fcm-randers
-
JensMikkelsen
Re: fcm-randers
Resultatet er tilfredsstillende, set ud fra chancerne. Men hold kæft vi spiller en fantastisk kamp og det tempo det spilles i er jo formidabel. Nuvel der er et par boldtab, men niveauet var højt. Set ud fra denne kamp, så skal de andre hold virkelig oppe sig for at slå! Men Superligaen har virkelig også fået et højere niveau. Midten og bunden er blevet væsentlig stærkere.
Jeg kan kun konkludere at vi spiller fantastisk og Julle var sgu da flyvende i dag.
Jeg kan kun konkludere at vi spiller fantastisk og Julle var sgu da flyvende i dag.
Sikke der blev kæmpet i går, synes egentlig gutter gjorde det godt nok. Der er dog et par ting jeg synes kunne forbedre os. Selvom Izunna og Salami gør det glimrende, så mangler vi en centralt på banen, som kan tænke lidt mere offensivt, sætte noget i gang. Jeg håber Thygesen snart er klar til mere, for han kan måske gøre den forskel.
Så er der Sylvester, som driblede rundt, lavede tunneller og henførte publikum. Han minder dog lidt om Zidan i starten, dribler dribler og laver smarte ting, men det kniber noget med at få afleveret bolden, eller få lavet det skud på mål. Han har en kæmpe potentiale, vi har vel ikke set nogen spille så smukt siden Zidan? Men chancerne løber lidt ud i sandet for ham, fordi han venter for længe med afleveringen eller skuddet.
Må også tage hatten af for Bak, han er kongen af MCH Arena, det lyser langt ud af ham.
Træls ikke at få 3 point på hjemmebane, det er dyre points at sætte til, men omvendt efter kampen at dømme, så var det jo meget fair det blev 1-1.
Så er der Sylvester, som driblede rundt, lavede tunneller og henførte publikum. Han minder dog lidt om Zidan i starten, dribler dribler og laver smarte ting, men det kniber noget med at få afleveret bolden, eller få lavet det skud på mål. Han har en kæmpe potentiale, vi har vel ikke set nogen spille så smukt siden Zidan? Men chancerne løber lidt ud i sandet for ham, fordi han venter for længe med afleveringen eller skuddet.
Må også tage hatten af for Bak, han er kongen af MCH Arena, det lyser langt ud af ham.
Træls ikke at få 3 point på hjemmebane, det er dyre points at sætte til, men omvendt efter kampen at dømme, så var det jo meget fair det blev 1-1.
Re: Hawaii fodbold
Tak for det, jeg går ind for fri ytring, jeg går ikke til samme bord som de andre går til, blot for at blæse med vinden.MogensOestergaard skrev:Jeg tror dig, når du skriver det, men tag en slapper med svinerne, for den slags indlæg vinder du ingenting ved at poste.Jesper BW1100 skrev:Du må have mig undskyldt, men jeg magter bare ikke folk, som FCMReal, der konstant er pissenegativ. Havde vi stillet op med Ilsø, Danny og Thyge, som han nævner og fået uafgjort havde han brokket sig over hvorfor vores nigerianere ikke startede. Og hvis du ikke tror mig, så tjek de tidligere kamptråde.MogensOestergaard skrev: Hold nu op.
FCMReal argumenterer fint for det han skriver, men du slynger bare noget ud.
Spænd hjelmen og argumenter konstruktivt for det du mener, eller ti stille.
Men kan da sagtens argumentere for hvorfor det han lukker ud er håbløst; kort og kontant endda:
Izunna, Salami og Sly er blandt vores bedste i dag. Thyge ville ikke kunne gøre det bedre end Izunna og Salami. Det samme gælder Sly overfor Ilsø. Og at nævne Danny som mulig starter er til grin. Manden har ikke præsteret i denne sæson overhovedet, så selvom Rilwan ikke rammer dagen skaber han meget mere end Danny normalt gør. Skal der hakkes på én i dag skal det være Borring, for han er da pivringe, og formår slet ikke at udfordre en af ligaens svageste højre backs i Søren P.
Men som dit indlæg også bærer præg af, så er vurderingen af sådan en kamp meget individuel, så I kan jo være uenige herfra og til Juleaften næste år, hvilket I tydeligvis vil give mig ret i. DU mener det han skriver er håbløst af ovenstående grunde, men han mener jo noget andet, hvilket du bør respektere, og det gør du ikke, når du skriver, som du gør.
Nøgternt set så kunne man hører Poul Hansen, Jesper thygesen og ikke mindst Mikkel Thygesen udtale sig med ord som indianer fodbold og Hawaii fodbold, så er der selvfølgelig et par fanatiske FCM fans, der ikke tåler at jeg siger det samme, nemlig at der manglede hjerne i det FCM foretog sig, og at når de fire nigerianer er på banen så er det som om, at de lige vil spille en tand for hurtig i forhold til det de magter, der mangler noget erfaring, hvis FCM skal kunne udfordre FCK.
Og det er jo netop det, som folk prøver at fortælle dig: Vi skal IKKE udfordre FCK. Vi skal opbygge et hold, stille og roligt. De unge drenge bliver kun bedre ved at spille, og det vil helt sikkert koste, også fremover. Set i et længere perspektiv, er det netop at slutte hjernen til i FCM.FCMReal skrev: der mangler noget erfaring, hvis FCM skal kunne udfordre FCK.
I går (og mod OB) forsøgte man sig med en mere offensiv stil end tidligere på sæsonen. Det sætter anderledes krav til midtbanefolkene, ligesom det giver nye muligheder. Jeg er er efter de sidste to kampe mere optimistisk end nogensinde.
Se hvis du kikker tilbage, så startede jeg med, at skrive, at jeg synes det var lidt mærkeligt, at man netop har erfarne spillere på bænken, thygesen, ilsø og D. Olsen.Noe skrev:Og det er jo netop det, som folk prøver at fortælle dig: Vi skal IKKE udfordre FCK. Vi skal opbygge et hold, stille og roligt. De unge drenge bliver kun bedre ved at spille, og det vil helt sikkert koste, også fremover. Set i et længere perspektiv, er det netop at slutte hjernen til i FCM.FCMReal skrev: der mangler noget erfaring, hvis FCM skal kunne udfordre FCK.
I går (og mod OB) forsøgte man sig med en mere offensiv stil end tidligere på sæsonen. Det sætter anderledes krav til midtbanefolkene, ligesom det giver nye muligheder. Jeg er er efter de sidste to kampe mere optimistisk end nogensinde.
Man købte Bak og Poulsen for at få erfarne spillere til klubben, det har klubben selv anført, derfor synes jeg det er lidt mærkeligt, at man netop starter med den samme midtbane og angreb mod Randers fra OB kampen, hvor Kuhn netop efter kampen pointerede at det var et meget ungt hold han stillede op med, og at han så frem til at bl.a. D. Olsen og thygesen kom tilbage.
Jeg er godt klar over, at man ønsker at spille unge ind på holdet, synes blot det er lidt synd, for FCM har en knald god trup, som bestemt vil kunne byde FCK op til lidt dans, hvis man undgår skader og måske gear rotationsprincippet lidt ned
Thygesen og Olsen kommer jo tilbage fra skader, de var næppe klar til 90 minutter.
Men jeg savner også Ilsø. Sylvester gør det da godt, men han har stadig mange mangler i sit spil, og Ilsø virker lidt bedre til at sætte Frank i scene.
Men jeg savner også Ilsø. Sylvester gør det da godt, men han har stadig mange mangler i sit spil, og Ilsø virker lidt bedre til at sætte Frank i scene.
-
sebastian94
- Geografisk sted: Skive
Synes bestemt også Martin Albrechtsen spiller en god kamp.
Brian Priske spillede en af hans bedste kampe for os, synes jeg.
Brian Priske spillede en af hans bedste kampe for os, synes jeg.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson
-
sebastian94
- Geografisk sted: Skive
Det kunne virkeligt være fedt, hvis ørgaard købte Yura Movsisyan, han er altså kun 23 år. Og Ørgaard har jo været ude og sige han vil have en angriber til fremtiden, så hvorfor ikke Yura??
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson
Kuhn udtaler sig så lidt anderledes end det du mener, så måske du burde lade være med at lytte til ham så megetFCMReal skrev:
Jeg er godt klar over, at man ønsker at spille unge ind på holdet, synes blot det er lidt synd, for FCM har en knald god trup, som bestemt vil kunne byde FCK op til lidt dans, hvis man undgår skader og måske gear rotationsprincippet lidt ned
http://www.bold.dk/nyt/Kuhn-FCK-OB-og-B ... -staerkere
Jamen det er typisk Allan Kuhn, sådan var han også i AAb, ydmyg, da AAB blever mester kørte den til sidste kamp før de blev mester, bestemt også godt, frem for at udråbe sig som master.974 skrev:Kuhn udtaler sig så lidt anderledes end det du mener, så måske du burde lade være med at lytte til ham så megetFCMReal skrev:
Jeg er godt klar over, at man ønsker at spille unge ind på holdet, synes blot det er lidt synd, for FCM har en knald god trup, som bestemt vil kunne byde FCK op til lidt dans, hvis man undgår skader og måske gear rotationsprincippet lidt ned(jf tidligere citat fra Kuhn efter OB-kampen)
http://www.bold.dk/nyt/Kuhn-FCK-OB-og-B ... -staerkere
jeg syntes den er lidt svær, hvem vi skal spille med og hvornår..
Hvis vi lige vender den lid t rundt. Så har mange fans, i danmark råbt og skreget for bedre tekniske spillere, i den danske liga og på det danske landshold. Med udtalelser om at vi ikke lader spillerne udvikle sig teknisk og ikke lade dem prøve eks. at afdrible en mand eller 2 eller lader dem lave lidt hæl og tå, fordi, en fejl ofte kan koste i den anden ende, og i bund og grund er det point der tæller.
Nu sættes der så meget fokus på de 4 nigerianere, Izunna, Salami, Sylvester og hassan. De er selvfølgeligt ikke danske spillere og kommer ikke på det danske landshold, men princippet er vel det samme. Bare fordi de ikke er danske skal de vel også have lov at udvikle sig, prøve lidt flot fodbold også selvom det ofte fejles. Man lærer jo ikke de gode tekniske egenskaber, hvis ikke man får lov at prøve dem af en imellem, trods chancen for fejl og en tabt bold. Hvis bare vi havde flere unge danske talenter der tør og får lov til at prøve lidt lækkerier af en gang imellem.
Personligt syntes jeg Sylvester spillede fantastisk godt i går. ja okay han scorede ikke og var vel noget begrænset med forsøg på mål, men han var da en evig trussel for Randers og de kunne slet ikke styre ham eller lukke ned for ham og selvom ikke alt lykkedes for ham, prøvede han trods alt og diskede op med lidt lækkerier her og der.
Prøv at tænke på at hvis nu, Sylvesters små driblerier, hurtige afsæt, små lækre afleveringer, alle som en var endt med en åben målchance eller måske endog mål, så havde ingen her vel sat spørgsmålstegn ved at han er for ung og mangler noget mere erfaring osv.
Hassan: samme stil som Sylvester, var konstant en trussel for Randers, desværre for ham blev han for let at læse, da han for det meste prøvede at sætte en mand eller 2 hvor han bare en imellem skulle have sluppet bolden lidt tidligere. Men "bottom line" han prøvede og turde prøve igen selvom det ikke gik første gang. Han skal bare lære at variere hans spil, så han en imellem slipper bolden noget mere til en medspiller, så kan han blive en megeet svær spiller at holde styr på.
Personligt savner jeg også en Ilsø, for jeg ved hvad han står for og ved hvad han kan give holdet, når han er i form og spiller op til hans potentiale. Men som det har været på det seneste, ser jeg personligt, klart Sylvester i hans sted. Da jeg mener sylvester byder taget chancen og grebet den og fighter helt igennem, i 90 min plus ekstra tid. noget man til tider godt kan savne ved eks. Ilsø, Olsen osv.
Thyge har været skadet og er måske ikke helt klar til 90 min, så fornuftigt at sætte ham på bænken og så kan bruge ham frisk senere i kampen. Samtidigt at Thyge og klubben lige har været igennem et transfer vindue, hvor vi må formode at klubben har prøvet at sælge. Så Med det i mente, plus skade, er en anden midtbane blevet spillet.
Danny: har været skadet og er måske ikke helt fit for fight endnu samtidigt med at han de seneste kampe han har været med har virket lidt for doven, hvor Kuhn vel i bund og grund forlanger at der skal fightes 100% igennem hele kampen.
Vi skal bare være glade for at vi for en sjældent gangs skyld har en så bred trup, med så mange gode spillere og ikke mindst talenter der alle byder ind med deres kvaliteter. Og at vi trods "kun" er en udviklings trup, med primær fokus på akademiet, alligevel kan spille med i den ende hvor det er sjovt og måske endog ende med lidt metal og noget europæisk fodbold også.
Kampen i går er en af de bedste og mest intense kampe jeg har set i længe i den danske superliga, med kæmpe fight fra begge mandskaber. Selvfølgeligt skaber vi i bund og grund ikke alverden i en lang periode og hvor ville det havde været lækkert med 3 point på kontoen, når nu både FCK og OB smed point og ikke mindst Brøndby fik 3 point, med med en talent masse der også skal have spille tid, og senere med salg i mente, samtidigt med en større gruppe hold i ligaen som styrke messigt ikke svinger alverden, vil vi tabe point her og der.
Og med tanke på det faktisk ikke er oceaner af tid siden vi var helt nede at skrabe i bunden, med krise, træner skifte osv. skal vi passe på at vi ikke for tidligt "forventer" at vi skal spille med om medaljer og ikke mindst tror at vi skal være første udfordrer til ligaens stærkeste mandskab FCK.
Lad fansene fra de andre klubber forvente at FCM melder ud at de går efter guld osv. og lad os her indbyrdes i klubben, nyde den rigtigt positive fremgang klubben trods alt har haft på kort tid og håbe at det også kan blive til metal og en europæisk tur for holdet efter sæsonen.
Hvis vi lige vender den lid t rundt. Så har mange fans, i danmark råbt og skreget for bedre tekniske spillere, i den danske liga og på det danske landshold. Med udtalelser om at vi ikke lader spillerne udvikle sig teknisk og ikke lade dem prøve eks. at afdrible en mand eller 2 eller lader dem lave lidt hæl og tå, fordi, en fejl ofte kan koste i den anden ende, og i bund og grund er det point der tæller.
Nu sættes der så meget fokus på de 4 nigerianere, Izunna, Salami, Sylvester og hassan. De er selvfølgeligt ikke danske spillere og kommer ikke på det danske landshold, men princippet er vel det samme. Bare fordi de ikke er danske skal de vel også have lov at udvikle sig, prøve lidt flot fodbold også selvom det ofte fejles. Man lærer jo ikke de gode tekniske egenskaber, hvis ikke man får lov at prøve dem af en imellem, trods chancen for fejl og en tabt bold. Hvis bare vi havde flere unge danske talenter der tør og får lov til at prøve lidt lækkerier af en gang imellem.
Personligt syntes jeg Sylvester spillede fantastisk godt i går. ja okay han scorede ikke og var vel noget begrænset med forsøg på mål, men han var da en evig trussel for Randers og de kunne slet ikke styre ham eller lukke ned for ham og selvom ikke alt lykkedes for ham, prøvede han trods alt og diskede op med lidt lækkerier her og der.
Prøv at tænke på at hvis nu, Sylvesters små driblerier, hurtige afsæt, små lækre afleveringer, alle som en var endt med en åben målchance eller måske endog mål, så havde ingen her vel sat spørgsmålstegn ved at han er for ung og mangler noget mere erfaring osv.
Hassan: samme stil som Sylvester, var konstant en trussel for Randers, desværre for ham blev han for let at læse, da han for det meste prøvede at sætte en mand eller 2 hvor han bare en imellem skulle have sluppet bolden lidt tidligere. Men "bottom line" han prøvede og turde prøve igen selvom det ikke gik første gang. Han skal bare lære at variere hans spil, så han en imellem slipper bolden noget mere til en medspiller, så kan han blive en megeet svær spiller at holde styr på.
Personligt savner jeg også en Ilsø, for jeg ved hvad han står for og ved hvad han kan give holdet, når han er i form og spiller op til hans potentiale. Men som det har været på det seneste, ser jeg personligt, klart Sylvester i hans sted. Da jeg mener sylvester byder taget chancen og grebet den og fighter helt igennem, i 90 min plus ekstra tid. noget man til tider godt kan savne ved eks. Ilsø, Olsen osv.
Thyge har været skadet og er måske ikke helt klar til 90 min, så fornuftigt at sætte ham på bænken og så kan bruge ham frisk senere i kampen. Samtidigt at Thyge og klubben lige har været igennem et transfer vindue, hvor vi må formode at klubben har prøvet at sælge. Så Med det i mente, plus skade, er en anden midtbane blevet spillet.
Danny: har været skadet og er måske ikke helt fit for fight endnu samtidigt med at han de seneste kampe han har været med har virket lidt for doven, hvor Kuhn vel i bund og grund forlanger at der skal fightes 100% igennem hele kampen.
Vi skal bare være glade for at vi for en sjældent gangs skyld har en så bred trup, med så mange gode spillere og ikke mindst talenter der alle byder ind med deres kvaliteter. Og at vi trods "kun" er en udviklings trup, med primær fokus på akademiet, alligevel kan spille med i den ende hvor det er sjovt og måske endog ende med lidt metal og noget europæisk fodbold også.
Kampen i går er en af de bedste og mest intense kampe jeg har set i længe i den danske superliga, med kæmpe fight fra begge mandskaber. Selvfølgeligt skaber vi i bund og grund ikke alverden i en lang periode og hvor ville det havde været lækkert med 3 point på kontoen, når nu både FCK og OB smed point og ikke mindst Brøndby fik 3 point, med med en talent masse der også skal have spille tid, og senere med salg i mente, samtidigt med en større gruppe hold i ligaen som styrke messigt ikke svinger alverden, vil vi tabe point her og der.
Og med tanke på det faktisk ikke er oceaner af tid siden vi var helt nede at skrabe i bunden, med krise, træner skifte osv. skal vi passe på at vi ikke for tidligt "forventer" at vi skal spille med om medaljer og ikke mindst tror at vi skal være første udfordrer til ligaens stærkeste mandskab FCK.
Lad fansene fra de andre klubber forvente at FCM melder ud at de går efter guld osv. og lad os her indbyrdes i klubben, nyde den rigtigt positive fremgang klubben trods alt har haft på kort tid og håbe at det også kan blive til metal og en europæisk tur for holdet efter sæsonen.
-
Jesper BW1100
Fordi han med garanti er pissedyr.sebastian94 skrev:Det kunne virkeligt være fedt, hvis ørgaard købte Yura Movsisyan, han er altså kun 23 år. Og Ørgaard har jo været ude og sige han vil have en angriber til fremtiden, så hvorfor ikke Yura??
Så heller at Ørgaard var bedre til at finde den slags spiller før de bliver kendt, fremfor dyrt indkøb af Dadu og Fagerberg.Jesper BW1100 skrev:Fordi han med garanti er pissedyr.sebastian94 skrev:Det kunne virkeligt være fedt, hvis ørgaard købte Yura Movsisyan, han er altså kun 23 år. Og Ørgaard har jo været ude og sige han vil have en angriber til fremtiden, så hvorfor ikke Yura??
Det er jo nok også det han har forsøgt - RFC har så tilsyneladende været bedre til at ramme hovedet på sømmetFCMReal skrev:Så heller at Ørgaard var bedre til at finde den slags spiller før de bliver kendt, fremfor dyrt indkøb af Dadu og Fagerberg.Jesper BW1100 skrev:Fordi han med garanti er pissedyr.sebastian94 skrev:Det kunne virkeligt være fedt, hvis ørgaard købte Yura Movsisyan, han er altså kun 23 år. Og Ørgaard har jo været ude og sige han vil have en angriber til fremtiden, så hvorfor ikke Yura??
Det er jo ikke noget man bare lige gør. Alle sportsdirektører leder efter potentiale, og vil gerne finde de spillere som virkelig slår igennem.
Dadu kunne da ret beset sagtens have slået igennem som Yura nu gør. Dadu var en rigtig god spiller, som bare havde svært ved at vænne sig til livet i Danmark, sådan noget er jo svært at forudsige hvordan vil gå.
Dadu kunne da ret beset sagtens have slået igennem som Yura nu gør. Dadu var en rigtig god spiller, som bare havde svært ved at vænne sig til livet i Danmark, sådan noget er jo svært at forudsige hvordan vil gå.