Transferbombe: Jakob Poulsen til FCM!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Transferbombe: Jakob Poulsen til FCM!

Indlæg af Acebone »

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Re: Transferbombe: Jakob Poulsen til FCM!

Indlæg af sebastian94 »

FEeeeeeeeeeedt!!!!!!!!!. ørgaard du er min gud!!!!
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

mnm123

Indlæg af mnm123 »

kanon nyhed, så må vi absolut stå endnu bedre i kampen om top 3.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Fantastisk nyhed! :-)

Om han er 5-8 mill. værd det vil tiden vise, men som udgangspunkt bliver han vel solgt videre i løbet af et par år såfremt at han blomsterer op igen! (Som han spillede omkring sveriges kampen! )
Talentet er unægteligt! Jeg ser frem til det!
Selvf. kan man sige at vi er godt besat på de pladser... men hva... Jacob P er en klassespiller! ingen tvivl!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er sikkert træls at være AGF fan i disse tider. Jakob Poulsen er en god og rimelig komplet spiller, som Morten Olsen lyder til at være stor fan af: http://tv2sport.dk/node/53579

Spørgsmålet er om det bliver ligesom sidst, at vi sælger noget samtidig.
Kan det mon være at vi sender en spiller til AGF?

Man skulle næsten tro Ørgaard stadig ville have sit mesterskab senest i 2011 :mrgreen:

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Nu vil vi gerne have et pressemøde Ørgaard, med M. Nielsen og J. Poulsen. Og så håber jeg desuden at det bliver nævnt hvor længe man skal forvente Jakob P. Er ude med sin ankel, som han ifølge EB er blevet oppereret i igår.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Hvad sagde jeg !!!!!!!!!!!!

Til alle jer der forguder salami, Izunna, albæk og thygesen, og siger at der ikke var behov for forstærkning på midten.

jf. mit citat igen igen til en kamp, seneste mod Aab, det er tydeligt at FCM mangler en central midtbanespiller der kan spille og opbygge spillet.
Senest rettet af FCMReal 17. aug 2010, 09:47, rettet i alt 1 gang.

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg er ikke umiddelbart positiv, med mindre nogen (læs Thyge, Borring eller Danny o) er på vej ud. Man melder ud, at nu skal der satses på talenterne og enkelte bærende kræfter, og så snart man kommer til penge, købes der massivt ind af spillere i periferien af landsholdet. Jeg mener at man burde holde fast og satse på at etablere sig som en dansk udgave af Arsenal. Det kan godt være, at det betyder at man sidder fast i sub-toppen, men det giver sgu mig en helt anden stolthed som fan at se de unge drenge give alt for FCM.

Mht. økonomien, så har jeg af gode grunde ingen indsigt i den. Jeg håber bare, at man har lært af den huskekage, der betød et minus på 30-50 mio. Det var lønudgifterne, som var den store skurk, og hverken Bak eller Poulsen er billige i drift.

Summa: Jeg tror at Thyge er på vej væk.

4096

Indlæg af 4096 »

Tror også det er ensbetydende med et farvel til Thyge?
Med et år tibage af kontrakten skal der jo enten forlænges eller sælges, og vi har vel ikke "plads" til begge spillere i truppen? Kan selvfølgelig også være vi sælger Danny O for 25 mil til et hold fra Quatar, og bruger JP på kanten.. ;)

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Noe skrev:Jeg er ikke umiddelbart positiv, med mindre nogen (læs Thyge, Borring eller Danny o) er på vej ud. Man melder ud, at nu skal der satses på talenterne og enkelte bærende kræfter, og så snart man kommer til penge, købes der massivt ind af spillere i periferien af landsholdet. Jeg mener at man burde holde fast og satse på at etablere sig som en dansk udgave af Arsenal. Det kan godt være, at det betyder at man sidder fast i sub-toppen, men det giver sgu mig en helt anden stolthed som fan at se de unge drenge give alt for FCM.

Mht. økonomien, så har jeg af gode grunde ingen indsigt i den. Jeg håber bare, at man har lært af den huskekage, der betød et minus på 30-50 mio. Det var lønudgifterne, som var den store skurk, og hverken Bak eller Poulsen er billige i drift.

Summa: Jeg tror at Thyge er på vej væk.
Problemet er at FCM ikke p.t. har en spilopbygger som f.eks. M. Jensen i Brøndby, han findes ikke i truppen og thygesen, salami eller izunna har ikke de kvaliteter, de har andre kvaliteter som defensiv og thygesen hører til i front eller ving.

Noe

Indlæg af Noe »

FCMReal skrev:Problemet er at FCM ikke p.t. har en spilopbygger som f.eks. M. Jensen i Brøndby, han findes ikke i truppen og thygesen, salami eller izunna har ikke de kvaliteter, de har andre kvaliteter som defensiv og thygesen hører til i front eller ving.
Mike Jensen synes jeg bare vi skal holde uden for denne diskusion, jeg vil til en hver tid spille med Izunna, hvis jeg havde valget melle de to.

Det kan da godt være, at der mangler nogle af de kvaliteter du påpeger. Problemet er jo bare, at hvis Poulsen kommer ind, så sidder vi med en hovedpine x2: Dels ryger en højtlønnet spiller på bænken (Poulsen,Thygensen eller Danny), og samtidig bliver en udviklingsspiller (Salami, Izunna, Albæk) holdt fra spilletid (og udvikler sig dermed ikke). I virkeligheden burde vi sende Thyge afsted, uden at signe Poulsen.

Med mindre Ørgaard har et par esser i ærmet, virker det hovedløst imo.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

Kan faktisk godt følge dig Noe, selvom problemet jo reelt først opstår midt i oktober eftersom Jakob Poulsen er ude i et par måneder.... Måske er han heller ikke så højt lønnet af samme årsag. Jeg mener, der er jo INGEN udenlandske klubber der ofrer penge på en spiller der er skadet ind til midten af oktober, og landsholdet kan han jo vinke bye bye til så længe han der i første div. Så jeg er ikke sikker på at der er tale om en lønstigning til Poulsen, det kunne meget vel være det modsatte der var tilfældet.

Men derudover kan jeg sagtens følge dig, og jeg glæder mig meget til at finde ud af hvordan holdet ser ud 1. september. Er ikke sikker på at Thyge er i klubben på det tidspunkt. Brøndby kunne være en aftager...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja så er det officielt fra AGFs side: http://www.agffodbold.dk/news.asp?id=7902

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jakob Poulsen er en dygtig spiller i de rette omgivelser, men jeg sidder mere med en følelse af overraskelse end ligefrem hovedløs jubel. Det må nødvendigvis betyde salg, og Thygesen ligger selvfølgelig til højrebenet. Han skal ikke gå på en fri transfer næste sommer, så derfor hedder det stadig "forlæng eller forsvind" for ham. Med de mange midtbanespillere, lugter det vel af det sidste. Så lukkes anførerdebatten også.

Ørgaard knows, I guess. Når alt kommer til alt, har han trods alt solgt en VM-spiller for 31-36 mio. og hentet en for 6-8 mio. Det må bare ikke gå over gevind, som det i bakspejlet gjorde med Jonas Borring. Et overskud til næste år vil have en rigtig god signalværdi, så det synes jeg stadig, vi skal sigte efter.

Nå, men for fanden, jeg byder i hvert fald Jakob Poulsen velkommen i klubben med forsigtig optimisme. Sympatisk er han da, og så har han sænket svensken engang for længe... under et år siden. Bliv klar og drøn ud på træningsbanen og vis, hvad du kan, Jakob! Lad dig smitte af Kuhn-effekten! :)

Noe

Re: Transferbombe: Jakob Poulsen til FCM! - FCM betaler ikke!

Indlæg af Noe »

Ser ud til at andre har haft læderet oppe, og smidt pengene :)
Udgiften ved købet af Jakob Poulsen påvirker ikke transferregnskabet, da
erhvervelsen af Jakob Poulsen sker via en investorgruppe. FC Midtjylland bevarer
alle kontraktrettigheder over spilleren, og eventuel fremtidig
transferfortjeneste tilfalder FC Midtjylland med fradrag af et afkast til
investorerne svarende til ca. 10% af investeringen. De øvrige omkostninger ved
spilleren vil være indregnet i de samlede forventninger, som klubben har til det
indeværende regnskabsår, der vil blive offentliggjort i forbindelse med
offentliggørelsen af resultatet for regnskabsåret 2009/2010.

Jakob Poulsen bliver præsenteret ved et pressemøde tirsdag den 17. august kl.
15:30 i Sportscenter Ikast, Handelsbanken Lounge
Fra meddelelsen på Dansk AMP

Tjae: Vi har stadig for mange midtbanespillere..

Besvar