Er vi kommet styrket eller svækket ud af vinduet ??

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Brobissen

Er vi kommet styrket eller svækket ud af vinduet ??

Indlæg af Brobissen »

Så er det tid til at opsummere hvad der er sket i dette vindue.

Ind er kommet;
Morten Nielsen
Kristian Bak
Ken Fagerberg ( Leje slut )
Jakop Poulsen
Kasper Jensen
Brian Priske ( Leje )

Ud er kommet:
Leon Jessen
Kolje Afriye
Martin Raska
Jude Nworuh ( Leje )
George Floreuscu
Winston Reid
Ziad Nasser
Baba Collins ( Leje )

Med de spillere vi har mistet vil jeg sige vi er kommet forstærket ud af Transfervinduet men da jeg elsker handler ville jeg gerne se at en Thygesen blev solgt, men det er jo bare min mening..

Hvad syntes i andre ???

Hvad tror i startelleveren bliver når alle bliver klar - personligt tror jeg.

-------------------Lössel--------------------------
-----Priske-------Bak-----Albrechsen--------Juelsgaard---
----------------------Izunna-----------------------------------
------Thygesen------Jakop---------------------Borring
----------------------Ilsø---------------------------------
---------------------Frank----------------------------------

Det er bare min vurdering kan også være jeg tager helt fejl!!! - men vi har en ufattelig stærk trup og det kan være at Kuhn skifter ud blandt midtbane / Angriber til næsten hver kamp - Jeg tror også at vi vil komme til at spille med en hængende angriber igen!!!!!

Det er mit syn på sagen..
Citat Arek Onyzsko: Caroline Wozniacki er Polakker Citat slut

Brugeravatar
Ravnen

Re: Er vi kommet styrket eller svækket ud af vinduet ??

Indlæg af Ravnen »

Altså Jessen, Florescu og Kolja var uden tvivl rigtig gode spillere for os. Det hele er bare dækket ind igen på fornuftigste vis.
Bak i stedet for Reid ligner et Stort plus, grundet Baks lederegenskaber. Jakob Poulsen var et regulært scoop. Ja, vi er kommet fint ud af det her.

Her en artikel om hvordan EB ser transfervinduet for alle superligaklubberne, jeg synes de har ramt godt: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 402120.ece
Jeg synes godt nok det ser skidt ud for Aab, at de må hente en reservespiller i Esbjerg.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Vi er kommet rigtigt fornuftigt igennem dette vindue.. Vi har en rigtig god bredde på truppen, med et godt mix af ungt talent, profiler og erfaring.

Det eneste jeg måske hæfter mig ved er hele rygtet om Thyge. Jeg vil meget gerne beholde Thyge i truppen og syntes han har gjort det supert for klubben, han er vel næsten indbegrebet af FCM og vil meget nødigt af med ham og da endnu mindre til en dansk klub, som eks. Brøndby. Men hvis valget står imellem at få ham solgt nu, til måske knapt så meget og lade ham gå kvit og frit lidt senere. Så er det da om at få nogle penge ind.

Men jeg håber at der ligger en kontrakt forlængelse og venter, som vi hører om snarligt, så vil det bare være perfekt.

Foruden dette vindue, har Ørgaard udtalt at der søges efter en afløser til Frank. Og som jeg har forstået det skal findes inden for et år. Så det ligner også en kommende angriber i FCM trøjen, når denne bliver fundet og muligheden for handel igen åbnes.

Så alt i alt en bred og spændene trup vi holder os, som med lidt medgang, stolpe ind osv. kan nå langt.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Så er det tid til at gøre status efter denne sommers transfers, hvor priserne jeg har sat op er relative og ud fra avisskriverier og andet viden:

Salg:
Kolja Afriye solgt for 1.3 millioner kroner til Cottbus.
Leon Jessen solgt for 6.7 millioner kroner til Kaiserslautern.
Georghe Florescu solgt for 4 millioner kroner til Alania Vlavdikavkaz.
Winston Reid solgt for 35 millioner kroner til West Ham.

Der er solgt spillere for en sum i omegnen af 47 millioner kroner. Vi har så modtaget 3.5 millioner kroner i udviklingspenge for Simon Kjær, samt 7.5 millioner kroner for den videresalgsklausul som vi havde på ham. Så i alt er der hentet omkring 58 millioner kroner ind via spillere i dette transfervindue, hvilket må sige at være intet mindre en fantastisk arbejde af Jens Ørgaard.

Kontraktudløb:
Martin Raska (Spartak Trnava)
Ziad Nassar (Tjørring)

Udlån:
Baba Collins (Alania Vladikavkaz)
Jude Nworuh (Fc Fredericia)

Indkøb:
Kristian Bak Nielsen er købt for 3.5 millioner kroner.
Jakob Poulsen er købt for 7.5 millioner kroner. (betalt af en investor gruppe, som kun ønsker 10% af et videresalg)
Brian Priske (lejeaftale til vinter)

Retur fra udlån:
Ken Fagerberg retur fra Ørgryte.

Spillere hentet på fri transfer:
Kasper Jensen (SC Paderborn)
Morten Nielsen (Az Alkmaar)

Spillere rykket op fra U-holdene:
Jesper Lauridsen (venstre back)
Sylvester Igboun (angriber)
Rasmus Lynge Christensen (venstrekant)

På venstre backen er vi status q, da Jesper Juelsgaard går direkre ind på holdet og han er fast mand på U21 landsholdet. Dog kan man sige det er en lille svækkelse, da Leon Jessen trods alt var kommet i nærheden af A-landsholdet. Men jeg vil mene de to spillere er omtrent lige gode, så det er begrænset, hvis vi overhovedet er blevet svækket i venstre side.

I centerforsvaret har vi solgt en stærk profil i Winston Reid, som var en solid sidste skanse. Vi har hentet Kristian Bak Nielsen ind, som ligeså god måske endda en anelse bedre på nuværende tidspunkt end Winston. Kristian Bak har desuden nogle langt bedre lederegenskaber og er en spiller der går forrest på banen, så jeg vil mene vi er styrket i det centrale forsvar.

På højre backen er vi en anelse svækket. Kolja Afrieye var en enorm stærk back, som har pillet pynten af Grønkjær op til flere gange i Superligaen og det tvivler jeg stærk på at Brian Priske er i stand til, eller rettere sagt, det kan han ikke. Vi er begyndt at skole Sivebæk til den position og kan han lykkes med de defensive pligter har han profilen og talentet til at blive en meget stærk højreback i fremtiden. Skulle det ikke lykkes for trænerteamet at omskole ham, så er det her der skal handles til vinter eller forlænges med Brian Priske. Jesper Bøge fra akademiet er endnu ikke klar til bold endnu, men han skal bruges til backup.

Samlet set er vi vel status q med bagkæden, da Bak opvejer Priske´s mangler.

Midtbanen er helt klart vores stærkeste led på banen. Vi havde i forvejen Jonas Borring, Danny Olsen, Adigun Salami, Izunna Uchuchukwo, Rilwan Hassan, Mads Albæk, Mikkel Thygesen, Kasper Hansen, Rasmus Lynge og Christian Sivebæk. Udover disse spiller så har vi tilføjet landsholdsspilleren Jakob Poulsen, som må siges at være en klar styrkelse og en mand til startopstillingen, derudover er talentet Morten Nielsen hentet som en gardering til venstrekanten eller som angriber på sigt. Konklusionen må være at midtbanen er klart styrket.

Angrebet er jo meget stærk i forvejen. Folk snakker om, at vi skal hente en, hvis Frank bliver skadet, men hvis han nu ikke bliver skadet, så mangler vi ikke nogen. Dog vil jeg mene at vi skal have hentet en spiller ind her og Jens Ørgaard har meldt ud op til flere gange at man er på jagt efter en ny Frank. Jeg kunne godt forestille mig at Djiby Fall bliver hentet den 1 januar, men det vil tiden vise. Udover Frank til angrebet har vi Ken Ilsø, Ken Fagerberg og Sylvester Igboun, som har vist imponerende gode takter i de første 4 kampe med 2 mål til følge. Dog medgiver jeg gerne, at hvis Frank ikke er klar, så falder angrebet en hel del i nievau og vi er meget afhængige af, at han er spilleklar. Man kan så håbe på at han er det til vinter, hvor vi forhåbentligt henter Fall og det vil gøre os meget stærke her.

Konklusionsmæssigt kan man sige, at det har været et transfervindue til topkarakterer, da vi også skal tjene penge, men samtidig også komme forholdsvis usvækket ud på den anden side. I dette vindue er begge lykkedes knaldhamrende godt, så jeg kan ikke være andet end tilfreds. Det er simpelthen storslået.

At komme sportslig usvækket ud af et transfervindue, men samtidig at have tjent 54.5 millioner kroner må siges at være intet mindre end genialt.

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

---------------------Lössl-----------------------

Priske------Bak----------Albrechtsen------Juelsgård

Jacob-------Inzunna------Salami-----------Borring

----------------------Thyge/Ilsø/Igboun--------------------

--------------------------Farlige--------------------

Ilsø har jeg lidt svært ved at placere, da jeg efterhånden tror at Kuhn foretrække både Salami og Inzunna inde på samme tid. Og Jacob og Borring tror jeg helt sikkert skal spille fast begge to.

Og Igboun har jo spillet vildt godt, hvilket jeg tror han bliver ved med.

Det kan også være at han vil have Thyge ud på kanten og Jacob ind i midten.

Og hvad med Hassan?

Eller måske han vil sætte en af Inzunna eller Salami af og sætte Thyge på deres plads.

Der er sku mange muligheder! Også fordi Thyge, Jacob og ILsø både kan spiller offensiv central og kanter.

Vi har rimelig overskud i midtbanespiller, så det havde måske været smartest at få solgt Thyge.

Men hvor er det dog et dejligt problem med alle de gode midtbanespillere! :D
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

@Lupus
Jeg synes det er en fin gennemgang, men jeg synes godt nok vi er blevet markant svækket på back-pladserne - især på reservefronten.

Julle har skidt knæ i øjeblikket (Det er vel ikke gået væk), og backuppen har altså ikke et niveau der er bare tæt på - Det havde vi før hvor Leon var førstevalg.

Det samme ser jeg i højre side, hvor vi også har tabt på førstevalget, men 2. og 3. valget er altså ikke fantastisk - Jeg foretrækker i hvert falde næsten Ipsa derude som 2. valg.

Men du har ret - vi er blevet styrket en smule i midterforsvaret.

Derudover forventer jeg egentlig et snarligt salg af enten Izunna eller Salami - senest i vinterpausen egentlig, men det betyder heldigvis ikke så meget for vores trup - især ikke hvis det skulle lykkes at få forlænget med Thyge.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Problemet ligger stadig på lønninger!
Det er godt at vi er kommet af med en masser løntunge spillere over de seneste 1-1½ år. men...

Når men henter Jacob Poulsen og Bak så er det ikke ligefrem dem der henter den mindste løn, og jeg kan ikke forstå hvordan vi har råd til dem.

Vi har stadig akut brug for at komme af med spillere.

Thyge og Borring, er de største poster som det ser ud lige nu, men det ser ikke ud som om vi kan hente gevinst på dem ud over at komme af med deres lønninger.
Kontraktudløbene sætter dem på afskydningsrampen.
2011, juni: Mikkel Thygesen
2012, juni: Jonas Borring
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Noe

Indlæg af Noe »

Hekler skrev:Problemet ligger stadig på lønninger!
Det er godt at vi er kommet af med en masser løntunge spillere over de seneste 1-1½ år. men...

Når men henter Jacob Poulsen og Bak så er det ikke ligefrem dem der henter den mindste løn, og jeg kan ikke forstå hvordan vi har råd til dem.
Helt enig, men vi må jo bare stole på, at lønbudgettet hænger sammen (og dermed stole på at ledelsen har lært en lektie). Jeg mener i den forbindelse at jeg hørte, at lønnen til bak og Poulsen var lagt til side en gang for alle (givetvis Reid-pengene), så det ikke belaster de løbende budgetter.

Om vi i forhold til klubkonceptet kan forsvare at have dem med, er en anden sag. Vi er stadig en udviklingsklub!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Martin Raska = forholdsvis løntung
Kolja Afrieye = Løntung
Leon Jessen = Løntung
Winston Reid = Løntung
Georghe Florescu = Løntung

At bytte 5 ud med to løntunge er da en besparelse og der er da nogen som skal have en god løn i truppen.. Kvalitetsspillere er ikke billige og, hvis der er bare lidt ambitioner i klubben, så skal vi have en stamme med dem suppleret med talenter..

Du har dog ret i, at Borring skal skydes af, men det er jo en gammel nyhed. Thygesen skal man forlænge med, ellers tjener man intet på ham.

Alle i truppen skal jo ikke være billige.. En klub med ambitioner, som at muligvis blive dansk mester indenfor lad os sige 10 år kan ikke kun have talenter..

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg er ikke sikker på folk helt har forstået hvor meget hul der har været i budgettet???

Vi har altså over de sidste 2 år skullet ud og skære omkring 50%, for at komme ned på et niveau hvor indtægterne har kunnet følge med ca.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

selvom jeg til dels er enig med dig Hekler, er du så sikker på at Poulsen får så høj en løn?

Jeg mener, hvad var hans muligheder?

1) blive i agf og tjene en høj løn og komme væk fra landsholdet.... eller

2) komme til FCM og få en mindre løn og komme tættere på landsholdet for derved at blive skudt af om et års tid til Lazio eller lignende...

Er faktisk ikke sikker på at der er tale om en lønforhøjelse for Jakob Poulsen, men nærmere en situation hvor han får mulighed for at komme til udlandet igen... Ingen udelandske klubber var interesserede i ham pt... 1. div. i dk er ikke i specielt høj kurs...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vi har i hvert fald stort overskud på transfersiden i det overståede vindue, og så må man jo bare lægge nogle af de penge til side til lønninger. Vi skal sikkert også skære over de næste år, men det mener jeg nu også godt, at man kan. Danny Olsen kan erstattes af Siv/Rilwan, og så må vi se, hvad vi gør med Thyge. Jeg synes, vi skal tegne en treårig kontrakt med en klausul, der siger, at han kan gå, hvis en udenlandsk klub byder en 5-7 millioner. Det tror jeg, Thyge ville gå med til.

Med en god halv- eller helsæson burde der være købere til folk som Borring, Poulsen, Izunna, Salami osv. Så må vi håbe på, at det er de mest løntunge, der præsterer, og ellers må vi lægge pengene til side, hvis det er de mindre løntunge spillere, der bliver solgt.

Det vigtigste må være, at vi ikke kommer til at lave en Pimpong igen. Enten skal profilerne skydes afsted inden kontraktudløb, eller også må man forlænge.

På det sportslige plan skal man vist være meget negativ for ikke at mene, at vi har en god trup. Vi er svækket på backs, men ellers er det status quo eller styrket for resten af truppen. Salgene af Leon og Kolja var okay, da Juelsgård ikke kunne stå i skyggen længere, hvis vi skulle have noget ud af ham, og Kolja fortjente muligheden for at udleve den tyske drøm.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med det, Ørgaard har lavet over sommeren. Missionen for efteråret er at kigge på kontrakter, så vi også er sikret transferindtægter i fremtiden.

Brugeravatar
FarligeIzunna

Indlæg af FarligeIzunna »

Hekler skrev:Problemet ligger stadig på lønninger!

Vi har stadig akut brug for at komme af med spillere.

Thyge og Borring, er de største poster som det ser ud lige nu, men det ser ikke ud som om vi kan hente gevinst på dem ud over at komme af med deres lønninger.
Kontraktudløbene sætter dem på afskydningsrampen.
2011, juni: Mikkel Thygesen
2012, juni: Jonas Borring
Hekler jeg er enig med at Kristian Bak er en løntung spiller men en mand som Jakob Poulsen er ikke engang i top 5 over vores mest løntunge spillere..

4096

Indlæg af 4096 »

FarligeIzunna skrev:
Hekler jeg er enig med at Kristian Bak er en løntung spiller men en mand som Jakob Poulsen er ikke engang i top 5 over vores mest løntunge spillere..
Er det noget du ved, eller gætter du bare? Hvis ikke han er blandt de 5 bedst lønnede, hvem er så - og hvad får de?? :?:

Brugeravatar
FarligeIzunna

Indlæg af FarligeIzunna »

4096 skrev:
FarligeIzunna skrev:
Er det noget du ved, eller gætter du bare? Hvis ikke han er blandt de 5 bedst lønnede, hvem er så - og hvad får de?? :?:
der skal ikke stilles spørgsmålstegn ved noget jeg ved

Besvar