Transferrygter angående FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mrjelle
Geografisk sted: Herning

Re: Transferrygter angående FCM.

Indlæg af mrjelle »

sebastian94 skrev:
mrjelle skrev:http://onside.dk/nyheder/superligaen/aa ... rliga-klub

Vel ikke usandsynligt det er os der er inde i billedet?
Eller aab?
Ja aab mangler i hvertfald noget i deres angreb, de næste par dage bliver spændende.

Vandsø

Indlæg af Vandsø »

pr0j3ct skrev:

Nej desværre, kan det meget muligt være os. Klubben ser ud til at vil have en offensiv/angriber ind og med buddet på Gil som blev afvist kan dette være næste mulighed.

Var spændt på at høre hvem næste mulighed kunne være, men personligt håber jeg ikke at det er Kim, syntes ikke han kan bidrage med noget og vil efter min mening være en dårlig signing.
http://aoh.dk/artikler/franks-afloeser-jagtes

I denne artikel fortæller Ørgaard at man er ude efter en klasseangriber der kan tage over efter Frank. Det bliver dog ikke en spiller i 20 mio. klassen.
Ud fra disse udtalelser, tror jeg næppe at FCM henter Gil eller Aabech. Så vil jeg hellere tro på at der kommer en ukendt spiller udefra, ellers venter man til vinter, hvor man kan hente Djiby Fall til lidt under 14 mio.
Jeg kan ihvertfald ikke se hvordan Gil skulle være afløser for Frank. Så skulle man ihvertfald ændre spillestilen markant. Som spillertype vil jeg heller ikke vurdere Aabech som en targetman.
Hvis FCM skal fortsætte deres spillestil med en stor, stærk og hovedstødsstærk targetman er alternativerne i Superligaen vel egentlig kun Damen, Bille, Demba, og Patrick Mortensen der kan bruges.
Eftersom at Damen og Bille er urealistiske handler er der vel intet at komme efter i Superligaen. Demba er en klovn og Patrick Mortensen har ikke bevist noget endnu.
Men hvem ved? Måske er FCM ved at ændre deres offensiv så man i fremtiden ikke har behov for en stor targetman.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er desværre ikke helt usandsynligt. Men det kan også være:

Randers - Har tidligere spillet med musklerne, har sikkert pengene til det.
AaB - Har efter Lynges udsagn ikke råd, men måske med nogle investorer i ryggen.
Brøndby - De søger på rygtebasis efter en offensiv midtbanespiller.
FCK - Tvivlsomt, men han har været på vej til klubben før, og de har CL-millioner.
OB - Man skulle mene, at de er godt dækket ind, men med EL-penge og Kim Brink ved man aldrig.

jakobV

Indlæg af jakobV »

Ja, jeg har set Aabech spille flere gange, også sidst Lyngby var oppe at vende i Superligaen. Jeg er helt klar over, hvad han står for. Han er en dygtig tekniker, men han er også kendt for at være en notorisk primadonna. I en alder af 27 år kan det jo undre, at en mand med hans kvaliteter ikke er kommet længere end Lyngby. Jeg ser hans nykker som den klare grund til, at han ikke er i en større klub. Og nej, jeg har ikke "bedre forslag til nye spillere", for hvorfor skulle vi dog hente en spiller til en position, vi så rigeligt er dækket ind på? Gilberto-rygtet giver i det mindste mening.
For det første så mener jeg ikke vi skal købe Aabech, med mindre vi får solgt andre det er selvfølgelig logisk, og jeg er ligesom dig mest tilhænger af at truppen forbliver som den er.

Hvis Aabechs nykker er grunden til han stadig er i Lyngby, hvad er grunden så til at Gil er i Horsens? Kan ikke se forskel på de to spilleres situation, men Gil er god nok for dig.
Lad i øvrigt være med at insinuere, at dine meddebattører udtaler sig om ting, de ikke ved noget om. Det har aldrig ført noget godt med sig.
- Så vidt jeg ved var det dig der kaldte(bl.a) mit forslag til en ny spiller for lettere håbløst, så stop da med at have ondt af dig selv ;)

Hvad med at arbejde med de spillere, vi har i truppen? Jeg tænker folk som Ken Ilsø, Sylvester Igboun og Jakob Poulsen. De er alle yngre end Kim Aabech og har nogle af de kvaliteter, du nævner. Der er med andre ord ikke noget hul at udfylde.
- Igen er jeg enig. Hvis truppen forbliver som den er, skal Aabech ikke hentes! Men hvis ken Ilsø nu røg, synes jeg ikke du finder en anden realistisk spiller, som passer bedre i rollen.

Det kan meget vel være, men han koster stadig løn, og jeg kan lige se ham begynde at te sig, når Kuhn sætter ham på bænken. Vi har ikke brug for uromagere i en umiddelbart meget homogen trup.
- Kan godt være vi stadig skal betale hans løn, men find du lige en spiller som vi ikke skal det ved. Min pointe er bare at han IMO er billigere end så mange andre alternativer. Og hvordan kan du dog bare gå ud fra at det er sådan han vil opføre sig? synes det er meget forkert af dig at antage Aabech for at være en uromager, med mindre du selvfølgelig har konkrete eksempler på at det er sådan han er...

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

jakobV skrev:For det første så mener jeg ikke vi skal købe Aabech, med mindre vi får solgt andre det er selvfølgelig logisk, og jeg er ligesom dig mest tilhænger af at truppen forbliver som den er.

Hvis Aabechs nykker er grunden til han stadig er i Lyngby, hvad er grunden så til at Gil er i Horsens? Kan ikke se forskel på de to spilleres situation, men Gil er god nok for dig.
Selv med et salg, synes jeg ikke, vi skal have Aabech af årsager, jeg har nævnt. Uanset hvad vil det skabe spillere i overskud på de offensive pladser, og dermed dropper vi en af vore egne.

Du sammenligner Gilberto og Aabech. Det er to forskellige spillere. Hvor vi har masser af alternativer på Aabechs plads, har vi ikke rigtig typer som Gilberto i truppen. Mentalt er der kæmpeforskel på Gilberto og Aabech. Den ene er en hårdtarbejdende enmandshær i Horsens, og den anden spiller fandango i Lyngby. Det siges, at Aabechs attitude har forbedret sig, men jeg vil se mere konsistens over længere tid, før jeg er overbevist om dét. Folk brokker sig nogle gange over Danny Olsens attitude; Aabechs er ikke just bedre.
jakobV skrev:- Så vidt jeg ved var det dig der kaldte(bl.a) mit forslag til en ny spiller for lettere håbløst, så stop da med at have ondt af dig selv ;)
Og det holder jeg fast ved. Jeg siger dog ikke, at du ikke ved noget om det; blot at det er en dårlig idé. Håbløsheden består i, at vi risikerer at stå med en halvgammel spiller, vi ikke kan afhænde.
jakobV skrev:- Igen er jeg enig. Hvis truppen forbliver som den er, skal Aabech ikke hentes! Men hvis ken Ilsø nu røg, synes jeg ikke du finder en anden realistisk spiller, som passer bedre i rollen.
Hvorfor skulle Ilsø ryge efter én sæson i klubben? Hvem skulle købe ham? Men ja, vi kan da godt lege, at Aabech kunne være en form for erstatning, hvis vi mistede 3-4 offensive profiler. Det synes jeg dog ikke, der er belæg for.
jakobV skrev:- Kan godt være vi stadig skal betale hans løn, men find du lige en spiller som vi ikke skal det ved. Min pointe er bare at han IMO er billigere end så mange andre alternativer. Og hvordan kan du dog bare gå ud fra at det er sådan han vil opføre sig? synes det er meget forkert af dig at antage Aabech for at være en uromager, med mindre du selvfølgelig har konkrete eksempler på at det er sådan han er...
Hvis du fulgte Lyngby i deres nedrykkersæson, så ved du, hvad jeg taler om. Aabech er jo ikke klasser over vores offensivfolk, så der skal nok blive rigeligt med bænkevarmertid til ham.

Jeg vil ikke finde en masse spillere, du kan sammenligne med. Min pointe er netop, at vores trup er god nok. Det eneste realistiske salg, jeg kan se komme, er et salg af Thyge på grund af hans kontraktlænge. Hvorfor Ilsø bliver nævnt så ofte, forstår jeg virkelig ikke. Og hvis vi rent hypotetisk sælger Ilsø, vil jeg stadig ikke have Aabech, der både er ældre og mindre sympatisk.

Hvis Ørgaard mod min forventning henter Kim Aabech, vil mit syn på dette transfervindue være noget mindre euforisk.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Transferdeadline d. 1/9 kl. 23.59

Indlæg af Arff »

Jeg er ked af det drenge, men spændingen kommer igen i år, til at vare et ekstra døgn, da transferperioden vare til OG MED d. 1/9 :(

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ke-tirsdag
Vi kan tabe, men aldrig besejres

974

Re: Transferrygter angående FCM. Kim Aabech

Indlæg af 974 »

Jeg kan simpelthen ikke forstå at Kim Aabech ikke skulle kunne være et godt bud!

Acebone skriver noget om nykker, men hvor har du det fra og i så fald er der vel mange dygtige spillere rundt omkring der har nykker?

Kim Aabech skal naturligvis ind og overtage pladsen fra en Thyge eller Ilsø og på trods af han kan spille på begge kanter (er venstrebenet) så håber jeg dog ikke det bliver i stedet for en Borring

Vandsø

Indlæg af Vandsø »

974 skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå at Kim Aabech ikke skulle kunne være et godt bud!

Acebone skriver noget om nykker, men hvor har du det fra og i så fald er der vel mange dygtige spillere rundt omkring der har nykker?
Tror at Acebone tænker på sidste gang Lyngby var Superligaen. Her blev Aabech sendt på reserveholdet pga. hans attitude til træning og i kampe.
Aabech er bare en rigtig medgangsspiller. Han er virkelig imponerende at se på når det kører for Lyngby, men når holdet har en down-periode figther han ikke det mindste og er decideret pinlig at se på, hvilket man eksempelvis så imod FCK. Dog vil jeg ikke hænge ham op på den kamp. Jeg har ikke fulgt med i 1.divisionen, så skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt han er blevet en bedre holdspiller.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

974 skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå at Kim Aabech ikke skulle kunne være et godt bud!

Kim Aabech skal naturligvis ind og overtage pladsen fra en Thyge eller Ilsø og på trods af han kan spille på begge kanter (er venstrebenet) så håber jeg dog ikke det bliver i stedet for en Borring
Jeg kan desværre ikke komme med en facitliste; det er fodbold, vi taler om, og vurderingen af en spiller vil altid være subjektiv.

Aabechs primadonna-attitude er vel almindelig kendt for folk, der følger Lyngby. Han er en super vigtig mand for dem, og han er en fornøjelse at se på, når det kører for ham, men i modgang har han sine problemer. Jeg synes ikke, det er en egenskab, vi kan bruge til noget på Kuhns fighterhold. Jeg har fundet en tråd fra 2008 på et Lyngby-forum, hvor det ikke udelukkende er positive gloser, de kan finde om deres stjerne. Og ja, man kan finde svinertråde om flere udmærkede spillere, men nogle af udsagnene stemmer præcist i med min kritik, og det er nok ikke grebet ud af den blå Lyngby-luft: http://debat.bluevikings.dk/viewtopic.php?p=68706

Der vil altid være dem, der er villige til at se igennem fingre med hans problemer, og det kan jeg ikke argumentere imod. Så må vi nøjes med at være enige om at være uenige.

Hvis Aabech ender i FCM, vil jeg selvfølgelig støtte ham på stadion og give ham en chance, men jeg frygter et kæmpeflop. I Lyngby har han en vis status, men i FCM vil han blot være en blandt mange. Det har også været Ilsøs problem, selvom hans attitude er god.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så kan Aabech vist godt afskrives: http://www.bold.dk/nyt/Aabech-forlaenger-i-Lyngby

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Glimrende, jeg kan ikke se hvad vi skulle med Aabech..

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Kent skrev:Så kan Aabech vist godt afskrives: http://www.bold.dk/nyt/Aabech-forlaenger-i-Lyngby
Han er da en skovl uden lige man! - hvis han vil gøre sig nogen forhåbninger om at komme til en større klub som markedet ser ud pt., så er det da dirkete idioti at forlænge kontrakten, specielt taget i betragtning at der stadig er 2 dage tilbage af transferen.

Men hvem vi lige har i kikkerten pt. er et godt spørgsmål, og jeg har ærlig talt ingen kvalificerede bud. Men som jeg ser det, kan det (burde hvertfald) være en ny angriber, en venstre kant, som back-up for Borring, eller en højre back, og jeg ser ikke nogle oplagte på nogle af disse tre pladser. Det vil sige, at jeg tror klubben går ud og sælger en før de eventuelt henter en ny ind.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Så kan Aabech vist godt afskrives: http://www.bold.dk/nyt/Aabech-forlaenger-i-Lyngby
Yes, tak til Lyngby! Så kan vi passende gøre det samme med Thyge og lukke al transfersnak de næste måneder. Vores trup er rigtig god, som den er.

4096

Indlæg af 4096 »

974 skrev:
Arff skrev: Hvis vi henter ham ind, som der har været snak om, så vil ALLE blive overrasket, har jeg hørt.
Men lad os nu se hvad der sker, og så trøste os med der HELDIGVIS kun er 2 1/2 dag tilbage af transferen.
F... dig Arff - sådan kan man ikke bare afslutte et indlæg :o

Nu kommer man til at være klistret til nyhedsskærmen de næste dage, jo :-)

Kenneth Perez?? :lol:

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kunne være frækt, men endnu en midtbanespiller, det tvivler jeg altså på..

Overraskende handler, så tænker jeg Lars Jacobsen fra Blackburn og ikke mindst Søren Larsen...

Låst