Chock, Florescu lejet ud

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dondinho

Chock, Florescu lejet ud

Indlæg af Dondinho »

Florescu lejes ud fra dd. til den Rusiske klub Alaniya Vladikavkaz.
http://www.bold.dk/nyt/FCM-sender-Florescu-til-Rusland

Jeg synes det er et kæmpe chock, og rimeligt ulogisk hvis man ønsker at satse på både ligaen og pokalen hvor der bliver brug for alle mand. Godt nok så har vi fem mand til midtbanen, men Salami bliver jo sikkert skadet igen og tør man satse på Izunna og Albæk allerede nu?

Måske skyldes det at man ønsker at kører Florescu i stilling til et sommersalg, hvilket måske kan være okay, jeg synes dog er det lidt ærgeligt da han klart er en af de bedre spillere i ligaen og en klar starter hvis man er i top form som jeg ser det. :shock:

Brugeravatar
Thomasbokr

Re: Chock, Florescu lejet ud

Indlæg af Thomasbokr »

Dondinho skrev:Florescu lejes ud fra dd. til den Rusiske klub Alaniya Vladikavkaz.
http://www.bold.dk/nyt/FCM-sender-Florescu-til-Rusland

Jeg synes det er et kæmpe chock, og rimeligt ulogisk hvis man ønsker at satse på både ligaen og pokalen hvor der bliver brug for alle mand. Godt nok så har vi fem mand til midtbanen, men Salami bliver jo sikkert skadet igen og tør man satse på Izunna og Albæk allerede nu?

Måske skyldes det at man ønsker at kører Florescu i stilling til et sommersalg, hvilket måske kan være okay, jeg synes dog er det lidt ærgeligt da han klart er en af de bedre spillere i ligaen og en klar starter hvis man er i top form som jeg ser det. :shock:
Mon ikke det er en aprilsnar, på linje med den om at Martin Laursen skulle til Silkeborg... Men man ved selvf. aldrig..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Tjek datoen, er mit bedste bud...

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

jo men FCM skal vel overholde visse børsmæssige regler. Jeg tror ikke at de kan lave den slags nyheder for at lave aprilsnar?

Jeg mister totalt respekten for den presseansvarlige hvis de laver sjov med den slags.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Andersbknudsen

Indlæg af Andersbknudsen »

Må være en aprilsnar :P

Søgte lidt og i en artikel fra da OB solgte Djiby Fall

Grunden til, at den russiske klub kan købe ham straks er, at det russiske transfervindue først lukker den 12. marts - altså i dag.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... z0jsDbqbPo

Synes det er god humor :P

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg tror den er god nok - så vidt jeg kan finde ud af, lukker det rusisske transfervindue først d. 8.4.: http://english.sport-express.ru/summary/1_4958/

Samtidig giver det mening med en udlejning af Florescu. Vi har for mange centrale midtbanespillere, og han har i hele opstarten været 4.-5. valg. Noget der heller ikke kan være tilfredsstillende for ham, hvis han vil bibeholde pladsen på det rumænske landshold. Eftersom han nok tjener mere end Izunna og Albæk tilsammen, så er det fornuftigt at skære hans løn fra.

Så naturligvis er det overraskende, men så alligevel ikke. Det virker meget fornuftigt, og jeg regnede også med, at vi til sommer skulle ud og sælge en central midt. Hvem det så blev, var jeg i tvivl om. Thyge kunne godt være et bud, da han på det tidspunkt har 1 år tilbage af kontrakten. Men nu ser det ud til, at det er Florescu man gerne vil af med først (fornuftigt nok, da han ikke er en langtidsløsning grundet forskerordning, samtidig med at han er reserve).

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff
Geografisk sted: DK-7100 Vejle

Indlæg af Gizmo aka Jeff »

http://www.fc-alania.ru

Et lille link til den russiske klub´s hjemmeside - og den kan oversættes til engelsk og hvis man har en google toolbar muligvis til dansk også . Hvis linket ikk virker 100% så kan det findes på tipsbladet.dk under statistik og så vælge den russiske liga :o

Har jeg lige prøvet - og kan intet finde med Florescu på deres side - de burde vel også melde noget ud - i form af et eller andet .

Men ved seriøst ikk hva jeg skal tro - og ved ikk rigtigt hvad jeg skal tænke . :shock:
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

Nybo

Indlæg af Nybo »

Det er logisk at man fjerne elementer fra truppen der er billede på den fejlsslagen indkøbspolitik man har ført de sidste år.

Lad mig slå fast både Ibsa og Florescu har SAS liga niveau, men ikke mere end det!
de er de sidste 2 af 9 fejlkøb( Fagerberg, Klimpl, Marcic, Dadu, Furuseth, Raska og Arek O.)

Ud gik Simon Kjær(30 mio.), Simon Poulsen(27 mio) og Femi (15mio.)
Ind kom ovennævnte 9 og ikke 1 en af dem LØFTEDE holdet, nogen få bidrog og nogen faldt helt igennem. Det har været som at kaste guld på gaden. Det er helt okay at når man har samlet guld på kistenbunden at man så også vil have det i ligaen. Det kan vi gøre ca. hvert 5 år ved penge fra egen avl og det er en fed og fræk strategi. At vi så efter ovennævnte 3 salg til rundt regnet 75 mio. ikke kan finde en eneste spiller der kan løfte holdet - vil nok også giver mig lyst til skille mig af med min egen fiasko.

P.s køb som Albrechtsen og ilsø var så sikre, som det kan blive i fodboldens verden.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det må da simpelthen være en aprilsnar. Selvom han har haft en dårlig start på foråret, så har han da været et hit for os, det vil være en svækkelse hvis det er sandt..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kigger man rationelt på det, er det egentlig ganske fornuftigt.

Vi har 4 spillere til de centrale pladser - Salami, Izunna, Thyge og Albæk - 4 spillere der hver i sær har vist glimrende form de seneste kampe. De 2 af dem kan roteres op, for at aflaste Ilsø, når der er behov for dette, mens de 2 øvrige erstatter og komplementerer hinanden på glimrende vis på den defensive midtbane.

Vi sparer en ganske pæn lønudgift, samtidig med han kan få vist sig frem inden et sommersalg, som nok er rykket tættere på, end de fleste havde forventet - men som Kent nævner, så har det længe lignet et salg af en midtbanespiller nu til sommer.

Men lad os nu se. Jeg er i hvert fald hverken overbevist om det ene eller det andet endnu!

Brugeravatar
Vendelbob

Indlæg af Vendelbob »

Det er en aprilsnar!

De skal ifølge reglerne hvis det passer udsende en Børsmeddelelse! :shock:

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Nybo skrev:Det er logisk at man fjerne elementer fra truppen der er billede på den fejlsslagen indkøbspolitik man har ført de sidste år.

Lad mig slå fast både Ibsa og Florescu har SAS liga niveau, men ikke mere end det!
de er de sidste 2 af 9 fejlkøb( Fagerberg, Klimpl, Marcic, Dadu, Furuseth, Raska og Arek O.)

Ud gik Simon Kjær(30 mio.), Simon Poulsen(27 mio) og Femi (15mio.)
Ind kom ovennævnte 9 og ikke 1 en af dem LØFTEDE holdet, nogen få bidrog og nogen faldt helt igennem. Det har været som at kaste guld på gaden. Det er helt okay at når man har samlet guld på kistenbunden at man så også vil have det i ligaen. Det kan vi gøre ca. hvert 5 år ved penge fra egen avl og det er en fed og fræk strategi. At vi så efter ovennævnte 3 salg til rundt regnet 75 mio. ikke kan finde en eneste spiller der kan løfte holdet - vil nok også giver mig lyst til skille mig af med min egen fiasko.

P.s køb som Albrechtsen og ilsø var så sikre, som det kan blive i fodboldens verden.
Nu synes jeg du strammer den lidt.

I den periode de nævnte 9 blev hentet, blev Jonas Borring købt af OB (lidt dyrt måske) og Mikkel Thygesen købt tilbage af tyskerne. De er da i hvert fald heller ikke fejlkøb. Albrechtsen og Ilsø kan du heller ikke bare tælle udenfor dit regnskab. Det er ENDNU 2 super indkøb til listen. Ja, der er en del fusere i mellem, men at sige Raska var et fejlkøb er nu ikke noget jeg vil sige. Han var da en ganske habil målmand for os, indtil han blev skadet i en kamp mod OB. Og det er da helt galt at sige at Arek ikke har SAS liga niveau. Han er en af de bedste målmand, der har optrådt i den danske liga.

Og skal vi så ikke gå ud fra at udlejningen af Florescu er en lille aprilsnar.

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Peter Ross skrev:Vi har 4 spillere til de centrale pladser - Salami, Izunna, Thyge og Albæk - 4 spillere der hver i sær har vist glimrende form de seneste kampe. De 2 af dem kan roteres op, for at aflaste Ilsø, når der er behov for dette
Jeg var ikke klar over at det var en fordel at spillerne roterer rundt på banen som en snurretop :lol: ? går ud fra at du mener roKErer ;)

Undskyld, men kunne ikke lade vær med, og det er godt med lidt sjov og ballade.
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Det er en lidt tricky en denne her at få d. 1 april..

Ved ikke helt hvad jeg skal tro;)
!

974

Indlæg af 974 »

At der ikke er kommet nogen meddelelse på Dansk AMP har vel noget at gøre med at det er helligdag....

Det at det er til en klub vi har haft en del at gøre med tidligere, gør det jo både sandsynligt at det er sandt, men derfor også at det bliver brugt i en aprilsnar :-)

Hvis han er blevet lejet ud er det nok noget der har været under optræk inden man fandt ud af, at vi er kommet så godt i gang med foråret
Derfor har man måske ikke kunnet takke nej til det tilbud der evt måttet være fremkommet fra russerne

hmm lidt tricky er det da :-)

Besvar