FCM - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
erland

FCM - Brøndby

Indlæg af erland »

Av.
1-4 til BIF.

3de nederlag i træk.

MCH arena som fort er udsat

Spørgsmål og fustrationerne er der lige pludselig. Ikke så meget resulatet idet medaljer ikke var et tema i denne season, og kan vi bidrag til at Aab ikke får så fint.

Men Raska kan jo ikek holde på en bold, klart skyld i første mål (selv om der ikek er staffe). Raska i parken kan jeg ikke holde ud til at tænke på!

Men forsvaret er ikke tilstede idag og jeg tænker på hvilke betydning får det for selvtilliden at inkassere 3 nederlag i træk.

Det bliver rigtig vigtig at vinde næste kamp mod HB Køge, så der er tro på det inden pokalen.

erland

FCMReal

Re: FCM - Brøndby

Indlæg af FCMReal »

erland skrev:Av.
1-4 til BIF.

3de nederlag i træk.

MCH arena som fort er udsat

Spørgsmål og fustrationerne er der lige pludselig. Ikke så meget resulatet idet medaljer ikke var et tema i denne season, og kan vi bidrag til at Aab ikke får så fint.

Men Raska kan jo ikek holde på en bold, klart skyld i første mål (selv om der ikek er staffe). Raska i parken kan jeg ikke holde ud til at tænke på!

Men forsvaret er ikke tilstede idag og jeg tænker på hvilke betydning får det for selvtilliden at inkassere 3 nederlag i træk.

Det bliver rigtig vigtig at vinde næste kamp mod HB Køge, så der er tro på det inden pokalen.

erland
Ja nu er der vist gået for meget rotation i rotationen, vigtigt at Kuhn holder begge ben på jorden fra nu af.

Man må håbe at Løssl kommer tilbage nu, samme med salami.

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

FCMReal skrev:
Ja nu er der vist gået for meget rotation i rotationen, vigtigt at Kuhn holder begge ben på jorden fra nu af.

Hvilken rotation.. Hvordan ville du have startet op på andre måder end denne..

Kan heller ikke på nogen måde bakke op om at raska skal have en forlængelse af sin kontrakt.. synes ikke engang han er god nok til 2. valg i en superliga...

Og før nogle snakker om dommerfejl osv. så skal det ikke lade en tabe 1-4.. ALDRIG...

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Xort skrev:
FCMReal skrev:

Hvilken rotation.. Hvordan ville du have startet op på andre måder end denne..

Kan heller ikke på nogen måde bakke op om at raska skal have en forlængelse af sin kontrakt.. synes ikke engang han er god nok til 2. valg i en superliga...

Og før nogle snakker om dommerfejl osv. så skal det ikke lade en tabe 1-4.. ALDRIG...
Frank, Ilsø og Albæk sidder på bænken fra start, rotationen har vi set i hele foråret, så spiller thygesen på højre og så midt og så fremme osv med de andre.

Jessen karantæne, Løssl og salami skadet.

Det godt hidtil, men nu er festen vist forbi, man skal holde når festen er god, men ok FCM har meldt ud af sas kommer i tredje række.

Rotation giver ikke stabilitet.

erland

Indlæg af erland »

Jeg synes det er tænke vækkende at når Frank og ken Ilsø kommer på banen så gør de en forskel, og der kommer mere tyngde i vores fremad rettet spil. Det er som om de er med til at gøre de andre bedre.

jeg synes at Ken ilsø var banens bedste for FCM og det siger ikke så lidt, den korte spilletid taget i betragtning.

Derimod skuffer Sivebæk og danny O. De havde svære betingelser men de var ikke udfordrende nok.

Positivt at vi slutter på en positiv tone med Ken's mål, at Reid og FF fik spille tid samt at vi undgik skader.

Erland

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCMReal skrev:Det godt hidtil, men nu er festen vist forbi, man skal holde når festen er god, men ok FCM har meldt ud af sas kommer i tredje række.

Rotation giver ikke stabilitet.
Hvor er det typisk at se whinerindlæg efter lidt modgang. Fat nu at FCM har meldt ud at denne forårssæson skulle bruges til at se hvem man satsede på i fremtiden. Derfor er man nødt til at se forskellige folk i aktion, og derfor kommer der disse udsving. For 2 uger siden var folk helt oppe og ringe, og folk mente vi blev mestre næste sæson. Det handler om at tænke rationelt både i med- og modgang. Rotationsprincippet her i foråret er helt og aldeles glimrende, og har fungeret perfekt. (At man så i dag stiller i stort set stærkeste opstilling, Ilsø undtaget, skader, karantæne taget i betragtning er en anden sag!)
Op på hesten og en sejr mod HK Køge søndag, så er vi klar til pokalfinale!! Og så gerne Lössl tilbage på banen og Danny tilbage på bænken.

974

Indlæg af 974 »

Jeg synes at det var en underlig, underlig kamp..

Ingen tvivl om at Brøndby lagde bedst ud, så får de et tyndt dumt straffespark, og kommer yderligere foran ved et par fejl af vores forsvarspillere
Så scorer vi, og kunnet have fået et straffespark lige inden pausen

Dommeren overser helt sikkert et par hjørnespark til os, og det gør nok heller ikke spillerne i bedre humør

I 2. halvleg tænker man, at nu henter vi dem sgu, og så får de endnu et dumt mål

Ind imellem alle disse scoringer ser man noget tilløb til godt spil fra FCM, og vi får også chancer til mål - var kampen endt 4-6 havde det ikke været nogen sensation

Frank og Ilsø tilfører helt sikkert en masse nyt, men de kommer altså også ind på et tidspunkt hvor Brøndby-spillerne måske slækker lidt på markeringerne, så det synes jeg ikke man skal lægge for meget i

Lad os nu i stedet glæde os til Parken i næste uge - det bliver igen kæmpe stort, og man kvajer sig big time hvis man ikke tager ind og ser den :!:

Adam95Midt

Indlæg af Adam95Midt »

Jeg har ikke set det i relive, men synes Raska koster 2 mål i dag og 1½ i Aalborg. Jeg savner "Mr. Clean Sheet".

Og som nogen allerede har skrevet ,er forsvaret ikke tilstedeværende i dag. Dog vil jeg nævne Baba og Izu som lyspunkter.

Danny O. må have spillet sig på andet holdet efter i dag.

Adam

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Slap dog lige af. Rotation??? Hvad skal Kuhn gør i dette tætte program??? Slå nu lige koldt vand i blodet. Det er altså ikke FCMs undergang at man taber.

Med hensyn til opstillingen. Frank kan stadig ikke spille en hel kamp, og Baba har gjort det supergodt. Albæk har også spillet mange kampe, men Izunna og Thyge er stadig de 2 bedste på midten. Ilsø har været småskadet og må alt andet lige også være slidt. Desuden er jeg meget utilfreds med at folk begynder at synge om pokalfinalen da vi kommer bagud 2-0. Det får det til at lyde som om vi allerede havde tabt.

Lad os nu se frem med glæde til den finale, og give den max gas. Vi får selvtilliden tilbage søndag, og hvis ikke er jeg fuldstændig komplet ligeglad, bare vi henter den F...... pokal.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

En målmand er sgu sjældent bedre end forsvarsspillerne foran ham.

Og vi bør da hurtigt kunne blive enige om at de alle 4 stod i kø for at lave fejl.

1-0 - Hvem skal dække af for skuddet? Hvem skal følge med Jallow? Og så snorksover dommeren og dømmer straffe.
2-0 - Albrechtsen laver en fejl på midten af banen. Jan K kan altså også spille fodbold og sparker den flot ind.
3-0 - Hvem fanden glemmer at dække af midt for mål så Farnerud ikke kan komme til riposten? Men ja, jeg vil godt medgive at Raska burde have pareret den ud til siden.
4-1 - Kolja snorksover og dækker ikke op.

Det nytter ikke en dyt at skælde ud på Raska som ene mand, men alle 4 forsvarsspillere må tage deres del af skylden.

Reid laver et par dårlige afleveringer bagud, som sagtens kunne have givet mål.
Julle smider mange bolde væk, og var generelt usikker idag.
Kolja havde også usædvanlig mange fejlafleveringer.
Albrechtsen manglede også lidt af sit overblik idag, det er i hvert fald ikke den kamp han kan komme til VM på.

Længere fremme var Sivebæk da en stor undskyldning, det var vel først 5 minutter før tid at der var noget der lykkedes for ham?
Borring manglede også den berømte sidste berøring.
Danny er endnu ikke i den topform som vi gerne ser, heller ikke den store succes idag.
Thyge fighter som han plejer, men sammen med Izunna var det bare ikke nok. De to var vores klart bedste i dag.

Baba kæmper en ensom kamp oppe foran, og blev overmatchet af de højere BIF spillere.

Vi kan vælge at blive ved med at brokke os over dommeren, men fakta er nu at han dømte straffe 1 ud af 2 gange hvor der ikke var straffe. Hvis han ikke mener der er straffe til Baba, så skal han fandme også give gult for film. Han dømte 2-4 målspark til BIF, hvor der var hjørne. Han overser frispark på Borring lige inden Izunna får gult. Han overså at en BIF spiller bruger Reid som trampolin for at forsvare sig ved et indlæg.

MEN. Det bedst spillende hold vandt.

974

Indlæg af 974 »

@ 1145

Det er fandme SPOT ON stort set hele vejen - jeg kan ikke mene meget andet end det du skriver og så det jeg lige selv har skrevet højere oppe :-)

Hvis andre mener noget andet så er de snævertsynede :lol:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En tam indsats af spillerne. Der må ligge noget psykologisk i det, for efter vi sikrede finalepladsen i Odense, så er det som om vi har manglet 10% over hele linien.
Der er nok flere ting i det, ubevist slapper man nok af, fordi en enkelt kamp nu kan redde sæsonen og ændre den fra skidt til super. Derudover er der måske en underbevist reaktion hos spillerne, hvor man ihverfald ikke skal have en skade nu her, en uge før den store kamp som de alle jo gerne vil spille.
Ja, der er scenarier nok at vælge mellem ;)

Brøndby ville i hvert fald mere mere end os. Men jeg tror nu også forsvaret mangler Jonas Lössl, for hold da op, vi har lukket 7 (!!) mål ind i to kampe. Normalt ville vores egen score på 4 mål i to kampe, have været rigeligt til at sikre de 6 point.
Jeg tror desværre ikke Raska er god nok, han virker usikker i feltet og kommer ikke ud efter bolden, og det er en stor svækkelse i forsvarsspillet.
Hvornår er Lössl mon klar? håber han når det til pokalfinalen, for ellers ser det halvskidt ud med vores muligheder.

Men som stillingen arter sig, så er bronze faktisk stadig en mulighed. Vi har to kampe tilbage som vi simpelthen skal kunne vinde, hvis vi vil gå til sommerpausen med oprejst pande. Vi er kun tre point efter Aab på 3. pladsen. Alt afhænger af om Silkeborg kan slå Esbjerg, for så er det bestemt ikke umuligt at Aab og Brøndby sætter point til. :roll:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Allan Kuhns udtalelser til medierne efter FCK kampen. Ligaen er kun 3. prioritet efter pokalen og udvikling af talenter i de resterende kampe. Sådan en udtalelse bider ofte sig selv i halen, når spillerne skal ind og give den alt hvad de har i ligaen.

Resultat i ganske vist 3 svære kampe er nul point derefter.

Hjemtag pokalen og det er glemt, men farligt at komme med den slags udmeldinger som jeg ser det.

Nu er muligheden for at komme i Europa via ligaen næsten væk og kun pokalen tilbage. Men foråret er svært at klage over, og jeg ser frem til at følge pokalfinalen på lægterne. Jeg hader bare den slags udmeldinger fordi man ikke ved hvordan den påvirker spillet på banen, når gutterne lige skal give den de sidste 5%
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:Jeg kan ikke lade være med at tænke på Allan Kuhns udtalelser til medierne efter FCK kampen. Ligaen er kun 3. prioritet efter pokalen og udvikling af talenter i de resterende kampe.
Det var så nøjagtig den samme melding, som kom inden foråret, så tvivler meget på, at det har påvirket spillerne - så er det i hvert fald mærkeligt, at det ikke gjorde i starten af foråret.

For mig handler det mere om, at vi solgte Randerskampen, var uheldige/dumme i AaB og ringe mod BIF, samtidig med at vi indtil videre havde overpræsteret i foråret. Med det hold vi har og de skader vi har rendt ind i, har vi præsteret langt over det forventede i foråret. Vi havde marginalerne i starten af foråret, hvor vi havde en uhyggelig udnyttelsesprocent på vores chancer, mens modstanderne var uskarpe. Nu har det vendt lidt, men stadig er foråret faktisk rigtig godt.

Besvar