Transferrygter angående FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Re: Transferrygter angående FCM.

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

MathiasVJacobsen skrev:Jeg frygter lidt at Morten Nielsen bare er en ny Sivebæk?
Hvad er der galt med Sivebæk?
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Acebone skrev: Hekler skriver, at Martin Nielsen smadrede holdet indefra, da Bak fik anførerhvervet. Ergo må det også være Thyge, han hentyder til.

Men jeg synes, den debat er ligegyldig. Thyge ville aldrig gøre sådan, selv hvis han mistede tjansen, hvilket han formentlig ikke gør. Thyge er anfører, Albrechtsen er viceanfører. Sådan er det nok stadig.
1. Du vil altid få en loyalitets konflikt når du skifter med mindre der er en klar grund, som fx at anføreren smider bindet selv. Spillere vil stå imellem den gamle anfører og kammerat, og så den nye og af træneren udpegede leder. Det har self. noget at sige hvor aktiv den anden er, men der skal ikke mange sidebemærkninger hvisket ud mellem tænderne til.

2. Med en der kan udfylde anfører hvervet, så mister Thyge en finger mere i det spinkle greb han har på en plads i startopstillingen. Da Salami slog igennem erobrede han Thyges plads på midten, og han blev brugt lidt forskelligt indtil man fandt den hængende angriber plads han blev solgt på. Men Thyge er ikke nogen rigtig mellemrums spiller.

3. Det er en stor lønning at have til at løbe rundt hvis den gevinst vi får ud af ham svinder.

Ergo: Thyge skal videre!
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

1. Du vil altid få en loyalitets konflikt når du skifter med mindre der er en klar grund, som fx at anføreren smider bindet selv.
Endnu ved vi jo ikke, om Kuhn på nogen måde har tænkt sig at give KBN det anførerbind. Det tror jeg ikke, han har. Jeg tvivler på, at KBN vil være anfører her og nu for enhver pris. Det skulle da ligne ham meget dårligt. KBN er officielt vores langsigtede omdrejningspunkt i FCM, så han ville da skyde sig selv i foden, hvis det første han gjorde, var at skabe splid i truppen.
2. Med en der kan udfylde anfører hvervet, så mister Thyge en finger mere i det spinkle greb han har på en plads i startopstillingen. Da Salami slog igennem erobrede han Thyges plads på midten, og han blev brugt lidt forskelligt indtil man fandt den hængende angriber plads han blev solgt på. Men Thyge er ikke nogen rigtig mellemrums spiller.
Jeg har godt bemærket, at du mener, Thyge kan undværes. Jeg forstår dog ikke hvorfor. Thyge er en vigtig mand, der tager sine returløb (unlike someone we know), kæmper for klubben og er en essentiel del af vores dødboldsvåben. Jeg ville virkelig nødig af med Thyge lige nu, og jeg er tilbøjelig til at tro, at Kuhn vil give mig ret. De afrikanske stjernefrø truer da nærmere Albæk, Danny og Ilsø IMO.
3. Det er en stor lønning at have til at løbe rundt hvis den gevinst vi får ud af ham svinder.
Vist er det en stor lønning, men han har da om nogen gjort sig fortjent til den. Endvidere har vi allerede skåret så mange lønninger væk i transfervinduet. Det er begrænset, hvor stort et sommerudsalg vi kan tillade os at have, før det får konsekvenser for resultaterne.
Ergo: Thyge skal videre!
Vi har nu tre mand, der potentielt kunne være anførere på ethvert Superliga-hold: Thyge, Bak og Albrechtsen. Men det er jo ikke Paradise Hotel, det her. Der skal vel ikke nødvendigvis sendes én på porten, bare fordi der er kommet en ny (rettere gammel) i flokken?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes egentlig også tiden er rigtig til at sende Thygesen videre. Han havde et godt forår, efter en lang periode hvor det gik mindre godt. Men set på de første kampe i denne sæson, virker det til at han er gået lidt i stå igen. Han kæmper bravt, men hans spil flyder ikke rigtigt. Samtidig er konkurrencen om de centrale pladser på midtbanen benhård, og det fungerer bare ikke at sende Thyge ud på fløjen.

For hans egen karrieres skyld, tror jeg også han skal til udlandet igen. Han bliver nødt til at bevise overfor sig selv, at han kan få succes i udlandet. Hans talent lovede meget mere da han blev sendt til Mönchengladbach, end det vi ser nu om dage. Noget af det er mentalt, fordi han knækkede dernede og måtte tage hjem. Hvis han for alvor skal få gang i karrieren igen, og drømme om landsholdet osv, så er han simpelthen nødt til at komme afsted igen.

Det lugter ikke umiddelbart af at kontrakten bliver forlænget, så var det vist sket. Jeg tror Hekler har, de tre punkter Hekler fremfører siger næsten sig selv.

Dennis

Indlæg af Dennis »

Nu gik Thyge ud med noget der lignede en fiber i baglåret i dagens træningskamp, så mon ikke Bak kan få lov til at løbe på banen med aneførerbindet på mandag!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det vil da være at skabe splid, hvis det ikke sidder på Martin Albrechtsen, så selvfølgelig gør det det..

Dennis

Indlæg af Dennis »

Lupus1999 skrev:Det vil da være at skabe splid, hvis det ikke sidder på Martin Albrechtsen, så selvfølgelig gør det det..
Hvorfor skulle det skabe splid og hvem skulle skabe denne splid? Det er ingen hemmelighed at hverken Thyge eller Martin er de skabte ledere og det ved de også selv. Vi stiller forhåbentligt i stærkeste opstilling og det gælder også på anfører posten. Så må ens ego træde i anden række. KBN er fået sin plads tilbage i omklædningsrummet, kan ikke se hvorfor han ikke skulle kunne tage den tilbage på banen. Selvfølgeligt er det noget der skal snakkes om i truppen, men kan ikke forstille mig andet end at KBN har aneførerbindet inden længe.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tror ikke at han får det endnu. Jovist skal han have det på et tidspunkt, men så længe der er meldt ud, at Thyge er kaptajn og MA viceanfører, så er det sådan det er.

Og skulle kontrakten blive forlænget med Thyge vil han fortsat være anfører i en del år endnu, sådan er det bare. Det er kun hvis Thyge firvilligt ligger hvervet fra sig at Bak bliver det før tid.

Brugeravatar
Jacob

Morten Nielsen i dagens interne kamp

Indlæg af Jacob »

Dennis skrev:Nu gik Thyge ud med noget der lignede en fiber i baglåret i dagens træningskamp, så mon ikke Bak kan få lov til at løbe på banen med aneførerbindet på mandag!
Vil du, eller en anden der overværede dagens træning, skrive et par linjer om hvordan Morten Nielsen gjorde det?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/fcm-posi ... en-nielsen

En meget god bekrivelse af ham fra Glenn!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Og her er lidt mere om ham!

http://footballworld.dk/Nyheder/Fremvis.aspx?355171

Han lyder da meget afklaret..

Brugeravatar
Kent

Re: Morten Nielsen i dagens interne kamp

Indlæg af Kent »

Jacob skrev:Vil du, eller en anden der overværede dagens træning, skrive et par linjer om hvordan Morten Nielsen gjorde det?
Det er faktisk ikke så meget at sige. Han spillede venstre wing, og fik ikke meget ud af det - er ikke sikker på, at han rørte bolden i 2. halvleg. Han havde enkelte aktioner og tror også der var en halv chance på et tidspunkt. Han var bestemt ikke iøjnefaldende, så jeg blev i hvert fald ikke meget klogere. Men som Riddersholm har udtalt, så er han ikke en, der kan forstærke os fra dag 1 - og det var tydeligt. Hvor meget der så skyldes manglende sammenspil med holdet og hvor meget, der skyldes dårlig form, skal jeg ikke udtale mig om. Men han solgte sig ikke ligefrem på dagens træningskamp. Men det virker til, at man umiddelbart tænker ham som gardering for Borring og Frank, hvilket i hvert fald er et sted, hvor der er en hul i truppen.

Det mest interessante var som andre har nævnt, at Siv spillede back og at Thyge blev skadet - og faktisk humpede Izunna også ud, men det så knap så alvorligt ud. Kampen endte forøvrigt 1-1 på mål af Ilsø, der scorede på en returbold efter en god Fagerberg-aktion i feltet i stil med Dannys mod Esbjerg, og i sidste sekund udlignede Sylvester på hovedstød efter hjørne (igen ligesom mod Esbjerg).

Dennis

Indlæg af Dennis »

Syntes nu egentligt Morten gjorde det meget fint de første 40 min. Men det var tydeligt at han ikke er tæt på kampform, han kommer ikke til at spille 90 min foreløbigt. I første halvleg kom han til en chance så Kent for inde på og han fik da også lagt 2 rigtigt skarpe indlæg. Men hans hold havde ikke meget spil i den side i 2 halvleg. Det er umuligt at vurdere noget ud fra de 2x30 min, særligt da han tydeligvis ikke havde luften til det. Ville jo også havde været sjovt at se ham i angrebet i stedet for.

Dagens overraskelse var vel nok Ken der gjorde det mere en godkendt, han var manden bag det ene mål. Han havde i det hele taget en del gode aktioner, dog er han stadig for meget offside. Men det virkede til at han var i god form.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Jacob skrev:
Dennis skrev:Nu gik Thyge ud med noget der lignede en fiber i baglåret i dagens træningskamp, så mon ikke Bak kan få lov til at løbe på banen med aneførerbindet på mandag!
Bak løber helt sikkert ikke på banen med anførerbindet. Det er da klart nåt han endnu ikke har spillet en kamp, efter han er kommet tilbage. Han er end ikke kompetent til det i mine øjne.

Dennis

Indlæg af Dennis »

Mini Bager skrev:Han er end ikke kompetent til det i mine øjne.
Nu må du simpelthen stoppe, men hører godt nok af og til nogle underlige synspunkter men den her slår da alt. KBN er indkøbt til at være leder i FCM det er derfor de har hentet ham er det virkeligt ikke gået op for alle? Det er ingen hemmelighed at vi mangler en leder og at det er en af vores helt store svagheder. Vi har manglet en leder lige siden KBN blev solgt.

Det snakkede Glen og åbent omkring i Tirsdags hvor han havde store forventninger til at KBN hurtigt ville gå ind og tage den anførerrolle igen. Han sagde det som det var at vi pt ikke havde noget der lignede en anfører på holdet. KBN var en klasse anfører da han var her sidst og hvis det er gået dit hoved forbi så har du godt nok sovet i timen.

Jeg tør godt sætte 5 kasser gyldne damer på at KBN er fast anfører i FCM indenfor 12 mdr. Er du frisk?

De eneste i truppen lige nu der vil kunne bare en anførerrolle som den skal bæres er KBN og Priske. Ellers skulle du prøve at overvære en enkelt træning engang, eller en træningskamp. Så kan man tydeligt høre hvem der løber rundt og motiverer, sviner og dirigerer med tropperne.

Fik også en snak med JØ til KBN´s "første" træning hvor han heller ikke lagde skjul på at KBN var hentet til på grund af sine lederevner. Han fortalte anekdoter fra da KBN trænede med som 18 årig hvor JØ allerede kunne se en kommende anfører i ham. KBN er den fødte leder, det kan vist kun være dig der er i tvivl om det bager.

Låst