fcm-fck

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Spillerfiskeren

fcm-fck

Indlæg af Spillerfiskeren »

en time før kamp kom allan kuhn ned i fanloungen med optakt
og efter kamp kom mads albæk og mikkel thygesen og kristian bak
spiller kom 45 min efter kamp
da det er en lørdag kamp

FCMReal

fcm-fck

Indlæg af FCMReal »

En kamp der mislykkedes på alle kanter, hvilket vil sige lige fra træner til de unge spillere.

Det er i orden at tabe til et bedre hold, men man skal være tændt til en topkamp og det var FCM spillerne ikke, de virkede for nervøse og der var ingen gnist.

Man kunne på tv3+ hører kommentatoren spørge Allan Kuhn om han ikke havde brugt pressen lidt for meget til at rose FCK ugen før kampen, og dermed gøre FCM spillerne nervøse ?

Spiller der dumpede fælt i dag, her må man nævne som Jesper Juelsgaard og Jonas Borring, de tre mål blev scoret fra FCMs venstre kant, 2 af gangene var Jesper Juelsgaard ikke tæt nok på modstanderen, ved det første mål her følger borring ikke med FCKs back tilbage, længere er den ikke.

Frank Kristensen er nuvel topscorer og særdeles giftig i boksen, hvis han bliver iscenesat, men bliver han ikke iscenesat, så har han aldeles intet at byde på, han er en pivring spiller med bolden i fødderne, længere er den ikke, sikkert også derfor man forsøgte at købe Gil fra Horsens, som jo er en helt anden type, der er stærk med bolden.

Noe

Re: fcm-fck

Indlæg af Noe »

Så lad os da fyre dem allesammen. Jeez, hvor er du forudsigelig.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi tabte til et bedre hold, længere er den reelt ikke. Det er første gang, i al den tid vi nu har spillet på Fortet, at vi er blevet totalt spillet af banen og ikke var bare tæt ved at skabe noget.
Men den ros må man give FCK, det er et fantastisk hold, det bedste danske ligahold nogensinde vil jeg tro. Det er ingen skam at tabe til dem.

100x

Indlæg af 100x »

fck er jo netop blevet skamrost hele ugen af ingen andre end fcm og hvad gør spillerne faldet på halen for dem og lader dem styre det meste af kampen.

hele holdet var pivringe i dag og kæmpede slet ikke nok for sagen især mikkel thygesen må stå tilbage med røde ører sådan som han spillede skulle man tro at han var solgt til fck....

Tiden brugt på denne kamp med kørsel frem og tilbage til herning, komme i god inden kamp, var totalt spildt.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

100x skrev:fck er jo netop blevet skamrost hele ugen af ingen andre end fcm og hvad gør spillerne faldet på halen for dem og lader dem styre det meste af kampen.

hele holdet var pivringe i dag og kæmpede slet ikke nok for sagen især mikkel thygesen må stå tilbage med røde ører sådan som han spillede skulle man tro at han var solgt til fck....

Tiden brugt på denne kamp med kørsel frem og tilbage til herning, komme i god inden kamp, var totalt spildt.
Ja man skulle næsten tro at Allan Kuhn var assistent i FCK :lol:

Men kampen kan også bruges positivt, som ørgaard sagde engang mod Manchester City, at sådan en kamp kunne afslører mange ting om hvor ens styrker og svagheder er placeret spiller for spiller.

Det kan jo ikke passe at et bundhold som SIF kan gå i parken og spille 2-2 og så forventer nr. 2 i ligaen at de skal tabe på forhånd, den køber jeg ikke !

erland

Indlæg af erland »

FCK er et bedre hold længere er den ikke. Mange af de unge spillere viser i glimt deres potentialle, men mod FCK som er stærk besat på alle pladser og ikke giver ret meget væk, komme de til kort.

Men jeg vil give dig ret i at Borring efterhånden er min hade spiller nr.1. Han laver ikke nok til at det berettigere til en stamplads.

FCK lukker ned for fløjene og uden indlæg ja så er Frank ikke så farligt og det viste vores modstandere idag. Der skal arbejdes med alternativer og skud fra distancen kunne godt øves. Både det jeg så i onsadgs og idag viser en manglende farlighed og det skal der påændres, for at vi kan spille med i toppen.

Vi må håbe at Kuhn kan sætte holdet rigtigt op til næste kamp.

erland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Okay, efter at have set mine kampbilleder, så skabte vi faktisk en del, vi formåede bare ikke at udnytte det. FCK var mere skarpe.

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

FCK er et rigtig godt hold, men vi var lammende nervøse og forsøgte ikke at ligge pres på deres midtbane og forsvar, derfor havde vi rigelig at gøre med at forsvare os. Da vi kom bagud forsøgte vi ikke rigtig at overtage midtbanen som vi normal er stærke til. Der er FCK og alle vi andre

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kampen gik som forventet. FCK er et klassemandskab, og hvis man skal besejre dem, skal man score på sine chancer, og undgå fejl i defensiven.

Vi skabte 4-5 halve chancer, men udnyttede dem ikke, mens vi defensivt forærer nogle lette mål væk. Så vinder man ikke over FCK. Så enkelt er det.

Som jeg allerede skrev før kampen, så er nederlaget sådan set ligegyldigt. FCK spiller i deres egen liga i år, og så kæmper vi andre 11 om 2. pladsen.

Det der er ekstremt vigtigt er, at nederlaget ikke bliver starten på en negative spiral. Man kan allerede se hvordan stemningen er negativ herinde, og det er altså for tåbelig. Prøv nu at anerkend, at vi møder det stærkeste danske hold de sidste 20 år, der har landsholdsspillere på næsten samtlige pladser, mens vi stiller med en række spillere, der knap er tør bag ørerene.

Kampen mod Lyngby er langt vigtigere. Og forhåbentlig lader spillere og fans sig ikke påvirke negativt at dette forventelige nederlag.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:Kampen gik som forventet. FCK er et klassemandskab, og hvis man skal besejre dem, skal man score på sine chancer, og undgå fejl i defensiven.

Vi skabte 4-5 halve chancer, men udnyttede dem ikke, mens vi defensivt forærer nogle lette mål væk. Så vinder man ikke over FCK. Så enkelt er det.

Som jeg allerede skrev før kampen, så er nederlaget sådan set ligegyldigt. FCK spiller i deres egen liga i år, og så kæmper vi andre 11 om 2. pladsen.

Det der er ekstremt vigtigt er, at nederlaget ikke bliver starten på en negative spiral. Man kan allerede se hvordan stemningen er negativ herinde, og det er altså for tåbelig. Prøv nu at anerkend, at vi møder det stærkeste danske hold de sidste 20 år, der har landsholdsspillere på næsten samtlige pladser, mens vi stiller med en række spillere, der knap er tør bag ørerene.

Kampen mod Lyngby er langt vigtigere. Og forhåbentlig lader spillere og fans sig ikke påvirke negativt at dette forventelige nederlag.
Ja hvis nederlaget er ligegyldigt, hvorfor er FCM så så nervøse og stivbenet ?? :shock:

Jeg tror nok at vi andre anerkender FCKs styrke, men omvendt er de ikke usårlige, se bare at SIF bundhold kunne få 2-2 i parken.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg gider ikke engang kommentere på FCMReals indlæg, eftersom det er håbløst forudsigeligt og ligegyldigt. Alle ved jo inden de logger på Ulvegraven efter kampen at dette indlæg vil være her. Sådan er det hver gang vi har tabt.

For at kommentere på kampen er det tydeligt at FCK er og bliver Danmarks bedste hold. Vi får spoleret hele konceptet efter vores første opspilsfejl bliver straffet med et misil i kassen af Pospech. Efterfølgende har vi svært ved at finde fodfæste i 1.halvleg, og vi kommer kun til et par sporadiske chancer, hvorimod FCK både har stolpeskud og friløber. Paradoksalt nok kommer deres mål efter Ipsa noget uheldigt retter et halvsvagt skud fra Claudemir af.
2. halvleg er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med. Vi sætter os mere og mere på kampen; måske fordi FCK går et gear ned. Og med lidt held reducerer vi til 1-2 på en af vores chancer, som f.eks. den Frank har lige inden N'Doye lukker til 3-0. Og så kunne det have blevet spændende.
Sylvester er virkelig god i 2.halvleg og er dejlig udfordrende i sit spil. Men kort sagt er der ingen grund til at græde snot over dette nederlag, da FCK simpelthen bare var, og er, bedre end os. Dog er det positivt at drengene aldrig slog op i banen efter de var nede 0-3, men derimod blev ved med at prøve og skabe chancer til et mål. Det synes jeg viser fin moral. Og jeg er ikke enig med dem der siger drengene ikke var tændte, for det synes jeg i den grad de var. De mødte bare et bedre hold.

Karakterer:
Lössl - 8
Såvidt jeg kunne se fra mit sted på stadion prisgivet ved alle målene. Redder en friløber i 1.halvleg.

Priske - 9
Dejlig aggressiv i det offensive spil, og har faktisk fint styr på Vingaard i det defensive. Blandt vores bedste spillere i dag.

Julle - 6
Puha. Jeg tror stadig Julle er rundtosset. Han blev godt nok nedspillet af Bolanos og Pospech, hvilket også blev tydeliggjort ved at samtlige FCK-scoringer blev sat op fra venstre side.

Ipsa - 8
Enkelte svipsere, men synes faktisk han gør det okay overfor N'Doye. Kan dog ikke se om 3-0 målet er hans.

Bak - 8
Langt bedre indsats end nede i Haderslev. Viser noget attitude og går forrest. Dog rakte det som en skrædder i helvede i dag, da vi var oppe mod overmagten.

Thyge - 7
En middelmådig indsats af Thyge. Er ikke så arbejdssom som vi normalt ser ham, men har af og til nogle fine kombinationer med Priske, uden det dog fører noget videre med sig.

Borring - 03
Den nye Danny.

Salami - 7
Kæmper egentlig ganske okay for det, men sammen med Izunna bliver han desværre overmatchet af Claudemir og Kvist på midten i dag.

Izunna - 8
Trods det tabte slag på midten synes jeg Izunna godt kan være sin indsats bekendt. Han har nogle fine afleveringer til bl.a. Borring og Sylvester. Synes hans positive takter fremad banen fortsatte i dag.

Sylvester - 9
Får ikke meget at arbejde med i 1.halvleg, men er stadig pågående og aggressiv. I 2.halvleg er han en fornøjelse at følge. Han tager de rigtige løb, udfordrer gang på gang. Har selv en stor chance som Wiland snupper, og er desuden manden bag Franks store chance kort før 0-3 målet. Min MOM i dag.

Frank - 7
Hans arbejdsindsats kan der, som sædvanlig, ikke sættes en finger på. Men kommer bare ikke rigtig frem til noget, udover den førnævnte chance.

Rilwan - 8
Dejlig oppurtunistisk indhop af Rilwan, som i de lige knap 30 minutter han fik på banen, var med i en del fine aktioner.

Danny - 7
Er fint med i spillet, og har også et hovedstød, der dog ender i handskerne på Wiland. Dog slår han i et par situationer nogle dårlige indlæg, som trækker ned. Viser dog klart mere end Borring.

Ilsø - UB
Synes det var tydeligt at Ilsø er i spillehumør for tiden. Nogle fine ting har fået lavet i de 10 minutter han er på banen. Ærgerligt for ham at Sylvester er så stærk pt., for synes egentlig Ilsø banker på til en startplads.

Brugeravatar
EvilF

Indlæg af EvilF »

Kent skrev:Prøv nu at anerkend, at vi møder det stærkeste danske hold de sidste 20 år, der har landsholdsspillere på næsten samtlige pladser, mens vi stiller med en række spillere, der knap er tør bag ørerene.
Ja, eller det bedste hold nogensinde - i hele verden! :o

Bevares, FCK er da et rigtigt godt hold, men det er da en total kapitulation at melde ud som FCM gjorde. Både Ørgaard, Kuhn og Thygesen havde travlt med at fortælle hele verden, at de ikke havde en chance. Sært, at spillerne så virker nervøse og usikre.

Jeg forstår godt, at man vil tage presset af egne spillere, men det kan man altså gøre på andre måde. Jeg var sgu ved at brække mig over de udmeldinger FCM kom med op til FCK-kampen.
Vestegnen

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Jesper BW1100 skrev:Jeg gider ikke engang kommentere på FCMReals indlæg, eftersom det er håbløst forudsigeligt og ligegyldigt. Alle ved jo inden de logger på Ulvegraven efter kampen at dette indlæg vil være her. Sådan er det hver gang vi har tabt.

Julle - 6
Puha. Jeg tror stadig Julle er rundtosset. Han blev godt nok nedspillet af Bolanos og Pospech, hvilket også blev tydeliggjort ved at samtlige FCK-scoringer blev sat op fra venstre side.

Borring - 03
Den nye Danny.

Frank - 7
Hans arbejdsindsats kan der, som sædvanlig, ikke sættes en finger på. Men kommer bare ikke rigtig frem til noget, udover den førnævnte chance.
Jeg er ved at være dødtræt af din tilsvinning, hvad er egentlig forskellen på mit og dit i dag se lige hvad du siger om ovennævnte tre spillere, som jeg selv nævner i mit indlæg, der er selvfølgelig en forskel det var at det var mig der var først herinde :P

Andre har vel også lov til at sige det samme som dig :lol:

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Ulven Kommer..

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Tjahh...

Jeg må desværre give et par forfattere ret, herunder BIFeren.

Optakten til denne kamp var for meget : "Ihhh hvor er de gode, og de bliver mestre hvis min røv er spids, FCK vinder guld hvis vi ikke vinder over dem etc. etc.
For meget trutten i røv og for lidt indhold.

Det så man så desværre i dag i faktisk alle kæderne, pånær keeperen der vel "reddede" os (og de andre unge spillere) fra en halal-slagtning. :twisted:

Kuhn m. fl. var i optakten ALT for fokuseret på FCK og dennes evner. Han talte vort eget unge hold ned i takt med roserne til FCK. Derfor så vi også et meget usikkert hold i dag, der pånær de første 5 minutter ingen tiltro havde til egne evner. Det var en skam for der var aldrig rigtig spil om det! FCK vandt jo i dag ikke på EGEN KLASSE alene. Samtlige scoringer var på grund af egne store defensive fejl. Derudover manglende holdet i DEN GRAD TÆNDING. Der blev ikke givet nok i nærkampene, og i mange situationer blev der givet alt for meget plads væk, eks. 2. mål. Ved 1. mål lod Julle også FCKeren få helt frit skud...

Okay ingen grund til at male fanden på væggen. Jeg er enig med Kent deri at vi skal hurtigt videre og ikke lade dette betyde en generel spillemæssig nedgang, så det kun bliver en enlig svale. Desværre skal vi nu op af et lidt større hul end nødvendigt.

Så næste gang vi møder FCK er mit håb, at vi reelt vil spille om det, og ikke falder på halen på forhånd....

Vi ligger stadig 2er så det er stadig en god sæsonstart holdet har begået. Ros for dagens indsats fortjener de dog ikke...
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Besvar