11 runder spillet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

11 runder spillet

Indlæg af Mose »

Et meget skuffende resultat runder første tredjedel af sæsonen af.

Tid til status:

Inden sæsonen var jeg tilfreds med en placering i den bedste halvdel, samt en god udvikling af holdet, så vi på lidt længere sigt kunne komme længere op i tabellen.

Nu sidder jeg så med en lidt flad fornemmelse, trods en sikker 2. plads samt videre deltagelse i pokalen. Det er måske ikke helt fair.

Der er stadig meget gode chancer for mindst en 4. plads, der jo giver adgang til uefa, og jeg synes også, at holdet udvikler sig.

Blandt de unge har Sly jo fået et gennembrud, og han må efterhånden være en sikker mand til holdkortet. Izunna og Lössl fortsætter de gode takter og vi har fået Salami i gang igen. Julle og Rilvan har svinget lidt, men jeg ser også positivt på deres udvikling generelt her i efteråret.

Andre spillere har måske tabt lidt. En meget lovende Albæk er kommet lidt længere væk fra holdet, og navne som Ilsø, Borring, Olsen og Thygesen kan efterhånden undværes, hvis der skal sparres eller sælges yderligere i vinterpausen.

Alt i alt er jeg tilfreds, og Kuhn skal fortsætte det gode arbejde, hvor ydmyghed og hårdt arbejde på træningsbanen skal skabe os et nyt storhold.

Tegningen til et klassehold er til stede.

FCMReal

Re: 11 runder spillet

Indlæg af FCMReal »

Mose skrev:Et meget skuffende resultat runder første tredjedel af sæsonen af.

Tid til status:

Inden sæsonen var jeg tilfreds med en placering i den bedste halvdel, samt en god udvikling af holdet, så vi på lidt længere sigt kunne komme længere op i tabellen.

Nu sidder jeg så med en lidt flad fornemmelse, trods en sikker 2. plads samt videre deltagelse i pokalen. Det er måske ikke helt fair.

Der er stadig meget gode chancer for mindst en 4. plads, der jo giver adgang til uefa, og jeg synes også, at holdet udvikler sig.

Blandt de unge har Sly jo fået et gennembrud, og han må efterhånden være en sikker mand til holdkortet. Izunna og Lössl fortsætter de gode takter og vi har fået Salami i gang igen. Julle og Rilvan har svinget lidt, men jeg ser også positivt på deres udvikling generelt her i efteråret.

Andre spillere har måske tabt lidt. En meget lovende Albæk er kommet lidt længere væk fra holdet, og navne som Ilsø, Borring, Olsen og Thygesen kan efterhånden undværes, hvis der skal sparres eller sælges yderligere i vinterpausen.

Alt i alt er jeg tilfreds, og Kuhn skal fortsætte det gode arbejde, hvor ydmyghed og hårdt arbejde på træningsbanen skal skabe os et nyt storhold.

Tegningen til et klassehold er til stede.
Stort set enig, jeg synes dog at efteråret at vist problemer i det centrale forsvar efter at Ried forsvandt, og hvor MA og Kristian Bak ude med skader og karantæner, Ipsa og specielt Erik Sviatchenko har vist svagheder, Erik Sviatchenko har ikke slået til, tværtimod har han skuffet fælt med uvisninger, og dårlig markering og langsom, det så vi igen i dag.

Erik Sviatchenko har ikke slået til som de unge afrikaner har, det er ganske klart.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Spillemæssigt har de første 11 runder ikke været prangende - faktisk synes jeg, at dagens kamp er den, hvor vores spil har flydt bedst og man kunne se noget idé i det offensive. Det har der generelt været for lidt af - vi har levet meget på fight, fysik og dødbolde. Desuden har marginalerne også været på vores side en del gange, så i det lys var Lyngbys sejr vel ikke uventet - det skal jo jævne sig ud.

Pointmæssigt er det dog ganske tilfredsstillende. Man kan dog ikke helt lade være med at sidde og savne de 3 point fra i dag, som ville have gjort det til en fremragende pointhøst truppen taget i betragtning.

Spillersiden er mere blandet. På positivsiden er Lössl, Priske (efter en lidt svag start), Izunna, Salami, Frank og Sylvester. Især Izunna og Sylvester imponerer mig - må håbe at de kan fortsætte udviklingen, så bliver det stort!

Negativsiden er Julle, Erik, Danny, Ilsø og til dels Borring. Julle er nok den største skuffelse, men det er også et par store fodspor han skal følge i - ikke let at afløse en landsholdsspiller.

Thyge, Albrechtsen og Bak, som burde være en vigtig del af holdets rygrad, har skiftevis været skadet eller i karantæne indtil videre, så synes ikke helt det er fair at vurdere dem. Forhåbentlig er de klar om 16 dage, så vi kan sætte en god slutspurt ind i efterssæsonen og bevare vores 2. plads til vinter.

Men alt i alt er det bestemt godkendt so far og et godt stykke over forventningen. Hvis de andre hold bliver ved med at smide point, så tror jeg på medaljer i år - vores hold bliver jo bare bedre og bedre, jo flere kampe de unge får.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:Spillemæssigt har de første 11 runder ikke været prangende - faktisk synes jeg, at dagens kamp er den, hvor vores spil har flydt bedst og man kunne se noget idé i det offensive. Det har der generelt været for lidt af - vi har levet meget på fight, fysik og dødbolde. Desuden har marginalerne også været på vores side en del gange, så i det lys var Lyngbys sejr vel ikke uventet - det skal jo jævne sig ud.

Pointmæssigt er det dog ganske tilfredsstillende. Man kan dog ikke helt lade være med at sidde og savne de 3 point fra i dag, som ville have gjort det til en fremragende pointhøst truppen taget i betragtning.

Spillersiden er mere blandet. På positivsiden er Lössl, Priske (efter en lidt svag start), Izunna, Salami, Frank og Sylvester. Især Izunna og Sylvester imponerer mig - må håbe at de kan fortsætte udviklingen, så bliver det stort!

Negativsiden er Julle, Erik, Danny, Ilsø og til dels Borring. Julle er nok den største skuffelse, men det er også et par store fodspor han skal følge i - ikke let at afløse en landsholdsspiller.

Thyge, Albrechtsen og Bak, som burde være en vigtig del af holdets rygrad, har skiftevis været skadet eller i karantæne indtil videre, så synes ikke helt det er fair at vurdere dem. Forhåbentlig er de klar om 16 dage, så vi kan sætte en god slutspurt ind i efterssæsonen og bevare vores 2. plads til vinter.

Men alt i alt er det bestemt godkendt so far og et godt stykke over forventningen. Hvis de andre hold bliver ved med at smide point, så tror jeg på medaljer i år - vores hold bliver jo bare bedre og bedre, jo flere kampe de unge får.
Danny har også været skadet, så det er vel ikke helt fair, husker da målet mod sønderjyske og oplægning til et Frank mål, trods han ikke har haft den bedste opstart p.g.a. skader

974

Indlæg af 974 »

Mit indtryk af efteråret kan næsten udtrykkes bedst med en sang http://www.youtube.com/watch?v=50Iymo9jXlw :-)

Vores "nye" afrikanerne har virkelig fået et gennembrud der er blevet bemærket langt ud over de midtjyske sletter

Izunna har spillet på midtbanen som om han havde været fast mand de sidste par år
Sylvester bliver bare bedre og bedre og bedre, og er vel igang med det hele store offensive gennembrud herhjemme
Rilwan Hassan kører også bare med klatten

Jo jo; der er bestemt skønhedsfejl, hvor man tænker "hvorfor gjorde han dog lige det?", men hold op, hvor kommer de ud til kampene med noget god vilje og gå på mod

Takket være deres indsats har det jo været vildt at kunne sætte superrutinerede spillere på banen i de sidste vigtige minutter af kampen

Derudover har jeg nydt bare at kunne se holdet få point i en hel masse kampe, som måske kunne være endt anderledes med tanke på at holdet jo har roteret helt vildt pga skader, karantæner mv

Flere spillere har gjort det under forventning, men husk nu på at tage en kamp ad gangen som meldt ud fra starten

Lössl synes jeg klart har skilt sig ud som en potentiel kommende landsholdskeeper - ham ville jeg godt beholde i mange år!

Priske har klart indfriet mine forventninger og ham må de godt forlænge med

Det centrale forsvar er jeg tryg ved - Albrechtsen og Bak de primære, og så har vi kompetente back ups, og jeg vil ikke tilslutte mig nogen kritik at Erik S - Ipsa har for mig vist meget gode takter

Julle viste idag at han sagtens kan blive en super god venstre back - synes faktisk at han minder meget om Leon, som da også skulle bruge lidt tid på at nå det flotte niveau han bla. blev solgt på - giv ham nu lidt tid

Resten af truppen synes jeg er som den skal være - der er et par stykker som godt må komme tilbage til det fine niveau som vi jo godt ved de kan præstere

Måske kommer Fagerberg igang, og måske begynder Sylvester at banke kasser ind, men ellers er det jo klart at vi godt kan bruge en ekstra Frank -alike

JO - Jeg er ikke utilfreds med de første 11 kampe :-)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg havde desværre ikke mulighed for at overvære kampen i går, men ved Aabechs mål synes jeg, Kristian Bak fejler ret slemt. Det er ikke første gang i sæsonen, han virker usikker. Jeg håber så sandelig, at han opper sig snart, for ellers har vi ikke noget forsvar, når Albrechtsen er ude. Et velfungerende midterforsvar er nøglen, og jeg vil ikke klandre Sviatchenko for noget. Han er endnu meget ung og skal nok blive til noget godt. Det er de rutinerede kræfter, der skal vise vejen.

I ni kampe havde vi lukket fem mål ind. Det tal har vi fordoblet i de sidste to kampe. Det er som sådan ikke vanvittigt chokerende, for vi har nok været heldige med ikke at lukke flere mål ind i starten af sæsonen. Men en ting er sikkert; vi har brug for mere stabilitet fra de bagerste rækker, og det får vi kun, hvis vores foretrukne firebackkæde får mere spilletid sammen. Julle-Albrechsen-Bak-Priske. Sidstnævnte har karantæne til næste runde, og det er jo lidt ærgerligt, men forhåbentlig er Albrechtsen så endelig klar igen.

Når vi skal gøre status over den første tredjedel af sæsonen, kan vi konstatere, at pointhøsten samlet set har været godkendt, at ligaplaceringen er over forventning, og at holdet har et stort potentiale. Men i toppen tromler FCK-toget videre, og det kan vi ikke gøre noget ved. Vi er en en lille bølgedal formmæssigt, hvor det bliver vigtigt med en sejr efter landsholdspausen for at vise, at vi ikke er på vej i den forkerte retning.

Set i lyset af den uro, der hærger i andre storklubber som AaB, OB og Brøndby, har vi det jo lunt her i Midtjylland. :)

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Acebone skrev:Jeg havde desværre ikke mulighed for at overvære kampen i går, men ved Aabechs mål synes jeg, Kristian Bak fejler ret slemt. Det er ikke første gang i sæsonen, han virker usikker. Jeg håber så sandelig, at han opper sig snart, for ellers har vi ikke noget forsvar, når Albrechtsen er ude. Et velfungerende midterforsvar er nøglen, og jeg vil ikke klandre Sviatchenko for noget. Han er endnu meget ung og skal nok blive til noget godt. Det er de rutinerede kræfter, der skal vise vejen.

I ni kampe havde vi lukket fem mål ind. Det tal har vi fordoblet i de sidste to kampe. Det er som sådan ikke vanvittigt chokerende, for vi har nok været heldige med ikke at lukke flere mål ind i starten af sæsonen. Men en ting er sikkert; vi har brug for mere stabilitet fra de bagerste rækker, og det får vi kun, hvis vores foretrukne firebackkæde får mere spilletid sammen. Julle-Albrechsen-Bak-Priske. Sidstnævnte har karantæne til næste runde, og det er jo lidt ærgerligt, men forhåbentlig er Albrechtsen så endelig klar igen.

Når vi skal gøre status over den første tredjedel af sæsonen, kan vi konstatere, at pointhøsten samlet set har været godkendt, at ligaplaceringen er over forventning, og at holdet har et stort potentiale. Men i toppen tromler FCK-toget videre, og det kan vi ikke gøre noget ved. Vi er en en lille bølgedal formmæssigt, hvor det bliver vigtigt med en sejr efter landsholdspausen for at vise, at vi ikke er på vej i den forkerte retning.

Set i lyset af den uro, der hærger i andre storklubber som AaB, OB og Brøndby, har vi det jo lunt her i Midtjylland. :)
Se der er noget du har misforstået her, Bak var skadet i en del af opstarten i Holland,i Baks første kamp for FCM mod Aab bliver han langtidsskadet, i samme kamp ryger MA ud, og siden har MA stort set været ude

Hvis du hørte Ørgaard før kampen mod FCK, så var han bekymret for om midterforsvaret kunne stå distancen, fordi Bak jo lå midt i vintertræningen, som han udtalte det.

Derfor virker det vanvittigt, at Kuhn sætter en ES ind mod Lyngby, når man har en Ipsa og ikke mindst Priske, som begge er mere erfaren end ES i et midterforsvar. ES der har fejlet fælt i efteråret her.

Fakta er at FCM har fået 4 point i de sidste 5 kampe, det er et nedrykkergennemsnit.

jakobV

Indlæg af jakobV »

Fakta er at FCM har fået 4 point i de sidste 5 kampe, det er et nedrykkergennemsnit.
Ja, og fakta er at vi fik 15 i de første 6 - det er guldpotentiale. Alle hold løber ind i dårlige perioder, og lad nu vær med at male fanden på væggen, det er jo ikke sådan at vi falder fra hinanden.

Er simpelthen ved at være godt og grundigt træt af dig og din evige negativitet FCMReal. Allan Kuhn har gjort det fremragende med det her FCM hold, siden han kom til og han gør det stadig.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

jakobV skrev:
Ja, og fakta er at vi fik 15 i de første 6 - det er guldpotentiale. Alle hold løber ind i dårlige perioder, og lad nu vær med at male fanden på væggen, det er jo ikke sådan at vi falder fra hinanden.

Er simpelthen ved at være godt og grundigt træt af dig og din evige negativitet FCMReal. Allan Kuhn har gjort det fremragende med det her FCM hold, siden han kom til og han gør det stadig.
Ja de 15 i de første 6 runder skal de være glade for, for jeg tror at der skal op med 37-40 point til at redde sig i år, alle slår alle, se bare AGF sidste år.

Et klassehold som FCK løber ikke ind i sådan en stime med 4 point i 5 kampe, og ja alle hold løber ind i nedturer, kunsten er at sætte en stopper for dem, ellers kommer nedrykningsstregen tættere og tættere på.

Jeg er ikke negativ, men realistisk og ikke blåøjet FCM fan, det må du finde dig i, ligesom jeg må finde mig i at du åbentbart er det modsatte.

974

Indlæg af 974 »

FCMReal skrev:
jakobV skrev:

Ja de 15 i de første 6 runder skal de være glade for, for jeg tror at der skal op med 37-40 point til at redde sig i år, alle slår alle, se bare AGF sidste år.

Et klassehold som FCK løber ikke ind i sådan en stime med 4 point i 5 kampe, og ja alle hold løber ind i nedturer, kunsten er at sætte en stopper for dem, ellers kommer nedrykningsstregen tættere og tættere på.

Jeg er ikke negativ, men realistisk og ikke blåøjet FCM fan, det må du finde dig i, ligesom jeg må finde mig i at du åbentbart er det modsatte.
Har ellers prøvet at holde mig i skindet denne gang, da al den mudderkastning på debattørerne ikke er befordrende fra debatten

MEN
- du regner vel ikke med at FCM rykker ned i år ?
- har du endelig indset at FCK ER et klassehold ?
- Er man partout blåøjet fordi man rent faktisk er realistisk, i forhold til al det ævl du oftest skriver herinde ?

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

974 skrev:
FCMReal skrev:
jakobV skrev: Ja de 15 i de første 6 runder skal de være glade for, for jeg tror at der skal op med 37-40 point til at redde sig i år, alle slår alle, se bare AGF sidste år.

Har ellers prøvet at holde mig i skindet denne gang, da al den mudderkastning på debattørerne ikke er befordrende fra debatten

MEN
- du regner vel ikke med at FCM rykker ned i år ?
- har du endelig indset at FCK ER et klassehold ?
- Er man partout blåøjet fordi man rent faktisk er realistisk, i forhold til al det ævl du oftest skriver herinde ?
Jeg holder mig til debat, frem for at svine folk til, men det er det sædvanlige herinde.

Om jeg tror FCM rykker ned ? se lige stillingen lige nu, der er 7 point ned til 11 pladsen, vinder AAB i morgen er der 7 point ned til sidste pladsen.

Nej jeg er ikke blåøjet, men typisk nu tror nogle at FCM er tophold og alt er drømmeland, men der er kun et tophold og det er FCK resten kan ikke se sig fri for nedrykning, sådan ser tabellen ud p.t. FCM har selv tabt point gnisten, og det er Kuhn's ansvar

Du siger ævl, men fakta er at jeg bruger bl.a. citat'er fra ørggard, Bak og Kuhn selv.

At man så kan bruge Kuhn's citater mod ham selv gør det da kun svovere

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Det er ikke debat når man ikke vil forholde sig til hvad andre skriver, dét er bare en monolog fra din side -én lang klagesang, blottet for realisme. At sige "Kuhn har fejlet" er jo helt væk, så har en elev vel også fejlet fordi han ikke får 12 i karakter --> så firkantet er det jo ikke ;)

Jeg synes du skal overveje at få noget perspektiv på din "debat".
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

FCMReal skrev:Jeg holder mig til debat, frem for at svine folk til, men det er det sædvanlige herinde.
Det er ikke første gang, du hiver dén der frem. Kan du ikke komme med nogle beviser på, at det er sædvane at svine folk? Du har tidligere skudt det i skoene af mig, uden at ville bakke det op. Nu har du chancen igen...
FCMReal skrev:Om jeg tror FCM rykker ned ? se lige stillingen lige nu, der er 7 point ned til 11 pladsen, vinder AAB i morgen er der 7 point ned til sidste pladsen.
Ja, og? Det vil ikke ændre på, der er 9 hold mellem os og sidstepladsen? Alle hold er i potentiel nedrykningsfare så længe intet er matematisk sikkert.
Du siger selv, du holder dig til debat - der argumenterer man oftest for sine synspunkter - prøv lige det næste gang :)
FCMReal skrev:Nej jeg er ikke blåøjet, men typisk nu tror nogle at FCM er tophold og alt er drømmeland, men der er kun et tophold og det er FCK resten kan ikke se sig fri for nedrykning, sådan ser tabellen ud p.t. FCM har selv tabt point gnisten, og det er Kuhn's ansvar
Hvem er disse blåøjede fans, der tror alt er drømmeland? Hovedparten er jo netop dybt realistiske, og ved sølvet ikke bare kommer flyvende, fordi vi startede godt i de første 8 kampe!
Men du konkluderer godt nok hurtigt, vil jeg mene. Vi spiller Lyngby ud af banen i går, men formår desværre ikke at ramme målet - hvis det er, at have tabt point-gnisten, så ja, så har vi tabt den. Det anser jeg dog langt fra som værende tilfældet.
Gider du ikke uddybe, hvordan du ser det som værende Kuhns ansvar?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Du kan ligeså godt opgive det Ross, da om 3 kampe, hvis vi vinder de 3, så er FCMReal den første, der snakker om guld eller sikre sølvmedaljer og at Kuhn er gud..

Vi er ikke i nedrykningsfare før vi ligger inden for én kamps afstand til stregen. Der er andre hold som har det langt sværere end os, men utroligt at et nederlag til Lyngby kan bringe så meget negatisme med sig?! Havde vi vundet i går mod LBK, så havde FCMReal plabret om, at vi var sikre på sølvet, da vi så ville have 7 point ned til 3.pladsen..

Faktum er at vi ligger nummer 2 efter 11 runder og det kan man ikke tage fra os. Hvorfor fokusere på at vi KAN komme ned i tabellen i løbet af 3 kampe? Hvorfor ikke fokusere på en fantastisk start med masser af point og at vi har muligheden for i de næste kampe at komme afgørende væk fra midten og konsolidere 2.pladsen.. Hvorfor skal man altid plabre negativt?

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Peter Ross skrev:
FCMReal skrev:Jeg holder mig til debat, frem for at svine folk til, men det er det sædvanlige herinde.
Det er ikke første gang, du hiver dén der frem. Kan du ikke komme med nogle beviser på, at det er sædvane at svine folk? Du har tidligere skudt det i skoene af mig, uden at ville bakke det op. Nu har du chancen igen...
FCMReal skrev:Om jeg tror FCM rykker ned ? se lige stillingen lige nu, der er 7 point ned til 11 pladsen, vinder AAB i morgen er der 7 point ned til sidste pladsen.
Ja, og? Det vil ikke ændre på, der er 9 hold mellem os og sidstepladsen? Alle hold er i potentiel nedrykningsfare så længe intet er matematisk sikkert.
Du siger selv, du holder dig til debat - der argumenterer man oftest for sine synspunkter - prøv lige det næste gang :)
FCMReal skrev:Nej jeg er ikke blåøjet, men typisk nu tror nogle at FCM er tophold og alt er drømmeland, men der er kun et tophold og det er FCK resten kan ikke se sig fri for nedrykning, sådan ser tabellen ud p.t. FCM har selv tabt point gnisten, og det er Kuhn's ansvar
Hvem er disse blåøjede fans, der tror alt er drømmeland? Hovedparten er jo netop dybt realistiske, og ved sølvet ikke bare kommer flyvende, fordi vi startede godt i de første 8 kampe!
Men du konkluderer godt nok hurtigt, vil jeg mene. Vi spiller Lyngby ud af banen i går, men formår desværre ikke at ramme målet - hvis det er, at have tabt point-gnisten, så ja, så har vi tabt den. Det anser jeg dog langt fra som værende tilfældet.
Gider du ikke uddybe, hvordan du ser det som værende Kuhns ansvar?
Peter Ross nogle forbinder mig med andre der kalder sig FCM, nogle skriver at de er død træt af mine indlæg, trods det er et debat sted, de kan jo bare lade være med at læse mine indlæg.

Kuhn er cheftræner, og ja de kan spille lige så godt som de vil, giver det ikke point, så er det Kuhn der står med ansvaret, som det var Lars Olsen ansvar i OB og tidligere Thomasberg i FCM, det er vel logisk ??

FCM jubelnisse det bliver jeg aldrig, jeg går ligesom udfra at det her sted er til debat, frem for at der er nogle der mener, de skal være herrer over hvad jeg skal skrive og mene.

For mig er det ufattelig, at administratoren herinde ikke griber ind over for den form og kommunikation, hvor folk svines fordi de har en anden mening.

Besvar