Stemning på Faxe...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Eponaj

Stemning på Faxe...

Indlæg af Eponaj »

Mens vi alle venter spændt på dagens kamp mod fck ville jeg forsøge at komme med et lille forslag til hvordan vi kan få bedre gang i Faxe-tribunen. Jeg har haft sæsonkort til Faxe siden stadion var ½år gammelt og der er masser af vilje og lyst til at være med til at skabe stemning! Når det så er sagt, er det selvfølgelig heller ikke en flok vilde stemningsskabere ;)

Det folk på Faxe-tribunen har brug for er en lang, kontinuerlig taktfast rytme. Der sker desværre det, at folk først skal "komme igang" med at klappe med, og hvis der så kort efter skal synges et vers hvor takten stopper, så er folk faldet fra når der igen skal klappes. Prøv evt. at lægge mærke til hvor mange på Faxe der klapper med første gang efter I har lavet den hvor i råber "Forza FC" - "Vi vil have sejr" - "Fooooooooorza FC og FC OLE" - "OLE, OLEEEE...", og hvor mange færre der klapper med efter pausen hvor I synger "OLE, OLE, OLE" - klap klap - "OLE, OLE, OLE" - klap klap. Folk falder ganske enkelt fra pga. opholdet, og det synes jeg er ærgerligt.

Så hvis I har en sang, eller kan lave noget med en god kontinuerlig rytme tror jeg virkelig det kunne skabe en lang periode med taktfast stemning fra Nordea, Faxe og Cottonfield (hvem ved, måske sponsoerrne er med :D ) Det bedste eksempel på at folk godt kan er de gange I har sunget "op og stå, op og stå", men den dur nok ikke 5 gange i løbet af en halvleg ;)

Anyhow så var det bare lige et forslag! Det kunne være fedt med en super stemning til dagens kamp, og UHA hvor ville en sejr være fantastisk!!

Rigtig, rigtig god kamp til ALLE!

Brugeravatar
PS

Re: Stemning på Faxe...

Indlæg af PS »

Jeg fristes til at hive denne frem igen igen, den er mit bedste bud på at være sangen der vil få rigtig mange med på hele stadion.

http://www.youtube.com/watch?v=hhsA99p0 ... re=related

Brugeravatar
cameo1977

Indlæg af cameo1977 »

den er faktisk lidt fed den der sang :D

5251
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af 5251 »

Grunden til at nogle folk ikke synger med, har måske den simple grund, at de ikke kender sangene. Det kan være utrolig vanskelig at høre hvad der præcis bliver sunget på stadion, hvis ikke man kender sangen.
En løsning kunne være at revurdere alle nuværende sange og smide en ekstra eller to ind, fx den som bliver nævnt, det er en fed stemningssang. Bagefter skal vi gøre mere opmærksom på sangene. Der var en gang alle sangene var skrevet her på BW, og det synes jeg er en skam at de er forsvundet, det var bl.a. den måde jeg lærte sangene på. Selv om det er en meget vanskelig opgave kunne man måske også prøve at gøre noget mere aktivt på stadion. Kan huske der en gang blev delt sedler grund med de mest grundlæggende sange, synes det kunne være spændende at prøve igen, når de så bliver delt rundt skal man virkelig opfordre folk til at synge med.
Vi kæmper for et stemningsfyldt nordea!

Besvar