fcm-fck

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: fcm-fck

Indlæg af Peter Ross »

FCMReal skrev:
Peter Ross skrev:Hold da kæft en omgang tuderi nogle leverer herinde.

Hvad er forkert i at melde ud, man ikke forventer at kunne følge FCK trop til 33. runde? Av for en synd at være realist! ALLE kan se, FCK har det bedste hold i ligaen - påstår man andet, er man ualmindeligt lidt begavet. Ingen havde meldt ud, de ikke troede på chancen for sejr i dag, men at man dog skulle være på sit maksimum, hvilket jo ikke er nogen løgn.

Se de seneste kampe. I Haderslev forærer vi 2-3 kæmpe chancer væk. Sønderjyske brænder dem, FCK udnytter sådanne tilbud. Mod Randers forærer vi også chancer væk. De brænder, FCK scorer. Vi har foræret chancer væk i samtlige kampe hidtil. Når man møder en klassemodstander bliver det straffet, det kan vel ikke undre?

Folk tuder sgu for meget. Vi har fået en sjælden god sæsonstart. Vi har tabt til Brøndby, OB og FCK. 3 hold folk inden sæsonen nok ikke havde regnet med, vi skulle kæmpe mod.
Realistisk set slår vi FCK 1-2 gange ud af 10. Så stop piveriet og kom videre. På lørdag er en vigtig kamp igen, hvor vi skal tilbage på sporet. Det er ingen synd at tabe til FCK.
Det er mulig at vi er nogle tudehoveder, men prøv lige at se dig selv, er du ikke det største hovede overhovedet herinde, du tuder konstant over andres indlæg for at være for dårlige, det er vel ingen skam at vi ikke er så kloge og stærke som dig og Kent der ved alt, så hvorfor så tude over det hr. Peter Ross. :o
Du er hjertelig velkommen til at sende en PM, hvis du har et mindreværdskompleks, du gerne vil have luftet.
Jeg har på intet tidspunkt kritiseret andres indlæg for at være for dårlige - jeg har muligvis efterlyst realisme og belæg for de påstande, der er fremsat, men det er ikke andet end ganske normalt.

Brugeravatar
HKP

Re: Overdrevet respekt for FCK

Indlæg af HKP »

974 skrev:Der er masser af snak om emnet i kamptråden så hold dig nu lige til den!!!!
Jo, det ved jeg godt.

Men denne her dyrkelse af fck vil jo ingen ende tage... Derfor er kamptråden forældet nu.

Oppe i alle FCM hovederne styrer øjensynligt for tiden KUN FCK-liderlighed. Eget hold kommer heeeeeeelt i anden række. Hvad blev der af troen på egne evner????? Yderst skuffende... :cry:

Brugeravatar
Administrator

Re: Overdrevet respekt for FCK

Indlæg af Administrator »

HKP skrev:
974 skrev:Der er masser af snak om emnet i kamptråden så hold dig nu lige til den!!!!
Jo, det ved jeg godt.

Men denne her dyrkelse af fck vil jo ingen ende tage... Derfor er kamptråden forældet nu.

Oppe i alle FCM hovederne styrer øjensynligt for tiden KUN FCK-liderlighed. Eget hold kommer heeeeeeelt i anden række. Hvad blev der af troen på egne evner????? Yderst skuffende... :cry:

Angående det med fed, så er det noget du ikke skal bestemme. Det vedrørte kampen, og dermed skal det være i denne tråd.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Heldigt nok at Brøndby tabte, så har vi stadig fire point ned.

Tror søreme Brøndby har startet sig en lille krise, så tæt feltet er så kan de hurtigt ende nede i suppedasen.

Som OB spiller for tiden, så kunne Lyngby godt gå hen og hente point i morgen, og de kan faktisk komme over Brøndby i tabellen, så vores næste hjemmekamp kan blive en nr 2 mod nr 3, mod Lyngby ... det havde ingen nok troet muligt.

cid

Indlæg af cid »

Vi sad et par stykker på stadion, og ærgrede os umanerligt meget over, at vi simpelt hen ikke kunne blive rigtig frustrede over at være bagud. Set i bakspejlet har det uden tvivl været et udtryk for at vi "også" var tilfredse med bare at få lov til at spille mod FCK. Det kan da godt være at de pt. er bedre end os over 33 kampe; men derfor bør vi da spille vores chance de 3 gange vi møder dem, og ikke bare stille os tilfredse med at gøre en god figur. Det sidste lykkedes det ikke engang med!
Nej nu vil jeg skisme ikke mere finde mig i, at jeg på forhånd er tilfreds med et hæderligt resultat - jeg vil hellere, at vi taber 5-0 og så forsøgt at fortjekke hele kampen igennem, end at vi lader os presse tilbage. Gør vi det, så stiller jeg mig også op efter kampen og klapper til alle er gået hjem! :D

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

FcK er bare DK´s bedste hold pt. Sådan er det. Men når det så er sagt, så er der en gruppe hold der ligger lige under FcK, som sagtens kan tage point fra FcK og specielt på en hjemmebane, skal de gøre forsøget og ikke lægge sig ned, for godt nok er FcK bare end tand bedre end resten af superligaen pt, men de er ikke så meget bedre som mange og ink. FcM har gjort dem til på det seneste.
Eks. en af FcM´s styrker har lagt i det høje og aggressive pres spil, specielt på hjemmebane, pres spil som FcK absolut ikke bryder sig om. Men det i bland mange ting formåede vi ikke igår. Og så kommer det lille stykke FcK er bedre, til udtryk ved at de kan køre det hjem på autopilot, når modstander holdet, bakker bagud og lader spillet køre i FcK´s favør.

Hvad der gik galt ved jeg ikke, det kan kaldes mange ting, respekt, frygt eller mange andre ting, men vi spillede ikke i nærheden af at være hjemmebane holdet, vi stod alt for langt tilbage, var ikke aggressive nok, pres spillet var nærmest ikke til stede, i hvert fald i første halvleg og fighter viljen, var som forsvundet, ingen tro og spil for vores chance, som trods alt er i en fodbold kamp, uanset, hvem modstanderen er og hvor meget bedre de kan være. Jeg syntes det så ud som om, vi bare skulle overleve kampen, uden et for stort nederlag.

Det ærgrer mig at der ikke var meget vilje at se, fight og lyst til at spille for ens chance, til at prøve at spille op med FcK på egen hjemmebane. Der nævnes så her i tråden at vi ikke skal være et "fighterhold", men at vi skal spille vores eget spil og det kan jeg sagtens være enig i og er enig i, men for det første er vores eget spil i en opbyggende face, og der er også forskel på modstandere, og om man spiller hjemme eller på udebane. Så indtil vi bliver bedre til vores eget spil, er det ingen skam, i perioder at falde tilbage på omstillingsspil, pres spil og fight mod hold som eks Fck, som bare er den tand bedre end os. Det er ingen skam at tabe til FcK, hvis man har ydet en indsats og spillet sin chance og de bare på dagen er bedre, men det er en skam at tabe en kamp uanset modstander, når man bare stiller sig tilbage og venter på 90 min er gået og håber på et hæderligt nederlag, som det så ud til i går i første halvleg.

Jeg vil ikke gå ind på de enkelte spillere, det ændrer alligevel ikke noget, men en stor del af holdet manglede vilje i går og måske også tro på at der kunne hentes point og kun enkelte fightede, udfordrede og spillede deres chance. I perioder så vores forsvar ikke for godt ud i går og jeg må indrømme at jeg glæder mig til at vi kan få vores forsvar, skades fri og på 100% og håber at det vil afhjælpe de enorme forsvars fejl mere eller mindre samtlige forsvarsspillere leverer i kampen mod FcK.

Vi spillede og tabte til et bedre hold, men vi overgav os også alt for let og det er bare ikke godt nok, uanset hvor meget bedre nogle syntes FcK er end os.

Håber og tror på, at vi rejser os mod Lyngby næste gang, men selv det kan blive svært med den bølge som de ridder på, så der skal arbejdes noget hårdere end i går, for at vi skal komme sejrigt ud af den kamp.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Det har måske ikke så meget at sige, MEN jeg er ved at brække mig over en spiller som Grønkjær. Han er uden sammenligning den største skuespiller i Superligaen, og så laver han sådan en svinestreg mod Izunna. Man har en tendens til at tro, at havde han spillet for et hvilket som helst andet hold, havde han fået rødt kort i situationen. Ved godt at disciplinær udvalget ikke går ind og kigger på situationen (det er jo en FCKer).
At den ikke gav rød er mig en gåde :shock: Han er jo ikke i nærheden af bolden. Hvem ved??? Det kunne måske have ændret noget, da det jo allerede var efter 7 minutter.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mini Bager skrev:Det har måske ikke så meget at sige, MEN jeg er ved at brække mig over en spiller som Grønkjær. Han er uden sammenligning den største skuespiller i Superligaen, og så laver han sådan en svinestreg mod Izunna. Man har en tendens til at tro, at havde han spillet for et hvilket som helst andet hold, havde han fået rødt kort i situationen. Ved godt at disciplinær udvalget ikke går ind og kigger på situationen (det er jo en FCKer).
At den ikke gav rød er mig en gåde :shock: Han er jo ikke i nærheden af bolden. Hvem ved??? Det kunne måske have ændret noget, da det jo allerede var efter 7 minutter.
Ja, og det er dobbelt ærgerligt, for vi havde måske reddet en uafgjort eller en snæver sejr, hvis han var blevet vist ud. Så havde vi været fri for en masse tude-indlæg herinde.

Jeg synes virkelig, der er nogen på graven, der har urealistiske forventninger til, hvad vi bør kunne gøre mod et FCK-hold, der ruller sig ud. FCK har smidt point mod AaB og SIF, fordi de ikke tog kampene seriøst nok, men det kunne de så godt finde ud af mod rækkens nummer to. Big whoop. FCK'erne vidste, at den kamp var vigtig for at brække tabellen over, derfor var de ekstra opsatte, og når marginalerne så også er med dem (Grønkjærs manglede udvisning, Claudemirs lortemål), er der ikke noget at stille op.

Udtalelserne om FCK op til kampen var fine nok. AaB kørte samme stil dengang, de blev mestre, og det er der vist ingen, der brokker sig over i det nordjyske i dag. Hold nu mund og kom videre, det er ikke sidste gang, vi taber til FCK.

Besvar