Hekler skrev:Det kan godt være Thyge ikke har forhandlet personligt, men hvis Brøndby var gået i Uefa euro leage, så havde de budt på ham.
Så kan man da tale om held i uheld. Thyge skal ikke til det galehus.
Jeg synes, Thyge fortjener en tur til sydens sol - Hercules, måske? De har lige hentet Trezeguet; så kan Thyge ligge og fodre ham med oplæg. Alicante skulle også være et dejligt sted.
Lav en kontrakt med udenlandsk frikøbsklausul, Thyge og Ørgaard! Det ville være høj klasse.
I løbet af det netop overståede transfervindue blev FCM-anfører Mikkel Thygesen overraskende sat i forbindelse med Brøndby. Men noget tyder på, at det mere var FCM end Thygesen, der ønskede at se det skifte ske.
Ifølge Ekstra Bladet står Thygesen nemlig til en fuldvoksen bonus på tre millioner kroner, hvis han gennemfører sin kontrakt med midtjyderne, og den udløber til sommer, hvorfor FC Midtjylland har haft et økonomisk motiv til at sende anføreren videre.
- Min eneste kommentar til det er, at vi er i dialog med Mikkel Thygesen om hans fremtid, siger FCM-sportsdirektør Jens Ørgaard til Ekstra Bladet.
Forlæng da, og giv ham bonusen i sign-on fee i stedet
Hvis det er rigtigt, at Thyge skal have 3 millioner, hvis han gennemfører hele kontrakten, er det da mega dårlig købmandskab af Ørgaard. En klub der har økonomi som FCM, må da aldrig lave sådan en aftale. Så kan man da ikke fortænke ham i at blive resten af kontraktforløbet, hvis han derefter alt andet lige vil have en del tilbud på hånden. Og så skal FCM betale for at han forsvinder. Det er jo latterligt
Mini Bager skrev:Hvis det er rigtigt, at Thyge skal have 3 millioner, hvis han gennemfører hele kontrakten, er det da mega dårlig købmandskab af Ørgaard. En klub der har økonomi som FCM, må da aldrig lave sådan en aftale. Så kan man da ikke fortænke ham i at blive resten af kontraktforløbet, hvis han derefter alt andet lige vil have en del tilbud på hånden. Og så skal FCM betale for at han forsvinder. Det er jo latterligt
Så sort og hvid er det jo ikke når man laver en kontrakt, måske har man ikke ønsket at betale et signon-fee, måske har man ikke ønsket at betale så meget i løn, osv. Der sidder jo 2 ved bordet når man forhandler en kontrak, og begge partner har som regel ønsker til hvordan kontrakten skal se ud, så begge parter forsøger jo at få mest mulig ud af forhandlingen, til deres egen fordel.
Eneste underlige ved dette er at pressen kender ansættelse forholdet.
Mini Bager skrev:Hvis det er rigtigt, at Thyge skal have 3 millioner, hvis han gennemfører hele kontrakten, er det da mega dårlig købmandskab af Ørgaard. En klub der har økonomi som FCM, må da aldrig lave sådan en aftale. Så kan man da ikke fortænke ham i at blive resten af kontraktforløbet, hvis han derefter alt andet lige vil have en del tilbud på hånden. Og så skal FCM betale for at han forsvinder. Det er jo latterligt
En kontrakt bliver jo lavet mellem feks 2 parter, og fordi denne kontrakt gør at Thygesen får 3 millioner hvis han bliver kontrakten ud, er det jo ikke sikkert at det ville have været blevet anderledes samlet økonomisk, hvis man havde valgt en anden variant
Så slap nu lige af omkring dårligt købmandsskab osv..
Absolut ikke, synes ikke Hjalte er en spiller der vil tilfører vores hold noget. Han er relativt dårlige teknisk (subjektiv vurdering), han har ikke de store spids kompetencer ud over at han løber meget og så tror jeg også han er meget dyr at have gående på en position hvor vi lige har købt Jakob Poulsen og desuden har Salami, Izunna, Thygesen og Albæk.
Kunne han eventuelt indgå i en byttehandel med Thyge som jo desværre også ser ud til at forlade os inden næste sommer?
Det bliver selvfølgelig ikke en byttehandel på den måde, men jeg tror da godt at Thyge kunne være en mulighed for FCK, og så mangler vi vel en erstatning.
Poulsen skrev:Det bliver selvfølgelig ikke en byttehandel på den måde, men jeg tror da godt at Thyge kunne være en mulighed for FCK, og så mangler vi vel en erstatning.
Tanken er god nok, men selvom transferfrie spillere som udgangspunkt er interessante, så har vi virkelig rigeligt med centrale midtbanespillere. Hjalte Nørregaard er løntung og har i lange perioder leveret ren alibifodbold i FCK. Det har nu sendt ham på bænken derovre.
Signer vi Hjalte, forhindrer vi en spiller som Mads Albæk i at komme til fadet. Vi bliver nødt til at have is i maven og tænke på den langsigtede strategi, selvom store navne kan være fristende.
Vi skal ikke ha Hjalte da vi har defensiv midtbane folk nok i truppen, selv hvis Thyge forlader os, og han virker som en spiller som har topppet. Hvis man ser på truppen så er vi dækket godt ind over det meste, Kuhn har ønsket at forlænge med Priske som er forståeligt for hans præstationer har vist overgået de flestes forventninger. Der hvor jeg ser vi er smallest er vel konkurrence til Jonas Borring og han skal også helst snart sælges, så jeg gerne en af Lyngbys kantspiller Lasse Rise eller Emil Larsen som erstatning.
Jeg synes sporende skræmmer lidt, fra Christian Traore. Fordi niveauet er så høj i FCKs trup, så bliver de mindre gode spillere også hævet lidt i niveau.
Men jeg synes nu også både Izunna og Salami er bedre end Hjalte Nørregård.
Jeg synes jeres svar virker fornuftige, og jeg må ærligt indrømme at jeg også selv helst ser at klubben fortsætter den gode spiral med udvikling af egne talenter. Hjalte er uden tvivl en dygtig spiller som ville pynte på de fleste hold i Danmark, men samtidig er jeg overbevist om at hvis vores egne unge spillere, såsom Albæk, Izunna og Kasper Hansen får tiltro og spilletid, vil disse kunne overgå Hjaltes topniveau med flere længder.