Nye ansigter

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Nye ansigter

Indlæg af Ravnen »

Tre sæsoner i Superligaen, der klarede Gilberto det ret godt at score mål, endda for et bundhold.

2006/2007 : 12 mål
2007/2008: 9 mål
2008/2009: 12 mål

Tror det ville være en rigtig god handel, han skulle nok kunne score en masse mål for os.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

For omtrent et år siden var Gilberto Macena øverst på min ønskeliste. Det fik jeg vist også gjort tydeligt herinde. :)

Han skal stadig være velkommen. Han er en dygtig angriber, og med bedre medspillere, er han potentiel Superligatopscorer i mine øjne. Jeg vil dog gerne lige se nyheden andre steder end på Kanalsport. Absolut spændende.

Jeg forstår ikke dem, der siger, at vi skal forstærkes på venstre back eller venstre fløj. På backen har vi et lysende talent i Jesper Juelsgård, der allerede nu er vores farligste dødboldsskytte. Hvad skulle vi dog hente? På fløjen har vi Jonas Borring, der har sine op- og nedture, men med hans prisskilt er det ikke en mand, vi sætter af. Jeg kan heller ikke se, hvem vi skulle kunne hente, der ville være bedre end ham. Derudover har vi Morten Nielsen som backup.

Vi skal ikke til at kamme over, blot fordi vi har spundet guld på Winston Reid-salget. Vi har nogle talenter, der skal udvikles og have spilletid, hvis vi skal kunne lave sådan et salg igen. Vi må lade OB og FCK om at købe profiler til hver eneste position. Det er ikke FCM's rolle, og vi ryger på røven igen, hvis vi tror det. Men jeg håber, det var sagt lidt i spøg. :)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

For mit vedkommende med kommentaren omkring venstre fløj var det primært i spøg. En lille kommentar til ønsket om forstærkning til venstre back. Hvor vi har et ungt talent som spiller nu og en i skyggen som venter på chancen. Dertil har vi ikke talent eller mand i skyggen som gardering eller konkurrent til Borring. Og som nævnt med Borrings store prisskilt, har han alt for mange nedture til at jeg syntes han er pengene værd. Men når det så er sagt, er Borring på toppen ikke en mand vi kan undvære og nok også svær at erstatte. Men et personligt ønske om at der findes et talent derude et sted som kan presse den venstre kant lidt ville absolut ikke gøre mig noget.

Når det så er sagt, mener jeg personligt at vi har en rigtig fornuftig trup, en god bred trup, med en blanding af profiler, erfaring og unge talenter og det skal vi fortsætte med. Trods vores fine start på sæsonen, vores salg og indkøb, er udviklingen stadigt det primære for klubben og skal gerne fortsætte den vej. Kommer der så lidt metal, en pokal eller noget europæisk med i bunken, tvivler jeg på nogle vil klage (vel udover alle de FCM "haters") der er rundt omkring :)

Ang. Gilberto. er det stadigt kun et rygte, fra en kilde, men jeg ved Ørgaard har haft, måske stadigt har et ønske om at hente netop ham, så muligheden ligger trods alt og lurer. Jeg mener sagtens vi kan bruge ham, dog som nævnt skal vi ikke smide om os med pengene og købe ind bare for at købe ind. Men med Baba i den russiske klub som efterhånden snart køber alt der kommer fra FCM, kan et videre salg sagtens ligge og lure der og Jude leget ud, som aldrigt rigtigt har slået til, kan også der også komme et salg på. Klubben ved jo nok meget mere om de ting end vi gør. Fagerberg er en svær en. Har aldrig slået igennem, kommer ind i en kamp efter lang tid væk og scorer et mål, men er det nok, kan han slå igennem eller falder han igennem igen. En dygtig spiller ingen tvivl. Men hvis Gil bliver hentet, tror jeg ikke det er på bekostning af Ilsø, jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sende ham væk så hurtigt igen efter at han er kommet ind, så skal det da være på grund af et rigtigt godt bud fra evt. et udenlandsk klub, men eftersom Ilsø er faldet lidt i niveau og ikke har spillet så meget på det seneste, ligner det ikke en mulighed her og nu.

Men alt kan ske og der er stadigt nogle dage endnu, så bliver spændene at se om der kommer mere gang i svingdøren.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Acebone skrev:For omtrent et år siden var Gilberto Macena øverst på min ønskeliste. Det fik jeg vist også gjort tydeligt herinde. :)

Han skal stadig være velkommen. Han er en dygtig angriber, og med bedre medspillere, er han potentiel Superligatopscorer i mine øjne. Jeg vil dog gerne lige se nyheden andre steder end på Kanalsport. Absolut spændende.

Jeg forstår ikke dem, der siger, at vi skal forstærkes på venstre back eller venstre fløj. På backen har vi et lysende talent i Jesper Juelsgård, der allerede nu er vores farligste dødboldsskytte. Hvad skulle vi dog hente? På fløjen har vi Jonas Borring, der har sine op- og nedture, men med hans prisskilt er det ikke en mand, vi sætter af. Jeg kan heller ikke se, hvem vi skulle kunne hente, der ville være bedre end ham. Derudover har vi Morten Nielsen som backup.

Vi skal ikke til at kamme over, blot fordi vi har spundet guld på Winston Reid-salget. Vi har nogle talenter, der skal udvikles og have spilletid, hvis vi skal kunne lave sådan et salg igen. Vi må lade OB og FCK om at købe profiler til hver eneste position. Det er ikke FCM's rolle, og vi ryger på røven igen, hvis vi tror det. Men jeg håber, det var sagt lidt i spøg. :)
Tag det nu roligt, måske er thygesen på vej ud, og ja så mangler FCM måske et alternativ til højre kanten hvor Gil kan bruges.

Måske ønsker FCM bare at udvide truppen med lidt mere erfarne spillere som poulsen og Gil ?? det er jo købers marked p.t.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCMReal skrev:Tag det nu roligt, måske er thygesen på vej ud, og ja så mangler FCM måske et alternativ til højre kanten hvor Gil kan bruges.

Måske ønsker FCM bare at udvide truppen med lidt mere erfarne spillere som poulsen og Gil ?? det er jo købers marked p.t.
Jeg er skam helt rolig. Der er næppe grund til at være andet.

Jeg vil umiddelbart hilse en signing af Gilberto velkommen. Jeg var blot skeptisk over for kommentaren om en forstærkning til venstre back. Det ville IMO være helt i skoven at købe ind til den plads, når vi har Julle.

Jeg forstår ikke din kommentar om alternativer til højrekanten. Gilbertos absolutte kvaliteter er som angriber. Desuden har vi overflod af spillere til højrekanten - selv hvis Thyge skulle smutte (hvilket jeg ikke håber). Olsen, Hassan, Sivebæk, Sylvester og Poulsen kan alle spille den position i større eller mindre grad. Højrekanten er snart den position, vi er dækket bedst på.

@ pr0je3ct: Jeg tror, vores gardering til Borring er Morten Nielsen på lidt længere sigt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes kun en signing af Gilberto giver mening, hvis det samtidig betyder farvel til fx Thyge el. Fagerberg.

Kuhn udtalte et eller andet sted, at grunden til at Ilsø var bænket, var at han gerne ville spille med 2 angribere. Hvis det ikke bare er lige i disse kampe, men noget han helt generelt vil praktisere, så betyder det jo et farvel til spilletyper som Thyge og Ilsø, der mere er hængende angribere end deciderede rene angribere.

Så måske er det den tilpasning af truppen, der er undervejs. Det kan dog være problematisk, da Ilsø nok ikke er så let at slippe af med til en fornuftig pris - hvis det er det, man vil. I hvert fald er det i mine øjne uholdbart med en Ilsø som permanent bænkevarmer.

Men indtil videre, så er det udelukkende kanalsport, der har rapporteret om transferen, og det er svært at vurdere hvor meget de har styr på det. Umiddelbart plejer de ikke at løbe med halve vinde, men pudsigt at ingen andre har opsnappet noget.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Min første tanke var også netop Thygesen. Men om der er noget i det, er jo svært at sige, måske skulle Brøndby have kvalificeret sig til EL før de kunne slutte sådan en handel, det er rene spekulationer.
Jeg tror dog at der skal en ud, før Gilberto kan komme ind.

Fagerberg, må indrømme at jeg skal se meget mere fra ham, før jeg tror på at han pludselig kan slå igennem, efter al den tid. Baba og Jude betragter jeg også som en afsluttet affære, Baba skal bevise at han overhovedet har en fodbold karriere foran sig, og jeg tvivler på at Jude nogensinde når superliga niveau.

Det stiller os jo ret beset med Frank og Ilsø her og nu, samt Sylvester som nok ikke skal forceres alt for meget endnu, og så en Morten Nielsen som trænerstaben siger skal bruge lang tid før han er i form igen.
Vi er enormt sårbare når Frank bliver skadet, som han nu er blevet igen. Jeg tror det er den sårbarhed som Ørgaard gerne vil af med, vi skal simpelthen have en mand mere som kan score mål. Ilsø bliver aldrig nogen ligatopscorer, han er mere den dybe angriber. Gilberto derimod har vist han kan, og han er trods alt kun 26 og kan stadig udvikles. Hvis nu Franks skulderskade er så alvorlig at han er ude 2-3 uger, så risikerer vi at miste momentum.

Hvis man ser sig omkring er der næsten heller ikke andre muligheder som er bedre, alle klubber leder efter målscorerne, en ung spiller med Franks kvaliteter, ville koste mere end selv FCK kan betale. Jeg tror heller ikke Gilberto er ret dyr, han har måske en eller anden klausul efter mange års tro tjeneste i Horsens.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:vi skal simpelthen have en mand mere som kan score mål. Ilsø bliver aldrig nogen ligatopscorer, han er mere den dybe angriber. Gilberto derimod har vist han kan, og han er trods alt kun 26 og kan stadig udvikles.
Tror ikke det der holder. Gilberto har scoret mål i en lille klub, hvor alt spillet er bygget op omkring ham. Der er på ingen måde nogen garanti for, at han kan score for os, hvor modstanderne spiller helt anderledes og spillet ikke er bygget op omkring ham.

Ilsø er jo et glimerende eksempel på, at det kan være lettere at score i en lille klub end i en stor. Han lavede vel 10 mål for SE i forrige sæson, og han scorede jo ikke flere, ved at skifte til os.

Desuden er det altså begrænset hvor meget mere, man kan bygge på en 26-årig. Her har Ilsø også mere potentiale end Gilberto.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tja, måske holder det ikke. Hvem ved?
Men vi risikerer stadigvæk reelt kun at stå med en angriber med lidt erfaring: Ilsø, hvis Frank render i en skade. Når jeg kigger mig omkring, og skal se hvad der er realistisk for os, så er Gilberto altså det bedste bud.

Det er jo umuligt at forudse om en spiller vil få succes, men vi skal simpelthen have en erfaren spiller mere i angrebet. Holdets svingende styrke alt efter om Frank er med eller ej, er himmelråbende. Er Frank pludselig ude 2-3 uger kan vi ikke placere den byrde på Sylvester, det er alt for tidligt. Et eller andet skal der ske og Frank bliver jo ikke yngre. Har du et bedre bud? Jeg tror Ørgaard har fulgt Gilberto længe, og ved hvad han står for.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Gilberto blev i øvrigt topscorer med 18 kasser, i 1 division sidste sæson. Det er ikke helt dårligt.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ravnen skrev:Gilberto blev i øvrigt topscorer med 18 kasser, i 1 division sidste sæson. Det er ikke helt dårligt.
Anders Jochumsen har været topscorer i 1. division...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvad har det lige med Gilberto at gøre?

For mig viser det at Gilberto forsatte med at score da Horsens rykkede ned. Han har trods alt scoret jævnt i alle sæsoner.

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Gilberto er absolut ikke den værste vi kunne hente. Han er nok ikke den der passer ideelt ind i vores system, men med lidt tilvæning så skal det nok gå.

Jeg vil ikke klage hvis han kom til klubben, for et fornuftigt beløb.
!

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Jeg håber virkelig vi henter Gilberto til klubben, da vi mangler en som ham, ekstrem hurtig, og meget anderledes i forhold til vores andre spiller, så jeg så godt Gilberto danne angrebsduo med Frank og hvis han spiller skal han nok scorer omkring de 10 mål i sæsonen.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Jens-Erik »

Så ser jeg hellere Bejram Fetei... Han er transferfri til sommer og så kort tid kan vi godt vente... Han er gode venner med Thyge (jvnf. stjernetræf), så kan han samtidig forlænge og så er vi ved at være der. Det vil så betyde vi stadig vil have et mindre befolkningsproblem på midtbanen, men jeg mener ikke vi skal beholde både Salami og Izunna... De er FOR ens. Og med Thyge fortsat i truppen, giver det flere muligheder til de enkelte kampe. Synes virkelig vi har en bred trup nu. Måske lige en enkelt midterforsvarer mere kunne være nice... El. en rigtig højre back istedet for Ipsa og Priske (som vi jo kun har lejet frem til vinter).

Btw. Så synes jeg ikke der burde være noget, der hedder "vores system". Man kan have en udgangsformation, men den skal - uden videre - kunne afviges. Enten pga. noget som sker under kampen (udvisning til en af parterne/mål mm.), eller skader karantæner i de efterfølgende kampe, som sandsynligvis ikke vil gøre, at vi kan spille på samme måde (som vi plejer).

Det har imo. også været problevet på landsholdet, hvor MO ikke har haft en plan B.

Jeg synes/tror det er vigtigt, at vi allerede nu begynder, at finde alternativer til, når FF ikke er her mere...

Forza FC!

Ulv865
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Besvar