tifo

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Peter Ross

Re: tifo

Indlæg af Peter Ross »

MathiasVJacobsen skrev:Men hvor er det bare træls og sørgeligt, at vi ikke kan have en officiel fangruppe og en uofficiel fangruppe, som kan samarbejde om dét det hele handler om... At bakke holdet op, så meget som mulig.
Det virker næsten som en børnehave med mudderkastning fra begge sider.
At indlevere UBM's flag lyder meget barnligt og uprofessionelt.
Ligesom det igår.
Hvad sker der lige? :?
Jeg kan love dig, det ikke er med UBMs gode vilje, at det er kommet så vidt, men når en fremstrakt hånd i forbindelse med tifo-arbejdet afvises med efterfølgende tilsværtninger, man generelt kan mærke en uvilje mod UBMs tilstedeværelse og man nægter at udlevere flag og efterfølgende indleverer dem som hittegods (jo vist, der var ingen aftale om, UBM måtte smide flagene i tifo-rummet, men gå da lige i små sko?!), så bliver fronten hårdt trukket op fra vores side.

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

Peter Ross skrev:
Mini Bager skrev:Det var i øvrigt en fin TIFO i går mod Aab, hvis ikke det lige var fordi at børnene fra UBM ødelagde, ved ikke at lade banneret køre helt ned. FLOT FLOT. Virkeligt modent.
At indlevere UBMs flag som hittegods på politistationen, er fuldstændig under lavmålet, og så man må forvente at få igen. Nogle gange må man bare sætte hårdt mod hårdt.
Peter jeg troede aldrig du skulle synke så lavt som at sige sådan noget fis...

Det kan godt være at i mener at det ikke var okay, men er i ikke lige så smålige ved at ødelægge noget andet.. Lige præcis når i snakker om ikke at modarbejde hindanden..

Hva er det så lige I gør ?

Og nej, jeg siger ikke det er i orden at smide flag på politistationen.. Men det andet er fanme heller ikke i orden..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Thomas Lund skrev:Er det ikke i orden? Det syntes jeg faktisk at det er. BW Tifo er ikke UBMs lager (og for at tage den på forhånd, så nej, der er ikke lavet en aftale med nogen om at i havde lov til at smide jeres lort igennem hegnet). I kan hente jeres flag hos Politiet og så er den lukket.
Nej, jeg er udmærket klar over, der ikke var en aftale, men få nu de små sko af. I BWs vedtægter står der, det er foreningens formål at fremme stemningen til FCMs kampe. Gør man det, ved sådan et træk? Nægter du at give nabo-drengen sin bold tilbage, hvis han har skudt den over i din have?
Meld da åbent ud som voksne mennesker, hvis BWs bestyrelse ikke gider se på UBM. I virker til at have et problem med os?
Thomas Lund skrev:Til gengæld kan i ikke ændre på at UBM ødelagde gårdsdagens tifo og 8 mand stærk tog ud på stadion i onsdags og delte øretæver ud til Kenn. Men det har i jo "snakket om" Peter, så det er vel i orden?
Ja, og vi står gerne ved det. Når man kommer på stadion og får besked om, flagene er indleveret til politiet, ser vi ikke bare stiltiende til og godtager det. Så kommer der en mod-reaktion.

Det jeg har hørt ang. onsdag, er absolut ikke uddeling af øretæver, men er det tilfældet, tager jeg naturligvis den største afstand fra det.
Det jeg kommenterede på den anden dag, var en diskussion der opstod udenfor Århus Stadion med John T og Morten, men som samtidig blev løst derude, uden der var nogen form for bad feelings efterfølgende.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ragz skrev:
Peter Ross skrev:At indlevere UBMs flag som hittegods på politistationen, er fuldstændig under lavmålet, og så man må forvente at få igen. Nogle gange må man bare sætte hårdt mod hårdt.
Peter jeg troede aldrig du skulle synke så lavt som at sige sådan noget fis...

Det kan godt være at i mener at det ikke var okay, men er i ikke lige så smålige ved at ødelægge noget andet.. Lige præcis når i snakker om ikke at modarbejde hindanden..

Hva er det så lige I gør ?
Jeg er udmærket klar over, vi også modarbejder. Det var en trods-reaktion i går, mens BW trods alt længe har kunnet overveje, om det virkelig var det rette skridt, at indlevere flagene til politiet.
Set i bakspejlet var det da ikke smart at modarbejde BWs tifo, men der er grænser for, hvor meget vi står model til.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Peter Ross skrev:
MathiasVJacobsen skrev:Men hvor er det bare træls og sørgeligt, at vi ikke kan have en officiel fangruppe og en uofficiel fangruppe, som kan samarbejde om dét det hele handler om... At bakke holdet op, så meget som mulig.
Ligesom det igår.
Jeg kan love dig, det ikke er med UBMs gode vilje, at det er kommet så vidt, men når en fremstrakt hånd i forbindelse med tifo-arbejdet afvises med efterfølgende tilsværtninger,
What? UBMs indlæg her på graven vidner om en gruppe, der har et anstrengt forhold til sandheden. Dette er endnu et eksempel. Hvis der er nogen der haft travlt med at sværte nogen til, er det vist UBM, der åbenbart får jern på ved at svine BW til og i samme sætning være yderst selvforherligende. Alt for meget af det står uimodsagt fordi der ikke er nogen der gider diskutere med jer. Bare fordi i ikke får svar på tiltale, er det ikke ens betydende med at det i skriver er sådan som det forholder sig.
Da UBM startede, havde jeg en forhåbning om, at i ville være anderledes end andre ultrasgrupper, men i er bare en kopi, der opfører jer fuldstændig som de andre.
Peter Ross skrev: man generelt kan mærke en uvilje mod UBMs tilstedeværelse og man nægter at udlevere flag og efterfølgende indleverer dem som hittegods (jo vist, der var ingen aftale om, UBM måtte smide flagene i tifo-rummet, men gå da lige i små sko?!), så bliver fronten hårdt trukket op fra vores side.
Ja det er da underligt med den uvilje mod UBM. I er jo bare nogle fredelige tilhængere, der kan lide lidt ”gang i gaden” og lidt blus på. (og så tager jeg lige den hat af hvor der står ”godtroende idiot” på.)
Peter:
Jeg kan love dig og UBM, at hvis der er nogen der trækker fronterne hårdt op nu er det os, men vi gør det inden for lovens rammer. Flagene blev først indleveret til politiet efter at nogle af dine drenge udførte deres lille voldsstunt i onsdags.

Lund

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Thomas Lund skrev:What? UBMs indlæg her på graven vidner om en gruppe, der har et anstrengt forhold til sandheden. Dette er endnu et eksempel. Hvis der er nogen der haft travlt med at sværte nogen til, er det vist UBM, der åbenbart får jern på ved at svine BW til og i samme sætning være yderst selvforherligende. Alt for meget af det står uimodsagt fordi der ikke er nogen der gider diskutere med jer. Bare fordi i ikke får svar på tiltale, er det ikke ens betydende med at det i skriver er sådan som det forholder sig.
Så må man jo forklare sagernes rette sammenhæng, hvis man mener, det bliver fremstillet forkert? Jeg ser ingen grund til, ikke at tro på det, jeg får fortalt - for det lyder vitterligt som noget, der snildt kan finde sted.
Thomas Lund skrev:Da UBM startede, havde jeg en forhåbning om, at i ville være anderledes end andre ultrasgrupper, men i er bare en kopi, der opfører jer fuldstændig som de andre.
Generalisering er en dejlig ting.
Thomas Lund skrev:Jeg kan love dig og UBM, at hvis der er nogen der trækker fronterne hårdt op nu er det os, men vi gør det inden for lovens rammer. Flagene blev først indleveret til politiet efter at nogle af dine drenge udførte deres lille voldsstunt i onsdags.
Jeg gentager: Jeg ved ikke, hvad der foregik onsdag. Jeg var på arbejde, da hændelsen åbenbart har fundet sted. Men såfremt det er, som du beskriver, så tager jeg naturligvis afstand fra det.
Når BW gang på gang skyder UBM i skoene, blot at være nogle små drenge, hvorfor påtager man sig så samme attitude, ved at lege bussemand og indlevere flagene? Det går så langt ud over min forstand, at jeg har behov for en logisk forklaring.

BW viser sig, i mine øjne, i øjeblikket ikke værdig som officiel fanklub, og man er i højeste grad ikke sit ansvar voksent, for at fremme stemningen til FCMs kampe.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal mene om denne diskustion der køre nu.... ville faktisk gerne være neutral, men kan se "problemet "fra begge sider. Syntes at den evige konflikt mellem bw og ubm snart må slutte, jeg orker snart ikke mere, jeg har mistet lysten til at være en del af bw ( det der nu er tilbage) kom dog ind i kampen og accepter nu at ubm findes, og det samme kan jeg vel også sige til ubm. Er ret sikker på at dette skræmmer folk væk fra bw. Jeg syntes da heller ikke det er fint at true en fra bw med tæsk pga flag, men, hold da kæft hvor ringe, så gid da bare ubm de flag, uden at køre en stemning op, og selfølgelig er det ikke i orden at give flagene som hitte gods.... Tror at folk udefra vil grine af sådan en opførsel.... Er begyndt at tvivle på at der overhovdet kommer en dialog mellem bw og ubm trist meget trist....
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Thomas Lund skrev:
Peter Ross skrev:
Ligesom det igår.
Jeg kan love dig, det ikke er med UBMs gode vilje, at det er kommet så vidt, men når en fremstrakt hånd i forbindelse med tifo-arbejdet afvises med efterfølgende tilsværtninger,
What? UBMs indlæg her på graven vidner om en gruppe, der har et anstrengt forhold til sandheden. Dette er endnu et eksempel. Hvis der er nogen der haft travlt med at sværte nogen til, er det vist UBM, der åbenbart får jern på ved at svine BW til og i samme sætning være yderst selvforherligende. Alt for meget af det står uimodsagt fordi der ikke er nogen der gider diskutere med jer. Bare fordi i ikke får svar på tiltale, er det ikke ens betydende med at det i skriver er sådan som det forholder sig.
Da UBM startede, havde jeg en forhåbning om, at i ville være anderledes end andre ultrasgrupper, men i er bare en kopi, der opfører jer fuldstændig som de andre.
Peter Ross skrev: man generelt kan mærke en uvilje mod UBMs tilstedeværelse og man nægter at udlevere flag og efterfølgende indleverer dem som hittegods (jo vist, der var ingen aftale om, UBM måtte smide flagene i tifo-rummet, men gå da lige i små sko?!), så bliver fronten hårdt trukket op fra vores side.
Ja det er da underligt med den uvilje mod UBM. I er jo bare nogle fredelige tilhængere, der kan lide lidt ”gang i gaden” og lidt blus på. (og så tager jeg lige den hat af hvor der står ”godtroende idiot” på.)
Peter:
Jeg kan love dig og UBM, at hvis der er nogen der trækker fronterne hårdt op nu er det os, men vi gør det inden for lovens rammer. Flagene blev først indleveret til politiet efter at nogle af dine drenge udførte deres lille voldsstunt i onsdags.

Lund

Er 100% enig med Lund!

Desuden skal BW varetage BW´s intereresser. Ikke være serviceorgan eller lager for andre gruperinger.

Så for min skyld kunne graven også kun være for BW medlemmer. Så slipper vi for hjernedøde argumenter for romerlys og andre lovbrud.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Andro

Indlæg af Andro »

Tja, man fristes efterhånden til at spørge sig selv, om BW overhovedet går op i stemningen på tribunen. Det virker ærligt talt ikke sådan.

At indlevere flagene til politiet virker dybt latterligt. Jeg kan godt forstå, at man laver en modreaktion til BW's tåbelige opførsel. Det var alligevel ikke andet end det sædvanlige håndmalingstifo, så det var ikke fordi, der gik det store tabt.

Nu er jeg ikke medlem af hverken BW eller UBM, men der kan ikke herske meget tvivl om, at kun den ene af grupperne gør en indsats for stemningen.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Hvis det virkeligt er sandt, at Kenn har fået en på lampen i onsdags, håber jeg så der er rejst politi tiltale mod personen der har gjort det. Det er fandme bare ikke i orden. Peter, regner du med dine drenge kommer og blærer sig med at have slået/banket Kenn??? Så er de da først komplette idioter. De burde jo nok holde lidt lav profil, men det har de jo ikke gjort siden de nu var oppe at slås, med de åhhhhh så forfærdelige AROS vagter og GF tilhængere.

Måske skulle den førnævnte politi tiltale, afløse det at aflevere flag som hittegods. Det giver ingen mening. Hvorfor skulle UBM for en enkelt gangs skyld ikke kunne ha de flag til at ligge et par dage?? Det er da fuldstændigt ligegyldigt om de ligger der mellem 2 kampe. Så kom dog lige ind i kampen. Og begge parter skulle lige tage at droppe deres barnlige fis.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

[quote="Andro"] Det var alligevel ikke andet end det sædvanlige håndmalingstifo, så det var ikke fordi, der gik det store tabt.

/quote]

Har du en idé om det skal være fabrikslavede TIFOer??? Det er så upersonligt som noget kan være. Ellers kom dog med konstruktive forslag til TIFO gruppen, i stedet for at brokke dig.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

Le Compte skrev: Er 100% enig med Lund!

Desuden skal BW varetage BW´s intereresser. Ikke være serviceorgan eller lager for andre gruperinger.

Så for min skyld kunne graven også kun være for BW medlemmer. Så slipper vi for hjernedøde argumenter for romerlys og andre lovbrud.
Fortæl mig lige hvor problemet ligger i at der bliver lagt nogle flag i deres tiforum? Kan godt være der ikke var tilladdelse fra BW til at gøre det, men der ligger vel alligevel ikke andet end kæmpe lagner der er spildt maling på, som BW så har valgt at kalde en tifo!
Formålet med begge grupper må vel være at støtte holdet, og når BW alligevel aldrig flager, kan jeg slet ikke se hvorfor de vælger at smide noget af det eneste visuelle stemning der er på stadion, væk.
Som jeg ser det er det BW der gør noget stort ud af ingenting!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Mini Bager skrev:Hvis det virkeligt er sandt, at Kenn har fået en på lampen i onsdags, håber jeg så der er rejst politi tiltale mod personen der har gjort det. Det er fandme bare ikke i orden. Peter, regner du med dine drenge kommer og blærer sig med at have slået/banket Kenn??? Så er de da først komplette idioter. De burde jo nok holde lidt lav profil, men det har de jo ikke gjort siden de nu var oppe at slås, med de åhhhhh så forfærdelige AROS vagter og GF tilhængere.
Nej, naturligvis regner jeg ikke med, de kommer og "blærer sig", men jeg skulle mene, der altid er 2 sider af en sag. Indtil videre har vi kun hørt Kenns, så jeg forholder mig afventende. Kenn lignede ikke plukfisk i Århus, så det har næppe været særlig voldsomt, men det skal under alle omstændigheder ikke finde sted.
Hvis du ikke ved 100 %, hvad der foregik i Århus, så lad være at kommentere på det. Det gavner ingen.
Mini Bager skrev:Måske skulle den førnævnte politi tiltale, afløse det at aflevere flag som hittegods. Det giver ingen mening. Hvorfor skulle UBM for en enkelt gangs skyld ikke kunne ha de flag til at ligge et par dage?? Det er da fuldstændigt ligegyldigt om de ligger der mellem 2 kampe. Så kom dog lige ind i kampen. Og begge parter skulle lige tage at droppe deres barnlige fis.
Jeg er helt på linje med dig på begge fronter. "Krigen" gavner ingen parter, det hersker der ingen tvivl om.

NiCUBM

Indlæg af NiCUBM »

Mini Bager skrev:Hvis det virkeligt er sandt, at Kenn har fået en på lampen i onsdags, håber jeg så der er rejst politi tiltale mod personen der har gjort det. Det er fandme bare ikke i orden. Peter, regner du med dine drenge kommer og blærer sig med at have slået/banket Kenn??? Så er de da først komplette idioter. De burde jo nok holde lidt lav profil, men det har de jo ikke gjort siden de nu var oppe at slås, med de åhhhhh så forfærdelige AROS vagter og GF tilhængere.
Nå ja, for du har jo set det hele fra nært hold. Flot kammerat.

NiCUBM

Indlæg af NiCUBM »

Og jeg kan ikke se hvorfor i skal tage flagene og indlevere dem som hittegods til Politiet når det er noget af det eneste visuelle der kører på Nordea.
Jeg syntes bare BW skal drikke ud, æde pølsen i pausen, få de hænder op og bidrage lidt til stemningen istedet for at være så tamme.

Besvar