Iran til VM 2006 !

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Persian_Wolf

Iran til VM 2006 !

Indlæg af Persian_Wolf »

Hey folkens!.. Vil hermed på vegne af mig selv ønske samtlige iranske BW'ere tillykke med VM! Selvom jeg er ret overbevist om , at jeg er den eneste ! :D :D

Vi er hermed kvalificeret direkte til vm, som første asiatisk hold efter sejren over Bahrain idag! 102.000 fans går ligenu amok på stadion Azadi i Iran,og 70 millioner iranere verden over, fester iøjeblikket over denne meget store begivenhed for iranere; selvom det ik er første gang iran er med til vm!

Hygs
Senest rettet af Persian_Wolf 9. jun 2005, 18:15, rettet i alt 1 gang.

Kim

Re: Iran til VM 2006 !

Indlæg af Kim »

Tillykke med det!

http://www.worldstadiums.com/stadium_pi ... zadi.shtml

Kan godt forestille mig at der kan være gang i den - hva så, skal du ud og feste, eller er du klar på lægterne i Tyskland næste år? :-)

BW #456

Mackay

Indlæg af Mackay »

Et land der er styret af religiøse-fanatikere, der hænger deres folk på gaden. Der gang på gang, udfordrer det internationale samfund - skal de med til VM? - Nej! Det er en skændsel at de er med. De burde udelukkes sammen med Nordkorea, Uzbekistan m.fl.

Mvh Mackay

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Det var nu sjovt dengang Iran vandt 2-1 over USA til VM i 1998.
Held og lykke til Iran, og held og lykke til DK mod Albanien nu (regner med en knusende sikker 2-0 sejr)

MikeBruski

Indlæg af MikeBruski »

Jeg fatter stadigtvæk hvad fanden Israel laver i Europæiske kval runder, og i Eurovision Melodi Grand Prix.. er det næste at New Zealand spiller i den Sydamerikanske gruppe?

når det nu er sagt.. skal Danmark, som støttede Bush's ulovlige krig i Irak og dermed støttede mordet af over 100.000 civile Irakere over de sidste 2 år, så også udelukkes?

Hvis Iran skulle gøre det fuldkommen sindsyge og komme langt i VM, får det i det mindste folk dernede til at tænke mere på sport og sammenhold, og mindre på offenlige afstraffelser..

Og Mackay.. hvis du ikke aner havd du snakker om, så ti stille. Iran er andet end religiøse fanatikere, der er faktisk 69 millioner NORMALE mennesker dernede, mennesker som hvis de havde valget, ville leve under helt andre forhold.

Men det kan de ikke. Fordi det øverste religiøse råd og Khomenei bare udelukker alle de Ministerkandidater som de føler er for "liberale"...

Jeg tror ikke særligt mange tænker på Koranen når de ser Karimi drible igennem en halv banelængde og score et pragtmål...

og nej, jeg er ikke Iraner.. Men tillykke til dem alligevel! :-)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Danmark behøver ikke blive udelukket. Det klarer de helt selv, ved ikke at kvalificere sig :-)

Peter Ross

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Synes ikke man skal blande sport og politik sammen.

Iran er et godt fodboldhold, og fortjener chancen. Udelukkelse fører ikke til noget konstruktivt, det gør dem da bare endnu mere fanatiske, hvis de totalt lukkes udenfor.

BW # 163

Allan B.

Indlæg af Allan B. »

Du tror at VM får folk til at tænke på andet end politik. - Men sport har fra alle tider været brugt i magthavernes propagande. Var der ikke noget med et OL i Berlin, der blev på det skammeligste blev brugt som bevis for ariernes overlegenhed. Eller tænk på de østeuropæiske superatleter.

Når Israel spiller europæisk bold har det måske noget med, at de ikke er så populære i de arabiske lande. Det er i hvert fald begrundelsen for, at de er med i Melodi Grand Prix, da de er udelukket dernede. Tvivler også på deres sange ville få mange stemmer.

MikeBruski

Indlæg af MikeBruski »

Ja, men det gør det ikke rigtigt at blande sport og politik sammen.

Pga at Zimbabwe er sanktioneret i British Commonwealth Countries pga idioten Mug-Abe fik det Engelske Cricketlandshold dødstrusler da de spillede kampe dernede sidste år.

Min pointe er, som BW # 163 understreger forneden, at sport og politik er en farlig cocktail. Der er så mange følelser indblandet, at en blanding af sportslig og politisk national stolthed kun kan ende galt.

og betyder det så også at Taiwan kan være med i Eurovision,fordi Kina har lidt meget imod dem over i Asien? I mine øjne er det bare Israel der igen får særbehandling fordi de " føler sig truet"... det er da klart når de konstant blæser på regler der ikke er til deres fordel.

Men det er ikke det debatten handler om :-p

Ravnen

Israel og UEFA

Indlæg af Ravnen »

MikeBruski skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg fatter stadigtvæk hvad fanden Israel laver i
> Europæiske kval runder, og i Eurovision Melodi
> Grand Prix.. er det næste at New Zealand spiller i
> den Sydamerikanske gruppe?

Det er politisk, ingen andre ville have dem med, så UEFA blev nødt til det sikkert godt presset af USA (som jo blander sig i alt..)

Fatter heller ikke hvad de laver der, de burde dyste med deres nabolande, så kunne de allesammen lære noget om at dyste under fredelige forhold i stedet for at vende missiler mod hinanden. At UEFA har taget dem med er et dårligt signal, sporten skulle gerne samle og ikke dele folk, hvis Isreal ikke kan spille fodbold med deres geografiske nabolande er der måske nogle andre ting de burde drøfte.. UEFA har prostitueret sig i en politisk debat!

Persian_Wolf

Re: Iran til VM 2006 ! Se Mål og Andet..

Indlæg af Persian_Wolf »

Kim skrev:
> Tillykke med det!
>
> http://www.worldstadiums.com/stadium_pictures/midd
> le_east/iran/tehran_azadi.shtml
>
> Kan godt forestille mig at der kan være gang i den
> - hva så, skal du ud og feste, eller er du klar på
> lægterne i Tyskland næste år? :-)
>
> BW #456

Jo Tak!

Ja det kan du tro! Det er sku stort for os iranere :) ..

her er film/billeder fra teheran efter kampen: http://s50.yousendit.com/d.aspx?id=3L4E ... NU3W3WH0I7
Her er målklip fra iransk tv(den religiøse kanal): http://www.persianfootball.com/video/PF ... hrain.rmvb

Og til co.: lad nu politik ligge.. Iranere har lidt i over 25 år, under den såkaldte islamiske republik.. Jeg er selv politisk forfulgt og flygtede hertil landet for 9 år siden, dog boet i Dubai 10 år forinden.. Jeg er 22 år idag, og har endnu ikk haft mulighed for besøge mit hjemland og familien dernede. Selv mit navn og alder måtte jeg ha skiftet af sikkerhedsmæssige årsager..

Det handler ikk om Koran eller Islam.. Det handler om en 251 magtliderlige fuldskægget mænd, som styrer landet i Islams navn, selvom 99% af alle muslimere i verden, forbander dem..

Så derfor betyder det her netop også så meget for os iranere; at iranere nu uanset hvor i verden, kan fejre den her begivenhed sammen..

-
Lad os krydse fingre for DK også kvalificere sig, så vi kan få nogle iranske kampe på dansk tv! :P ..

Hygs

Alto

Re: Iran til VM 2006 ! Se Mål og Andet..

Indlæg af Alto »

Ok, så de to bedste hold går videre fra gruppen. Så kan jeg regne ud at Japan også må være kvalificeret.

Det er vel også to af Asiens absolut bedste hold gennem de sidste 5-10 år.

Alto

Indlæg af Alto »

> når det nu er sagt.. skal Danmark, som støttede
> Bush's ulovlige krig i Irak og dermed støttede
> mordet af over 100.000 civile Irakere over de
> sidste 2 år, så også udelukkes?

Det må da siges at være sat på spidsen. Vi danskere kan derimod være stolte af, at vi har taget et ansvar.

> Og Mackay.. hvis du ikke aner havd du snakker om,
> så ti stille. Iran er andet end religiøse
> fanatikere, der er faktisk 69 millioner NORMALE
> mennesker dernede, mennesker som hvis de havde
> valget, ville leve under helt andre forhold.
>

Måske de håber på amerikansk indblanding ligesom i Irak, så de kan få fjernet deres diktatur.

Klauzito

Re: Israel og UEFA

Indlæg af Klauzito »

Jeg synes sgu det var fedt at Israel kom med i UEFA, husker stadig en varm November aften på Ramat Gan hvor Danmark vandt 5-0 :-)

Men lad dem slåsse dernede, vi i Europa tager imod dem med åbne arme og holder ikke nogle ude. Derudover ligner Israel som land på mange måder nok også mere et Sydeuropæisk land end de naboer der har dernede.

Alto

Re: Israel og UEFA

Indlæg af Alto »

Klauzito skrev:
> Jeg synes sgu det var fedt at Israel kom med i
> UEFA, husker stadig en varm November aften på
> Ramat Gan hvor Danmark vandt 5-0 :-)

Var du på stadion, eller har du bare en rigtig god hukommelse?..:=)

Besvar