Hvem skal sælges?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Hvem skal sælges?

Indlæg af Kent »

thomasnoerum skrev:Tror i virkelig på at fcm får 10-15 % af en transfer? for hvis det sker og vil sælger Winston for 20 mil+ så er vi jo lige pludseligt rige! :D
Rige og rige.....

Hvis Palermo sælger ham for 105, og vi får 15% af deres overskud på 75 (105-30), så er det lige knap 11 mio. Sælges Winston for 20, så er det i alt 31 mio. Det kan ikke en gang udligne det underskud på 40-50 mio, som vi må regne med at have i det netop afsluttede regnskabsår.

Så jeg vil nok hellere sige, at vi kan mindske vores underskud.....

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Kent skrev:
thomasnoerum skrev:Tror i virkelig på at fcm får 10-15 % af en transfer? for hvis det sker og vil sælger Winston for 20 mil+ så er vi jo lige pludseligt rige! :D
Rige og rige.....

Hvis Palermo sælger ham for 105, og vi får 15% af deres overskud på 75 (105-30), så er det lige knap 11 mio. Sælges Winston for 20, så er det i alt 31 mio. Det kan ikke en gang udligne det underskud på 40-50 mio, som vi må regne med at have i det netop afsluttede regnskabsår.

Så jeg vil nok hellere sige, at vi kan mindske vores underskud.....
Vi får ikke i nærheden af 15%
Jeg kan ikke huske hvordan det er reglerne er præcist men det er noget med en procentsats for hvert år, stigende fra det 15. år frem. og det er altså små procentsatser, noget i størrelsordenen under 1% pr. år.

Da Simon kun har været 3 år i FCM ganske vidst i den dyre ende så skal vi nok ikke håbe på mere end max 2,5 %. Men det er altså også penge.

jeg har været på en lang jagt på udregningsmodellen, men den er hemmelig og man skal betale for at få lov at se den. men nogen kan måske finde en lækket version.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Simon

Indlæg af Simon »

Jeg er ret sikker på at jeg fandt udregningsmodelen for et par år siden men kan ikke huske hvor. Men det er noget i stil med at 5 % af købssummen skal fordeles mellem de klubber Simon har været i fra han var 13 år til 23 år. Dvs. 0,5 % pr. år vi har haft ham. Så de 2,5 % er ikke helt skudt ved siden af.

De 10-15 % der snakkes om er ikke noget med udviklingspenge men en evt. videresalgsklausul.
På generalforsamlingen kan jeg huske at der blev spurgt ind til en evt. videresalgsklausul, og der svarede Ørgaard at han i hvert fald ikke ville blive ked af det hvis det skete, og så må man jo selv bestemme hvad man ligger i den udtalelse. :D

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hekler skrev: Vi får ikke i nærheden af 15%
Jeg kan ikke huske hvordan det er reglerne er præcist men det er noget med en procentsats for hvert år, stigende fra det 15. år frem. og det er altså små procentsatser, noget i størrelsordenen under 1% pr. år.

Da Simon kun har været 3 år i FCM ganske vidst i den dyre ende så skal vi nok ikke håbe på mere end max 2,5 %. Men det er altså også penge.

jeg har været på en lang jagt på udregningsmodellen, men den er hemmelig og man skal betale for at få lov at se den. men nogen kan måske finde en lækket version.
Nu snakkes der i disse tilfælde om hvis rygterne om en videresalgsklausul på 10-15 % er korrekte, hvilket jeg dog ikke tror på.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hekler skrev:jeg har været på en lang jagt på udregningsmodellen, men den er hemmelig og man skal betale for at få lov at se den. men nogen kan måske finde en lækket version.
Og den lange jagt, har ikke bragt dig forbi FIFAs hjemmeside og reglerne for spillerhandler?

Udregningsmodellen er på ingen måde hemmelig og har været bragt herinde flere gange. Her er det direkte link til FIFA -s. 49 er fordelingsnøglen: http://www.fifa.com/mm/document/affeder ... n_1210.pdf

Og her er den indskrevet: De 5% af den totale sum fordeles efter følgende nøgle mellem de klubber hvor spilleren har været i alderen 12 til 23:
– Season of 12th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 13th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 14th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 15th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 16th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 17th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 18th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 19th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 20th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 21st birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 22nd birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 23rd birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation).

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Kent skrev:
Hekler skrev:jeg har været på en lang jagt på udregningsmodellen, men den er hemmelig og man skal betale for at få lov at se den. men nogen kan måske finde en lækket version.
Og den lange jagt, har ikke bragt dig forbi FIFAs hjemmeside og reglerne for spillerhandler?

Udregningsmodellen er på ingen måde hemmelig og har været bragt herinde flere gange. Her er det direkte link til FIFA -s. 49 er fordelingsnøglen: http://www.fifa.com/mm/document/affeder ... n_1210.pdf

Og her er den indskrevet: De 5% af den totale sum fordeles efter følgende nøgle mellem de klubber hvor spilleren har været i alderen 12 til 23:
– Season of 12th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 13th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 14th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 15th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 16th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 17th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 18th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 19th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 20th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 21st birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 22nd birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 23rd birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation).
Det du har nedfælget er den faste kompensation (solidaritets betaling). Derudover skal klubben betale det det ville have kostet klubben (Køberen) hvis den selv skulle have trænet spilleren i den periode.
1. As a general rule, to calculate the training compensation due to a player’s
former club(s), it is necessary to take the costs that would have been incurred
by the new club if it had trained the player itself.
/Hekler

974

Indlæg af 974 »

Hekler skrev:
Det du har nedfælget er den faste kompensation (solidaritets betaling). Derudover skal klubben betale det det ville have kostet klubben (Køberen) hvis den selv skulle have trænet spilleren i den periode.
Hvilken udregningsmodel leder DU efter Mikkel ??

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hekler skrev:Det du har nedfælget er den faste kompensation (solidaritets betaling). Derudover skal klubben betale det det ville have kostet klubben (Køberen) hvis den selv skulle have trænet spilleren i den periode.
Så vidt jeg læser reglerne, så er det kun Palermo og ikke os (eller andre), som skal have kompensationspenge for træning, da det kun er ved første kontrakt, at alle tidligere klubber kompenseres:

Fra FIFA:
"Accordingly, the first time a player registers as a professional, the training compensation payable is calculated by taking the training costs of the new club multiplied by the number of years of training, in principle from the season of the player’s 12th birthday to the season of his 21st birthday. In the case of subsequent transfers, training compensation is calculated based on the training costs of the new club multiplied by the number of years of training with the former club."

Fra DBU:
"Ved kompensationsbetaling er det kun den afgivende klub, der kompenseres, hvis spilleren har status som kontraktspiller. Hvis spilleren derimod har status som amatør, kompenseres alle spillerens tidligere klubber fra spillerens 12. til 23. år."

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Kent skrev:
Hekler skrev:Det du har nedfælget er den faste kompensation (solidaritets betaling). Derudover skal klubben betale det det ville have kostet klubben (Køberen) hvis den selv skulle have trænet spilleren i den periode.
Så vidt jeg læser reglerne, så er det kun Palermo og ikke os (eller andre), som skal have kompensationspenge for træning, da det kun er ved første kontrakt, at alle tidligere klubber kompenseres:

Fra FIFA:
"Accordingly, the first time a player registers as a professional, the training compensation payable is calculated by taking the training costs of the new club multiplied by the number of years of training, in principle from the season of the player’s 12th birthday to the season of his 21st birthday. In the case of subsequent transfers, training compensation is calculated based on the training costs of the new club multiplied by the number of years of training with the former club."

Fra DBU:
"Ved kompensationsbetaling er det kun den afgivende klub, der kompenseres, hvis spilleren har status som kontraktspiller. Hvis spilleren derimod har status som amatør, kompenseres alle spillerens tidligere klubber fra spillerens 12. til 23. år."
Der er solidaritetsbetaling og så er der kompensation, men som man kan se fra DBU så er der ingen kompensation til os denne gang.
/Hekler

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nu er der diverse rygter om den videresalgs klausul?

Jeg har hørt vi ca har fået 3.5 millioner i udviklingspenge og des lige og så har vo fået omkring 8 millioner grundet vores videresalgsklausul. Så alt i alt 11.5 millioner kroner på at Simon Kjær har skiftet klub?
Hvad har i andre af informationer?

I indeværende transfer vindue formodes det at vi hentet omkring 20 millioner kroner ind i penge, hvilket er meget godt!

Casper

Indlæg af Casper »

Lupus1999 skrev:Nu er der diverse rygter om den videresalgs klausul?

Jeg har hørt vi ca har fået 3.5 millioner i udviklingspenge og des lige og så har vo fået omkring 8 millioner grundet vores videresalgsklausul. Så alt i alt 11.5 millioner kroner på at Simon Kjær har skiftet klub?
Hvad har i andre af informationer?

I indeværende transfer vindue formodes det at vi hentet omkring 20 millioner kroner ind i penge, hvilket er meget godt!
Ifølge sporten.dk har vi fået 7,5 mio. kr. for Simon Kjær.

http://www.sporten.dk/superligaen/saa-m ... aer-handel

Derudover har vi fået 1,3 mio. kr. for Kolja Afriyie, og så gætter jeg på en 7-8 mio. kr. for Leon Jessen - så helt 20 mio. kr. når vi nok ikke op på.

Men dét at vi har en total ukendt ghaneser til prøvetræning, indikerer nok lidt at vi på trods af diverse salg stadigvæk ikke har ret mange penge at gøre godt med. Så der skal nok et salg af Winston til, før der for alvor sker noget. Men man ved jo aldrig med Ørgaard :P

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Er Wolfsburg virkelig et skridt fremad for Simon? Serie A må da betragtes som en stærkere liga end Bundesligaen.

Men gode penge for FCM, så er budgettet vel reddet for denne sæson.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Ravnen skrev:Er Wolfsburg virkelig et skridt fremad for Simon? Serie A må da betragtes som en stærkere liga end Bundesligaen.

Hvis man ser på de sidste år så er Wolfsburg et absolut tophold, nu med VW som storsponsor. Hvis Simon etablere sig bare nogenlunde lige så godt som i Italien, så vil han have bevist han er top spiller internationalt.
/Hekler

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Hekler skrev:
Ravnen skrev:Er Wolfsburg virkelig et skridt fremad for Simon? Serie A må da betragtes som en stærkere liga end Bundesligaen.

Hvis man ser på de sidste år så er Wolfsburg et absolut tophold, nu med VW som storsponsor. Hvis Simon etablere sig bare nogenlunde lige så godt som i Italien, så vil han have bevist han er top spiller internationalt.
Jeg vil mene at Simon allerede har bevist sit værd som international topspiller. Den allertydeligste indikation på dette får man ved blot at kigge på prisskiltet.

Hans performance i Italien, der vel er europas stærkeste liga rent defensivt, har vakt opsigt ikke blot internt i italien men i hele europa. I agentkredse regnes han for en af europas 5 største forsvarsmæssige talenter.

Udover alderen har hans attitude også noget at sige, han er en udpræget go-getter fra "den gamle skole" da farmand har været involveret i hele den fodboldmæssige opdragelse fra barnsben af. Jeg vil sige at det sidste sted Simon mangler for alvor at slå fuldt igennem på er på landsholdsniveau, men som det fremgik af seneste afviklede VM er det ikke nødvendigvis der de største præstationer forekommer (snarere i champions league) og med VMs skuffende spillemæssige niveau in mente herunder store nationer der svigtede, sammenholdt med finanskrisen, er det heller ikke dette udstillingsvindue man nødvendigvis bliver målt på. Det bliver spændende at følge Simon i Tysk fodbold, den mest bedtydningsfulde liga i Europa målt på økonomi og tilskuerinteresse.

Salget af Simon er et trofæ uden lige for hele akadmiet, og alle folkene omkring dette projekt, som man kun kan lette på hatten for. Sjovt at tænke på at FCM er så mange mil foran de øvrige danske klubber på dette område. Herligt! Det eneste vi nu mangler er at dette manifesterer sig i holdet da det jo er spartider. Sidste sæson kan blive guld værd, der blev virkelig prøvet meget talent af der, som nu har erfaring. Se bare Lössel, izu, julle, sviatchenko m. fl.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Så er det officielt Foged til Fredericia http://tv2sport.dk/node/59805
/Hekler

Besvar