Parkering ved stadion ikke længere gratis?!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Parkering ved stadion ikke længere gratis?!

Indlæg af Hekler »

http://www.aoh.dk/artikler/her-skal-du- ... at-parkere

Nu skal folk til at have den store pung op af lommen for at komme til fodbold, eller hvad?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

JeppeO

Re: Parkering ved stadion ikke længere gratis?!

Indlæg af JeppeO »

Ok, den pung behøver vist ikke at være så stor.

9 kr i timen, det overlever vi nok..

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

"Fantastisk" ide Der er jo heller ikke kaos nok i forvejen når man kører fra stadion. Når man så skal betale for parkering så kommer man jo ikke ligefrem hurtigere derfra.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

jakobV

Indlæg af jakobV »

Haha, du betaler jo før du går ind til kampen - så ekstra ventetid efter kampen tror jeg ikke du skal regne med :)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Flot tiltag set ud fra et økonomisk synspunkt!

Når der nu er så mange biler, så er det en genial ide at tjene lidt penge på det. Man skal virkelig udnytte alle de folk samlet på et sted og da kampene og tilskuerne er en stor indtægtskilde, synes jeg det er en god ide..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Får FCM mon del i de penge?

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:Får FCM mon del i de penge?
Så skal de da have lavet en aftale, men det er jo også muligt.

for FCM ejer jo ikke stadion og parkeringspladserne, ved stadion for den sags skyld, så i bund og grund, har de vel ikke krav på noget som helst, ud over hvis der selvfølgeligt, er lavet en eller anden form for aftale med Messecenter Herning. Men kan jo være at på kamp dage og andre arrangementer med FCM, at de får en eller anden form for del af de indtægter.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

jakobV skrev:Haha, du betaler jo før du går ind til kampen - så ekstra ventetid efter kampen tror jeg ikke du skal regne med :)
Da jeg sidst parkerede i Aalborg Midtby skulle man først betale når man flyttede bilen. Det var derfor jeg skrev som jeg gjorde. Det er klart hvis man kan betale på forhånd så er der ingen ko på isen.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hvordan kommer betalingen rent praktisk til at fungere?

Det gør mig ikke så meget at betale en lille tyver for at parkere bilen, men det vil være nedtur at skulle bruge for meget tid på at rode med betalingen.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

...at betale hvad der svarer til 20% af entreprisen for at parkere på lars tyndskids mark til arrangementer kommunen i forvejen tjener styrtende på.. Jeg synes ikke det er i orden at de arealer omkring MCH indlemmes til parkering. Ville hellere give 20 kr. mere i entre til FCM end til Herning Kommune. Parkering er altid allerhelvedes besværligt. Sjældent nok betalingsstandere og forsinket ankomst/afgang. Folk kommer til at bruge (endnu længere) tid på at parkere.. tid de kunne bruge i boderne, ulveshoppen eller loungen.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Fyhn

Indlæg af Fyhn »

Hmm...

Jeg synes folk er rimelig hurtig til at brokke sig når der snakkes om nye tiltag.

For mig at se er der ikke bedre parkeringsforhold nogle steder ved stadions i DK overhovedet, sådan som det ser ud lige nu. Så 20 kr for 2 timer synes jeg sku er fair.

Og det der med at man kunne bruge tiden andre steder på stadion, de 2 min ekstra det tag at trække en billet, fremfor at bare parkerer bilen, er en dårlig undskyldning, i mine ører. Så må man kører 5 min før hjemmefra, så har man lige pludselig 3 min ekstra på stadion :D

Fyhn

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Får FCM mon del i de penge?
Eftersom ordningen vil blive indført for at lukke et hul i kommunekassen, så tvivler jeg på, at FCM skulle få noget ud af det.

Personligt undrer jeg mig over, at man laver det ved MCH, da der jo ikke er problemer med parkeringspladser der. Det virker mere som kassetænkning, end fx en begrænsning af trafikken i byer ved at indføre betaling.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kent skrev:Personligt undrer jeg mig over, at man laver det ved MCH, da der jo ikke er problemer med parkeringspladser der. Det virker mere som kassetænkning, end fx en begrænsning af trafikken i byer ved at indføre betaling.
Hvilket vel er ganske naturligt, når der er et hul i kassen? Der er op imod 1 mio. gæster i forbindelse med diverse arrangementer i MCH - parkerer blot 20 % af disse i 2 timer hver, har kommunen hurtigt scoret 3,2 mio. kr. ud af den blå luft.
Når muligheden er der, er det næsten for dumt ikke at udnytte den, selvom det måske nok vil koste nogle gæster hist og pist...

Bobby

Indlæg af Bobby »

Peter Ross skrev:
Kent skrev:Personligt undrer jeg mig over, at man laver det ved MCH, da der jo ikke er problemer med parkeringspladser der. Det virker mere som kassetænkning, end fx en begrænsning af trafikken i byer ved at indføre betaling.
Hvilket vel er ganske naturligt, når der er et hul i kassen? Der er op imod 1 mio. gæster i forbindelse med diverse arrangementer i MCH - parkerer blot 20 % af disse i 2 timer hver, har kommunen hurtigt scoret 3,2 mio. kr. ud af den blå luft.
Når muligheden er der, er det næsten for dumt ikke at udnytte den, selvom det måske nok vil koste nogle gæster hist og pist...
Helt enig med Peter. Der er bestemt ikke noget underligt i det. Det er jo helt åbentlyst for at lukke et hul i kommunekassen. Det har ikke noget med trafik at gøre, men ganske enkelt et tiltag for at undgå besparelser andre steder - eksempelvis på skolerne. Det kan man så være enig i eller ej, men årsagen er ganske åbenlys. Det er heller ikke for at begrænse trafikken i byerne, man indfører betalt parkering, men for at undgå besparelser andre steder.
/Bobby

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvor stor en ejerandel har Herning Kommune i MCH? Har de ret til at udnytte en virksomhed på den måde?

Det forringer FCMs produkt, hvis deres kunder skal opkræves en ekstra udgift som ikke har været aftalt da lejeaftalen på stadionet blev indgået.

Jeg synes det er okay, hvis størstedelen af pengene går til FCM. Går de til kommunen så bør vi brokke os godt og grundigt..

Besvar