Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RL/UBM

Re: Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Indlæg af RL/UBM »

UBM bakker selvfølgelig op om protesten. Der vil blive strikket bannere sammen til tifo på Lørdag, så de er klar til at tage med Mandag.

Håber alle vil bakke op, så vi kan få flyttet kampen fra Mandag til weekend.

Nu er torsdags kampen ikke noget vi ser så tit, der er et sammenpresset program pga VM. Problemet er jo at hold rammes at mandags kampe hver mandag!
Vi kommer kun for roulade!

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Mazter81 skrev:Boykotten er simpelthen noget vås og en latterlig måde at kræve opmærksomhed fra som fangruppe og som du selv kan se (@meyhoff), så er det ikek fordi der er enormt stor opbakning til det ligesom det heller ikke lader til at være et problem i andre sportsgrene
Jeg gentager mig selv igen da nogen åbenbart har fået det forkerte syn på tingene og tror det er en selv-iscenesættende aktion fra ubm, det er det bestemt ikke..
Prøver igen:

Forstå nu der er i øjeblikket er tale om en solidarisk og fælles front mod mandagskampe på tværs af fangrupperinger(officielle som uofficelle) landet over, der har været boycot fra brøndby, agf, efb, ob, aab også ?

Dette handler ikke om, hvorvidt vi får mandagskampe eller Sønderjyske, FCK eller AAB, men at fodboldfans, som helhed, rammes af dette tiltag.

Fodboldfans landet over oplever mandagskampe hvor det er næsten umuligt at følge sit hold, med mindre man er villig til at fri på arbejde. Dette er urimelige forhold for fans. Man kunne i stedet sagtens lave en aftale der bød på 5 kampe live i tv, fx 2 lørdag, 2 søndag kl. 15.00 eller 16 på 2 forskellige kanaler, og igen en sen kamp kl. 18.00 det ville tilgodese både fans og tv-seere.

Jeg forstår ikke hvorfor er det så svært at forstå, at hvis vi bakker op omkring disse tiltag, så kan det jo netop være, at vi helt kan undgå de lorte mandagskampe fremover? Så er jeg sådan set ligeglad med, om vi har 1-2 eller 10 mandagskampe på en sæson, jeg synes det er dybt egoistisk ikke og bakke op om en sådan aktion lige fordi man måske selv har kunne finde en løsning på problemerne i forbindelse med en mandagskamp.

Att. Hekler, der er planlagt en tifo-produktion lørdag hvor der vil blive lavet bannere til aktionen..

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Meyhoff skrev:
Mazter81 skrev:Boykotten er simpelthen noget vås og en latterlig måde at kræve opmærksomhed fra som fangruppe og som du selv kan se (@meyhoff), så er det ikek fordi der er enormt stor opbakning til det ligesom det heller ikke lader til at være et problem i andre sportsgrene
Jeg gentager mig selv igen da nogen åbenbart har fået det forkerte syn på tingene og tror det er en selv-iscenesættende aktion fra ubm, det er det bestemt ikke..
Prøver igen:

Forstå nu der er i øjeblikket er tale om en solidarisk og fælles front mod mandagskampe på tværs af fangrupperinger(officielle som uofficelle) landet over, der har været boycot fra brøndby, agf, efb, ob, aab også ?
Sorry - fik ikke beskrevet det kalrt nok - jeg er selvfølgelig godt klar over at det er en landsdækkende aktion fra de fleste klubbers fans...

Derfor mener jeg selvfølgelig også at det er en selviscenesættende aktion fra alle fangrupper som angriber et problem som generer færre end den gavner (imo)

974

Indlæg af 974 »

Nu er det jo også forholdsvist nemt for FCM-fans at nedtone vigtigheden af en boykot-effekt - FCM-fans dukker jo ikke oppe i store horder til udekampe... desværre...

Jeg har tit og ofte oplevet at de kampe der har været på Sjælland enten sent søndag aften eller mandag er uden ret mange fans fra Jylland, og her snakker vi jo altså oftest kampe mod FCK eller Brøndby!
I de gode gamle dage ( tænk at man kan sige det... ) så var der altid minimum en fyldt bus afsted, men faktisk også gerne både 2 og 3 busser afsted til en kamp en søndag eftermiddag

Hvorfor er det at vi ikke skal have den mulighed igen ?

Det er jo utopi at tro at det kommer til at ske til en mandagskamp på Sjælland

Derfor synes jeg at man skal bakke op denne ene gang hvor det i samråd med OB´s fans er arrangeret!

Jan / Sjællænderen ( hmm hyggeligt at bruge den vending igen hehe )

Momme

Indlæg af Momme »

Det er noget af det mest tåbelige jeg længe har hørt.

Boykot i alt det I vil.
Så længe der kommer millioner i klubkassen ved disse kampe, så har det ingen effekt overhovedet.
Om så tilskuertallet blev halveret i forhold til nu, ville det ikke blive ændret. Pengene i TV-aftalerne er simpelthen for store til at det har nogen som helst indflydelse.

Hvorofr er fokus lige på mandagskampe? Hvad med kampen i går mod Sønderjyske?

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

http://www.bold.dk/nyt/Chris-S-haaber-p ... andagskamp

På mandag møder OB FC Midtjylland på hjemmebane, og OB-anfører Chris Sørensen håber, at de fynske tilskuere vil bakke op kampen igennem, trods kampens dårlige placering.
- Vi har bemærket, at der er utilfredshed med mandagskampe. Selvfølgelig har vi det, men det hjælper os ikke, når vi skal undvære støtten fra Stiften i længere tid af kampen. Det gør altså en forskel, når vi kan høre, at vi har stadion i ryggen, siger Chris Sørensen til klubbens hjemmeside.

- Hvis kampen er tæt, og det er kampe mod FC Midtjylland ofte, så er det afgørende, at vi kan stå sammen om opgaven. Det er en kontrakt, vi skal have med hinanden om sammenhold og opbakning. Jeg vil altså meget hellere vinde en fodboldkamp om mandagen, end jeg vil tabe den om søndagen, understreger Sørensen.

Så til alle dem der tager med der over giv den gas fra start !

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Hvis du vil lave om på noget er det nok en god idé at møde op...
Der sker hvertfald ikke noget fra vores side og det står fast.

Hader mandags kampe!

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men har kigger på vores kampe:

Mandags kampe:
OB  vs  FC Midtjylland 8.030
OB  vs  Randers FC 8.274
OB  vs  AaB 9.027
OB  vs  AaB 7.757
OB  vs  HB Køge 8.458

Søndags kampe:

OB - F.C. København 14.569
OB - AGF 7.631

Lørdags kampe:

OB  vs  SønderjyskE 6.773
OB  vs  F.C. København 12.719
OB - FC Nordsjælland 10.567
OB  vs  SønderjyskE 7.777

Ser ikke ud til at mandags kampe betyder nedgang i tilskuer.

Personligt syntes jeg at stemningsboycot er helt hen i vejret. Især nå vi tænker på de midtuge runder der normalt er. Var boycoten egentlig ikke en protest mod fordeligen af mandagskampe? At Agf skulle starte med 3 mandagskampe og havde 8 eller 9 i første halvdel af sæsonen.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Det betyder bare en del flere fri billetter i omløb, for at få folk ud på stadion...

Micha_el

Indlæg af Micha_el »

OB har haft ringet til mig i dag og de ville håbe vi ville være med til Stemningsboycot til mandagskampen

Michael

Momme

Indlæg af Momme »

RL/UBM skrev:Det betyder bare en del flere fri billetter i omløb, for at få folk ud på stadion...
Og?

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

RL/UBM skrev:Hvis du vil lave om på noget er det nok en god idé at møde op...
Der sker hvertfald ikke noget fra vores side og det står fast.

Hader mandags kampe!
Jeg møder skam op på mandag

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Inde på OBs forum er der heller ikke den vilde opbakning til dette... Og det hjælper jo ikke en skid andet end gutterne ikke får den opbakning de skal ha i en tæt kamp

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Bestyrelsen har besluttet at bakke op om stemningsboycut til udekampen mod OB på mandag. Det betyder, at vi opfordrer medlemmerne til ikke at synge de første 15 minutter af kampen, for derefter at bakke holdet op som normalt.

Begrundelsen for at bakke op ligger i, at det er en måde at tilkendegive utilfredsheden med, at TV aftaler og penge absolut skal diktere kamptidspunkter, uden hensyn til de fans, der vælger at bruge tiden på at bakke op om deres klub. Selvfølgelig skal TV aftaler være fordelagtige for kanaludbyderne og sponsorerne, men klubberne bør også være i stand til at sætte nogle grænser for hvornår det bliver for meget, ellers risikerer vi at ende i TV aftaler som håndboldklubberne, hvor kampe spilles på helt groteske tidspunkter af døgnet.

Black Wolves bakker selvfølgelig 100% op om FC Midtjylland, men det betyder ikke, at vi altid er enig i de beslutninger klubben tager og fanklubben er heller ikke altid enig i, at klubben gør hvad der er bedst for klubben. I tilfældet med TV aftalen mener bestyrelsen, at FCM er med til at udvande deres eget "produkt" og er med tv aftalen sammen med de andre klubber, med til at ødelægge stemningen ved at gøre det sværere at følge sit hold i tykt og tyndt.

Argumentet om, at der er andre kampe i løbet af ugen holder ikke. Tværtimod understreger det betydningen af at afholde ligakampene i weekenden, da der er i forvejen er hverdage nok, hvor man som fan, tvinges til at tage tidligt fri fra arbejde, eller møde senere dagen efter, f.eks. Europa league kampe, pokalkampe og midtugekampe, pga. et stramt kampprogram.

Black Wolves er en fanklub hvis formål er at støtte holdet PÅ STADION. Ikke ved at sidde hjemme foran TV'et og nyde, at det lige passer perfekt med at der ikke er andet at glo på en mandag aften. Derfor mener bestyrelsen også, at de medlemmer, der benytter sig af at sidde hjemme, tænker over, at det er dem der tager med for at støtte holdet, der har stemmen til at udtrykke fanklubbens holdning, og respektere, at ligesom i andre foreninger, er det dem der deltager aktivt, der har bestemmelsesretten.

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

Den havde jeg ikke set komme, Thomas Lund. Hvor er det fremragende, at BW støtter op om det.

Jeg håber samtidig, at alle på stadion, vil støtte op om det!

Ses i Odense!

Besvar