Ultra Boys Midtjylland?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Hekler

Re: Ultra Boys Midtjylland?

Indlæg af Hekler »

RL/UBM skrev: Det kan aldrig være min fejl at Hekler ikke er sin opgave voksen, det kan aldrig være min fejl at andre ødelægger noget, om det så er BW eller UBM! Man må stå til ansvar for det man ødelægger!
Det er da sjovt sådan en selektiv hukommelse du har Rasmus Looft.
Da jeg ankom til bussen stod dig og Søren Ross og gloede fordi i troede i havde en speciel aftale med FCM, men det var BW der havde sørget for bookningen, og derfor havde jeg fået den sidste plads i bussen.
Vi to aftalte sammen ved Søren at i selvfølgeligt stod for bussen og jeg satte mig ned på det bagerste sæde og havde intet med turen at gøre før det øjeblik hvor vi stod i vejsiden med en havareret bus. Det eneste jeg gjorde var at tage en beslutning og få flyttet nogle folk fra en bus til en anden så hurtigt som muligt.

Hvad angår forholdet mellem BW og UBM, så er det lige som det altid har været. Ingen kan eller vil tale på UBM´s vegne, og dem der gør det kan ikke tegne medlemmerne, fordi aftalerne bliver ikke overholdt, og ingen vil tage ansvaret bagefter.

Hvad angår manglende tifoer, så kunne det være at UBM skulle kigge en lille smule indad, jeg kan godt forstå hvis ingen har lyst til at stille sig frem og gøre noget når den helt sikre respons fra UBM er hån og latterliggørelse. Jeg kan sagtens være kritisk og selvfed og synes det var bedre da jeg gjorde det, men jeg må altså holde lidt igen når jeg ved jeg ikke selv kommer og gør det.

Sidst med ikke mindst volden, trusler og andet gejl hvor man spiller op.
Nu bliv nogen sigtet, skidt. Ja vi ved alle at de ikke var uskyldige og sagesløse det gik ud over, men det ændre ikke meget gør det? Utallige folk er blevet truet gennem årene. Holder jeg mig til mig selv som flere gange over ting jeg har sagt eller gjort, eller bare fordi jeg har været til stede er blevet truet. Der er blevet kastet dåser og flasker efter mig, og som man lige har kunnet læse så er det også hysterisk morsomt at dække mig til med affald når jeg sover på vej hjem i bussen.

Hele den skelsættende forskel mellem UBM og BW er at der findes regler som skal overholdes, og UBM udtrykkeligt eksisterer fordi man ikke ønsker at overholde disse regler.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Hekler skrev:Hvad angår manglende tifoer, så kunne det være at UBM skulle kigge en lille smule indad, jeg kan godt forstå hvis ingen har lyst til at stille sig frem og gøre noget når den helt sikre respons fra UBM er hån og latterliggørelse. Jeg kan sagtens være kritisk og selvfed og synes det var bedre da jeg gjorde det, men jeg må altså holde lidt igen når jeg ved jeg ikke selv kommer og gør det.
Jeg kunne forestille mig, det er en hentydning til det indlæg, jeg lavede for noget tid siden, der kan findes her: http://www.black-wolves.com/b/1/96047.html ?

Jeg har i forbindelse med et par træninger snakket med nogle af de folk, der - så vidt jeg har kunnet forstå - er inde omkring den nye tifo-gruppe, og jeg har i den forbindelse tilbudt min hjælp, fordi jeg trods alt har lidt erfaringer, de hellere end gerne må trække på, i stedet for at skulle i gennem de samme processer, vi var i gennem for år tilbage. Det vil spare dem for en masse tid - effektivisering er alligevel så populært i disse år, så hvorfor ikke også udbrede begrebet til tifo-arbejdet ;-)
Enten er tilbuddet ikke kommet videre, eller også har man blot afslået det (hvilket er helt fair!), men det viser, det ikke blot er hån og latterliggørelse, som jeg egentlig heller ikke vil betegne mit indlæg som, men det kan da sikkert godt opfattes sådan.

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hekler skrev: Utallige folk er blevet truet gennem årene. Holder jeg mig til mig selv som flere gange over ting jeg har sagt eller gjort, eller bare fordi jeg har været til stede er blevet truet. Der er blevet kastet dåser og flasker efter mig, og som man lige har kunnet læse så er det også hysterisk morsomt at dække mig til med affald når jeg sover på vej hjem i bussen.
Og du har selvfølgeligt kun oplevet trusler og ølkast fra UBM folk? For det er sådan du for det til at lyde.

Jeg håber du er enig med mig i at jeg ikke har noget udestående med dig eller andre. Jeg plejer at behandle folk med den respekt de fortjener og jeg mener helt sikkert du fortjener en potion respekt for det arbejde du har lagt i BW. Og som jeg sagde til dig bagefter så syntes jeg det var en langt fra acceptabel opførelse fra dig og til dels fra BW. At en propfyldt dobbeltdækker bus skal presses ind i en bybus på vejen hjem er ikke tilfredsstillende.

Men lige præcist i denne sag ville det klæde dig bare at holde den lukket. Du fuckede op i det og fred være med det, du var åbenbart ikke den eneste. Ligemeget hvad du siger så var du busansvarlig for for mig, hvad der ellers er lavet af aftaler ved jeg ikke. Og legemeget hvad ville det havde været super at vise drengene et godt eksempel, men det er svært at sætte sig respekt når man ikke kan stå op. Man kan godt være ansvarlig uden at være busansvarlig. Det undskylder ikke hvis der er nogle der har begået bevidst hærværk, men det kan jeg ærligt sige at jeg ikke oplevede. Og hvis jeg havde oplevet det havde jeg ikke haft noget problem med at stille dem ansvarlige, fordi det i sidste ende går ud over UBM.

Vi har vidst lige fra starten at vi skal opføre os 10% bedre end alle andre behøver, fordi tolerancen er lige med 0. Og alle øjne vender imod UBM.

Men syntes vi skal lukke bussagen, jeg har ivt ikke mere at tilføje til den sag. Men lad os da i stedet snakke om trusler ølkast og deslige. Igen vil jeg godt lige have et grundlagt at starte ud fra, som sagt tidligere er jeg et lille englebarn. Jeg har aldrig truet nogen med noget og jeg har altid behandlet dig, lund osv med den respekt i har fortjent. Jeg har aldrig kastet øl efter nogen ud over Kevin S E og det var ikke meningen jeg skulle ramme ham. Men vil da ikke lægge skjul på at jeg aldrig har mødt den samme respekt ud over fra dig, dig har jeg aldrig haft problemer med. Men jeg er da blevet truet og svinet til af diverse prominente BW medlemmer og frivillige. Og så sent som i Lørdags blev jeg selv ramt af to fadøl og konen blev ramt af en tom dåseøl. Men det så du vel med det overblik du har over sagerne. Så godt hvor den ene øl kom fra, men hvis det havde været en UBM mand var han blevet udpeget af jer med det samme, slæbt ud og havde fået en mindre karantæne. Men hvis jeg havde set hvor dåseøllen var kommet fra havde han ikke klaret den helskinnet. Min pointe er bare at når man stikker næsen frem eller hvilken kropsdel der nu stikker ud, så må man forvente lidt lort. Og du må indrømme at du om nogen stikker ud :D

Jeg tror og håber at UBM er kommet for at blive, men det er de helt selv om at bestemme. Men jo længere i skupper UBM væk jo flere heng arounds har de brug for. Jo flere smålige karantæner FCM deler ud jo flere heng arounds har UBM brug for. Jo mere ballade vagterne er med til at skabe jo flere suspekte typer vil opsøge det.

Det med at ingen vil tage ansvar for noget i UBM er noget vås. Der er nok troværdige og fornuftige mennesker i og omkring gruppen. Men jeg håber da ikke at Lund som formand vil tage ansvar for hvert enkelt BW medlem, for så har han da for alvor problemer med at holde skruen i vandet. Ingen vil lægge hovedet på blokken for hvert eneste medlem eller heng around.

Brugeravatar
fo2

Indlæg af fo2 »

Som menig medlem af BW kan jeg kun beklage, at den nuværende formand ikke er i stand til at kommunikere på en sober og værdig måde på dette forum selv om et par UBM'er åbenbart ikke kan skrive sætninger svarende til deres alder.
Sorry UBM-gutter, men det hjælper altså ikke på dialogen når der blot skrives intetsigende "Fuck dit - fuck dat" sætninger eller lignende.

Med et ben i flere lejre kender jeg også sagerne fra flere sider. Ingen tvivl om, at BW ikke kommer videre før Thomas Lund er afsat. Sjældent har jeg set en forening med en så usynlig formand, men det har vi vist debateret på en anden tråd omkring afsættelsen af Ken, som bestyrelsesmedlem.

UBM kommer nok heller ikke meget videre i et samarbejde så længe Peter Ross kun her på Ulvegraven vil fremstå som "topmedlem" af gruppen. Hvis UBM skal videre må der være nogle i gruppen, som tager et seriøst ansvar og har nosser til at gribe ind over for egne medlemmer og føre en troværdig dialog med andre parter - f.eks. FCM, BW, kontrollører, Politi m.fl.
Så havde vi måske undgået en ødelagt bus hjem fra pokalkampen i Odense og andre dumme episoder såsom det verbale "overfald" på Morten og "T" i Århus.

Ingen tvivl om, at afleveringen af UBM flag til Politiet er under lavmål og at Aros måske er ligeså hurtige i "tændingen" som nogle enkelte UBM'er, men en forudgående dialog via flere parter kunne måske mindske antal og størrelse af disse egentlige unødvendige episoder.

Til UBM-Simon forstår jeg ikke hvorfor du skulle ringe til Brylle og høre om du/I kunne smide tifo/flag i BW-rum. Du må jo således været på stadion så hvorfor ikke bevæge dig hen til BW-loungen og tale med et bestyrelsesmedlem der?

Og om BW har for 1.000-vis af kroner liggende må jo være et BW-problem, men måske en opgave som kan tages op når BW får ny formand og UBM en ansvarlig ledelse

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Har egentlig svaret dig i den ånden tråd, men det kan lige komme igen her:
fo2 skrev:UBM kommer nok heller ikke meget videre i et samarbejde så længe Peter Ross kun her på Ulvegraven vil fremstå som "topmedlem" af gruppen. Hvis UBM skal videre må der være nogle i gruppen, som tager et seriøst ansvar og har nosser til at gribe ind over for egne medlemmer og føre en troværdig dialog med andre parter - f.eks. FCM, BW, kontrollører, Politi m.fl.
Jeg går stærkt ud fra, du ikke ved, hvad der foregår i kulisserne, men der er flere folk - mig selv inklusiv - der holder igen, når der planlægges diverse aktioner, for ikke at gøre tingene værre, end de er i forvejen.
I foråret sad jeg til møde med FCM (herunder den kontrollør-ansvarlige) og politiet, hvor et fremtidigt samarbejde blev aftalt, men siden har jeg intet hørt fra hverken den ene eller anden part, så det virker ikke som andet end fine ord, men jeg vil gerne understrege, der til det pågældende møde ikke blev aftalt ting jf. referatet, som vi ikke har overholdt.
fo2 skrev:Så havde vi måske undgået en ødelagt bus hjem fra pokalkampen i Odense og andre dumme episoder såsom det verbale "overfald" på Morten og "T" i Århus
Jeg havde en promille på mange gange det tilladte i Odense, så jeg registrerede intet af, hvad der skete i bussen, vil jeg gerne indrømme. Så kan man kalde det uansvarligt og mange andre ting, men sket er sket, og så vidt jeg ved, så blev det aftalt med FCM at dele halv-skade efterfølgende, men hvor den er strandet derefter, vil jeg ikke gøre mig klog på, da det ikke er mig, der har ført den dialog med FCM. Men det skal ikke forekomme, og så sent som til Århus fik vi ros af vores faste chauffør, for at holde god orden i bussen og efterlade tingene i den stand, som da vi overtog bussen, så de brodne kar er blevet sorteret fra, må man udlede deraf, som jeg ser det.

Situationen med Morten og John T i Århus starter, inden jeg kommer ud fra stadion, men jeg får den stoppet og snakket sagen ud med de 2 - det vil jeg kalde at tage ansvar og styring, men kan da godt ske, vi har forskellige holdninger til det?

Dennis

Indlæg af Dennis »

Thomas Lund skrev:
Dennis udlægning af busturen i den foregående tråd vedr. busselskabet passer meget godt med hvad jeg har fået fortalt. Han glemte at fortælle, at den "smilende" buschauffør var hunderæd for at få tæsk og at folk var ekstemt fjendtlige (det er vist ikke svært at forestille sig?). Lund
Nej Lund det kan man ikke forstille sig, men det kan du åbenbart. Der var kun en fjendtlig om bord på den bus og det var Hekler der mere en gang måtte tales til ro efter at have svinet buschaufføren for at køre forkert. Bussen var fyldt med feststemte mennesker der skulle til Herning i byen, der var fri bar så hvorfor i alverden skulle folk være fjendtlige. Buschaufføren fik mit nummer og jeg gav ham også Heklers nummer så han kunne komme i kontakt hvis det var nødvendigt. Nu kan det godt være jeg generaliserer men du har en forvrænget og syg logik når det kommer til UBM.
Thomas Lund skrev: At Hekler blev stiv og at busselskabet ikke opfører sig som de burde (hvilket de naturligvis også er blevet gjort opmærksomme på. Ligesom UBM tager vi også diskussioner internt. Surprise surprise!!), undskylder vel ikke, at alt skulle svines til og smadres og at Søren Ross og Rasmus Looft løber fra deres løfte om at "tage ansvaret" for UBM og dermed overlader en regning på 10.000 kr. for rengøring og smadret inventar til BW? (en regning som vi i øvrigt har sendt videre til FCM, da de stod som økonomiske garanter for turen)
Lund
Viser igen at udgangspunktet er at UBM skal opføre sig bedre end selv dine betroede håndlangere. Du må som formand sammen med den ansvarlige for hele turen tage en pæn del af ansvaret til. At proppe en fyldt dobbeltdækker ind i en bybus uden en skraldepose om bord var dømt til at gå galt. Det må være en risiko i har været villige til at ske. I havde 3 timer fra bussen punkterede til vi skulle afsted igen, men det var jo UBM bussen det gik ud over så der blev skaffet en bybus med alt for få pladser. Det er del af den særbehandling man for fra BW når man Ultra.
Thomas Lund skrev: Er det i orden, at UBM ikke vil betale de aftalte proppenge til BW, fordi man selv fik lov til at medbringe drikkevarer? Hvorfor skal UBM egentlig have særbehandling?
Lund
Skal BW snakke om særbehandling? BW bidrager med intet på tribunen og alligevel bliver de støttet som aldrig før. BW arrangerer og bruger masser af penge på busture til udebane, men busserne fylder de med gamle sure mænd der bruger mere energi på pils end at støtte holdet. Da loungen startede var den en samlingsstedet og et mødested for folk der elskede FCM, nu er det vitterligt en samling af særlinge og de samme sure gamle mænd. Og de frivillige i baren er ved at tabe kæben hvis man skal betale for sine øl fordi hver anden for gratis øl på frivillig ordning. Bare vi er enige om at hvis i ikke havde fået særbehandling af FCM så havde du ikke noget at være formand for lige nu.
Thomas Lund skrev: Til en udekamp mod Esbjerg var der en flok idioter, fra UBMs bus, der mente at det var i orden, at kaste flasker efter medlemmer af BW da man holdt inde på samme rasteplads. Er det i orden?
Lund
Nu ved jeg ikke om du selv var tilstede for så husker du forkert. Der blev kastet EN øl og jeg husker det helt sikkert som en dåse, ikke at det gør den store forskel. Den blev kastet af en fuld person der ikke lige tænkte helt klart. Og ja det gik også langt over mine grænser og kunne havde endt alvorligt hvis vatarmen kunne havde kastet den mere end 5 meter. Men der blev med det samme sagt fra og der skete ikke ydeligere takket være de fornuftige BW folk der var tilstede. Og NEJ det er bare ikke i orden, men stop nu overdrivelser de pyntet ikke.
Thomas Lund skrev: Derfor stopper jeg også når min 2-årige periode udløber her til forårets generalforsamling. (Det undrer måske nogen, men jeg glæder mig helt vildt.)
Det er muligt at nogle forudser et samarbejde mellem UBM og BWs bestyrelse. Det vil nok kræve hele bestyrelsens afgang, men måske er det også det bedste således at dem der her på Ulvegraven nu ønsker det, selv kan træde til og vise hvad de kan. Det ser jeg frem til.
Lund
Jeg er sikkert på at det er go til dig. Håber vi for dig at se i andet frivilligt arbejde i klubben. Jeg tror ikke du ved hvor stor en indflydelse du har haft på den splid der er så for mig at se kan det kun gå fremad for sammenarbejdet. Jeg håber på at vi for en bestyrelse der kan få ryddet op og starte fra bunden. BW er til for at støtte holdet og ikke andet.
Thomas Lund skrev: PS.
Flagene blev afleveret til politiet i lørdags. Hvis de ikke lige kan finde dem i dag, gør de det nok i morgen.
Lund
De dukker nok op, ellers må drengene jo lige låne jeres kvittering, hvis i da kan undvære jeres findeløn :D

Michael

Indlæg af Michael »

Nu var jeg en af dem der var med i det uofficielle før der var noget der hed UBM.

Jeg har ikke tal på hvormange møder, vi holdte i starten omkring samarbejde, men det var altid "småting" fra BW´s side der forhindrede dette.
Jeg husker engang hvor undertegnede og andre nu Uofficielle folk, havde hjulpet BW med tifo i loungen, men ved et uheld var der kommet en lille klat maling på gulvet - hvilket gjorde at vi ikke måtte lave Tifo mere, selvom ingen kunne sige om det var os, der ved et uheld havde gjort det, eller nogle af de andre til tifo.
Jeg husker en anden episode, hvor vi snakker om et samarbejde hvor vi blev enig op følgende.
- UBM står får tifo men BW godkender alle større tifo
- UBM må ikke male deres logo for BW´s penge (dette var en kamel at sluge men vi sagde ja grundet, at opbaknigen var helt ødelagt.
Dette blev dog aldrig til noget, fordi visse folk i BW og derværende tifo - havde den personlig holding at pyro var forbudt og derfor, ville de ikke have vi brugte deres matrialle til dække over dette.

I september 2007 husker jeg en hjemmekamp, hvor vi 5-6 stykker havde lavet flag, og stilte os over opgang, 2 på nordea dette gjorde vi af 2 grunde.
- visse at nu var vi officielt startet
- At vi ikke vil stå i vejen med vores flag, da vi vidste 90 % af BWérne ville brokke sig.

Men i pausen, kom nogle af de personer jeg personlig havde kæmpe respekt for (ja jeg mener havde) og vi fik en sviner - "folk mente vi dræbte stemningen"
Derfor rykkede vi tilbage på midten, hvor vi flagede med vores nye flag, hvilke endte med, at vi stod badet i øl de første 20 minutter af anden halvleg. Men vi kunne da konstatere, at flere unge folk var rykket over hvor vi stod i første halvleg da de var klar på at give den gaz.

Vi holdte ligeså, et møde omkring Lounge, tifo fester ETC hvor samtlige fangruperinger var til stede, har blev snakket om alt, og aftalt vi skulle mødes senere omkring disse ting--- Men vi hørte ingen ting - måske fik vi et refrerat....

Jeg mener at vi som UBM, både før og efter vores tilblivelse har gjort alt hvad der står i vores magt for et samarbejde, men er blevet havlet ned hver gang.

Hver gang der nogen der efterlyser en bedre trommeslager, får vi bare kastet i hovdet om vi kan det bedre selv - JA det kan vi, men jeg ved ikke hvormange af jer der overværede episoden i Skanderborg, hvor et nu tidl. Bestyrelses medl. beskyldte og nærmest troede RL fordi han mente at UBM havde ødelagt et trommestik - selvom vedkommende der havde ødelagt, havde fortalt vedkommende det.

Hvis BW mener at de ønsker et seriøst samarbejde, så gør op med følgende inden de kontakter os.
- UBM går ind for pyro
- UBM er en fraktion - ikke en klub med medlemmer derfor taler alle UBMér for sig selv og ikke for gruppen - DVS gruppen hellere ikke drages til ansvar for enkelt persons handlinger.

Jeg beder med det, sidste respekt jeg har til BW om at tænke sig virkelig godt om, ved vi alle ikke hvor større det uofficele er end det officielle i Viborg.
Vi bliver nok aldrig bedste venner, men vi kan sku da forhelved stå sammen om det vi elsker....

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Samarbejde samarbejde..... Et opråb til BW, hvor mange udstrakte hænder skal i have før i acceptere at det er den eneste vej frem ? og som nogle skriver, venner bliver vi/i nok aldrige med hvor svært kan det være, åbenbart meget svært. Nogle mdr. efter Allan Kuhn startede som træner var han i laugnen, for at møde FCM fans... der var vel ca 30 stk, :shock: han fik bla. et spørgsmål og de 2 grupperinger (UBM/BW) og hans syn på det, var hans svar at han ikke fattede det skulle være et problem, og forstod ikke hvorfor der skulle være 2 fan grupperinger, men han opfordret til et samarbejde!! jeg slog lige "samarbejde" på på wikipedia :Samarbejde i sociologi drejer sig om adskilte gruppers eller kulturers anstrengelser for at nå et fælles mål. Passer godt det den fastlåste situation, Håber inderligt det kan lykkes, men er bange for at viljen mangler fra nogle BW`er og bestyrelsen ikke ser denne deling af div fans som et problem... desværre
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Urban crew i FCK er et godt eksempel på at man må gå på kompromis for at støtte en fælles sag..

De gik også ind for pyro, men da det er ulovligt måtte de ikke komme på stadion. FCK var ligeglade med om de mistede den fanfraktion, da de ikke ønskede noget på deres stadion som var ulovligt. Urban Crew kunne naturligvis ikke acceptere dette, da deres kærlighed til klubben er STØRRE end ulovligheder og selvtægt. Derfor accepterede de FCK´s vilkår og de har nu fået stemningspladsen nede bag det ene mål i Parken. Og de gør det da meget godt uden at være ulovlige!! ;)

UBM synes jeg gør et flot stykke arbejde, det samme kan sige om BW, men det jeg vil sige er, at det jo ikke kun er BW der ikke vil have Pyro og deslige. Det vil ordensmagten ikke have, da det er ulovligt og det vil klubben heller ikke. Konklusionen er, at det er UBM og alene UBM der ønsker at udføre ulovligheder og have denne særhed, det er at bryde regler, hvilket med andre ord må betyde, at det er jer der skal indordne jer.

Det kan siges ganske kort, vil i støtte den klub som i siger i elsker, så må i også gøre det på den måde klubben ønsker i gør det, nemlig den lovlige. Gør i ikke det, kan man vel skære den ned til at sige i ikke respekterer det jeres alt overskyggende kærlighed ber jer om. Så hvor meget elsker i egentlig klubben?

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Vel talt Lupus1999 og i andre er altså nødt til at få øjnene op for det her og ikke bare skyde helt unuanceret på BWs manglende vilje til samarbejde, det er altså dybt fordummende.

Fyrværkeri ER ulovligt og som offentlig fanklub kan BW på ingen måde tillade en accept af dette, det går simpelthen ikke og vil reelt feje gulvtæppet væk under BW hvis de gør.

Derfor UBM, så burde i evne at se indad og vurdere om nogle skide lynkinesere virkelig skal komme før det gode samarbejde og før klubben, som heller ikke vil acceptere fyrværkeri, som nu også kan risikere at koste dem penge.

I det hele taget er den der uofficelle casual-wannabee holdning om fyrværkeri noget så påtaget og skyldes jo udelukkende at man mener andre uofficielle har den holdning, ja så skal man også have den, for ellers er man ikke en sej uofficiel. Fyrværkeri har aldrig gjort noget for stemningen, ud over nogle drengerøve kan vise overfor kammeraterne hvor seje de er og man kan smide billeder op på diverse fodboldsites, for at vise hvor seje og konfronterende en fraktion man har. Ren drengerøvsholdning som udelukkende appellerer til laveste fællesnævner.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Lupus1999 skrev:
UBM synes jeg gør et flot stykke arbejde, det samme kan sige om BW, men det jeg vil sige er, at det jo ikke kun er BW der ikke vil have Pyro og deslige. Det vil ordensmagten ikke have, da det er ulovligt og det vil klubben heller ikke. Konklusionen er, at det er UBM og alene UBM der ønsker at udføre ulovligheder og have denne særhed, det er at bryde regler, hvilket med andre ord må betyde, at det er jer der skal indordne jer.
Jeg er enig at der skal 2 parter til et forlig! men jeg tror nu personligt at det ikke kun er det med pyro der skiller parterne ad !! og selvom urban crew og fck er blevet enige findes der så sandelig stadig pyro til deres udekampe.. se blodt i søndags i Haderslev!! Så selvom at UBM ville skippe deres "krav" om pyro, er det ikke en garanti på det ikke kommer til at ske, det ved alle vel?? Men alt den snak om pyro er vel bare "syndebukken" for at der ikke kommer enighed om et samarbejde, jeg vil trods pyro uenighed stadig opfordre til et samarbejde.... Det kan da aldrig blive BW ansvar at en samarbejdspartner som UBM eller tilfældige tilskure fyre pyro af til en udekamp!!??
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Lupus1999 skrev:Urban crew i FCK er et godt eksempel på at man må gå på kompromis for at støtte en fælles sag..

De gik også ind for pyro, men da det er ulovligt måtte de ikke komme på stadion. FCK var ligeglade med om de mistede den fanfraktion, da de ikke ønskede noget på deres stadion som var ulovligt. Urban Crew kunne naturligvis ikke acceptere dette, da deres kærlighed til klubben er STØRRE end ulovligheder og selvtægt. Derfor accepterede de FCK´s vilkår og de har nu fået stemningspladsen nede bag det ene mål i Parken. Og de gør det da meget godt uden at være ulovlige!! ;)
Hvem dælen har bildt dig ind, UC har droppet pyroteknikken? Du er i hvert fald blevet snydt godt og grundigt!
Lupus1999 skrev:UBM synes jeg gør et flot stykke arbejde, det samme kan sige om BW, men det jeg vil sige er, at det jo ikke kun er BW der ikke vil have Pyro og deslige. Det vil ordensmagten ikke have, da det er ulovligt og det vil klubben heller ikke. Konklusionen er, at det er UBM og alene UBM der ønsker at udføre ulovligheder og have denne særhed, det er at bryde regler, hvilket med andre ord må betyde, at det er jer der skal indordne jer.
Jeg må gentage: UBM går ind for pyro, men det hviler på den enkeltes skuldre. Det er ikke en gruppebeslutning, når der bliver fyret af, det sker på folks eget initiativ.
Der er også kræfter internt i UBM, der ikke ser den store nødvendighed i pyro, men som jeg ser debatten hidtil, så står og falder et samarbejde ikke på holdningen til pyroteknik, men mange andre faktorer.
Sylvester skrev:Derfor UBM, så burde i evne at se indad og vurdere om nogle skide lynkinesere virkelig skal komme før det gode samarbejde og før klubben, som heller ikke vil acceptere fyrværkeri, som nu også kan risikere at koste dem penge.
Hvem siger, den diskussion ikke er i gang? Selvom flere folk råber op om uansvarlighed og umodenhed, så er det ikke hele sandheden. Vi evner at tage diskussionerne, men tingene tager naturligvis tid, når folk skal have lov at komme til orde.
Min egen holdning er dog ganske klar: Klubben kommer altid i første række, hvis nogle skulle være i tvivl.
Sylvester skrev:I det hele taget er den der uofficelle casual-wannabee holdning om fyrværkeri noget så påtaget og skyldes jo udelukkende at man mener andre uofficielle har den holdning, ja så skal man også have den, for ellers er man ikke en sej uofficiel. Fyrværkeri har aldrig gjort noget for stemningen, ud over nogle drengerøve kan vise overfor kammeraterne hvor seje de er og man kan smide billeder op på diverse fodboldsites, for at vise hvor seje og konfronterende en fraktion man har. Ren drengerøvsholdning som udelukkende appellerer til laveste fællesnævner.
Du skrev noget om fordummende i dit indlæg. At komme med sådan en løs påstand, er vist også ret fordummende. Jeg tror ikke nogen, der har stået midt i en gruppe, hvor der er tændt romerlys, vil påstå, det aldrig har gjort noget for stemningen.
Nogle grupper har en slem tendens, til at skulle sidde og hævde sig på nettet overfor andre grupper, det har dog aldrig været tilfældet i UBM. Er enkeltstående personer begyndt på det, har de fået klar besked om at lukke i, fordi det ikke er i nogens interesse.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

Sylvester skrev:I det hele taget er den der uofficelle casual-wannabee holdning om fyrværkeri noget så påtaget og skyldes jo udelukkende at man mener andre uofficielle har den holdning, ja så skal man også have den, for ellers er man ikke en sej uofficiel. Fyrværkeri har aldrig gjort noget for stemningen, ud over nogle drengerøve kan vise overfor kammeraterne hvor seje de er og man kan smide billeder op på diverse fodboldsites, for at vise hvor seje og konfronterende en fraktion man har. Ren drengerøvsholdning som udelukkende appellerer til laveste fællesnævner.
Vi har så en "regel" i gruppen om, at de få billeder der engang imellem bliver taget til kampene bliver holdt internt. INGEN, absolut INGEN! Sidder og spiller smart på nogen som helst fanfora's. Hvis du mener anderledes vil jeg gerne se beviser. Det eneste vi nogensinde har skrevet på fanfora's har været for at redde trådende ud, hvis der har floreret løgnhistorier omkring gruppen.
Og jo, pyroteknik er hvis du spørger mig, da mindst lige så stemningsskabende som flag, synkronisk klap osv. Alt går ind under visuel stemning.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

Lupus1999 skrev:Urban crew i FCK er et godt eksempel på at man må gå på kompromis for at støtte en fælles sag..

De har en "aftale" om ikke at fyre af hjemme. Fordi de har fået deres stemningstribune, og gerne vil beholde den, men det er ikke mere en aftale end den vi selv har. Nærmere en slags kollektiv beslutning om ikke at fyre af hjemme, for derimod at få lov til at beholde deres tribune.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det var sådan set også med hensyn til hjemmebanen jeg mente. Og jeg har da heller ikke set pyro i lang tid hjemme på Nordea stort set aldrig, hvilket jo er godt og positivt tegn.

Og jeg har aldrig sagt at FCK ikke stadig har lidt problemer på udebane, men vi skulle nødig derhen, hvor vi selv for indført away ordninger, eller er det det i ønsker? Folk må jo bare stå til ansvar for det de laver og bliver de udpeget, så står den på karantæne og udelukkelse. Nu ved jeg at FCK gør alt hvad der står i deres magt for at finde og straffe dem som synes de skulle have 5 minutters opmærksomhed. Bliver de fundet, hvilket er meget sandsynligt grundet deres system, så ligger der en bøde på omkring 10.000 kr pr næse og evig karantæne, så er det jeg spørger, er 5 minutters ih og å så flot fyrværkeri 10.000 kr værd? Og hvad burde være værre en livstidskarantæne fra sit elskede FCM det værd???

Og jeg er da helt enig i at pryroen nok ikke, er det eneste der skiller fanklubben og fraktionen UBM ad, men det er da en gnist som skal til livs.

Jeg støtter alt hvad der støtter FCM også UBM, men jeg støtter absolut intet som bryder loven. Man skal ikke bryde loven for at skabe god stemning! Og nu har jeg flittigt læst med, men det reelle problem synes ikke at ligge i fanklubbens og fraktionens kodeks, men mere i noget personligheds fnidder fnadder.

Som fan af FCM håber jeg det kommer til livs for den stemning der var på Nordea fra 2005 til 2008 var simplethen fremragende. Sågar kendte jeg nogle BIF fans der altid sagde at de skulle have vokal knald på i Herning for at hamle op med den BERYGTEDE NORDEA!

Besvar