Hvem skal sælges?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Hvem skal sælges?

Indlæg af Kent »

Et af de store spørgsmål frem til starten af næste sæson er truppens sammensætning. Vi er nu 1 år henne i en 3-årig tilpasning af økonomien, og mangler stadig at sige farvel til nogle løntunge spillere. I vinters var det dyre folk i udkanten af holdet, der blev sendt videre, men i denne sommer vil man nok gøre alt hvad man kan, for at få solgt nogle af spillerne, for at få penge ind. Spørgsmålet er, hvem som ryger. Mine gæt er, at når transfervinduet smækker i, så er 2 af nedenstående fortid i FCM:

1. Mikkel Thygesen
Thyge har helt sikkert en dyr kontrakt, samtidig med at han også er en utrolig vigtig spiller for os. Men vi er i den situation, at han har 1 år tilbage af kontrakten, hvilket betyder at temaet denne sommer er "forlæng eller bliv solgt". Det er vel tvivlsomt om vi har råd til at forlænge hans kontrakt, og hvis vi skal have penge for ham, er det nu han skal sælges. Samtidig er han faktisk allerede kørt ud på et sidespor på holdet. Han er primært blevet brugt på højrekanten i dette forår, hvor andre har dækket maskinrummet. Med Salami, Izunna, Albæk og Kasper Hansen har vi faktisk de 4 spillere vi skal bruge til de 2 centrale pladser. Vi mister helt sikkert noget kvalitet med et salg af Thyge, men samtidig slipper vi også for en dyr lønning og får penge i kassen.
Jeg kunne godt forestille mig, at FCK kunne bruge Thyge som erstatning for Atiba, og spørgsmålet er, om vi ikke er så økonomisk pressede, at vi vil afvige vores normale princip om ikke at sælge vores bedste spillere til danske klubber.

2. Jonas Borring
Lige siden Borring blev købt, har planen været at han skal sælges denne sommer. Man havde helt sikkert håbet på, at han ville være med til VM og dermed kunne skydes afsted til en god pris. Borring blev hentet lige inden spillermarkedet brød sammen, så det er ikke realistisk at tjene penge på ham, men hvis man bare er i stand til at få den resterende regnskabsmæssige værdi for ham (10-12 mio), så er der igen en stor lønning, der kan spares. Problemet med et salg af Borring er, at vi ikke umiddelbart har en erstatning klar.

3. Winston Reid
Reid ser endelig-endelig ud til at få indfriet sit potentiale. Han har stort set spillet uden de ellers velkendte hjerneblødninger og koncentrationssvigt her i foråret, og med deltagelsen ved VM er han pludselig et stort salgsobjekt. Der har tidligere været følere fra Italien, og så vidt jeg husker er NZ i pulje med Italien til VM, så en god præstation af Reid i den kamp, koblet med Kjærs succes i Palermo, så er det måske ikke urealistisk med et Reid-salg på 20-30 mio. til Italien.
Vi har allerede Ipsa og Erik S i truppen, der kan lappe noget af hullet efter Reid.

4. Leon Jessen
En outsider til et salg. Han er ikke så dyr i løn, så det er ikke så nødvendigt at komme af med ham. Men med Juelsgaard i kulissen og Leon i udkanten af landsholdet, skal der ikke komme et ret stort bud, før han skydes afsted.

Meyhoff

Re: Hvem skal sælges?

Indlæg af Meyhoff »

Jeg håber mere på et salg af Danny Olsen da han uden tvivl også må være en af de mere løntunge drenge men samtidig ikke bidrager med specielt meget.. Kan vi få 3-4 mio for ham ville det være intet mindre end genialt, kan bare ikke se hvem der kan finde på at købe ham :D

Jeg tror desværre det mest realistiske er at Thyge ryger, men jeg håber INDERLIGT at han vælger at være loyal og forlænger selvom han ikke vil kunne opnå en stor lønstigning formenligt..

Et salg af Leon eller Reid vil jeg ikke have noget imod, Julle bør snart være klar til at erstatte Leon og jeg stoler fuldt ud på at Erik S. kan erstatte Reid i midterforsvaret, og mon ikke Reid's VM-deltagelse får ham skudt afsted, nok mest sandsynligt til italien som du selv nævner - det vil være oplagt taget hans spillestil i betragtning

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:Et af de store spørgsmål frem til starten af næste sæson er truppens sammensætning. Vi er nu 1 år henne i en 3-årig tilpasning af økonomien, og mangler stadig at sige farvel til nogle løntunge spillere. I vinters var det dyre folk i udkanten af holdet, der blev sendt videre, men i denne sommer vil man nok gøre alt hvad man kan, for at få solgt nogle af spillerne, for at få penge ind. Spørgsmålet er, hvem som ryger. Mine gæt er, at når transfervinduet smækker i, så er 2 af nedenstående fortid i FCM:

1. Mikkel Thygesen
Thyge har helt sikkert en dyr kontrakt, samtidig med at han også er en utrolig vigtig spiller for os. Men vi er i den situation, at han har 1 år tilbage af kontrakten, hvilket betyder at temaet denne sommer er "forlæng eller bliv solgt". Det er vel tvivlsomt om vi har råd til at forlænge hans kontrakt, og hvis vi skal have penge for ham, er det nu han skal sælges. Samtidig er han faktisk allerede kørt ud på et sidespor på holdet. Han er primært blevet brugt på højrekanten i dette forår, hvor andre har dækket maskinrummet. Med Salami, Izunna, Albæk og Kasper Hansen har vi faktisk de 4 spillere vi skal bruge til de 2 centrale pladser. Vi mister helt sikkert noget kvalitet med et salg af Thyge, men samtidig slipper vi også for en dyr lønning og får penge i kassen.
Jeg kunne godt forestille mig, at FCK kunne bruge Thyge som erstatning for Atiba, og spørgsmålet er, om vi ikke er så økonomisk pressede, at vi vil afvige vores normale princip om ikke at sælge vores bedste spillere til danske klubber.

2. Jonas Borring
Lige siden Borring blev købt, har planen været at han skal sælges denne sommer. Man havde helt sikkert håbet på, at han ville være med til VM og dermed kunne skydes afsted til en god pris. Borring blev hentet lige inden spillermarkedet brød sammen, så det er ikke realistisk at tjene penge på ham, men hvis man bare er i stand til at få den resterende regnskabsmæssige værdi for ham (10-12 mio), så er der igen en stor lønning, der kan spares. Problemet med et salg af Borring er, at vi ikke umiddelbart har en erstatning klar.

3. Winston Reid
Reid ser endelig-endelig ud til at få indfriet sit potentiale. Han har stort set spillet uden de ellers velkendte hjerneblødninger og koncentrationssvigt her i foråret, og med deltagelsen ved VM er han pludselig et stort salgsobjekt. Der har tidligere været følere fra Italien, og så vidt jeg husker er NZ i pulje med Italien til VM, så en god præstation af Reid i den kamp, koblet med Kjærs succes i Palermo, så er det måske ikke urealistisk med et Reid-salg på 20-30 mio. til Italien.
Vi har allerede Ipsa og Erik S i truppen, der kan lappe noget af hullet efter Reid.

4. Leon Jessen
En outsider til et salg. Han er ikke så dyr i løn, så det er ikke så nødvendigt at komme af med ham. Men med Juelsgaard i kulissen og Leon i udkanten af landsholdet, skal der ikke komme et ret stort bud, før han skydes afsted.
Nu har jeg hørt ørggard sige, at priserne p.t. på markedet er halveret, fra før finanskrisen, så hvad er realistisk p.t. ??

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kent skrev:Et af de store spørgsmål frem til starten af næste sæson er truppens sammensætning. Vi er nu 1 år henne i en 3-årig tilpasning af økonomien, og mangler stadig at sige farvel til nogle løntunge spillere. I vinters var det dyre folk i udkanten af holdet, der blev sendt videre, men i denne sommer vil man nok gøre alt hvad man kan, for at få solgt nogle af spillerne, for at få penge ind. Spørgsmålet er, hvem som ryger. Mine gæt er, at når transfervinduet smækker i, så er 2 af nedenstående fortid i FCM:

1. Mikkel Thygesen
At sige Thyge er kørt ud på et sidespor på vores hold er helt hen i vejret. Thyge er omdrejningspunktet både på og udenfor banen. Han er en anfører der går forrest ikke bare hver gang, men hver fucking evig eneste gang, hvad enten han er placeret som angriber, midtermidt eller kant. I mine øjne er det sommerens vigtigste opgave at få forlænget med Thyge!
Dog er jeg også nervøs for at FCK har kastet deres kærlighed på ham. Og har vi råd til at afvise et bud på 12-15 mio for Thyge, hvis kontrakt udløber til næste sommer? Jeg tvivler, men håber inderligt Thyges FCM-hjerte får ham til at forlænge med os.
Kent skrev:2. Jonas Borring
Borring kunne man for min skyld godt sælge. Ikke sagt at han gør det skidt, men med vores situation taget i betragtning ville en 12-15 mio kroner i kassen for ham ikke være dårligt. I truppen har vi ikke nogen direkte arvtager til hans plads. Dog kan både Siv og Danny til nøds bruges på venstrekanten. Ellers er en mand som Ayoub Sørensen i Lyngby i mine øjne interessant. 22 år, fantastisk speed og dejlig udfordrende i sit spil.
Kent skrev:3. Winston Reid
Jeg elsker Winston Reid, og har naturligvis også trøje nummer 29 hængende i klædeskabet :-). Men uanset hvor ondt det gør at miste en mand som ham, tror jeg der er stor sandsynlighed for det sker til sommer. Winston har i foråret løftet sit spil, og har, i mine øjne, været vores bedste mand. Fortsætter han den form til VM ryger han afsted, og det er han i mine øjne også klar til. Håber dog prisen vil kunne ligge på et niveau omkring minimum 15-20 mio; finanskrise eller ej!
Kent skrev:4. Leon Jessen
Sælg sælg sælg! :-)
Absolut ikke fordi jeg har noget imod Jessen; tværtimod. Jeg synes i den grad den gæve knægt fortjener chancen i udlandet hvis muligheden byder sig. Når vi samtidig har en ung og stærk back i Jesper Juelsgaard på spring til at tage over samt Jesper Lauridsen til at overtage Julles back-up plads, vil et salg af Leon passe perfekt. Jeg håber lidt på et sommersalg af Leon. Både for hans, klubbens økonomis, og Julles skyld. En pris på 5-10 mio, alt efter hvem en evt. køber skulle være, er vel realistisk for en mand af Leons kaliber.

Jesper BW1100

FCMReal skrev: Nu har jeg hørt ørggard sige, at priserne p.t. på markedet er halveret, fra før finanskrisen, så hvad er realistisk p.t. ??
Thyge: 10-15 mio.
Reid: 15-20 mio.
Borring: 10-12 mio.
Leon: 5-10 mio.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jesper BW1100 skrev:
Kent skrev: 1. Mikkel Thygesen
At sige Thyge er kørt ud på et sidespor på vores hold er helt hen i vejret. Thyge er omdrejningspunktet både på og udenfor banen. Han er en anfører der går forrest ikke bare hver gang, men hver fucking evig eneste gang, hvad enten han er placeret som angriber, midtermidt eller kant. I mine øjne er det sommerens vigtigste opgave at få forlænget med Thyge!
Jeg må sige jeg er totalt enig. Thyge er ikke en del af min ide om fremtidens hold.
Som det er nu ser jeg mest han er anfører grundet ting uden for banen, og han er ikke en del af min idealopstilling til de fleste kampe.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

Han er i hvert fald ikke uundværlig for klubben, ligesom han tidligere har været. Og han fungerer jo bedst midt-midt og der har vi, som du skriver Hekler, nogen der i lige så høj grad er en del af idealopstillingen, og jeg synes nok ikke at han fungerer specielt godt på kanten...

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Når vi snakker salg synes jeg lidt man glemmer Florescru. Han er vel lejet ud med det formål at spille sig på VM holdet og dermed at blive solgt.

Er det urealistis at sælge ham for omkring en milion Euro tror I?

Claus J

Indlæg af Claus J »

Jesper BW1100 skrev:
FCMReal skrev: Nu har jeg hørt ørggard sige, at priserne p.t. på markedet er halveret, fra før finanskrisen, så hvad er realistisk p.t. ??
Jeg tror roligt at du kan halverer de priser der. Der er ikke de penge i fodboldspilere idag som for få år siden. Og lur mig om de andre klubber ikke har opdaget vi har brug for penge/reducerede udgifter, samt at vi i forbindelse med de sidste mange spillere vi har taget afsked med, vel nærmest har givet dem væk.
Claus J

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Thyge, Reid og Jessen er nok de største salgsobjekter vi har, men at sælge Thyge vil efter min mening være en katastrofe. Der bliver snakket så meget om at spillerne ikke fighter nok. Det er da noget man ikke kan sige om Thyge. Den mand er den vigtigste spiller sammen med Albrechtsen og Frank pt.

For guds skyld, sælg ikke Thyge. Forlæng, forlæng, forlæng.

De to andre må man gerne skyde af for min skyld, de kan erstattes. Det kan Thyge ikke i øjeblikket.

Jesper BW1100

Claus J skrev:
Jesper BW1100 skrev:
Jeg tror roligt at du kan halverer de priser der. Der er ikke de penge i fodboldspilere idag som for få år siden. Og lur mig om de andre klubber ikke har opdaget vi har brug for penge/reducerede udgifter, samt at vi i forbindelse med de sidste mange spillere vi har taget afsked med, vel nærmest har givet dem væk.
Det har jeg såmænd taget i betragtning. Nægter at tro på man lader Thyge gå for mindre end 10 mio. For få år siden havde man sagt ca. 20 mio for en som ham.
Reids pris er sat i forhold til hans deltagelse i VM. Tror minimum tilbuddet skal være på 15 mio til sommer før vi slår til på ham.
Borring er lidt mere so-so. Men vi gav på den anden side 20 mio for ham. Ville være håbløst at sælge for 5. Kommer ikke til at ske.
Minimum 5 mio for Leon er ikke urealistisk.

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Rygter siger Thyge som erstatning for Huthchinson ???? hahahahahha :lol: :lol:
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

det er vel ikke noget at grine af? Jeg tror dog ikke umiddelbart på det, dertil har han sgu ikke helt niveauet pt, men det er da bestemt ikke det mest urealistiske...

erland

Indlæg af erland »

Ud over de 4 mest oplagte emner som nævnt, er det vel også realistisk at vi forsøger at komme af med et par marginal spillere. Her tænker jeg Florescu, Fagerberg som begge er udlejet. Forhåbentlig kan de afsættes og vi kan få lidt tilbage i kassen.
Personligt ser jeg gerne Danny O og Jude solgt, selv om dette nok er urealistisk da Danny ikke rigtig har spillet i foråret og Jude lige forlænget.

Der er vel også en vis overbefolkning på vores midtbane. Jeg kunne godt se Salami solgt til sommer, men som med Danny gælder det at han ikke har spillet ret meget i foråret.

Hvis vi sælger Thyge så får vi brug for en erfaren indpisker til holdet. Thyge's betydning for holdet er meget mere end den indsats han levere på banen. Her kunne Retov være en god erstatning.

Hvis Reid bliver solgt (er nok mest oplagt såfremt han kan levere en god indsats under VM), så ser jeg også et behov for en defensiv midt, da Erik S ikke i mine øjne er skarp nok til top kampe i suppen.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

har læst indlægene om hvem der skal sælges og til hvilke priser uha jeg tror priserne er skudt højt over mål. Sommerens vigtigste opgave for ledelsen er at forlænge med Thyge og sikre ham som omdrejningspunkt på opbykningen af holdet, hvis det ikke er muligt så må han sælges først helst til vinter da vi nødig skal løbe ind i vanskligheder frra sæsonstart. Salgsprisen på Thyge vil ikke lig ret højere ind 7-10 mill. Borrings pris vil ca lig på det samme da han ikke endnu har præsteret godt over en hel sæson. Største salgsopjekt i mine øjne er Reid saom efter et godt VM kan skydes til 12-15 mill. i kassen. Florescu ligger der sikkert en aftalt købspris med hans klub i Rusland og den ligger sikkert på 4-6 mill. Så er der vores kammerat Fagerberg som jeg ikke ved står da jeg ikke kender hans præstationer i øjeblikket, men tror vi gerne vil sælge hvis det er muligt.

Besvar