Esbjerg - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Esbjerg - FCM

Indlæg af Ravnen »

Træls kamp. Den udvisning ødelægger det hele, og det bliver opad bakke. 1-1 havde egentlig været fortjent, for Esbjerg skaber ikke det store og vi kæmper godt.

Dumt af Baba at lade sig påvirke, han sælger hele holdet fordi han ikke kan holde hovedet koldt. Når det er sagt så håber jeg Gaardsøe får en HED modtagelse næste gang fiskerne kommer til Herning..

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Der er mange der kommet i forkøbet med " Monkey" udtagelsen, men er så sur på Gårdsøe. Bums! Hvis der er nogen så der en abe så er det ham. Det ødelægger vores kamp, så at Collins tænder af kan jeg godt forstå.

Men vi har tabt og det kan stadig nå's. Mener stadig pokalen er vigtigst selvom en 3 plads ikke ville have være skidt pt.

Det er tid til at køre på en ny spiller, når Frandsen ikke er her, kan man jo passende lade Gårdsøe få lov at hører for det han har sagt.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

lars skrev:Efter at have hørt Babas og Gaardsøes udtalelse om hvad der skete i situationen hvor Baba åbenbart ifølge dommertrioen skulle udvises, bør DBU gå ind og foretage en undersøgelse af den her sag, for det går imod alt det DBU påstår at stå for hvis det skal være en del af dansk fodbold og sige den slags ting til hinanden.
Baba virkede efter min mening klart mest troværdig.

Forhåbentlig kommer Baba over det her og lader fremover sig ikke provokere til at give dommere muligheden for at vise ham ud.
Helt enig! Det ville være de mest beskidte bronchemedaljer ever i dansk fodbold såfremt Gaardsøe fik en. Føj for den lede!

Gaardsøe har en historik - da han spillede i Ipswich kom han i diciplinærproblemer: Årsag - han kaldte en mørk spiller for "banan-plukker". Derudover blev han inden interviewet til tv instrueret af sportsdirektøren om at han under ingen omstændigheder måtte vedkende sig den sprogbrug. Under interviewet virkede han ekstremt flakkende og usikker.. Manden er et SVIN.

PS: OG så ser man i OB BIF 3 røde kort: Djemba nives hårdt og smider albue efterfulgt af bag-skalle. Konsekvens? ingenting!!
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Det er dog utroligt som folk er skråsikre ud fra en masse ud fra udtalelser, rygter, historie og andre diffuse detaljer. :shock:

Der er ingen af os der ved noget om det, så lad være med at kalde folk for et svin! det er dybt useriøst, og udelukkende fordi vores spiller var på den forkerte side. Stram op!

I øvrigt en god kampgejst fra drengene, den anden halveg jeg så, og dybt ufortjent at vi ikke fik mindst uafgjort.
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

lars

Indlæg af lars »

@PS

Ser man interviewet med Gaardsøe på TV2 Sport, så er hans adfærd under interviewet på en sådan måde at det gør at han sætter et ret stort spørgsmålstegn ved sin egen udlægning af sagen i min optik.

DBU har en pligt til at tage hånd om en sådan sag og når Gaardsøe udtaler sig som han gør, ville det være oplagt at se på mulighederne for at få vurderet om han taler sandt, det er så en metode til en sådan vurdering jeg skrev om.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Det er dog utroligt som folk er skråsikre ud fra en masse ud fra udtalelser, rygter, historie og andre diffuse detaljer. :shock:

Der er ingen af os der ved noget om det, så lad være med at kalde folk for et svin! det er dybt useriøst, og udelukkende fordi vores spiller var på den forkerte side. Stram op!

I øvrigt en god kampgejst fra drengene, den anden halveg jeg så, og dybt ufortjent at vi ikke fik mindst uafgjort.
Gaardsøe har jo en historik. Svin er måske så meget sagt, men dybt forkastelig person? JA! Det baba gjorde var dumt, men Gaardsøes handling er langt mere forkastelig. Så du ikke interviewet efter kampen hvor usikker han udtalte sig? Baba lyver ikke i dette tilfælde det er tydeligt at se. Du kunne se da Baba blev interviewet hvor meget han mente det. Gaardsøe var helt omvendt.

DBU må skride ind overfor dette her. Det er under al kritik.....! Dommeren må da også rapportere hvad Baba sagde til ham i forbindelse med udvisningen. Det er altså ikke noget Baba bare finder på... :?

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Det er dog utroligt som folk er skråsikre ud fra en masse ud fra udtalelser, rygter, historie og andre diffuse detaljer. :shock:

Tror du virkelig ikke på en mand der er blevet overfuset med raceistiske tilråb...måske skulle du stramme op på dig selv, og tage collins udtalelser alvorligt.... kom ind i kampen.....
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

1. Fuldkommen tåbeligt og urutineret af Baba, uanset hvad han har kaldt ham er det tåbeligt og få et rødt kort for sådan noget..

2. Jeg forstår ikke hvorfor man beholder Izunna og Salami inde centralt så lang tid hen i kampen, synes det var tydeligt vi manglede en der kunne holde bedre i bolden inde på midten - albæk skulle have været sat ind ellers skulle man have rykket Thyge derind og Siv ud på kanten da vi får udvisningen..

3. At man beholder Ken Ilsø på banen som ene mand i front synes jeg er virkelig dumt, manden er ikke target mand/boksspiller og derfor burde han have været "ofret" da vi kommer en mand i undertal, han løber jo stadig rundt som en offensiv midtbane på trods af der så ikke er nogen til at ligge tryg på deres bagkæde og ingen i feltet i mange situationer..

4. Jeg forstår ikke Siv IGEN er blevet bænket og IGEN har mistet hans plads i start 11eren, jeg forstår godt hvis den knægt har problemer med at få selvtillid, Thyge har været god inde centralt så forstår ikke han skal ud på kanten igen..

Det virker efter min mening som om der bliver lavet en masse taktiske fejl idag.. Det er utroligt ærgerligt da Esbjerg holdet virkelig ikke var noget specelt idag, kan slet ikke se hvorfor vi da vi kommer på 1-1 trækker os tilbage på banen, det koster os for alvor sejren, der er ingen tvivl om Esbjerg på det tidspunkt var rystede og vi kunne sagtens have vundet hvis vi havde lagt mere tryg på dem i stedet for at stille os tilbage og lukke dem ind i kampen igen..

Skuffende dag igen i esbjerg..

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Meyhoff skrev:1. Fuldkommen tåbeligt og urutineret af Baba, uanset hvad han har kaldt ham er det tåbeligt og få et rødt kort for sådan noget..

2. Jeg forstår ikke hvorfor man beholder Izunna og Salami inde centralt så lang tid hen i kampen, synes det var tydeligt vi manglede en der kunne holde bedre i bolden inde på midten - albæk skulle have været sat ind ellers skulle man have rykket Thyge derind og Siv ud på kanten da vi får udvisningen..

3. At man beholder Ken Ilsø på banen som ene mand i front synes jeg er virkelig dumt, manden er ikke target mand/boksspiller og derfor burde han have været "ofret" da vi kommer en mand i undertal, han løber jo stadig rundt som en offensiv midtbane på trods af der så ikke er nogen til at ligge tryg på deres bagkæde og ingen i feltet i mange situationer..

4. Jeg forstår ikke Siv IGEN er blevet bænket og IGEN har mistet hans plads i start 11eren, jeg forstår godt hvis den knægt har problemer med at få selvtillid, Thyge har været god inde centralt så forstår ikke han skal ud på kanten igen..
Det virker efter min mening som om der bliver lavet en masse taktiske fejl idag.. Det er utroligt ærgerligt da Esbjerg holdet virkelig ikke var noget specelt idag, kan slet ikke se hvorfor vi da vi kommer på 1-1 trækker os tilbage på banen, det koster os for alvor sejren, der er ingen tvivl om Esbjerg på det tidspunkt var rystede og vi kunne sagtens have vundet hvis vi havde lagt mere tryg på dem i stedet for at stille os tilbage og lukke dem ind i kampen igen..

Skuffende dag igen i esbjerg..
Sku vi nu ikk lige tage det roligt med om manden er sat af eller ej. Ved ikk om han spillede i Hobro, men udover det har han været fast mand i foråret. SÅ mon ikk han stadig er 1. valg
:D

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Siv kostede os et mål grundet dårlig opdækning, og vi gik først i stå da Borring blev taget ud for Siv. Normalt er jeg også fan af siv men i dag var han svag.

Ufortjent at EFB vandt. FCM spillede i mange perioder godt!

ditlevsen

Indlæg af ditlevsen »

Jeg ved nu ikke om vi laver en masse taktiske fejl idag. Vi formår en mand i undertal faktisk at kontrollerer det meste af anden halvleg og udligner faktisk, det skyldes i høj grad, at Izu og Salami inde på midten ligger et godt andet pres på Esbjerg. Kan godt være enig i at Ilsø ikke fylder meget i front, men han hjælper til at vi spiller bolden rundt i anden halvleg og sænker tempoet, så vi løber os selv ihjel.

Men bestemt en meget flot præstation af gutterne som bestemt havde fortjent et point. Hvis vi fokuserer udelukkende på vores egen spil kan jeg ikke andet end være fascineret af specielt den boldsikkerhed og det presspil som den centrale midtbane ligger før udvisningen.

Løssl: 9
Har nogle gode redning og syntes ikke at han kan lastes for nogle af målene.

Kolja: 9
Løser sin defensive opgave rigtig godt.

Ipsa: 8
Viser ikke så stor sikkerhed i midterforsvaret, men syntes at han leverer en stabil præstation

Leon: 8
Har lidt problemer på backen idag, begge mål mere eller mindre fra hans side. Kommer lidt med offensivt i anden halvleg uden det bliver farligt.

Borring: 10
Kroner en flot indsats med et mål. Sad hele tiden med en følelse af, at han kunne gøre det for os.

Izunna: 10
Fantastisk kamp! Boldsikker, nærkampsstærk og utrolig aggresiv - syntes han har overhalet salami

Salami: 9
Bryder godt og ellers en god figherpræstation

Thyge: 9
det bliver aldrig hans kamp, men figher forbilledligt.

Ilsø: 9
Har det svært alene i front, fordi han ikke er fysisk stærk nok. Spiller bolden godt rundt i anden halvleg - en assist trækker op.

Baba: 00
Brænder en friløber og bliver smidt ud....behøves jeg sige meget

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Nej, jeg har ikke set interviewet, og det er da muliugt han ikke tog sig pænt ud, men hårdnakket at påstå, at Gaardsøe er et svin, og har kaldt baba alt muligt er direkte usobert, idet man ikke kan vide det - historie, gestik og andre gisninger gør det altså ikke forsvarligt at råbe op om bål og brand. Der skal noget faktuelt på bordet. Apropos bål og brand, minder den form for rationalisering om hekseafbrandingerne i middelalderen.

Ps: En løgnedetektor tæller ikke juridisk. Så jeg kunne ikke forestille mig at det vil blive brugt, selv om det da ville være spændende.
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Momme

Indlæg af Momme »

Det er dog utroligt som folk er skråsikre ud fra en masse ud fra udtalelser, rygter, historie og andre diffuse detaljer. :shock:

Tror du virkelig ikke på en mand der er blevet overfuset med raceistiske tilråb...måske skulle du stramme op på dig selv, og tage collins udtalelser alvorligt.... kom ind i kampen.....
Hørte du, om Gaardsøe sagde noget til Baba?
Det kan jo også være Baba, der ikke siger hele sandheden.

5157

Indlæg af 5157 »

Jeg tror på hvad Collins siger, jeg kan ikke se hvorfor han ellers skulle sige det.

Men jeg forsvarer ikke hans reaktion på det (skubbe/slå Gaardsøe, hvis han gjorde det).

lars

Indlæg af lars »

DBU har en pligt i en sag som den her til at få undersøgt forløbet, om det foregår ved den ene eller den anden metode må være et valg DBU tager ved at opveje fordele og ulemper.

Som minimum bør de indhente udtalelser fra alle relevante aktører. En mulighed kunne være en form for en høring. Hvis DBU bare sidder det her overhørigt, så svigter de på det groveste deres pligt.

Dommertrioen bør jo også være deres pligt voksen og indberette et der her er en mulig sag om racisme i dansk topfodbold.

Besvar