Selv om sæsonen er gået i gang, vil jeg gerne genintroducere spåmandsquizzen, hvor der skal gættes på begivenheder omkring FCM i efteråret 2010. Reglerne er simple: Giv dit bud på nedenstående begivenheder her i tråden, så samler jeg op og kårer vinderen til jul.
Det er helt op til dig selv om du svarer kort, eller kommer med en dybere begrundelse for din spådom.
I skal selvfølgelig have lidt tid til at overveje, så jeg lukker for bud 6. August 2010.
Jeg håber, at mange vil være med på spøgen.
1. Forrygende Farlige kom fint i gang mod de gule, og hos Dansk Tipstjeneste er han faktisk (pr. 22. 7) favorit til at blive superligatopscorer. Som altid må man dog frygte skaderne, og så skal kollegerne slå til. Hvem har scoret flest mål for FC Midtjylland ved julepausen (superliga + pokal)?
2. Thygesen og Leon var så tæt på at følge Winston til VM. Nu starter kvalifikationen til EM. Hvilke FCM-spillere (hvis nogen) spiller mindst én dansk A-landsholdskamp inden jul?
3. Jeg er ked af at rippe op i gamle sår, men allerede 24. – 26. August er FCM i ilden i pokalturneringen igen. Vi er med fra 2. Runde, og kan nå tre kampe (til og med kvartfinalen) i turneringen inden jul. Er FCM stadig med i turneringen til jul? Hvis nej, hvornår bliver holdet slået ud?
4. Man skulle tro, at en 5-0-sejr i pokalen kunne jage en tyk pæl gennem vores Esbjerg-kompleks, men nej: I foråret havde vi ’Baba-gate’, og endnu et traumatisk nederlag. Vinder vi i Esbjerg 7. August?
5.Ligesom Frank startede Borring overlegent med to assists i premieren. Spørgsmålet er, om han får lov at blive kåret som efterårets assistkonge. Hvem laver flest assists i FCM i efterået 2010 (superliga + pokal)?
6. Reserveholdet startede turneringen med 0-0 mod Ålbår. Senere venter VFF, AGF, Randers og Silkeborg. Hvilken placering ender FCM på i gruppen?
7. 14. april 2010 satte FCM en imponerende rekord, med den yngste start-ellever i historien. Det gjorde ikke dagen ringere, at de unge tævede gymnastikforeningen. I efteråret har de unge igen chancen for at markere sig. Hvor mange af følgende spillere kommer til at starte på banen i mindst en superligakamp i efteråret 2010? Erik Sviatchenko, Jesper Bøge, Jesper Lauridsen, Kasper Hansen, Rilwan Hassan, Rasmus Lynge, Mads Hvilsom, Sylvester Igboun.
8. George Florescu blev sidste års topscorer, når man ser på bisselisten. I år ser det ud til at han skal have sine gule kort i den russiske VISCHAYA. Hvem får flest karantænepoints i FCM i efteråret (Superliga)?
9. FCM-truppen har, trods myter om det modsatte, ikke så mange udlændinge som flere af de direkte konkurrenter. I alt syv (ekskl. Winston Reid og Erik Sviatchenko som har dobbelt statsborgerskab) har ikke et dansk pas. Hvem af de syv udlændinge får flest kampe i efteråret (superliga + pokal)?
10. Jonas Lössl brugte foråret til at vise sit store talent på målmandsposten. Som afløser for Raska købte FCM den kompetente Kasper Jensen, hvis fornemste opgave det er at vriste startpladsen fra Lössl. Hvor mange kampe får Kasper Jensen i efteråret 2010 for FCM (superliga)?
11. Endelig er det naturligvis tid til at lægge det forsmædelige efterår 2009 bag sig. Hvilken placering i superligaen indtager FCM ved vinterpausen?
/Noe