Muligt men lidt åbenhed vil ikke skade. Bestyrelsen er vel ikke et lukket land?? Syntes også der var én del uro sidste år, da kassere pludselig ikke var i bestyrelsen...så mere åbenhed takHekler skrev:Rolig nu.
Jeg kan se at dem der reagerer kraftigt, på nyheden, ikke ligefrem er dem der har været med tættest inden om bestyrelsen og de frivillige.
Der er ikke noget vildt öusædvanligt i at der udskiftes i bestyrelsen, faktisk er det ganske få bestyrelser der ikke har været en eller flere der er gået eller blevet bedt om at gå.
Jeg vil bare for alle parters skyld opfordre til at folk lader være med al den vilde spekuleren og i stedet selv spørger personligt hvis man rent faktisk er interesseret.
Bestyrelsesmedlem fratræder
Re: Bestyrelsesmedlem fratræder
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "
Altså fra bestyrelsen, ikke foreningen selvfølgelig.
Jeg har min tvivl om det er de rigtige vedtægter. Blev det ikke vedtaget, at hjemsted skulle være Herning Kommune, idet vores klublokaler ligger der?Thomas Lund skrev:Vi har valgt ikke at indkalde suppleanter, da bestyrelsen stadig er beslutningsdygtige jf. vores vedtægter (vedhæftet) og da der er under to måneder tilbage af efterårssæsonen.
Yderligere er der i § 11, stk. 2, en henvisning til en § 5, stk. 3. § 5, stk. 3 findes ikke.
Men i henhold til § 10 i vedtægterne skal bestyrelsen bestå af 7 medlemmer. I henhold til § 11 kan bestyrelsen træffe afgørelser når bare 4 medlemmer af bestyrelsen (inkl. formand/næstformand) er til stede. Det vil på dansk sige, at de fire bestyrelsesmedlemmer kan bestemme om man vil drikke Carlsberg eller Tuborg og lignende beslutninger, men det ændrer ikke på, at bestyrelsen til enhver tid skal bestå af 7 personer. Så enten skal der suppleres op med suppleanter eller også skal der indkaldes til ekstra ordinær generalforsamling nu.
Sjovt som du går på listefødder i denne sag Hekler. Du plejer nok at være klar i spyttet.
Og kære Hekler. Jo det er ikke sædvanligt, at nogen smider et hårdt arbejdende bestyrelsesmedlem ud af bestyrelsen. Undtagelsen er måske BW hvor der har været lidt røre i andedammen i gennem de sidste par bestyrelser.
Som Ravnen skriver er Kenn reelt smidt ud af bestyrelsen. Ordvalget på meddelelsen er jo blot en pænere teknisk formulering.
-
Thomas Lund
Det er de rigtige vedtægter. (jeg ved heller ikke hvad §5, stk. 3 er/var men det er næppe relevant, da denne § omhandler eksklusion fra fanklubben) Hjemstedet blev ændret tilbage til Ikast fordi man (forgæves) forsøgte, at blive godkendt som tilskudsberettiget forening i Ikast Kommune, da man var forhåndsunderkendt som supportklub i Herning Kommune.fo2 skrev:Jeg har min tvivl om det er de rigtige vedtægter. Blev det ikke vedtaget, at hjemsted skulle være Herning Kommune, idet vores klublokaler ligger der?Thomas Lund skrev:Vi har valgt ikke at indkalde suppleanter, da bestyrelsen stadig er beslutningsdygtige jf. vores vedtægter (vedhæftet) og da der er under to måneder tilbage af efterårssæsonen.
Yderligere er der i § 11, stk. 2, en henvisning til en § 5, stk. 3. § 5, stk. 3 findes ikke.
Men i henhold til § 10 i vedtægterne skal bestyrelsen bestå af 7 medlemmer. I henhold til § 11 kan bestyrelsen træffe afgørelser når bare 4 medlemmer af bestyrelsen (inkl. formand/næstformand) er til stede. Det vil på dansk sige, at de fire bestyrelsesmedlemmer kan bestemme om man vil drikke Carlsberg eller Tuborg og lignende beslutninger, men det ændrer ikke på, at bestyrelsen til enhver tid skal bestå af 7 personer. Så enten skal der suppleres op med suppleanter eller også skal der indkaldes til ekstra ordinær generalforsamling nu..
At Bestyrelsen er beslutningsdygtig betyder ikke at man kun kan bestemme hvad man vil tale om til et bestyrelsesmøde, men beslutningsdygtig i forhold vedr. fanklubben og det er vi når vi er 4 til stede inkl. formand/næstformand. Ellers skulle vi aflyse vores bestyrelsesmøder, hver gang vi fik et afbud, så den kan du ikke hænge en ekstraordinær generalforsamling op på.
Det ser ud til at du har læst vedtægterne og så ved du også hvad der kræves for at få indkaldt til ekstraordinær generalforsamling. Bestyrelsen vurderer at det er der pt. Ikke behov for.
Lund
Beklager Lund, men du har ikke ret.
Bestyrelsen skal bestå af 7 medlemmer, som nævnt i §10. Og hvorfor skal der i øvrigt vælges suppleanter hvis ikke de skal indtræde når et bestyrelsesmedlem træder ud?
Der er trods alt ca. fem måneder til næste ordinære generalforsamling.
§11 omhandler tegningsret - altså hvor klubbens bestyrelse kan handle på vegne af medlemmer/klubben og træffe beslutninger om klubbens ve og vel når blot 4 bestyrelsesmedlemmer er tilstede - altså et flertal af bestyrelsen.
Der er vel ikke noget at skjule i bestyrelsesarbejde så hvorfor ikke få suppleanten ind så vedkommende kan lugte lidt til bestyrelsesarbejde og måske fortsætte efter næste generalforsamling. Hvorfor denne modstand?
Bestyrelsen skal bestå af 7 medlemmer, som nævnt i §10. Og hvorfor skal der i øvrigt vælges suppleanter hvis ikke de skal indtræde når et bestyrelsesmedlem træder ud?
§11 omhandler tegningsret - altså hvor klubbens bestyrelse kan handle på vegne af medlemmer/klubben og træffe beslutninger om klubbens ve og vel når blot 4 bestyrelsesmedlemmer er tilstede - altså et flertal af bestyrelsen.
Der er vel ikke noget at skjule i bestyrelsesarbejde så hvorfor ikke få suppleanten ind så vedkommende kan lugte lidt til bestyrelsesarbejde og måske fortsætte efter næste generalforsamling. Hvorfor denne modstand?
Nu hiver jeg lige en bid ud af den besked, der blev lagt op i første indlæg:
Men passer det, at spillerne nu melder fra? Det vil da være en skam. Og hvad gør vi for at forbedre post-kampinterviews?
Jeg kan godt huske episoden i loungen efter FCK-kampen, hvis det er den, der hentydes til. Det var på flere måder tåkrummende.og jeg kan godt forstå, at vores spillere nu også melder fra til at komme i loungen efter kampene. Simpelt hen pinligt, at de skal interviewes af tydelige påvirkede personer. Pinligt, at når man har påtaget sig en sådan opgave, at man så ikke er tilstede når spillerne kommer ind.
Men passer det, at spillerne nu melder fra? Det vil da være en skam. Og hvad gør vi for at forbedre post-kampinterviews?
Man kunne lade en ædru person, med bare et minimum af journalistisk / analytisk sans stå for et sådant interview, det ville være første skridt i den rigtige retning..For ja ærlig talt var det pænt tåkrummende at se på efter FCK kampen.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
-
Thomas Lund
Næh vi har ikke noget at skjule. Faktisk ser pt. ud til at vi kommer ud af 2010 med et historisk godt regnskab for Black Wolves og generelt kører tingene fint når vi snakker drift af lounge og busture. Hvis du var med til generalforsamlingen, ved du også at de to suppleanter stillede op af nød og ikke lyst, så jeg tvivler stærkt på at du ser dem i bestyrelsen efter den ordinære generalforsamling.fo2 skrev:Beklager Lund, men du har ikke ret.
Lund
-
Thomas Lund
Nej det passer ikke at spillerne har meldt fra. Den person der normalt sørger for det, har meldt fra og det er meddelt til mig personligt, samtidig med at jeg har fået at vide, at vi selv skal kontakte Glenn vedr. dette fremover og at det er vi velkomne til.Acebone skrev:Nu hiver jeg lige en bid ud af den besked, der blev lagt op i første indlæg:
Jeg kan godt huske episoden i loungen efter FCK-kampen, hvis det er den, der hentydes til. Det var på flere måder tåkrummende.og jeg kan godt forstå, at vores spillere nu også melder fra til at komme i loungen efter kampene. Simpelt hen pinligt, at de skal interviewes af tydelige påvirkede personer. Pinligt, at når man har påtaget sig en sådan opgave, at man så ikke er tilstede når spillerne kommer ind.
Jeg synes ikke der er nogen grund til at lave det store drama ud af den lørdagskamp mod FCK, for selvom det var pinligt, så er det vand under broen. Vi har tre hjemmekampe tilbage i efteråret, så vi skal nok finde ud af det.
Lund
- Administrator
fo2 skrev:Beklager Lund, men du har ikke ret.
Den version Lund har sendt her må være en ældre version.
Jeg er 99% sikker på at ordlyden er ændret til at bestyrelsen består af 5-7 medlemmer. Det er efterhånden en ret normal vedtægt i diverse foreninger.
-
Thomas Lund
Jeg har lige gennemgået referatet og der var et forslag der blev vedtaget til sidste gf:Administrator skrev:fo2 skrev:Beklager Lund, men du har ikke ret.
Den version Lund har sendt her må være en ældre version.
Jeg er 99% sikker på at ordlyden er ændret til at bestyrelsen består af 5-7 medlemmer. Det er efterhånden en ret normal vedtægt i diverse foreninger.
Forslag til vedtægtsændring:
10.2 Bestyrelsen består af 7 medlemmer der vælges for to år af gangen, dog således, at 3 medlemmer vælges på lige år og 4 medlemmer på ulige år.
Tilføjelse :
10.2.1 Er der under generalforsamlingen ikke opstillet det antal kandidater, der gør, at bestyrelsen kan bestå af 7 bestyrelsesmedlemmer, reduceres antallet til 5.
10.2.2 Er det ikke muligt at opnå et minimum på 5 bestyrelsesmedlemmer, indkaldes der til ekstraordinær generalforsamling, senest 31 dage efter den ordinære generalforsamling
Jeg har vedhæftet en opdateret version af vedtægterne.
Lund
- Vedhæftede filer
-
Vedtægter for Black Wolves.doc- (37 KiB) Downloadet 99 gange
-
Peter Ross
Jeg finder det dog en anelse interessant, hvorfor han har valgt at smide håndklædet i ringen? Om det simpelthen skyldes, han ikke vil lægge navn og ansigt til, at hive spillere ind i loungen til et, eftersigende, tåkrummende interview efter hver kamp?Thomas Lund skrev:Nej det passer ikke at spillerne har meldt fra. Den person der normalt sørger for det, har meldt fra og det er meddelt til mig personligt, samtidig med at jeg har fået at vide, at vi selv skal kontakte Glenn vedr. dette fremover og at det er vi velkomne til.
Som jeg har lært den pågældende at kende efter en del samtaler til diverse træninger, så brænder han ellers for at knytte spillerne og fansene tættere sammen - bl.a. via spillerbesøg i loungen - så det virker noget mærkværdigt med dette træk, vil jeg mene.
Men det kan naturligvis sagtens have 1000 andre årsager. Jeg undrer mig blot.
Nu bliver jeg nødt til at spørge: Var det Kenn som stod for dette? Siden det nævnes i denne tråd og ret påfaldende sket nogenlunde samtidig med trådens topic. Det kunne man jo få indtrykket af.
-
Peter Ross
Nej, der er ikke tale om Kenn.Ravnen skrev:Nu bliver jeg nødt til at spørge: Var det Kenn som stod for dette? Siden det nævnes i denne tråd og ret påfaldende sket nogenlunde samtidig med trådens topic. Det kunne man jo få indtrykket af.
-
Thomas Lund
Som sagt har jeg talt med ham. Han var henne ved mig i pausen da vi spillede mod Lyngby og klagede over at Hekler havde været for fuld og ikke til stede til FCK kampen. Jeg sagde at jeg nok skulle tale med Hekler, hvilket jeg også har gjort (Hekler mente underligt nok ikke at han havde været for fuld ;o)). Jeg sagde også at det ikke behøver at være sådan et drama fordi det er sket en enkelt gang og at FCM har lavet et nummer på BW adskillige gange hvor de ikke er dukket op som aftalt, men det bærer vi ikke nag over, så jeg forventer heller ikke at FCM gør fordi alt ikke lige kører perfekt hver gang.Peter Ross skrev:Jeg finder det dog en anelse interessant, hvorfor han har valgt at smide håndklædet i ringen? Om det simpelthen skyldes, han ikke vil lægge navn og ansigt til, at hive spillere ind i loungen til et, eftersigende, tåkrummende interview efter hver kamp?Thomas Lund skrev:Nej det passer ikke at spillerne har meldt fra. Den person der normalt sørger for det, har meldt fra og det er meddelt til mig personligt, samtidig med at jeg har fået at vide, at vi selv skal kontakte Glenn vedr. dette fremover og at det er vi velkomne til.
Som jeg har lært den pågældende at kende efter en del samtaler til diverse træninger, så brænder han ellers for at knytte spillerne og fansene tættere sammen - bl.a. via spillerbesøg i loungen - så det virker noget mærkværdigt med dette træk, vil jeg mene.
Men det kan naturligvis sagtens have 1000 andre årsager. Jeg undrer mig blot.
Jeg ved at han heller ikke er tilfreds med at Kenn er blevet bedt om at forlade bestyrelsen, så måske er det de to ting tilsammen? Hvis han har taget en beslutning respekterer jeg det, og så må vi finde en anden løsning. Jeg ved at især kampoptakterne er noget folk dukker op til og jeg synes også selv det er fedt at vide hvad dagens taktik er.
Lund