Esbjerg-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves

Hvad ender kampen

Du kan vælge 1 mulighed

Vis resultater

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: Esbjerg-FCM

Indlæg af Arff »

lars skrev:Nogen der ser hvad der skete i den mystiske situation omkring det 75. spilminut hvor der bliver dømt frispark mod Igboun begået mod Conboy og hvor det ser ud til at Igboun får kastet et stykke af græstæppet på Blue Water Arena i nakken efterfølgende?
Det beskriver vist meget godt hvad der skete. Conboy mener Sly går for hårdt ned i tackling (hvilket der måske kan være noget om), og så ligger der et stykke græs som blev revet op under tackling, som Conboy så vælger at sparke i nakken på Sly - mere skete der vist ikke.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Der er sagt mange kloge ting om spillernes individuelle præstationer, så det skal jeg ikke koge suppe på. Lad mig i stedet hylde holdet og Kuhn (+ stab) for en satans god præstation. Det er sgu ikke uvæsentligt. Jeg ville nærmest være tilfreds om så alle spillere spillede til 5-taller, hvis vi bare hev en fesen 1-0-sejr hjem i Esbjerg. 3-0 er jo ren overflod og et vanvittigt resultat, når man tænker på vores (heldigvis forhenværende) Esbjerg-traume.

Endnu en tak til Kuhn for konsekvent at gå ydmygt til medierne efter kampen. Ikke en masse pis, ikke "vores 15 bedste er på niveau med FCK", bare kølige betragtninger og reel glæde over at ligge nr. ét - vel vidende, at vi ikke ender dér efter 33 runder.

Det var den rigtige dag, jeg valgte at besøge Blue Water Arena for første gang. Pænt stadion, btw.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Kan man ikke bare glæde sig over en sjælden sejr i Esbjerg, i stedet for at sable Danny ned igen??? Vi er enige om han ikke spillede godt, men rolig nu. Det var ham der satte os i gang, på et fremragende oplæg til Frank :)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Mini Bager skrev:Kan man ikke bare glæde sig over en sjælden sejr i Esbjerg, i stedet for at sable Danny ned igen??? Vi er enige om han ikke spillede godt, men rolig nu. Det var ham der satte os i gang, på et fremragende oplæg til Frank :)
Nej? - skoven vokser jo ikke ind i himlen, bare fordi vi vandt i Esbjerg. Der er stadig nogle ting på holdet, som trænger til en STOR forbedring for at vinde næste gang, og det er blandt andet Danny.
Og det er typsik folk, at bare sige det ok, fordi vi vandt, og hvis man stiller sig tilfreds bliver man ikke bedre, og det er vel målet at blive bedre?
Danny spillede ENDNU en elendig kamp, og det er efterhånden ved at være ret trivielt at se på hans lade, opgivende lorte attitude.
Vi er enige om at han får lavet nogle gode, ved assisten til Frank, men det er også det eneste man ser til ham (udover opgivende attitude, og tusindvis af dårlige træk og berøringer), og det er bare ikke godt nok, hvis man skal spille i Superligaen!!!!

jakobV

Indlæg af jakobV »

974 skrev:jeg kan desværre kun udtale mig via ovenstående klip..

Jeg ser Ilsø lave en fremragende stikning til Borring, og jeg ser Danny Olsen lave et super godt træk og aflevering ifm Franks vigtige føringsmål!

Disse egenskaber er nogle af de bedste egenskaber hos disse to spillere, og kan vi få det op at køre i endnu højere grad, får vi et endnu stærkere hold

Sjovt som nogle folk bare aldrig kan være tilfredse - tror nogle elsker at pine sig selv ned i pessimismens stramtsiddende dragt :-)
tag dig nu sammen. Hvis du ikke har set hele kampen, skal du ikke udtale dig om præstationerne.

Den ENE gode ting Danny laver i kampen kan på ingen måde opveje hans ladne og dovne attitude.

Sjovt som nogle folk aldrig kan holde mund om ting de ikke burde udtale sig om ;-)

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Arff skrev:
Mini Bager skrev:Kan man ikke bare glæde sig over en sjælden sejr i Esbjerg, i stedet for at sable Danny ned igen??? Vi er enige om han ikke spillede godt, men rolig nu. Det var ham der satte os i gang, på et fremragende oplæg til Frank :)
Nej? - skoven vokser jo ikke ind i himlen, bare fordi vi vandt i Esbjerg. Der er stadig nogle ting på holdet, som trænger til en STOR forbedring for at vinde næste gang, og det er blandt andet Danny.
Og det er typsik folk, at bare sige det ok, fordi vi vandt, og hvis man stiller sig tilfreds bliver man ikke bedre, og det er vel målet at blive bedre?
Danny spillede ENDNU en elendig kamp, og det er efterhånden ved at være ret trivielt at se på hans lade, opgivende lorte attitude.
Vi er enige om at han får lavet nogle gode, ved assisten til Frank, men det er også det eneste man ser til ham (udover opgivende attitude, og tusindvis af dårlige træk og berøringer), og det er bare ikke godt nok, hvis man skal spille i Superligaen!!!!
Jeg stiller mig selvfølgelig tilfreds når vi vinder. Det er det, det drejer sig om. Derfor kan jeg sagtens bare sige ok. Jeg er da pisseglad for vi vinder, en svær udebane kamp, når holdet ikke spiller specielt godt. Det er da klart jeg hellere så champagnebold (som mange åbenbart forventer), men kig lige lidt realistisk på det. Det er stadig et nyt hold. For bare et halvt år siden, var der en helt anden tone herinde pga. dårlige resultater. Nu er der gode resultater, og folk skal bare blive ved med at brokke sig over en enkelt spiller.

Vi har 9 point på 1. pladsen. Scoret 9 og lukket en ind. Og det er altså 4 kampe hvor 3 har været på udebane. Negativiteten har jeg godt nok svært ved at finde frem.

IGEN........ synes også Danny spillede en dårlig kamp, men slap nu lige af :D

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mini Bager skrev: Det er da klart jeg hellere så champagnebold (som mange åbenbart forventer), men kig lige lidt realistisk på det. Det er stadig et nyt hold.
Jeg forventer ingenlunde champagnebold. Men jeg forventer at man gider arbejde, tackle og løbe de ekstra meter for hinanden. Og det pisser mig af når Danny endnu en gang ikke gider det. Det er en hån mod vores unge akademister at de skal sidde på bænken og se en etableret spiller rende rundt og præstere så pivelendigt og hvad værre er samtidig udvise en så HÅBLØS attitude som Danny gør. Jeg har tidligere forsvaret Danny, men nu har han ramt et niveau og indstilling hvor det bare ikke kan accepteres længere. Danny bør starte på bænken mod AaB, og Rilwan burde få chancen!
Mini Bager skrev:Vi har 9 point på 1. pladsen. Scoret 9 og lukket en ind. Og det er altså 4 kampe hvor 3 har været på udebane. Negativiteten har jeg godt nok svært ved at finde frem.

Jeg er jublende lykkelig over vores start. Men derfor vil jeg ikke bare se igennem fingre med at Danny præstere så elendigt som han gør. Det burde få konsekvenser.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jesper BW1100 skrev:
Mini Bager skrev: Det er da klart jeg hellere så champagnebold (som mange åbenbart forventer), men kig lige lidt realistisk på det. Det er stadig et nyt hold.
Jeg forventer ingenlunde champagnebold. Men jeg forventer at man gider arbejde, tackle og løbe de ekstra meter for hinanden. Og det pisser mig af når Danny endnu en gang ikke gider det. Det er en hån mod vores unge akademister at de skal sidde på bænken og se en etableret spiller rende rundt og præstere så pivelendigt og hvad værre er samtidig udvise en så HÅBLØS attitude som Danny gør. Jeg har tidligere forsvaret Danny, men nu har han ramt et niveau og indstilling hvor det bare ikke kan accepteres længere. Danny bør starte på bænken mod AaB, og Rilwan burde få chancen!
Mini Bager skrev:Vi har 9 point på 1. pladsen. Scoret 9 og lukket en ind. Og det er altså 4 kampe hvor 3 har været på udebane. Negativiteten har jeg godt nok svært ved at finde frem.

Jeg er jublende lykkelig over vores start. Men derfor vil jeg ikke bare se igennem fingre med at Danny præstere så elendigt som han gør. Det burde få konsekvenser.
Ordene er som taget ud af min mund Jesper, og derfor gider jeg ikke sidde og kommentere det ;) - jeg falder dog ved dette:
For bare et halvt år siden, var der en helt anden tone herinde pga. dårlige resultater. Nu er der gode resultater, og folk skal bare blive ved med at brokke sig over en enkelt spiller.
Selvfølgelig er jeg glad for vi vinder kampene, og spiller mange af dem til 0.
Men uanset hvordan holdet spiller, og uanset om man vinder eller taber, er det mindste man kan gøre, at give sig 100%! - så kan man lave alle de fejl man vil, så længe man bare fighter. Som Jesper siger, burde det få konsekvenser - smid ham på bænken et par kampe, og se om det er et wake-up call for ham, ellers så må han jo sidde og få splinter i røven, til han kan lære det!

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Skrevet næsten som Jesper og Arff ovenover så ingen grund til at gentage hvad de siger :D

Vi skal glæde os over en super start på sæsonen, men skal have lov til at stille os kritisk eller skuffende over for enkelte elementer i spillet, eller spillere der ikke yder en acceptabel indsats. For næste kamp eller kampen efter går det måske ikke lige så godt, når ikke hele holdet trods, fejl og evt. spillere med en dårlig dag, ikke yder en acceptabel indsats.

Noe

Indlæg af Noe »

Jesper BW1100 skrev:
Dagens karakterer:
Lössl - 9
Lössl som vi efterhånden kender ham. Med undtagelse af én gang er han usvigelig sikker i feltet. Derudover udstråler han en dejlig ro, som forsvaret nyder godt af. 3 clean sheet ud af 4 mulige. Kasper Jensen må ærgre sig lidt over at han, trods øjensynligt gode præstationer til træning og i reserveholdskampene, er meget langt fra at fortrænge Lössl fra pladsen mellem stængerne.
Jeg så desværre ikke kampen (og hvis det kan hjælpe, vil jeg aldrig se en esbjerg-udekamp igen ;) ) Men den her ros fra Martin A, er en af de større:
Men hvis Jonas Lössl er ydmyg, så er roserne til gengæld store fra manden, der løber rundt foran ham i forsvaret, fænomenale Martin Albrechtsen.

Uhyggelig en mod en - Det er lidt vildt, at han har holdt nullet så mange gange.

Det var jo netop det, vi havde problemer med i starten, da jeg kom til klubben, siger Martin Albrechtsen.

- Men jeg må ærligt sige, at jeg aldrig har spillet med en så god målmand. Især en mod en er han uhyggelig.

Han bliver bare stående og tvinger angriberen til at tage det første træk. Han laver stort set ingen fejl, smilede Martin Albrechtsen.
Sakset fra Ekstrabladet dd.

974

Indlæg af 974 »

jakobV skrev:

Jeg ser Ilsø lave en fremragende stikning til Borring, og jeg ser Danny Olsen lave et super godt træk og aflevering ifm Franks vigtige føringsmål!

Disse egenskaber er nogle af de bedste egenskaber hos disse to spillere, og kan vi få det op at køre i endnu højere grad, får vi et endnu stærkere hold

Sjovt som nogle folk bare aldrig kan være tilfredse - tror nogle elsker at pine sig selv ned i pessimismens stramtsiddende dragt :-)
tag dig nu sammen. Hvis du ikke har set hele kampen, skal du ikke udtale dig om præstationerne.

Den ENE gode ting Danny laver i kampen kan på ingen måde opveje hans ladne og dovne attitude.

Sjovt som nogle folk aldrig kan holde mund om ting de ikke burde udtale sig om ;-)
Jeg må vist have lov til at trække lidt på smilebåndet - jeg udtaler mig meget passende på baggrund af tv-billeder og viden om disse tos normale forcer, og konkluderer derfor at det netop er disse forcer vi skal have fundet frem igen
Vi vinder kampen (e) og på et holds samlede præstationer er vi nødt til at finde disse forskellige facetter frem - det kan godt være at der er ladne attituder, men det har vi tit set også ved nogle af de helt store spillere, og pludselig slår de til med det helt rigtige og afgørende
Men jeg ved godt at det i visse fankredse er blevet bestemt at DO skal høvles - jeg lytter heldigvis mest til hvad trænerstaben siger, og når de bestemmer at en spiller skal have en pause respekterer jeg dette fuldt ud

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

jakobV skrev:

Ja, sjovt,prøv at kigge lidt indad før du udtaler dig om sådan noget når du selv lukker lort ud. og tror at dine udtalelser og meninger er de rigtige, der VAR flere end Danny der ikke var synlige i kampen og ja Borring var nærmest mere usynlig og ugidelig end Danny, men selvf. er det Danny der skal syltes, jeg synes personligt, ikke at man skal sylte spillere og lave hetz, meeen hvorfor er det altid den samme spiller det skal gå ud over. Og man må ikke sige noget imod for så bliver man hævlet i jorden. Så kan man snakke om om det er nogle af fansne der er forkælede, men så bliver man også høvlet, føler sku nogle gange at graven er et diktatorisk område, hvor det kun er enkelte personers mening der gælder og sætter man sig i mod, bliver man høvet, ligesom Danny O. der ik lige frem bliver bedre af at hetzen fortsætter, Der er sku en grund til at Kuhn vælger ham, fordi han gør det godt til træning sikkert, men sjovt at det så ik fungere i kamp, hmmm, måske det er fansne (eller mangel på samme, i nogles tilfælde, hmmm), ved jeg bliver høvlet ned, men hader person hetz. TAK!

jakobV

Indlæg af jakobV »

Thomasbokr skrev:Ja, sjovt,prøv at kigge lidt indad før du udtaler dig om sådan noget når du selv lukker lort ud. og tror at dine udtalelser og meninger er de rigtige, der VAR flere end Danny der ikke var synlige i kampen og ja Borring var nærmest mere usynlig og ugidelig end Danny, men selvf. er det Danny der skal syltes, jeg synes personligt, ikke at man skal sylte spillere og lave hetz, meeen hvorfor er det altid den samme spiller det skal gå ud over.
haha, hvornår har jeg sagt at mine udtalelser og menninger er det eneste rigtige? Jeg konkluderer blot at man ikke kan bedømme en spillers præstation ved at se på højdepunkter fra en kamp.

Det kan godt være der var flere det ikke kørte for i gårsdagens kamp, fair nok det kan ske for selv den bedste. Men når det så ikke fungerer så er det mindste man kan gøre sku at kæmpe for holdet! Du siger Borring var ligeså ugidelig som Danny, men sådan er det ikke hver gang med Borring - det er det med Danny og derfor er mange utilfredse.

Det er da ikke mærkeligt det hver gang er Danny der bliver kritiseret, der er en grund til det!

Thomasbokr skrev: Og man må ikke sige noget imod for så bliver man hævlet i jorden. Så kan man snakke om om det er nogle af fansne der er forkælede, men så bliver man også høvlet, føler sku nogle gange at graven er et diktatorisk område, hvor det kun er enkelte personers mening der gælder og sætter man sig i mod, bliver man høvet, ligesom Danny O. der ik lige frem bliver bedre af at hetzen fortsætter, Der er sku en grund til at Kuhn vælger ham, fordi han gør det godt til træning sikkert, men sjovt at det så ik fungere i kamp, hmmm, måske det er fansne (eller mangel på samme, i nogles tilfælde, hmmm), ved jeg bliver høvlet ned, men hader person hetz. TAK!
Må du ikke sige noget før du bliver høvlet ned? nej da, håber du er okay! Det er et debatforum alle kan ikke være enige.

Kuhn vælger Danny fordi han har det som kan afgøre kampe, og det kan han! men at han ikke kæmper kan simpelthen pisse mig af.

Btw, prøv lige at sætte et par punktummer i dine indlæg. Det er sku svært at forstå hvad du skriver hvis man ikke læser det mindst 5 gange.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

jakobV skrev:Btw, prøv lige at sætte et par punktummer i dine indlæg. Det er sku svært at forstå hvad du skriver hvis man ikke læser det mindst 5 gange.
Jeg vil lige gøre opmærksom på at det er dårlig stil at kommentere andre brugeres stavning og grammatik. Der skal være plads til alle, uanset om man er ordblind eller danskprofessor.

jakobV

Indlæg af jakobV »

Må vil godt fortælle ham at det kan være svært at forstå hvad han skriver? Jeg ved da ingenting om hvorvidt han er ordblind eller noget? Det er vel ikke slemmere end når nogen bliver irettesat for at citere hele indlæg for at svare på 2 linjer.

Besvar