, så går jeg da ikke ud og til hele arbejdspladsen og fortæller om mit tilbud og hvad jeg synes om det - det er da fuldkommen illoyalt! Her er der ovenikøbet tale om et nationalt medie, fuldkommen uhørt.

Hvis det bare er en tanketorsk, så må han godt nok igang med at beklage. Hvis han virkelig havde til hensigt, også efter efterrationalisering, at udbasunere den slags interne forhold i medierne - så er han en klaphat.

> Jeg kan ikke forstå at fodboldspillere ikke må
> sammenlignes med alm. lønmodtagere, som i en hvis
> grad kan benytte sig af de samme "tricks"
> Det er jo klart at det ikke for os "normale"
> bliver så meget i de store medier,

Hvilke "tricks" er det normale lønmodtagere bruger? Fagforeninger? Dem har spillere også, både agenter og en spillerforening. Ellers ved jeg ikke hvilke "tricks" du hentyder til?

> men det står da mig frit at ytre at jeg ikke er tilfreds med et
> evt. nyt udspil på min løn

Naturligvis, men du ytrer det vel til rette vedkommende? (arbejdsgiver osv.) Og evt. for dine nærmeste? Jeg formoder ikke du som det første rykker det i en avis, eller smider det på en opslagstavle.

> Jeg synes at det er forkvaklet når folk feks
> skriver, at de tjener så og så meget på at udføre
> deres hobby som et job - vi udfører vel alle mere
> eller mindre jobs som vi er glade for at udføre
> Fodboldspillere skal derimod nogle gange i en lidt
> sen alder tænke på hvad de nu skal lave, evt uden
> nogen større uddannelse

Helt enig. Jeg anfægter såmen heller ikke hans holdning til at han vil have mere, eller hvad han nu ellers klager over, det er udelukkende det faktum at han går til pressen med interne forhold i en forhandlingssituation.

> Så en udtalelse om at en spiller ikke må sætte sig
> selv over Klubben bringer sgu mit pis i kog :-)

Man kan da ikke sætte sig selv over sin arbejdsplads?! Det er klart man varetager egne interesser først og fremme, vi er jo alle invidider, men derfra og så til at "udlevere" sin arbejdsgiver på den måde for at lægge pres på, der er sgu et stykke vej! Så man må gerne sætte egne interesser over klubbens, men IKKE i form af illoyalitet og lignende.

TR82

Indlæg af TR82 »

Hm, noget tyder vist på at Risgård godt selv kan se at det ikke var et smart træk.

http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... c3&count=1

I denne sag er jeg helt på linie med BW-665, kontraktforhandlinger klares i bestyrelseslokalerne og ikke i pressen.

Jesper BW1100

Re: Lettere kaotisk

Indlæg af Jesper BW1100 »

Og nu trækker også Lynge i land:
http://www.bold.dk/nyt/Lynge-fortryder-Risgaard-kritik

Det er sq lettere kaotisk og komisk, som de vælger at blamere sig i det nordjyske i dag.

B

Re: 52 kontraktløse spillere i ligaen til sommer

Indlæg af B »

Heller ikke enig mht vores målmænd, de tilhører ikke toppen af Superligaen.

Zaza ville være ok, men ville heller ikke have noget imod at se Nenad Novakovic til en prøvetræning.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nenad_Novakovi%C4%87

Derudover må Anders Møller Christensen være den mest interessante på den liste.

En super angriber så jeg også gerne, men umiddelbart ingen interessante der. Så der må der udskrives en større check...Prica ja tak, urealistisk måske, men hvis han kan linkes til svenske klubber, kan FCM da ikke afskrives.
Morten Nielsen lyder da spændende, men talenter har vi godt nok mange af!

zmethon

Nomwethe

Indlæg af zmethon »

Jeg mener at vi skal prøve at få fat på Nomwethe i AAB, da hans kontrakt udløber til sommer og han kunne bringe uforusiglighed og rutine til vores hold

Hausser

Rygte: David Nielsen set. [Ironisk indlæg]

Indlæg af Hausser »

Jeg smider lige et rygte herind.

Har lige set David Nielsen i Herning by idag og det er 100% sikkert. Med vores angrebsproblemer in mente, så lugter det af et snarligt comeback i ulveklæder til kontroversielle David :)

Admin edit: Overskrift.

E!

Re: Rygte: David Nielsen set.

Indlæg af E! »

Hausser Skrev:
> Jeg smider lige et rygte herind.
>
> Har lige set David Nielsen i Herning by idag og
> det er 100% sikkert. Med vores angrebsproblemer in
> mente, så lugter det af et snarligt comeback i
> ulveklæder til kontroversielle David :)

Eller også er det fordi han farter området rundt og skriver autografer i sin bog.
- Han var også i Ikast og Brande, og det er nok ikke fordi han skal spille på håndboldholdet...

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

ham ska vi fandme ikk ha igen !

forzafcm

Indlæg af forzafcm »

Jo, hvis han bare spiller 400% bedre end sidst

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hausser Skrev:
> Med vores angrebsproblemer in
> mente, så lugter det af et snarligt comeback i
> ulveklæder til kontroversielle David :)

Hahahaha. Kongejoke. Dagens sjoveste indslag. Tak for det Hausser.

Jydepower

Re: Dennis Rommedahl - Prisen er vel acceptabel

Indlæg af Jydepower »

http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-vil-skifte-gratis

Om end man kan lidt ham, så synes jeg at han er blevet lidt mere interessant ved denne udmelding. Jeg har ingen anelse om hvor han ligger i lønningsstaben, men tror faktisk ikke det er så galt igen. Og han vil med 90% garanti være en god supliant for holdet (hvis ikke fast førstemand).

Besvar