BW´s eksistensgrundlag!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dennis

BW´s eksistensgrundlag!

Indlæg af Dennis »

Er det bare mig eller er der virkeligt ingen sæsonkort særpris til BW iår. Jeg har fået mit brev idag og der står intet om BW pris som det plejer.

Hvad tror i det vil have af betydning for BW´s eksistensgrundlag? Er FCM ved at lukke BW ned? Jeg ved godt BW først lukker når de 15-20 aktive der er igang nu ikke gider mere, men umiddelbart kan jeg da godt frygte for økonomien i BW hvis 10-20% af medlemmerne smutter til Januar pga af det her. Jeg kender de første 10-15 stykker der ikke er BW´r mere den 1.1.2010 hvis sæsonkortet ikke er med til at finansiere medlemsskabet. Tror det kan betyde den sidste dråbe for rigtigt mange BW´r.

For mig selv er loungen det eneste incitament for eventuelt at skulle blive ved med at være BW´r. Hvor ser i BW om 5 år? Nu bliver alle der køber sæsonkort automatisk meldt ind i klubhuset. Det vil sige sæsonkortet nu giver dig rabatafter. SMS service fra FCM osv. Så BW´s grundlag er efterhånden busture tifo og loungen (billige øl).

Der er ikke nok til at man kan stole på at der kommer en bus afsted vær gang fra BW.

Tifo er død.

Der er efterhånden ikke mange posetive stemningsskabende BW´r tilbage på tribunen.

Loungen er tit meget tom og nu for vi også billige øl på stadion igennem Klubhuset.

Hvor ser i BW om 5 år eller bare 2 år, eksisterer BW stadig til den tid?

100x

Re: BW´s eksistensgrundlag!

Indlæg af 100x »

Mht Klubhuset så tror jeg ikke du behøver at være urolig jeg hoppede nemlig selv med på den vogn da den startede og ud over selve "velkomstpakken" ( startopstilling osv på sms) er der intet der taler for at klubhuset skulle "stjæle" medlemmer fra BW bortset fra BW ikke kan magte opgaven der hedder medlemspleje (distribuering af medlemskort).

Når det nu er sagt så er det 100% sikkert at jeg fornyer mit sæsonkort til langsiden men det bliver ikke pga klubhuset men fordi det er de bedste pladser på stadion.

Men hvis der skulle være nogen fra BW der føler sig truede (mangel på bedre ord) af FCM`s nye tiltag mht sæsonkort så var det måske på tide at komme ud af hullerne og tænke lidt fremad....

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Vi føler os ikke specielt truede. Der var mange medlemmer af BW lang tid før der var rabat på medlemskort. Vores lounge er pænt besøgt her i 2010 og vores omsætning der er steget. derfor vil vi igen forsøge med nogle tiltag her i efteråret.

Mht. busture har vi igangsat et sponsorsamarbejde og er i øvrigt i tæt dialog med FCM. De er meget interesseret i at bevare en officiel fanklub, så hvis bestyrelsen presser på for at bevare en rabat på sæsonkortet, er jeg sikker på at det kan lade sig gøre.

Vores medlemsadministration fungerer i øvrigt upåklageligt og har gjort det i hele 2010. De få medlemmer der har kontaktet os vedr. manglende medlemskort sidste år, efter at jeg for flere måneder siden postede nyheden om at man skulle kontakte mig personligt, har fået gratis medlemskort for 2010.

Lund

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Thomas Lund skrev: De er meget interesseret i at bevare en officiel fanklub, så hvis bestyrelsen presser på for at bevare en rabat på sæsonkortet, er jeg sikker på at det kan lade sig gøre.

Lund
Er det så noget som bestyrelsen vil presse på for? Jeg har lurepasset lidt ifht. at forny sæsonkortet fordi jeg håbede at det var en forglemmelse fra FCMs side. Jeg kunne godt tænke mig at spare de par hundrede kroner. Så bliver der nok også råd til en udebane tur eller to.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Dennis

Indlæg af Dennis »

Thomas Lund skrev:Vi føler os ikke specielt truede. Der var mange medlemmer af BW lang tid før der var rabat på medlemskort. Vores lounge er pænt besøgt her i 2010 og vores omsætning der er steget. derfor vil vi igen forsøge med nogle tiltag her i efteråret.
Lund
Nu er det da heller ikke fordi jeg regner med at det truer eksistensen af BW, det er der nok helt andre ting der er i stand til at gøre. Umiddelbart syntes jeg bare ikke det er en heldig signalværdi FCM sætter. Syntes det virker aldeles uheldigt at der bliver snakket om hvor glade FCM er for BW og med den anden hånd tager de ting fra os. (fordele og med sikkerhed også medlemmer) Og det virker aldeles udkoordineret af BW på deres hjemmeside reklamerer med rabatten som en af fordelene ved et medlemskab. Det er da en rabat som vi er blevet stillet i udsigt da vi betalte vores kontingent til 2010 i henhold til jeres hjemmeside. Citat "Rabat på diverse FCM arrangementer og sæsonkort." Hvis FCM havde orienteret jer om at den rabat var sparet væk i år havde i vel længe meldt det ud / fjernet det fra hjemmesiden?

Men det er da positivt at høre at omsætningen stiger, det er selvfølgeligt vigtigt i sådan en forretning så BW er. Det er nok bare mig der har for store forventninger til hvor mange der kan være plads til i den lounge. Jeres "mød spillere og sig tak for i år" arrangement var ikke bare på grænsen til det pinlige men overskred en grænse for hvad man kan være bekendt at udsætte mennesker for. (red Thyge,Winston og Ilsø)

Men personligt vil jeg da med spænding se frem til jeres kommende tiltag. Så vil jeg så i stilhed håbe det har noget med at støtte holdet at gøre og ikke med at tjene penge. Nu når omsætningen er steget og antallet af besøgende er tilfredsstillende kunne det være vejen frem for en fanklub.
Thomas Lund skrev: Mht. busture har vi igangsat et sponsorsamarbejde og er i øvrigt i tæt dialog med FCM. De er meget interesseret i at bevare en officiel fanklub, så hvis bestyrelsen presser på for at bevare en rabat på sæsonkortet, er jeg sikker på at det kan lade sig gøre.
Lund
Ikke i tvivl om at der altid vil være en officiel fanklub i FCM og den kan vi da heller ikke leve uden. Spørgsmålet er bare i hvilket regi FCM vil have den kørende i.

Nu hopper kæden nok lidt af for mig, jeg tror ikke jeg forstår dig rigtigt på de sidste linier her. For jeg vil da i den grad håbe at bestyrelse har presset på dengang FCM har meldt ud til bestyrelsen at den rabat så BW har lovet sine medlemmer pludseligt er væk. Hvis bestyrelsen bare har sagt når ja da FCM har lagt det på bordet så mener jeg ikke bestyrelsen har været tilstrækkelig vågen. Det er vel en af bestyrelsens opgaver at køre det igennem man har lovet ved indgangen til betaling af 2010 kontingentet?

Men alene det at sådan et indlæg der stiller kritisk på nogle væsentlige emner ikke kan skabe en debat iblandt fanklubbens medlemmer er vel med til at bevise en pointe. Det er desværre sørgeligt og umiddelbart har jeg svært ved at se hvem der skal tage over når i (bestyrelsen) en dag bliver for gamle/trætte til at udføre det store arbejde i gør.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Dennis skrev:
Thomas Lund skrev:Vi føler os ikke specielt truede. Der var mange medlemmer af BW lang tid før der var rabat på medlemskort. Vores lounge er pænt besøgt her i 2010 og vores omsætning der er steget. derfor vil vi igen forsøge med nogle tiltag her i efteråret.
Lund
Nu er det da heller ikke fordi jeg regner med at det truer eksistensen af BW, det er der nok helt andre ting der er i stand til at gøre. Umiddelbart syntes jeg bare ikke det er en heldig signalværdi FCM sætter. Syntes det virker aldeles uheldigt at der bliver snakket om hvor glade FCM er for BW og med den anden hånd tager de ting fra os. (fordele og med sikkerhed også medlemmer) Og det virker aldeles udkoordineret af BW på deres hjemmeside reklamerer med rabatten som en af fordelene ved et medlemskab. Det er da en rabat som vi er blevet stillet i udsigt da vi betalte vores kontingent til 2010 i henhold til jeres hjemmeside. Citat "Rabat på diverse FCM arrangementer og sæsonkort." Hvis FCM havde orienteret jer om at den rabat var sparet væk i år havde i vel længe meldt det ud / fjernet det fra hjemmesiden?

Men det er da positivt at høre at omsætningen stiger, det er selvfølgeligt vigtigt i sådan en forretning så BW er. Det er nok bare mig der har for store forventninger til hvor mange der kan være plads til i den lounge. Jeres "mød spillere og sig tak for i år" arrangement var ikke bare på grænsen til det pinlige men overskred en grænse for hvad man kan være bekendt at udsætte mennesker for. (red Thyge,Winston og Ilsø)

Men personligt vil jeg da med spænding se frem til jeres kommende tiltag. Så vil jeg så i stilhed håbe det har noget med at støtte holdet at gøre og ikke med at tjene penge. Nu når omsætningen er steget og antallet af besøgende er tilfredsstillende kunne det være vejen frem for en fanklub.
Kan du ikke pakke ironien væk?
Omsætning i fanloungen er vigtig, fordi Black Wolves havde et katastrofalt økonomisk år i 2009 og vi har et underskud vi skal have dækket ind (jeg går ud fra at du ikke selv var med til generalforsamlingen). Udover det er en god omsætning i fanloungen udtryk for at vores medlemmer benytter den og udnytter muligheden for at mødes før kampen. Vi lukker stadig en halv time før kickoff, så alle kan komme ud og støtte holdet.
Jeg beklager at vi ikke kunne stille med hele truppen til det sidste arrangement, men jeg synes generelt at vi har fået nogle gode kampoptakter her i forårssæsonen, selvom vi konstant skal være på nakken af FCM for at sikre os at aftaler bliver overholdt (Det er ikke brok, bare en konstatering af at sådan er det og det accepterer vi, da truppen og administrationen på kampdage er meget pressede).

Dennis skrev:
Thomas Lund skrev: Mht. busture har vi igangsat et sponsorsamarbejde og er i øvrigt i tæt dialog med FCM. De er meget interesseret i at bevare en officiel fanklub, så hvis bestyrelsen presser på for at bevare en rabat på sæsonkortet, er jeg sikker på at det kan lade sig gøre.
Lund
Ikke i tvivl om at der altid vil være en officiel fanklub i FCM og den kan vi da heller ikke leve uden. Spørgsmålet er bare i hvilket regi FCM vil have den kørende i.

Nu hopper kæden nok lidt af for mig, jeg tror ikke jeg forstår dig rigtigt på de sidste linier her. For jeg vil da i den grad håbe at bestyrelse har presset på dengang FCM har meldt ud til bestyrelsen at den rabat så BW har lovet sine medlemmer pludseligt er væk. Hvis bestyrelsen bare har sagt når ja da FCM har lagt det på bordet så mener jeg ikke bestyrelsen har været tilstrækkelig vågen. Det er vel en af bestyrelsens opgaver at køre det igennem man har lovet ved indgangen til betaling af 2010 kontingentet?
Dennis, du har ret i at det lyder underligt at FCM bare fjerner rabatten på sæsonkort og vi har heller ikke fået nogen officiel udmelding fra FCM, så jeg undersøger hvad de har gang i. [/quote]
Dennis skrev: Men alene det at sådan et indlæg der stiller kritisk på nogle væsentlige emner ikke kan skabe en debat iblandt fanklubbens medlemmer er vel med til at bevise en pointe. Det er desværre sørgeligt og umiddelbart har jeg svært ved at se hvem der skal tage over når i (bestyrelsen) en dag bliver for gamle/trætte til at udføre det store arbejde i gør.
Måske er det bare udtryk for at folk ikke er enige med dig i at der er et problem eller også er det agurketid og ikke ret mange stikker hovedet forbi Ulvegraven mere.

Som du måske er klar over er der jo netop lige blevet udskiftet ret kraftigt i bestyrelsen og der vil sikkert komme mindst et par nye ansigter til foråret igen. Jeg er meget fortrøstningsfuld med de folk der indtrådte i foråret og jeg ser stadig et fint engagement. At det er ”tordenskjolds soldater” er heller ikke nyt og siden jeg første gang sad i bestyrelsen i 2000 har det været sådan, med nogle perioder hvor engagementet var ekstra højt.

Tifo er heller ikke død. Der er bare en mindre pause og det skal nok komme på fode igen og som sagt, så arbejder vi på en ordning hvor vi kan garantere en bus hver gang.

Lund

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Kan ikk helt se hva problemet er med hensyn til sæsonkort ??
Ifølge følgende link: http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID= får man 200 kr. i rabat på nordea tribunen hvis man er medlem af BW??

Det er dog den eneste tribune der er rabat på .. men passer det ikk også godt da BW skulle være støttere og de er jo på nordea !
FCM!
FCM!
FCM!

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg har også fået bekræftet her til aften fra Torben Kølbæk at der stadig er rabat til Nordea, for medlemmer af BW.

Lund

Dennis

Indlæg af Dennis »

Thomas Lund skrev: Jeg beklager at vi ikke kunne stille med hele truppen til det sidste arrangement, men jeg synes generelt at vi har fået nogle gode kampoptakter her i forårssæsonen, selvom vi konstant skal være på nakken af FCM for at sikre os at aftaler bliver overholdt (Det er ikke brok, bare en konstatering af at sådan er det og det accepterer vi, da truppen og administrationen på kampdage er meget pressede).
Lund
Lyder ikke som om du selv var at støtte op om jeres arrangement, for så ville du vide hvad jeg snakkede om i stedet for at svare på noget helt andet. Da de 3 spillere kom ned var der max 15 mennesker tilbage i Loungen, hvoraf halvdelen nok var "ansatte". Og tror det bliver endnu sværre for jer at få en eneste spiller ned i Loungen igen med de tærkrummende spørgsmål i havde "forberedt" til spilerne.

Hvis der er kommunikationsproblemer imellem FCM og BW bestyrelsen syntes jeg du skal tage den i et andet forum end dette. Men nu når det ikke er brok men bare en konstatering så syntes jeg da i skulle få noget gjort ved det. Hvis BW skal overleve i fremtiden er kommunikationen og støtten fra FCM altafgørende.
Thomas Lund skrev: Dennis, du har ret i at det lyder underligt at FCM bare fjerner rabatten på sæsonkort og vi har heller ikke fået nogen officiel udmelding fra FCM, så jeg undersøger hvad de har gang i.Lund
Det er godt der er sket noget, en skam det ikke er kommet ud sammen med fornyelsen af sæsonkort.

Thomas Lund skrev: Måske er det bare udtryk for at folk ikke er enige med dig i at der er et problem eller også er det agurketid og ikke ret mange stikker hovedet forbi Ulvegraven mere.
Lund
Det må vi da håbe jeg var mere bange for at det er fordi folk havde opgivet BW og at der ikke er andre til at "forsvare" BW end formanden selv. Ville nu være dejligt hvis der var flere inkarnerede BW´r derude der kunne sætte en sortseende provokatør som mig på plads. Jeg syntes det kunne havde været en spændende og vigtig debat at høre hvor folk ser BW bevæge sen hen af. Men aktiviteten på graven har vel heller aldrig være dårligere end den nuværende. Da jeg begyndte at følge med i 2003 var debatten noget mere konkret/spændende og aktiv. Håber ikke det er et udtryk for at folk er ligeglad med BW og FCM i det hele taget.
Thomas Lund skrev: Som du måske er klar over er der jo netop lige blevet udskiftet ret kraftigt i bestyrelsen og der vil sikkert komme mindst et par nye ansigter til foråret igen. Jeg er meget fortrøstningsfuld med de folk der indtrådte i foråret og jeg ser stadig et fint engagement. At det er ”tordenskjolds soldater” er heller ikke nyt og siden jeg første gang sad i bestyrelsen i 2000 har det været sådan, med nogle perioder hvor engagementet var ekstra højt.
Lund
Har jeg ærligt talt ikke styr på og interesserer mig faktisk heller ikke. Jeg involverer mig kun i BW når jeg som enkeltperson kan være med til at gøre noget ekstraordinært for at støtte holdet og FCM. Egoistisk, men sikkert en del sjovere en bestyrelsesarbejde og andet fodarbejde i BW. Generelt er jeg jo fløjtende ligeglad med 90% af dine medlemmer for min skyld kunne BW være en 50 mand stor fanklub i stedet for en 1000 mand stor fordelsklub, hvis det ville give mere støtte til drengene.
Thomas Lund skrev: Tifo er heller ikke død. Der er bare en mindre pause og det skal nok komme på fode igen
Lund
Rigtigt nok, men lige nu er det svært at se Tifo skulle genvinde sin fordoms styrke. Bliver ualmindeligt svært når en stor del af den aktive gruppe i den rigtige alder "pludseligt" har et andet tilhørsforhold end BW.

Generelt virker det som om bestyrelsen har et stort arbejde foran sig med hensyn til at styrke kommunikation. Her tænker jeg både internt til medlemmer og eksternt til FCM og til dels UBM.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Det er da rart Dennis at du lige vil komme og......ja hvad er det lige du gør?
Du påpeger der er noget galt, men er ligeglad.

Jeg forstår ikke lige helt dit engagement??
- Og til den der med at de rikke er andre der forsvarer, BW, ja så er det jo kun dig, en der er ligeglad der angriber lige nu, du må undskylde mig hvis det ikke liiige er dig man gider bruge sine kræfter på fordi du lige har lyst nu...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hekler skrev:Det er da rart Dennis at du lige vil komme og......ja hvad er det lige du gør?
Du påpeger der er noget galt, men er ligeglad.
Hvis jeg var ligeglad ville jeg vel ikke bruge tid på det? At jeg ikke har en løsning klar til dig er en anden ting. Havde da håbet at det kunne skabe en sund debat, men åbenbart ik.
Hekler skrev: Jeg forstår ikke lige helt dit engagement??
- Og til den der med at de rikke er andre der forsvarer, BW, ja så er det jo kun dig, en der er ligeglad der angriber lige nu, du må undskylde mig hvis det ikke liiige er dig man gider bruge sine kræfter på fordi du lige har lyst nu...
Mit engagement i BW i som menig medlem.
Nu er det jo ikke fordi jeg angriber BW jeg prøver som sagt bare at skabe en debat. Vi har brug for BW også om 5 år. Dine kræfter?

Beder dig ikke om at blive forpustet men bare om at komme med dit syn på BW´s eksistensgrundlag og hvordan det ser ud i BW om 5 år.

Besvar