Det røde kort

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ditlevsen

Det røde kort

Indlæg af ditlevsen »

Syntes at episoden med det røde kort skal have sin egen tråd i stedet for at udvaske tråden om kampen.

Selve udvisningen kan man vist ikke stille så meget spørgsmåltegn ved men derimod Gaardsøe´s rolle i den. I den anden tråd blev der nævnt noget om, at Gaardsøe havde kaldt en mørk spiller "bananplukker" da han spillede i Ipswich. Er der nogen som nogle kilder på det?

En sidebemærkning til denne episode er, at der under pokalkampen mod Hobro var der også rascistiske råb efter vores afrikanerne. Det er utroligt hvor lavt folk opføre sig!?

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Det røde kort

Indlæg af Persian_Wolf »

Thygen følger op:
http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/thy ... t-gaardsoe

Claus Bertelsen følger op:
http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/fcm ... t-hidse-op

Og Kuhn følger op og fortæller om racistiske tilråb fra Hobro fans i sidste uge:
http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/kuh ... me-i-hobro

Woop Woop!

lars

Indlæg af lars »

http://tv2sport.dk/node/53209

Der er en bruger på TV2 Sport der skulle have oplevet situationen, hvis det er rigtigt må man håbe vedkommende står frem, på en eller anden måde. (11/04/2010 20:34)

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

http://www.bold.dk/nyt/Esbjerg-FCM-piber-og-hyler

Vi er jo ulve og ulve huler og piber, vel ? ;)

Jeg mener faktisk at det var Esbjerg der lå mest ned i den kamp.
Mht. det røde kort, så snitter Baba´ albue Gaardsøe hals/ansigt hvorefter Gaardsøe vrider sig på græsset, som havde han fået en økse i hovedet.
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

werty

Indlæg af werty »

http://www.bold.dk/nyt/Esbjerg-klager-til-DBU

Esbjerg har valgt at indgive en officiel tilsigelse til DBU´s disciplinærudvalg..

"Vi anser det som usportslig og illoyal opførsel, at FC Midtjylland anklager Thomas Gaardsøe for racistiske udtalelser uden nogen form for belæg" siger direktør Søren Poulsen

Endnu et eksempel på Esbjergs dårlige pressehåndtering!!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Søren Poulsen, direktør i EfB skrev:"Vi anser det som usportslig og illoyal opførsel, at FC Midtjylland anklager Thomas Gaardsøe for racistiske udtalelser uden nogen form for belæg"
Hvordan fanden skal Collins kunne bevise det, når spillerne ikke bærer mikrofon?
Når der ikke er beviser, er det åbenbart ikke sket, virker til at være logikken bag den udtalelse - det finder jeg mildest talt skræmmende!

Utroligt som folk rundt omkring har travlt med at forsvare det eventuelle ordvalg "black monkey" - "for abe er jo ikke racistisk". Det er ufatteligt at se på, man kan have sådan en holdning i år 2010!

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Lige et hurtigt spørgsmål, er der nogen der ved hvornår straffen (karantænen) bliver udmålt?

Kan man håbe på et mild straf fordi det er måske er tvivl omkring hvorvidt Collins ramte Gadsøe, eller hvordan fungere det?

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har den store viden omkring karrantæne sager.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Dondinho skrev:Lige et hurtigt spørgsmål, er der nogen der ved hvornår straffen (karantænen) bliver udmålt?

Kan man håbe på et mild straf fordi det er måske er tvivl omkring hvorvidt Collins ramte Gadsøe, eller hvordan fungere det?

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har den store viden omkring karrantæne sager.
Advarsler og udvisninger deles op i tre kategorier: Mild, middel og grov.
Advarsler straffes med 3, 4 og 6 strafpoint.

Udvisninger: 2 gule kort i samme kamp – tillæg 9 strafpoint, direkte rødt – tillæg 24 strafpoint.

Der udløses en spilledags karantæne når spilleren rammer/passerer følgende strafpoint:

* 15
* 30
* 44
* 58
* 72
* 86
* 100
* 114
* 128

Derefter behandles sagen individuelt.

http://www.hvemvandt.dk/karantaner.php

Baba får, så vidt jeg kan se, kun én spilledag, da han nu er på 24 point, og dermed ikke overskrider 2 point-grænser på sin udvisning.

Noe

Indlæg af Noe »

werty skrev:
Endnu et eksempel på Esbjergs dårlige pressehåndtering!!
Jeg tror nu desværre, at de får det ud af det, at Collins' straf bliver forlænget. Så længe intet kan bevises, så fremstår Collins' udtalelser jo ret så injuerende.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

De taber åbenbart aldrig nørde-brillerne i Esbjerg...
Målet ved vores klage er at gøre opmærksom på, at vi føler, at FC Midtjyllands trænere og ledere er gået uretsmæssigt til angreb på en af vores ansatte. FCM er gået over stregen. Så simpelt er det
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... er-stregen

For man skal ikke gøre opmærksom på problemet, hvis det reelt er forekommet?! Lad os da endeligt feje alt ind under gulvtæppet, og lad det blive der.
- Vi tror helt sikkert på, Thomas fortæller sandheden. Jeg har talt med ham flere gange, og han fastholder, at han ikke har sagt det. Jeg lytter til, hvad han siger, og intet tyder på, han lyver
Det er helt utænkeligt, at FCM mener, Baba fortæller sandheden?

Kom nu dummere, Niels Erik Søndergaard.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes det er en svær sag, da det jo er påstand mod påstand. Dog virker det underligt, at Baba helt uprovokeret skulle slå ud efter Gaardsøe. Det tror jeg ikke på.

Det jeg synes taler mod Gaardsøes forklaring er, at han efter kampen ville sværge på, at han overhovedet ikke havde talt med Baba i løbet af kampen.

Riddersholm er dog i Tipsbladet citeret for følgende ift episoden:
"Selv om han stod 50 meter væk og havde solen i øjnene, kunne selv linjevogteren se, at Baba var på vej væk fra Gaardsøe, inden han så vendte tilbage. Og han vender jo ikke tilbage uden grund"
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... -foregaaet

Jeg går ud fra, at GR enten har det fra indberetningen eller ved at tale med linjedommeren. Hvis det hændelsesforløb er korrekt, så giver jeg GR ret i, at det virker meget usandsynligt, at Gaardsøe ikke har sagt et eller andet til Baba. Og hvad skulle grunden være til at lyve om det? Tja det logiske er vel at sige, at det nok er fordi det Baba siger er korrekt. Det ville jo være tåbeligt af Gaardsøe at lyve om, at han overhovedet havde sagt noget til Baba, hvis det "blot" var fordi han havde kaldt ham en idiot el. lign.

Men naturligvis skal Gaardsøe sige, at han ikke har sagt noget racistisk. Alt andet ville være at underskrive sin egen fyreseddel. Ligeledes skal EfB bakke 100% op om deres spiller. Racisme er et sort/hvidt område (no pun intended) - man kan ikke negligere eller bagatellisere det. EfB kan ikke holde til, at der bliver sået tvivl om deres holdning, og derfor har de nu gang i at anklage FCM. Det er sådan set logisk nok, om end en overreaktion.

Med mindre der kommer tv-billeder frem, som viser situationen, og kan være med til at afgøre hvad der er sket, så fører denne sag ingen steder hen. EfB og Gaardsøe vil stå på deres FCM og Baba på deres. Det positive ved at der er kommet offentlighed om det er, at HVIS Gaardsøe har sagt det, så gør han det nok ikke igen. Denne gang er det påstand mod påstand, og så kommer tvivlen naturligvis ham til gode. Men hvis der en gang til dukker en lignende historie op med Gaardsøe indblandet, så ser det skidt ud for ham.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så vasker Gaardsøe hænder offentligt: http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... t-sag-fejt

Fejt? Tja hvis Baba virkelig lyver, så burde han smides ud af FCM. Men ærligt talt, hvorfor skulle han, Baba har jo ikke før været en som bare slår om sig.

Jeg tror Gaardsøe forsøger at redde sig selv ...

974

Indlæg af 974 »

Det kan være at Martin Albrechtsen kan forsøge at rede trådene ud - Han kender jo Gaardsøe fra deres tid i WBA..

Der sker vist ikke så meget i det mere med mindre at der kommer nogle tydeligere beviser eller indikationer på hvem der har "mest" ret

Nu gider jeg ikke tage i Parken når Esbjerg spiller der på onsdag, men havde de nu spillet i Farum eller Køge kunne det da have været lidt fristende at møde op med en friskt lille banner :-)

Edit: Men det kan være at de heller ikke er så glade for ham i Aalborg, hvor Esbjerg spiller næste mandag - Læste da lige en kommentar et sted at han deroppe ikke havde det bedste ry :-)

lars

Indlæg af lars »

- Jeg er glad for, at klubben støtter mig, og jeg har det utrolig dårligt med de anklager, der er kommet på et falsk grundlag. Det er en meget ømtålelig og svær sag, for den anklage, han kommer med, er meget stærkere end mit forsvar
Ikke ligefrem noget der går at Gaardsøe virker mere troværdig at han efter at han vel har forberedt sig grundigt kommer ud med en sådan udtalelse. Han kommunikere jo der er mere styrke i det Collins har sagt end det han selv har sagt.

974

Indlæg af 974 »

lars skrev:
- Jeg er glad for, at klubben støtter mig, og jeg har det utrolig dårligt med de anklager, der er kommet på et falsk grundlag. Det er en meget ømtålelig og svær sag, for den anklage, han kommer med, er meget stærkere end mit forsvar
Ikke ligefrem noget der går at Gaardsøe virker mere troværdig at han efter at han vel har forberedt sig grundigt kommer ud med en sådan udtalelse. Han kommunikere jo der er mere styrke i det Collins har sagt end det han selv har sagt.
Det synes jeg nu er lidt af en tilsnigelse at komme med

Jeg synes at udtalelsen lige så godt kan indikere det alle andre også vil tænke "hmm hvis nu Collins har ret, så er Gaardsøe racist"
Og det har han forstået essensen af..

Grundløse anklager kan være noget af det mest forfærdelige der findes
Eks har man lige på Station 2 set om en der mener, at han er blevet beskyldt for noget han ikke selv mener at have gjort ( måske har han dog gjort det eller..)
3 unge blev også i Frederica fejlagtigt beskyldt for at have voldtaget en ung pige

Jeg tror vi alle skal passe på med at dømme på forhånd, og derved tolke kun efter en holdning

Jeg ser også kun Collins forklaring som den mest plausible, men tænk nu hvis der om nogle dage eller uger kommer en anden forklaring, så kommer man altså til at stå med en dårlig smag i munden

Besvar