OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Re: OB - FCM

Indlæg af Jens-Erik »

aaaaaaaaaarhhhhhhh, var der ikke noget om, at han var tæt på at score i pokalkampen imod Hobro i sidste sæson :P ...

Ulv865
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Bare lige for at få det helt på plads, så har Salami "allerede" scoret to gange i Superligaen. Det er godt nok hhv. 4 år og 2 år siden, men han kan altså godt score.
Begge mål er i øvrigt scoret i udesejre, så statistikken taler for at vi vinder i morgen hvis Hekler får ret og Salami scorer

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Denis Egebæk skrev:Bare lige for at få det helt på plads, så har Salami "allerede" scoret to gange i Superligaen. Det er godt nok hhv. 4 år og 2 år siden, men han kan altså godt score.
Som jeg husker det, var målet mod Lyngby faktisk en lille perle, hvor han afdriblede et par mand, og sendte den op i krydset.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:OBs trup er som forudset uden Håland, Absalonsen og Helveg, men derudover er alle udtaget i en stor 21-mands trup, hvor 3 skal sorteres fra: http://www.ob.dk/artikel/21-mand-moeder ... lland.aspx

Så stor en trup tyder på flere tvivlsomme spillere i start-11, og det bliver interessant at se, om der er yderligere profiler, der ryger fra.
Der er i øvrigt seriøse spekulationer i Ådalen om at bruge Demba-Nyren i midterforsvaret mod os... Han vil have den fysiske styrke til at matche Frank, men på det taktiske niveau burde han have store mangler.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Lyder som lidt af en gave med Djemba-Nyren i midterforsvaret. Synes hans bevægesler er meget store og han er jo slet ikke vant til at skulle markere en spiller, men derimod at skulle finde sin egen position. Jeg tror på Franks rutine gør at han vil kunne vinde klart over Djemba-Nyren over en hel kamp, dog kan man godt være bekymret over det fysiske slagsmål imellem Frank og Djemba-N efter som Frank jo har en lidt øm skulder.

Spændende at hører/Se hvad løsningen bliver.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Dondinho skrev:Lyder som lidt af en gave med Djemba-Nyren i midterforsvaret. Synes hans bevægesler er meget store og han er jo slet ikke vant til at skulle markere en spiller, men derimod at skulle finde sin egen position. Jeg tror på Franks rutine gør at han vil kunne vinde klart over Djemba-Nyren over en hel kamp, dog kan man godt være bekymret over det fysiske slagsmål imellem Frank og Djemba-N efter som Frank jo har en lidt øm skulder.

Ja for de skulle jo helst undgå at give kampe til en spiller under 26 år.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

JensMikkelsen

Indlæg af JensMikkelsen »

Hekler skrev:
Dondinho skrev:Lyder som lidt af en gave med Djemba-Nyren i midterforsvaret. Synes hans bevægesler er meget store og han er jo slet ikke vant til at skulle markere en spiller, men derimod at skulle finde sin egen position. Jeg tror på Franks rutine gør at han vil kunne vinde klart over Djemba-Nyren over en hel kamp, dog kan man godt være bekymret over det fysiske slagsmål imellem Frank og Djemba-N efter som Frank jo har en lidt øm skulder.

Ja for de skulle jo helst undgå at give kampe til en spiller under 26 år.
OB har trukket deres hold fra reserveholds ligaen og har istedet tilmeldt dem en Old Boys turnering på fyn, Viggo citeres for at have sagt at de forventer at dominere på fysikken i de fleste kampe, men de kan blive ramt på deres mangel på hastighed.

Vi vinder 1-0 på mål af Ken Ilsø der kommer på banen de sidste 20 min.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det blev så ikke Demba-Nyren i midterforsvaret, men en uprøvet Daniel Høegh. Gislason også ude for OB: http://www.fyens.dk/article/1674318:Spo ... ter-for-OB

OB's startformation:
Roy Carroll
Espen Ruud, Anders Møller Christensen, Daniel Høegh, Chris Sørensen
Eric Djemba-Djemba,
Kalilou Traoré, Hans Henrik Andreasen
Andreas Johansson
Henrik Toft, Peter Utaka.

Meget kompakt midtbane fra OBs side. AMC har lavet masser af fejl, og med en uprøvet spiller ved sin side, bør der opstå usikkerheder i OBs forsvar.

Som forventet ingen ændringer i vores startopstilling.

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

At Demba-Nyren overhovedet nævnes som en realistisk startende i forsvaret, må skyldes vores lokale sportsjournalister. De nævner i en artikel muligheden og begrunder det med han spillede de sidste 10 min mod Motherwell på den position.

Til en start opstilling har vi væsentligt flere valgmuligheder, selv i tilfælde af skader og tynd bemanding i forsvaret. HHA blev rykket i forsvaret før Demba, Timmi er spilleklar, Helveg ved jeg ikke helt med. Derudover tror jeg også man vil foretrække Henrik Hansen før man sætter en udisciplinæret spiller i forsvaret som Demba-Nyren.

Vores startopstilling er netop blevet offentliggjort, og den viser at Daniel Høegh, 19 år, for sin Superliga debut. Han starter sammen med AMC. Derudover er både Rurik og Absalonsen skadet. Vi stiller med følgende 11:

Roy Carroll
Espen Ruud, Anders Møller Christensen, Daniel Høegh, Chris Sørensen
Kalilou Traoré, Eric Djemba-Djemba, Hans Henrik Andreasen, Andreas Johansson
Henrik Toft, Peter Utaka.

Hvordan midtbanen kommer til at se ud ved jeg ikke. Traoré har spillet på kanten, men trækker ind i banen og AJ er heller ikke ligefrem kantspiller.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Et på papiret langt stærkere FCM mandskab, der har større momentum end OB der tillige var på en udmarvende tur i Skotland, mens FCM i ugens løb måtte smide 30 min. ekstra ind for at lægge billet på næste runde af pokalen. Det lugter umiddelbart af en FCM sejr. Det vil blive interessant at se hvordan holdene kommer ud. Jeg kunne godt tænke mig et agressivt og fysisk opsat FCM hold -- lidt som når vi spillede hjemme tidligere. Dels for at teste OBs bagerste kæde og have en chokeffekt, da vi jo ikke just er kendt for presspillet i år. Jeg tror dog at begge hold vil starte kompakt og afventende. En tidlig scoring vil eksplodere kampen.

Jeg har på trods af ovenstående en dårlig fornemmelse inden denne.. FCM har mulighed for at ligge solid afstand og trække fra sammen med FCK. Det har vi såvidt jeg husker aldrig haft mulighed for så er lidt spændt på om denne sæson er anderledes end tildligere.. Den har på mange måder allerede været anderledes.

Mit bud på kampens resultat:

1-1
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

kæmpe forsvarskiks. Desværre 1-0 til OB. FCM har spillet bedst dog uden at komme frem til en reel scoringschance endnu. Der mangler lige det sidste touch på de afgørende chanceskabende afleveringer. OBs forsvar ligner dog et åbent hus arrangement i frit spil.

Igboun stor chance. desværre svag afslutning.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

FCM virker lidt handlingslammet ovenpå OBs ufortjente føringsmål. OB har bidt sig mere ind i kampen og forsøger pt. at "dræbe" den. FCM mangler den sidste skarphed i de afgørende situationer. Mange afleveringer gives væk og der gives dumme frispark i et væk. OB ser ikke videre stærke ud men har dog formået at lukke vores foreste kæde ned fra de helt åbne chancer.

Kuhn må presse mere energi ind i holdet ved pauseteen.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Fantastisk angreb - salami via hassan til Igboun - KASSE!

FCM dog presset meget tilbage lige pt. tæt på 2-1 til OB. Kampen bølger nu frem og tilbage. En åben slagudveksling.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Ærgerligt med Ipsas blunder. FCM har nærmest foræret OB deres 2 mål - de var alt for nemme at komme frem til... Der var mulighed for mere men den sidste skarphed og det sidste held manglede i denne kamp. Set over hele sæsonen (OB ude) ikke noget fatalt nederlag, hvis ellers FCM kommer igang igen. Desværre er den gode stime nu blevet brudt.Synes der var en gylden mulighed i dag mod OB der manglede mange stamspillere :|

Noe

Indlæg af Noe »

Surt nederlag i dag på to dumme blundere. For første gang koster vores midterforsvar, ligesom Lössl ikke havde sin bedste dag.

Til gengæld er der så umådelig meget at glæde sig over. Vi spiller jo faktisk fodbold i store dele af kampen. Det var uendelig meget bedre offensivt end vi så sidste uge. Jeg tror pludselig på fremtiden igen ;) Super kamp som peger meget fornuftigt fremad.

Besvar