Transferrygter angående FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Re: Transferrygter angående FCM.

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Lupus1999 skrev:Det bliver jo ikke meget billigere end en transferfri spiller?

Type mæssigt har vi jo ingen der ligner, det skulle da lige være Mads Hvilsom, som også er en høj angriber, men ellers er der ingen. De andre er små vævre typer, som ikke gør sig i hovedsspillet og da vores spil er bygget op omkring hurtige kanter og mange indlæg, så er det netop en hovedstøds stærk spiller vi skal have.

Morten Nielsen er den type, han koster gratis og kan vel ret beset kun overraske og som 20 årig er han jo langt fra udviklet. Ungdomsårene er brugt i Chelsea og det kan da umuligt have gjort ham dårligere. Derovre er fysik alfa omega og især hovedspillet. Glen kender ham fra hans tid på ungdomslandsholdet og det er en spiller han har forsøgt at få hentet før. Jeg er faktisk rimelig sikker på de skriver med ham.

Baba og Frank´s kontrakter udløber jo næste sommer og Ken Fagerberg til vinter og sidstnævnte for nok ikke forlænget og jeg tvivler på Baba også gør det.. Morten Nielsen er jo yngre end Baba..
Helt enig i at Morten Nielsen umiddelbart er manden hvis der skal hentes en angriber. Tror ikke de lader Baba gå - han er da meget bedre end eksempelvis Jude, som jo fik forlænger - Fagerberg skal bare skibbes videre hvis ikke han pludseligt viser noget vildt (which i seriously doubt :roll: )
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:Der er ingen tvivl om, hvis vi skal have en ny angriber ind, skal det være en etableret spiller.
Men hvem? - Har du nogen bud Peter?

Jeg er helt enig i, at vi har rigelig med angrebstalenter, så vi har ikke brug for flere af den slags. Men det er altså ikke ligetil, at pege på en etableret angriber, som vi kan få fat i.

Jeg går ud fra, at niveauet på en sådan angriber skal være i nærheden af Franks, men det bliver svært at finde nogen, der har det tilstrækkelige niveau, som samtidig er villig til at sidde på bænken det meste af tiden - specielt når vi taler etablerede spillere. Vi har jo prøve Hyppen og Kim C som etablerede bænkevarmere, uden at det på nogen måde var en succes, og deres niveau var heller ikke højt nok. Så spillere fra 1. div el. lign. er ikke gode nok, dvs vi skal lede i superligaen eller tilsvarende ligaer. I superligaen er det vel ret beset kun Dame N'doye, Nicki Bille, Tim Janssen og Rajko Lekic, der vil kunne fylde rollen ud, og de er ikke ligefrem realistiske at hente.

Så ender vi med at skulle kigge udenlandsk, enten efter lottokuponer som Dadu eller andre, som vi ikke kender niveauet på ift den danske liga, eller efter ældre danske spillere, der kan hentes hjem - som fx Skoubo el. Søren Larsen. Men de har begge en værre skadesfrekvens end Frank, og hvis man igen forsøger at hente Søren Larsen, så er det vel for at bænke Frank - og er det det, vi ønsker? - Det tror jeg ikke.

En mulig etableret angrebsforstærkning jeg kan komme på, er Marc Nygaard der vist stadig er klubløs. Han kunne måske godt lokkes til en 1-årig kontrakt, selvom han har signaleret at han helst vil til udlandet igen. Han ville være i stand til at fylde Franks rolle, og har vist at han har niveauet.

Men eller sýnes jeg faktisk at Morten Nielsen har den helt rigtige profil - også aldersmæssigt. Han er en spiller der over de næste 1-2 år sandsynligvis godt ville kunne affinde sig med at være bænkevarmer og vokse gennem den spilletid han ville få og dermed kunne blive en naturlig afløser for Frank.

Derfor tror jeg den bedste pt vil være at finde et talent, der er lidt længere i sin udvikling end dem vi har allerede. Om det så er Morten Nielsen vil tide vise.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Kent skrev:Men hvem? - Har du nogen bud Peter?

Jeg er helt enig i, at vi har rigelig med angrebstalenter, så vi har ikke brug for flere af den slags. Men det er altså ikke ligetil, at pege på en etableret angriber, som vi kan få fat i.
Tjaeh, både og - hvis vi havde en nede fra, som virkelig allerede nu havde klassen til at spille Superliga-bold, så havde de nok fået chancen.
Kent skrev:Jeg går ud fra, at niveauet på en sådan angriber skal være i nærheden af Franks, men det bliver svært at finde nogen, der har det tilstrækkelige niveau, som samtidig er villig til at sidde på bænken det meste af tiden - specielt når vi taler etablerede spillere. Vi har jo prøve Hyppen og Kim C som etablerede bænkevarmere, uden at det på nogen måde var en succes, og deres niveau var heller ikke højt nok. Så spillere fra 1. div el. lign. er ikke gode nok, dvs vi skal lede i superligaen eller tilsvarende ligaer. I superligaen er det vel ret beset kun Dame N'doye, Nicki Bille, Tim Janssen og Rajko Lekic, der vil kunne fylde rollen ud, og de er ikke ligefrem realistiske at hente.
Rajko og Bille vil jeg ikke kalde urealistiske, blot for dyre. Men jeg tror også grunden til vi ikke har hentet en endnu (og måske ikke gør), er at der ikke er nogle med de fornødne kvaliteter, som også kan hentes for en realistisk pris.
Der var Djiby, men da han har forlænget i Molde, kan han ikke hentes nu, så reelt set er der IMO kun Duncan på markedet lige pt., og spørgsmålet er om han vil blive i udlandet.
Kent skrev:Så ender vi med at skulle kigge udenlandsk, enten efter lottokuponer som Dadu eller andre, som vi ikke kender niveauet på ift den danske liga, eller efter ældre danske spillere, der kan hentes hjem - som fx Skoubo el. Søren Larsen. Men de har begge en værre skadesfrekvens end Frank, og hvis man igen forsøger at hente Søren Larsen, så er det vel for at bænke Frank - og er det det, vi ønsker? - Det tror jeg ikke.

En mulig etableret angrebsforstærkning jeg kan komme på, er Marc Nygaard der vist stadig er klubløs. Han kunne måske godt lokkes til en 1-årig kontrakt, selvom han har signaleret at han helst vil til udlandet igen. Han ville være i stand til at fylde Franks rolle, og har vist at han har niveauet.
Enig med dig i at løsningen ikke er en udenlandsk lottokupon, og det tvivler jeg også på bliver løsningen.
Marc Nygaard - ja, han vil ikke bringe jubel hos mig, så vil jeg hellere give Ken Fagerberg eller Sly chancen, da der bestemt ikke er fremtid i Nygaard.
Kent skrev:Men eller sýnes jeg faktisk at Morten Nielsen har den helt rigtige profil - også aldersmæssigt. Han er en spiller der over de næste 1-2 år sandsynligvis godt ville kunne affinde sig med at være bænkevarmer og vokse gennem den spilletid han ville få og dermed kunne blive en naturlig afløser for Frank.

Derfor tror jeg den bedste pt vil være at finde et talent, der er lidt længere i sin udvikling end dem vi har allerede. Om det så er Morten Nielsen vil tide vise.
Jeg ser også pt. Morten Nielsen som den bedste løsning - han er billig, han kan indfinde sig i rolle som back-up for Frank, og han er fremtiden.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kent skrev:
Peter Ross skrev:Der er ingen tvivl om, hvis vi skal have en ny angriber ind, skal det være en etableret spiller.
Men hvem? - Har du nogen bud Peter?
Ikke umiddelbart, men for at referere fra Glen Riddersholms egen mund, så skal vi ud og hente en "Djiby Fall eller noget lignende, det skal være slut med lottokuponer og knap så heldige spillere - talenter har vi også nok af". Hvor meget det er udtryk for Glens egne visioner for holdet, og hvor meget det er udtryk for FCMs strategi, tør jeg ikke gøre mig klog på, men jeg er helt enig. Hvor realistisk det er, at hente en Djiby Fall-lignende spiller, kan selvfølgelig diskuteres, men man kan ikke blive ved at lurepasse - det er bevist op til flere gange, det ikke fungerer, når Frank er væk.
Kent skrev:Men eller sýnes jeg faktisk at Morten Nielsen har den helt rigtige profil - også aldersmæssigt. Han er en spiller der over de næste 1-2 år sandsynligvis godt ville kunne affinde sig med at være bænkevarmer og vokse gennem den spilletid han ville få og dermed kunne blive en naturlig afløser for Frank.

Et talent der er længere i sin udvikling, vil umiddelbart have regelmæssig spilletid i sin klub. Hvad skulle incitamentet i så fald være, for at skifte til en 2-årig bænkeplads i FCM?

Frank holder ikke evigt, og selv hans status som en levende legende i klubben, skal jo ikke nødvendigvis holde ham på banen. Får man en ind, der er bedre, så må Frank ofre sig, hvilket jeg egentlig er overbevist om, han vil gøre uden at komme med det mindste klynkeri.
Vi kan ikke bygge et hold op med kun 20-21-årige spillere, uanset hvor langt de er i udviklingen, der skal hentes kvalitet ind udefra, mens talenterne udfylder resten af holdkortet. Man kunne muligvis trække den lidt, hvis det var en knap så vital position som frontangriber trods alt er. Her kan man ikke forære 10 kampe i startopstillingen til forskellige spillere, for at afprøve dem, der skal gerne være nogenlunde tilbagebetaling fra dag 1.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:Hvor realistisk det er, at hente en Djiby Fall-lignende spiller, kan selvfølgelig diskuteres, men man kan ikke blive ved at lurepasse - det er bevist op til flere gange, det ikke fungerer, når Frank er væk.
Men det handler vel også om, hvor meget tiltro man har til de talenter man har. Regner man med, at de vil slå igennem i løbet af 1-2 sæsoner, eller tror man aldrig de får niveauet. Hvis det drejer sig om, at der skal gå 1-2 sæsoner, så vil en Frank - Nygaard løsning være fin for mig, men det siger sig selv, at det ikke er langtidsholdbart - så hvis det er fordi man ikke regner med at Baba, Ken, Jude, Sylvester el. Hvilsom bliver Franks arvtager indenfor en overskuelig årrække, så skal man naturligvis se sig om efter lidt yngre etablerede spillere, men det har vi bare ikke råd til - eller er attraktive nok til.

Duncan er også en af de muligheder jeg ser, men jeg kan bare ikke snuppe ham som person, og desuden er han også meget skadet. Jeg ved heller ikke om vi økonomisk er stærke nok, til at hente ham - AGF er dog nok ikke så attraktiv for ham pt.

En anden mulighed kunne måske være Alvaro Santos, der dog ikke er samme type som Frank, men har bevist han kan score mål i DK. Han er dog efterhånden blevet 30, men har udtrykt stort ønske om at komme væk fra Ørgryte efter deres nedrykning. Kunne man ikke lave en byttehandel med Ken?

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Er Morten Nielsen specielt bedre end Sylvester?
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

http://onside.dk/nyheder/superligaen/ba ... ve-anforer

Håber ikke der bliver problemer, eller at Thygesen ønsker at finde en anden klub...

Se så at få forlænget med Thyge..

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Efter endnu et overbevisende og gyldent indhop fra Sylvester, vil jeg gerne slå et slag for, at vi skrinlægger vores angriber-jagt. Jeg har selv ment, at vi nok skulle prøve at lede efter stand-ins til Frank, når han ikke er klar, men Sly ligner jo noget så fantastisk som en akademiangriber, der rent faktisk er klar til regelmæssig førsteholdsfodbold. Hvis vi lader ham starte inde nu og da, kan han udvikle sig endnu mere. Det skal sgu forsøges.

Problemet med at hente en etableret angriber er, at han vil forvente spilletid, og det kommer til at skubbe vores talenter endnu længere væk fra deres mulige gennembrud. Vi har i forvejen Frank, Ilsø, Baba, Sly, Hvilsom og Fagerberg til maksimalt to pladser i angrebet. Læg hellere de kløgtigt tjente pund ned i sparegrisen.

Hvis den nuværende trup er den samme til september, vil jeg ikke blive skuffet. Fremtiden er vores! :mrgreen:

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Er der evt. nogen der skal ud og se træningen der vil give en status på hvordan Morten N. klare sig i forhold til de andre angribere? ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dondinho skrev:Er der evt. nogen der skal ud og se træningen der vil give en status på hvordan Morten N. klare sig i forhold til de andre angribere? ;)
Jeg var derude i dag, men ikke meget at fortælle, da det var individuel træning, som ikke ligefrem var højintenst (der havde så vist også været bip-test forinden, hvor Thyge og Fagerberg efter sigende var de sidste tilbage).

Det eneste der er relevant at fortælle er, at Morten Nielsen IKKE trænede sammen med angriberne, men i stedet sammen med fløjspillerne - så det kan være det er den funktion, som man tænker han kan udfylde (vi mangler også back-up til Borring).

Brugeravatar
Kent

Morten Nielsen

Indlæg af Kent »

Lidt fra gårsdagens træning m. Morten Nielsen: http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=35578

Noe

Re: Morten Nielsen

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Lidt fra gårsdagens træning m. Morten Nielsen: http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=35578
Det samme klip ligger her, lige efter et interview med KBN i studiet: http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... pdate-del2

Han virker ydmyg nok, bedømt på det korte klip...

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Som snakken jo går på skal der køres en ny angriber i stilling efter frank. Spørgsmålet er en personen skal købes udefra, eller om vi allerede har ham?

Kunne man ikk forestille sig en regulær 4-4-2, hvor man så spillede med to angribere og på den måde kørte en ny i stilling samtidig med at frank spillede (og scorede sin kasser) Direkte arvtagere for frank ser jeg mest hvilsom og måske morten nielsen som, efter hvad jeg har hørt. De er store og kan bruges som spilstationer. Vi kan ligeså godt indse at vi ikke finder farlige frank 2, men en der kan bruges lidt i samme position som targetman. Nygaard ser jeg som en spilelr der sagtens kunne udfylde den rolle, men er han ikk kun 2-3 år yngre?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Young Wolf skrev:. Nygaard ser jeg som en spilelr der sagtens kunne udfylde den rolle, men er han ikk kun 2-3 år yngre?
Nygård er fra 76 Frank fra 77 så det er ingen løsning og heller ikke noget fremtid i. Mhs til angribere tror jeg efter de bulletiner jeg hører at man skriver kontrakt med Morten Nielsen hvis man kan finde et passende løn. Så har vi overskud af angribere og mon ikke man forsøger at afhandle Fagerberg,og så sikkert se tiden an med Baba om hvordan hans skades perioder bliver om man vil tro på ham, eller Jude når han vender tilbage fra Frederecia.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg har bidt mærke i, at hver eneste gang de bliver spurgt om hvor på banen Morten Nielsen spiller, så starter de med at sige venstre kant.

Til træningerne er han med kantspillerne, så han kan også sagtens bruges som gardering for både Borring og Frank. Han er decideret venstre benet og en udfordrende type, så det ville være dejligt med konkurrence til Borring.

Låst