Bedre Synliggørelse af BW som officiel Fanklub

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Thomasbokr

Bedre Synliggørelse af BW som officiel Fanklub

Indlæg af Thomasbokr »

Hej Alle sammen.

Er jeg den eneste der synes, at Black Wolves som officiel Fanklub, er blevet mere og mere usynlig på Nordea. (Vil starte med, at sige at dette er ikke en kritik af UBM)

Sange hvori navnet black-wolves indgår er blevet fjernet, gamle bw sange er lavet om til UBM sange, (nogle af dem er skam fine og catchy). Det er UBM flag man ser og ikke BW flag, det er UBM det sætter dagsordnen, med hvad der skal synges og ikke BW.

Er det noget vi vil gøre noget ved? eller vil vi stille stående se til og vente på, at UBM æder mere og mere magt på Nordea, det er meningen vi skal samarbejde med denne, til tider, udemærkede ungdoms fraktion, ikke underkaste os fuldstændig, til deres vilje.

Black - Wolves er den eneste officielle FC Midtjylland fanklub - Er jeg den eneste der synes, at det snart burde være synligt på Nordea. igen.

Le Compte

Re: Bedre Synliggørelse af BW som officiel Fanklub

Indlæg af Le Compte »

Thomasbokr skrev:Hej Alle sammen.

Er jeg den eneste der synes, at Black Wolves som officiel Fanklub, er blevet mere og mere usynlig på Nordea. (Vil starte med, at sige at dette er ikke en kritik af UBM)

Sange hvori navnet black-wolves indgår er blevet fjernet, gamle bw sange er lavet om til UBM sange, (nogle af dem er skam fine og catchy). Det er UBM flag man ser og ikke BW flag, det er UBM det sætter dagsordnen, med hvad der skal synges og ikke BW.

Er det noget vi vil gøre noget ved? eller vil vi stille stående se til og vente på, at UBM æder mere og mere magt på Nordea, det er meningen vi skal samarbejde med denne, til tider, udemærkede ungdoms fraktion, ikke underkaste os fuldstændig, til deres vilje.

Black - Wolves er den eneste officielle FC Midtjylland fanklub - Er jeg den eneste der synes, at det snart burde være synligt på Nordea. igen.
Jeg er medlem af BW Jeg har stået på samme plads siden indvielsen. Nu står jeg så lige foran UBM. (De har med tiden flyttet sig lidt rundt). Det passer fint for jeg synger igennem og det gør UBM (som regel) også.

Jeg syntes opbakningen er vigtigere end magtforholdet mellem BW og UBM. Jeg bliver ikke mere lykkelig af at overdøve UBM. God stemning der støtter holdet er mit mål. At BW så mangler noget for at blive toneangivende på Nordea er jeg enig i. Men hvis vi skal forbedre det skal vi gøre det for at støtte holdet maksimalt. Ikke for at konkurrere med UBM.

UBM støtter holdet! Jeg er uenige med dem om romerlys og den slags. Men de er med til at støtte mit hold. Det skal de have ros for.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Enig med Le Compente.. støtten til holdet er vigtigst...frem for om det hedder Ubm eller BW. men som Thomasbokr siger , er BW meget usynlig, se på kampen i mandags, når capo Morten ikke der, er der ingen til at styre sangene, og forrige kamp stod Morten både med trommen og skulle styre "flokken". Syntes det er meget at bygge så meget op på en person i BW. Tager man et kig i launger er der ikke ret mange "unge" de er vel konventeret til UBM, og sikkert med en go grund, de sætter gang i de unge, så med mindre white wolves eller hvad nu de unge hedder tager intirtiv til noget, så der det UBM der styre og drager de unge, og ikke BW,og forståligt nok de fleste i BW er langt langt over de 20...se bare på bestyrelsen af BW et godt billede på hvad alderen på BW er... Men... tag da bare et BW flag med til næste kamp, det tror jeg ikke UBM har noget imod!!?? :roll:
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Thomasbokr skrev:Hej Alle sammen.

Jeg menes nu ikke var har nogle "UBM" sange. Vi har dog en hvor ordet "Ultra" indgår, men det har ikke noget med os som gruppe at gøre, men mere en hentydning til de mest dedikerede FC Midtjylland fans.
Thomasbokr skrev: Er det noget vi vil gøre noget ved? eller vil vi stille stående se til og vente på, at UBM æder mere og mere magt på Nordea, det er meningen vi skal samarbejde med denne, til tider, udemærkede ungdoms fraktion, ikke underkaste os fuldstændig, til deres vilje.
Hvorfor er du bange for at vi æder mere og mere? Vi er der vel allesammen for stemningen?
I er jo stadig langt, langt flere end os, at vi så syngere højere, er vel lidt sørgeligt.
Men hvis det gælder om at sidde på "magten", vil det ikke føre noget godt med sig. Der vil være 2 tabere! Den ene fraktion og spillerne på banen. Derfor skal det altid være stemningen der har 1. prioritet og ikke hvem der har magten.
Thomasbokr skrev: Black - Wolves er den eneste officielle FC Midtjylland fanklub - Er jeg den eneste der synes, at det snart burde være synligt på Nordea. igen.
Det kræver jo at tifo-gruppen genopstår, ellers er det lidt svært at lave banner og flag. Noget som jeg gerne så ske.
Ikastbo skrev:Enig med Le Compente.. støtten til holdet er vigtigst...frem for om det hedder Ubm eller BW. men som Thomasbokr siger , er BW meget usynlig, se på kampen i mandags, når capo Morten ikke der, er der ingen til at styre sangene, og forrige kamp stod Morten både med trommen og skulle styre "flokken". Syntes det er meget at bygge så meget op på en person i BW.
Enig! Vi kunne for den sagsskyld stå uden navn, det handler om at lave stemning. Det er bare lidt sørgeligt at man ikke kan lave stemning uden én mand. Kunne man ikke få flere til at være capo? Så man kan skiftes lidt og man ikke er afhængig af den samme mand.
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Formanden for BW kunne jo starte med at gå forrest også. Han er nærmest usynlig på stadion ser ham aldrig ikke engang i BW lougen..

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Jeg støtter også UBM i mange ting :)

Der er bare et punkt hvor jeg virkelig synes det bliver pjattet egoistisk og barnligt.
Ja, i siger det selv det gælder om at støtte FCM mest muligt. Lige NETOP :)

Jeg forstår nemlig ikke rigtig jeres syn på, at nogle sange kan i lide og synger med på, og nogle kan i ikke lide og prøver alt hvad i kan på at stoppe den.

Da vi var i Esbjerg og fører 3-0 og ligger dér på en pt. 1. plads, der prøver de BW'er der er med og ellers alle de andre i FCM-afsnittet at starte den såkaldte 'vi ligger nr.1'-sang, gentagende gange. Men hver gang bliver den brudt fordi UBM høre den og starter straks en af 'deres sange'.

Det er bare et eksempel ud af mange.
Hvilke sange er det i ikke bryder jer om og hvorfor?

Ellers støtter jeg faktisk UBM i ellers alt og står lige nede bag målet til alle hjemmebanekampe og næsten også alle ude :D
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Densimon

Indlæg af Densimon »

jeg synes det var godt de stoppede den sang hvor lang tid lagde vi nr 1, 1 kamp det er da så taber at begynde ay synge den kamp var da selv glad for vi kom på 1 pladsen men at synge vi ligger nr 1 og ugen efter tabe den til fck.
vi alle ved jo at fck tager det mesterskab det ved alle!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

MathiasVJacobsen skrev:Jeg støtter også UBM i mange ting :)

Da vi var i Esbjerg og fører 3-0 og ligger dér på en pt. 1. plads, der prøver de BW'er der er med og ellers alle de andre i FCM-afsnittet at starte den såkaldte 'vi ligger nr.1'-sang, gentagende gange. Men hver gang bliver den brudt fordi UBM høre den og starter straks en af 'deres sange'.

Det er bare et eksempel ud af mange.
Hvilke sange er det i ikke bryder jer om og hvorfor?

Ellers støtter jeg faktisk UBM i ellers alt og står lige nede bag målet til alle hjemmebanekampe og næsten også alle ude :D
Jeg vil gerne vide hvilke sange?
Vi sang over den fordi vi faktisk ikke lå nummer et, når runden var færdig... Vi spillede Lørdag og søndag var den væk.
Derudover er det alt for tidligt på sæsonen. Jeg kunne forstå det, hvis vi var en god sjat point foran og manglede ganske få runder tilbage.
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Skulle vi ikke prøve at undgå, at endnu en tråd som denne blev til personfnidder?

Personligt er jeg også helt ligeglad med, om det er UBM eller BW, der står for det meste af stemningen. Jeg har selv meldt mig ind i BW i foråret, men det var mere for at støtte op om fanklubben og have muligheden for at drikke en øl i loungen før eller efter kampen. På tribunen er jeg ligeglad med, hvem der er BW, og hvem der er UBM. Så længe vi alle er enige om at støtte drengene på banen, er der IMO plads til alle.

Derudover må jeg sige, at vi efter at have været i lidt af en bølgedal i sidste sæson er kommet bedre med på lægterne igen. Præcis hvornår stemningslavpunktet ramte, kan jeg ikke sige, men jeg synes, at vi er ved at arbejde os op igen.

Det fede er, når klubben giver fansene kredit for indsatsen, og det synes jeg, FCM gør. Al den snak om den tolvte mand gør, at man føler sig værdsat, når man har ydet en indsats. Så sent som efter AaB-kampen var Allan Kuhn ude for at rose fansene i diverse interviews. Hvis man læser lidt med på den famøse debatside.dk, kan man jo se, at det er præcis dét, de mest trofaste AaB-fans efterlyser. Støtten skal gå begge veje mellem klub og fanskare for at holde en sund stemning på kampdagene.

Midtjylland alléz!

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Kom måske til at køre den ud på et side spor i mit første indlæg med "at gå forrest" mente bare jeg synes bestyrelsen generalt er ret usynlig på stadion. Er der vidst en del andre der har snakket om før.. Jeg synes det er vigtigt at de viser sig ihvertfald, viser over fra andre at de vil være der og de virkelig går op i det..

Men synes det er fint at der er 2 fan klubber. Er måske sundt hvis de kan finde ud af at samarbejde men også puste hinanden i nakken så der må findes nye metoder hele tiden for at forbedre stemningen, for at få flere medlemmer til osv.. Men virker ikke rigtig som om det er sådan det køre pt. Virker mere som om de 2 ikke kan lide hinanden pt. Men er bare min mening. Men har intet imod UBM eller BW..

974
Hmm ved ikke hvem der ligger bag brugernavnet så kan jeg ikke rigtig svare dig på?

Dennis

Indlæg af Dennis »

Jesper-Sunds skrev: Men synes det er fint at der er 2 fan klubber. Er måske sundt hvis de kan finde ud af at samarbejde men også puste hinanden i nakken så der må findes nye metoder hele tiden for at forbedre stemningen, for at få flere medlemmer til osv.. Men virker ikke rigtig som om det er sådan det køre pt. Virker mere som om de 2 ikke kan lide hinanden pt. Men er bare min mening. Men har intet imod UBM eller BW..
De to grupper har ikke samme eksistensgrundlag og har ikke brug for at ånde hinanden i nakken. De skal bare leve i sameksistens uden for mange konflikter. UBM udfylder fin den funktion som fraktionen er blevet skabt til. Hvis man er uenig i den retning BW bevæger sig i må man jo bare påvirke den som medlem. Det er der også mange der har prøvet igennem tiderne dog uden stor held. Så jeg tror egentligt at langt de fleste af BW´s medlemmer har det fint med at BW er har udviklet sig til den forening de er idag.

Der bliver lavet et stort arbejde af få enkeltpersoner på at holde BW kørende og hvis man ikke er tilfreds med bestyrelses medlemmer eller andre i BW må man jo bare gøre noget ved det. Når alt kommer til alt så sker der ikke noget hvis i ikke selv tager handskerne på. Som BW er nu tror jeg de har nok i at holde den kørende og tror ikke tiden eller lysten er der til stemningsskabende initiativer. Hvis det er støtte holdet havde været nummer 1 for BW så var UBM jo aldrig opstået.

Og tror ikke man skal være bange for at BW og UBM ikke kan arbejde sammen. PT er der bare ikke rigtigt noget at sammenarbejde om. Og umiddelbart forstår jeg godt der kan skabes en lille kløft grupperne imellem, men den er ikke større end at UBM folkene har respekt for det arbejde der bliver lagt i BW. Derfor kan man jo godt være uenige. Der skal da ikke hærske nogen tvivl om at man i UBM gerne så en langt større gruppe stemningsabende BW folk. Personligt kunne det da førhen også pisse mig af at der bliver brugt så mange kræfter på ingenting i BW. Hvis det stod til mig blev alle penge og alle kræfter sat ind på at støtte holdet. Men sådan er det jo i en forening, der er mange interesser at pleje hele tiden. Og jeg kan da også godt forstå de BW medlemmer der ikke brydes sig om UBM. For som det er nu så er det UBM der styrer Nordea. Som BW medlem må man da krumme tær når når Kuhn står og roser BW for stemningen, for uden UBM ville der ikke være nogen stemning.

UBM består af en gruppe passionerede unge mennesker der af hele deres hjerte elsker FCM og derfor ligger et kæmpe arbejde i gruppen. Og hvis der skulle opstå nogen form for muligheder for at forbedre stemningen på MCH så skal UBM da være de første at strække en hånd ud. Men lige nu kan jeg virkeligt ikke se hvordan UBM skulle kunne hjælpe BW igang med at få flere stemningsskabere.

Som BW´r er jeg da skuffet over den forfatning de er i. Men som FCM fan er jeg da utroligt stolt over at have en gruppe som UBM på Nordea. Så mange passionerede unge mennesker med følelser ude på tøjet der opfører sig så pænt finder man næppe i nogen anden dansk klub. De viser tydeligt uge efter uge hvorfor de kommer. Det er ikke for at promovere sig selv eller for at lave ballade, men ene og alene af kærlighed til klubben.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

En lille information :)

RL/UBM nævner TIFO gruppen skulle genopstå osv....

TIFO-gruppen ER genopstået og er i fuld gang. Der var vel 8-10 personer i gang i dag, da jeg var inde og kigge til dem. Det bliver rigtig godt, og der er nogle rigtig flotte ting på bedding, hvis det går efter planen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mini Bager skrev:TIFO-gruppen ER genopstået og er i fuld gang. Der var vel 8-10 personer i gang i dag, da jeg var inde og kigge til dem. Det bliver rigtig godt, og der er nogle rigtig flotte ting på bedding, hvis det går efter planen.
Dét er jo en fantastisk nyhed! Min dybeste respekt til de folk!

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Re: Bedre Synliggørelse af BW som officiel Fanklub/Thumps up!

Indlæg af Jens-Erik »

Jeg ved godt jeg kommer til at råbe nu, men: THUMPS UP FOR UBM MANDAG I ODENSE!!! Det var en fornøjelse!!!

Jeg stod lige foran dem et par niveauer nede. I et par øjeblikke ville jeg lige slappe lidt af med stemmen, men så gav de den max gas bag ved mig og så kunne jeg bare ikke lade være med at stemme i for drengene på banen...

Var ikke helt tilfreds med de buh-råb mm., der kom fra UBM - under Silkeborg-kampen (den seneste jeg var oppe og se) - imod BW :x , da de startede et par sange. Synes virkelig, at den sang som bliver startet først/størst volumen stemmer man i, indtil den går i sig selv, hvorefter man starter en ny.

Men mandag aften, viste UBM, hvem de er :D ... Der var vel 2 min. under hele kampen der ikke var sang i. Og de sange, som bliver startet kommer derfra, el. i hvert tilfælde fra dem som stod sammen med dem... Skal ikke kunne sige, om der stod et par BW'ere imellem. De fleste normale stemnings-BW'ere stod nede til højre for UBM/mig.

Så tak til UBM, keep up the good work. Og tak til alle, som var i den rigtige ende af Nordea ;-). Selvom vi ikke var mange, synes jeg der var ok gang i den. Især lige efter vores scoring. Sangen "vor hjerter slår", giver virkelig den fornemmelse, at vi er der for 1 samme mål. VI ER MIDTJYLLAND, DET ER ULVENE VI STØTTER OG VI GIVER ALT HVAD VI KAN!!! WOW, siger jeg bare...

ps., hvad skete der lige for trommen i starten af kampen :? :?:

Ulv865
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Casper

Re: Bedre Synliggørelse af BW som officiel Fanklub/Thumps up!

Indlæg af Casper »

Jens-Erik skrev:ps., hvad skete der lige for trommen i starten af kampen :? :?:

Ulv865
BW havde taget trommen med, men ingen fra BW gad åbenbart at tromme. Først vidste vi (UBM) ikke, at den overhovedet var med. Men da vi efterfølgende fandt ud af det, "tog" vi den.

Besvar