fcm-randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Re: fcm-randers

Indlæg af FCMReal »

Ravnen skrev:Det er jo ikke noget man bare lige gør. Alle sportsdirektører leder efter potentiale, og vil gerne finde de spillere som virkelig slår igennem.

Dadu kunne da ret beset sagtens have slået igennem som Yura nu gør. Dadu var en rigtig god spiller, som bare havde svært ved at vænne sig til livet i Danmark, sådan noget er jo svært at forudsige hvordan vil gå.
Jeg har aldrig hørt noget lignende, Yura er hurtig og Dadu var ikke hurtig fordi han ikke kunne falde til :lol: kan se at han end ikke er i truppen i Rusland, i kampen hvor Collins scorerede.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvad fabler du om?

Dadu var måske ikke hurtig, men han var nærkamps stærk og faktisk en rimelig god målscorer. På mange måder kunne han have været Franks afløser. Det er umuligt at forudse hvordan integrationen i et nyt land vil forløbe, og det gik bare ikke i Dadus tilfælde.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

FCMREAL...

I den halvsæson, før Dadu blev lejet ud til Alania, hvor han btw har spillet med stor succes :o :o :o , scorede han 8 mål. I samme halvsæson scorede Frank 9.... UHHHH kæmpe enorm forskel. Nu var der bare lige det med integrationen. Dadus kone kunne ikke komme hertil fordi hun er moldav og det er noget med visumregler etc etc. Hvis du boede i et vildt fremmed land, blandt en vild fremmed kultur (og nu ved jeg ikke om du har været i Moldova men det har jeg og jeg garanterer for at det er en anden kultur, og andre forhold end vi er vant til) ville du så ikke gerne have din kone og dit lille nyfødte barn hos dig?

Jesus Christ er træt af at folk tror der ikke er noget psyke bagved spillerne, men at det hele er ligesom i FM eller hvad hel..... folk de tror. Dadu gjorde det faktisk acceptabelt på den baggrund, men visse personer har sat sig i hovedet at manden var fodboldmæssig idiot... Hvilket er synd.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

mancity-dk skrev:FCMREAL...

I den halvsæson, før Dadu blev lejet ud til Alania, hvor han btw har spillet med stor succes :o :o :o , scorede han 8 mål. I samme halvsæson scorede Frank 9.... UHHHH kæmpe enorm forskel. Nu var der bare lige det med integrationen. Dadus kone kunne ikke komme hertil fordi hun er moldav og det er noget med visumregler etc etc. Hvis du boede i et vildt fremmed land, blandt en vild fremmed kultur (og nu ved jeg ikke om du har været i Moldova men det har jeg og jeg garanterer for at det er en anden kultur, og andre forhold end vi er vant til) ville du så ikke gerne have din kone og dit lille nyfødte barn hos dig?

Jesus Christ er træt af at folk tror der ikke er noget psyke bagved spillerne, men at det hele er ligesom i FM eller hvad hel..... folk de tror. Dadu gjorde det faktisk acceptabelt på den baggrund, men visse personer har sat sig i hovedet at manden var fodboldmæssig idiot... Hvilket er synd.
Sikke noget fis, man bliver ikke markant langsom, fordi man flytter til et andet land uanset hvad !

Vandsø

Indlæg af Vandsø »

FCMReal skrev:
Sikke noget fis, man bliver ikke markant langsom, fordi man flytter til et andet land uanset hvad !
Enhver ved, at man ikke kan præstere sit bedste hvis humøret og tankerne ligger et andet sted.

974

Indlæg af 974 »

FCMReal skrev: Sikke noget fis, man bliver ikke markant langsom, fordi man flytter til et andet land uanset hvad !
HVEM FANDEN ER DET DER HAR SNAKKET OM AT DADU VAR HURTIG???
Nu har jeg gennemlæst indlæggene om Dadu 3 gange og kan ikke finde nogen der hævder det....

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

FCMREAL mener åbenbart at Dadu var købt for hurtighedens skyld og at Ørgaard derfor burde blive fyret... :?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

mancitydk skrev:FCMREAL mener åbenbart at Dadu var købt for hurtighedens skyld og at Ørgaard derfor burde blive fyret... :?
Kom nu ind i kampen mancitydk, i stedet for de der halv begavede svar.

Yura lever på hans hurtighed, og som Ravnen skrev så kunne Dadu have slået igennem som yura, men at han ikke kunne falde til, jeg har svært ved at se Dadu have noget der kan hamle op med Yura, Dadu havde været til prøvetræning diverse steder i europa bl.a. FC køln der lå i den næst bedste række alle steder fik han et farvel og tak, men FCM købte ham bare, uden at han havde været på besøg.

Men det må åbenbart være alle FCMs østeuropa spillere der ikke kunne falde til :lol:
for alle har været en fiasko ! tænk sig at købe en ung svensk spillere til 10 mill kr. fra den næstbedste række osv.

Ørgaard har bestemt ikke stået for de bedste køb i sas ligaen de sidste par år. Men det har jeg før anført og det gider jeg ikke at diskutere mere herinde.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Har lige set kampen igen.
http://tv2sport.dk/node/63080?
Ikke helt så utilfreds som tidligere, men synes stadig vi skulle have vundet.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMReal skrev:Ørgaard har bestemt ikke stået for de bedste køb i sas ligaen de sidste par år. Men det har jeg før anført og det gider jeg ikke at diskutere mere herinde.
Har du overhovedet styr på, hvem Ørgaard har hentet de sidste par år?

Her er listen siden sommer 2008 - dvs 2 år:
2010:
Kristian Bak - Stamspiller og superligaprofil
Jakob Poulsen - sandsynligvis stamspiller og superligaprofil
Morten Nielsen - interessant talent, der ikke er tiltænkt start-11 nu
Kasper Jensen - reservekeeper
Brian Priske - lejeaftale for at lukke hul - er stamspiller

2009:
Arek Onyzko - floppede, men var stamspiller
Ken Ilsø - stamspiller og superligaprofil
Poul Hübertz - kortvarig gardering
Martin Albrechtsen - stamspiller og superligaprofil

2008:
Danny Califf - stamspiller i starten, men floppede
Kristian Ipsa - garderingsspiller
Filip Marcic - Flop
Jonas Borring - stamspiller og superligaprofil
Kim Christensen - garderingsspiller

Altså 14 indkøb på 2 år, heraf 8 der gik direkte ind startopstillingen (JP forventer jeg gør det), 5 der i dag er superligaprofiler (igen JP på forventning), 5 garderinger primært på korte aftaler, 1 talent og noget der ligner 2-3 flops. Kan du ikke lige finde de sportsdirektører, der har gjort det bedre i den periode? Og så har vi kun set på indkøbssiden og ikke salg - for der behøver vi vel ikke at diskutere Ørgaards kvaliteter.

Samlet set har jeg svært ved at finde en sportsdirektør, der har gjort det bedre en Ørgaard over de sidste 2 år. Hvis vi ser længere tilbage, så er det korrekt, at der er en periode, hvor der kom for meget skidt ind, men det er altså på ingen måde en tendens, der er fortsat - tværtimod synes jeg, at det bliver bedre fra vindue til vindue.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
FCMReal skrev:Ørgaard har bestemt ikke stået for de bedste køb i sas ligaen de sidste par år. Men det har jeg før anført og det gider jeg ikke at diskutere mere herinde.
Har du overhovedet styr på, hvem Ørgaard har hentet de sidste par år?

Her er listen siden sommer 2008 - dvs 2 år:
2010:
Kristian Bak - Stamspiller og superligaprofil
Jakob Poulsen - sandsynligvis stamspiller og superligaprofil
Morten Nielsen - interessant talent, der ikke er tiltænkt start-11 nu
Kasper Jensen - reservekeeper
Brian Priske - lejeaftale for at lukke hul - er stamspiller

2009:
Arek Onyzko - floppede, men var stamspiller
Ken Ilsø - stamspiller og superligaprofil
Poul Hübertz - kortvarig gardering
Martin Albrechtsen - stamspiller og superligaprofil

2008:
Danny Califf - stamspiller i starten, men floppede
Kristian Ipsa - garderingsspiller
Filip Marcic - Flop
Jonas Borring - stamspiller og superligaprofil
Kim Christensen - garderingsspiller

Altså 14 indkøb på 2 år, heraf 8 der gik direkte ind startopstillingen (JP forventer jeg gør det), 5 der i dag er superligaprofiler (igen JP på forventning), 5 garderinger primært på korte aftaler, 1 talent og noget der ligner 2-3 flops. Kan du ikke lige finde de sportsdirektører, der har gjort det bedre i den periode? Og så har vi kun set på indkøbssiden og ikke salg - for der behøver vi vel ikke at diskutere Ørgaards kvaliteter.

Samlet set har jeg svært ved at finde en sportsdirektør, der har gjort det bedre en Ørgaard over de sidste 2 år. Hvis vi ser længere tilbage, så er det korrekt, at der er en periode, hvor der kom for meget skidt ind, men det er altså på ingen måde en tendens, der er fortsat - tværtimod synes jeg, at det bliver bedre fra vindue til vindue.
For djælen Kent har du ikke andet at give dig til :shock:

Jeg gider ikke at diskutere med dig Kent, for du tror du har evig ret, husker godt dine diskutioner med Hausser om dette emne, du må acceptere at vi er nogle der synes at Ørgaard har brugt 50-60 mill kr. på ingenting og sådan er det, du må have dine meninger jeg og andre deler blot ikke din meninger.

Hvis du mener Ørgaard er så dygtig, hvorfor fanden har han så ikke fundet den afløser for F. Kristensen han har ledt efter de sidste mange år, Dadu var tænkt sådan men floppede.

Slut

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCMReal:
Hvorfor fanden befinder du dig på et debatforum hvis du ikke gider diskutere?! Dine indlæg bære tydeligvis præg af en manglende indsigt i hvordan fodboldverdenen fungerer. Måske det er derfor du ikke vil diskutere; fordi du ved Kent vil kunne skyde dine påstande ned så let som ingenting.
Hvis man tror Dadu var købt pga. sin hurtighed er man i hvert fald ikke bagt færdig.....

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCMReal skrev:For djælen Kent har du ikke andet at give dig til :shock:
Så Kent har researchet for godt, eller hvad?

Kom nu ind i kampen og forhold dig til, hvad han skriver.

jakobV

Indlæg af jakobV »

For djælen Kent har du ikke andet at give dig til :shock:

Jeg gider ikke at diskutere med dig Kent, for du tror du har evig ret, husker godt dine diskutioner med Hausser om dette emne, du må acceptere at vi er nogle der synes at Ørgaard har brugt 50-60 mill kr. på ingenting og sådan er det, du må have dine meninger jeg og andre deler blot ikke din meninger.

Hvis du mener Ørgaard er så dygtig, hvorfor fanden har han så ikke fundet den afløser for F. Kristensen han har ledt efter de sidste mange år, Dadu var tænkt sådan men floppede.

Slut
Det lyder virkelig som om du ikke gider at diskutere, fordi du ved dine argumenter ikke holder en meter. Jeg tror ikke der er nogen herinde som er uenige med dig i at Ørgaard har lavet flop en del tvivlsomme indkøb og smidt en del penge i dem. Men Ørgaard har godt nok også lavet mange geniale indkøb, som sagt på drastisk vis har reddet klubben(videresalg). Her tænker jeg på spillere som Mikkel Thygesen, Simon P, Zidan, Dennis S osv. Oven i dette har han vist sig som en fremragende sælger, og jeg tror ikke at andre sportsdirektører herhjemme kunne ha fået den sum penge for akademispillere som vi har fået.

Mht. afløseren for Frank, så må du sku lige se realistisk på det. Det er altså ikke verdens nemmeste spiller at afløse, og typer som Frank går der ikke mange rundt af og hvis de gør er de svære at skaffe .

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hekler skrev:Har lige set kampen igen.
http://tv2sport.dk/node/63080?
Ikke helt så utilfreds som tidligere, men synes stadig vi skulle have vundet.
ok så er vi rimelig langt fra hinanden for jeg synes vi skal være godt tilfreds med 1 point efter spil og chancer, de chancer som Mosisyan brænder har vi ikke en på samme størrelse undtagen scoringen. Vi formåede ikke rigtigt at komme til de store chancer for at Randers stod godt på banen og vi havde problemer med de sidste afleveringer på den sidste 3 del af banen, men det er forståeligt med det tempo som kampen foregik i.

Besvar