11 runder spillet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mancitydk

Re: 11 runder spillet

Indlæg af mancitydk »

Der er ingen der sviner dig på din person, men der er en del herinde der er ret træt af din konstant negative tone, hvilket er det eneste som folk kommenterer på mht dine indlæg, så jeg synes ikke at folk sviner dig. Folk har en anden holdning, der strider imod din holdning, og det må vel være okay?

Peter Ross svarer på dit indlæg og stiller spørgsmål ved dine holdninger, hvilket også må være i orden i det det holder sig indenfor de retningslinjer som administratorerne har udlagt.

Du må samtidigt også anerkende at flertallet ikke holder med dig i dit syn på Allan Kuhn og i synet på kampen mod Lyngby. Kampen mod Lyngby er en underlig kamp, hvor en fejl af Shviatschenko bliver afgørende for kampens videre forløb. Vil gerne medgive dig at Erik spillede en skidt kamp, men hvor gammel er det lige han er? sam,tidigt tror jeg at årsagen til at han blev valgt fremfor Ipsa er at han er hurtigere og kan følge med Riise og de andre i Lyngby offensiven. Fodbold er trods alt ikke FM manager og der er jo også modstandere der har en gameplan at tage højde for.

Sylvester, Priske og egentligt også Fagerberg viste gode takter, mens Thygesen og Ilsø skuffede mig fælt i kampen mod Lyngby.

Når det så er sagt synes jeg vi har haft en fantastisk første tredjedel af sæsonen, hvor jeg troede vi ville ligge en 4-5 pladser længere nede. Bliver vi blandt de 4 bedste i denne sæson vil det være intet mindre en fantastisk. For der er vel ingen der tror at vi med denne trup rent faktisk ville kunne komme helt til chl gruppespillet alligevel? Altså, med helt realistiske briller?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Acebone skrev:Jeg havde desværre ikke mulighed for at overvære kampen i går, men ved Aabechs mål synes jeg, Kristian Bak fejler ret slemt. Det er ikke første gang i sæsonen, han virker usikker. Jeg håber så sandelig, at han opper sig snart, for ellers har vi ikke noget forsvar, når Albrechtsen er ude. Et velfungerende midterforsvar er nøglen, og jeg vil ikke klandre Sviatchenko for noget. Han er endnu meget ung og skal nok blive til noget godt. Det er de rutinerede kræfter, der skal vise vejen.
Jeg ser godt nok situationen helt omvendt - Bak er i en hovedstødsduel, som han taber og bolden blir snittet videre ned i det område, som den anden midterforsvarer gerne skal dække af... Det kan så vidt jeg ser aldrig blive Baks skyld, men noget Sviatchenko kan lære lidt af til næste kamp.

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Jeg synes det er bemærkelsesværdigt, at du konstant gør opmærksom på at "dette er et debatforum" - jamen, så tag dog diskussionen som Peter Ross har lagt op til! Værsgo at svare og få dig den debat.

Men du vil måske i virkeligheden slet ikke debattere, men i stedet bare hælde galde op ud over forummet?

- du kan godt pakke den der, "folk kan lade være med at læse mine indlæg væk". Du gør selv opmærksom på at det er et debatforum, så det må jo være fordi du gerne vil debattere, og der bliver sgu ikke meget debat hvis ingen læser dine indlæg. Det hænger ikke helt sammen vel?!
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Jeg har givet svar til Peter Ross.

Problemet herinde det er, at f.eks. Peter Ross, acebone, Man city, de må godt være negative om spillere som f.eks. Danny O., Bak, Borring, Ilsø, thygesen, men lige så snart det er andre spillere og den sportslige sektor, der ikke passere sig ind i deres verden, så er man negativ :lol:

De tre ovennævnte debatører kan ikke debatere i en ordentlig tone, så snart det ikke passere ind i deres verden. Det her er vist rimelig indlysende.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg kan sagtens debatere i en ordentlig tone, men der er jo ikke meget debat over dine indlæg.

Min holdning er at vi egentlig spillede en okay kamp mod Lyngby og at vi har spillet en fornuftig og godkendt første del af sæsonen... end of story. Jeg er medga tilfreds med Allan Kuhn og jeg vil godt fastslå at jeg i mit sidste indlæg kom med min holdning om hvorfor Erik var blevet foretrukket fremfor Ipsa. Som det viste sig var det muligvis en fejl, men ideen var efter min mening god nok. Dermed er mit argument blot det at jeg synes Allan Kuhns disposition var fornuftig. jeg synes også at dispositionen med at bytte borring og sly ud var en god investering, da der virtkelig skete noget i venstre siden.

Kort sagt har jeg, modsat dig, stor tiltro til Allan Kuhn, som jeg virkelig respekterer meget højt. Nu vil jeg gerne høre dig ad hvor i mine indlæg jeg ikke har ført en ordentlig debattone?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

FCMReal skrev:Jeg har givet svar til Peter Ross.

Problemet herinde det er, at f.eks. Peter Ross, acebone, Man city, de må godt være negative om spillere som f.eks. Danny O., Bak, Borring, Ilsø, thygesen, men lige så snart det er andre spillere og den sportslige sektor, der ikke passere sig ind i deres verden, så er man negativ :lol:

De tre ovennævnte debatører kan ikke debatere i en ordentlig tone, så snart det ikke passere ind i deres verden. Det her er vist rimelig indlysende.
Jesus christ. Vær du bare negativ, alt det du gider, hvis bare du gider argumentere for dine holdninger. Der er ikke skyggen af argumentation, når du skriver noget!
Men had mig bare, det gør mig kun mere berømt :ugeek:

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

FCMReal skrev:Peter Ross nogle forbinder mig med andre der kalder sig FCM, nogle skriver at de er død træt af mine indlæg, trods det er et debat sted, de kan jo bare lade være med at læse mine indlæg.
Hvis du mener, det er at "svine folk til", så er du godt nok skrøbelig!
FCMReal skrev:Kuhn er cheftræner, og ja de kan spille lige så godt som de vil, giver det ikke point, så er det Kuhn der står med ansvaret, som det var Lars Olsen ansvar i OB og tidligere Thomasberg i FCM, det er vel logisk ??
På den måde, er det selvfølgelig Kuhns ansvar. Kuhn kan dog ikke gøre meget ved, at de ikke kan ramme målet fra 2 meters afstand. Taktikken var lagt noget nær perfekt, der manglede kun skarphed i begge ender - at give Kuhn skylden for det, er en anelse useriøst i mine øjne. Dagen inden til træning peb boldene om ørerne på de 2 målmænd, så det var ikke fordi, Kuhn havde udtaget de 5 mest uskarpe spillere fra den forgangne uge.
FCMReal skrev:FCM jubelnisse det bliver jeg aldrig, jeg går ligesom udfra at det her sted er til debat, frem for at der er nogle der mener, de skal være herrer over hvad jeg skal skrive og mene.
Når man debatterer, så argumenterer man for sine holdninger. Søg på google, hvis du kræver en uddybning.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mazter81 skrev:Jeg ser godt nok situationen helt omvendt - Bak er i en hovedstødsduel, som han taber og bolden blir snittet videre ned i det område, som den anden midterforsvarer gerne skal dække af... Det kan så vidt jeg ser aldrig blive Baks skyld, men noget Sviatchenko kan lære lidt af til næste kamp.
Nu har jeg så lige set situationen igen, og jeg giver dig ret i, at Sviatchenko skal dække bedre af. Jeg er dog stadig af den opfattelse, at Bak laver en fejl ved at gå ind i en duel, han ikke er i nærheden af at vinde. Det er jo klassisk, at man som angriber vil snitte bolden videre, og Bak må utvivlsomt have set Aabech løbe i position. Hvis Bak havde vist lidt mere overblik, var situationen formentlig ikke opstået.

Jeg vil sige, fejlen er 50/50. Som sagt er det også, fordi jeg generelt forventer mig mere af typer som Bak, Thyge osv. At en ung gut som Sviatchenko fejler nu og da, tager jeg ikke så tungt.

Mazter81
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Selvfølgelig skal han da op i den hovedstødsduel... Ofte vil presset fra Bak jo betyde at forlængeren ligger af h... til, at bolden bare falder ned eller at Bak vinder duellen...

Alternativet er jo at der aldrig kommer pres på ham så snart der er en spiller der løber i dybden - Det er til gengæld lige til at udnytte for angrebet...

Men jeg tager det nu heller ikke så tungt - sådan er bold med urutinerede spillere jo - der sker fejl og så må vi jo bare score en gang ekstra når det sker...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mazter81 skrev:Selvfølgelig skal han da op i den hovedstødsduel... Ofte vil presset fra Bak jo betyde at forlængeren ligger af h... til, at bolden bare falder ned eller at Bak vinder duellen...
Hvis Bak var gået 100 % ind i den duel, er jeg da enig. Men prøv lige at kigge på den igen. For mig at se, kommer han slet ikke ind i duellen, hvilket giver Patrick Mortensen rigeligt med plads til at snitte bolden i den rigtige retning.

Mazter81
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Du har godt nok lidt ret må jeg sige... Men vil dog stadig mene det ville være skidt hvis han havde stillet sig nede og ventet på at bolden blev headet videre

Besvar