Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Meyhoff

Re: Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Indlæg af Meyhoff »

Jesper-Sunds skrev:
Meyhoff skrev:
Jesper-Sunds skrev:Sidste gang jeg var med i eks parken var vi 8 stykker..........
Synes stadig det er noget pjat. Og hvad med du selv ser efter vores medfans? Hvis mandags kampene blir droppet og man så ikke kan se sit hold i tvet ? Der er mange hold der har fans sprædt rundt om i landet der gerne vil følge deres hold? Så 4 stykker mere med i parken er vigtigere end et par tusind der vil følge med i tv?
Det er IMO fuldstændig ligemeget om kampene kan ses i tv, man støtter holdet på tribunen og ikke ved at sidde derhjemme og se kampen.. Jeg tror ærligt talt også spillerne er fuldstændig ligeglade med om hr og fru jensen kan følge kampen i tv, da de selvfølgelig langt hellere vil have støtte/opbakning på stadion og det kan meget bedre lade sig gøre hvis kampene spilles i weekenden og ikke på hverdage hvor langt størstedelen arbejder - det er faktum!
Yep spillerne er sikkert lige glade med om der står 200 tusind eller 100 tusind på deres løn seddel...
Hvor kom den lige fra ?

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Mindre kampe i tv = mindre tv penge? Kan du ikke kommer med nogen beviser på der kommer mindre til en mandags kamp ? Sådan nogen har jeg endnu ikke set

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Jesper-Sunds skrev:Mindre kampe i tv = mindre tv penge? Kan du ikke kommer med nogen beviser på der kommer mindre til en mandags kamp ? Sådan nogen har jeg endnu ikke set
Nu er alt det med statistikker indenfor tilskuertal ikke noget jeg gider til at rode rundt i da jeg simpelthen ikke aner hvor jeg skal finde det og jeg gider heller ikke til at kigge tilbage i tabeller for at se hvor klubberne har ligget i forhold til hinanden på daværende tidspunkt da det også skal tages med som en væsentlig faktor, sådan en omfangende analyse gider jeg ikke begive mig ud i..

Men et af de helt store fokuspunkter for mig er at det kan knibe med man kan få fri og nå til kampen(problemet er naturligvis ikke eksisterende for hjemmeholdet i de fleste tilfælde). Vi bliver på ingen måder enige os to, da du synes det er fint så længe flest mulig kan se den i tv, hvor imod jeg synes det er meget kritisabelt at alle fans uanset bopæl ikke kan følge holdet uden at man skal tilpasse sine arbejdstider til det.. Hvordan tror du brøndby havde det da de en mandag skulle til aalborg, er det efter din mening rimeligt at deres fans skulle tage meget før fri fra arbejde og de fleste også måtte tage fri dagen efter fordi de kom så sent op de ikke kunne være friske til arbejde dagen efter for at de kunne følge deres klub live på stadion?

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Kan man jo ikke tage seriøst når du ikke engang gider undersøge sagerne når du virker så sikker i din sag. Nu er vi ikke BIF men FCM så kan jeg ikke rigtig bruge til noget.

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Jesper-Sunds skrev:Kan man jo ikke tage seriøst når du ikke engang gider undersøge sagerne når du virker så sikker i din sag. Nu er vi ikke BIF men FCM så kan jeg ikke rigtig bruge til noget.
Nu er der ikke to kampe der er ens. Du kan ikke bare direkte sammenligne og se om der i snit har været mindst til mandagskampe.

Hvordan ville du(på et rimeligt stykke tid) lave en analyse af det, hvorved du kan vise at det har/ikke har en effekt på hvilken dag kampen bliver spillet?
Udover at bruge din logiske tankegang er det ikke muligt.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Casper Søe skrev:
Jesper-Sunds skrev:Kan man jo ikke tage seriøst når du ikke engang gider undersøge sagerne når du virker så sikker i din sag. Nu er vi ikke BIF men FCM så kan jeg ikke rigtig bruge til noget.
Nu er der ikke to kampe der er ens. Du kan ikke bare direkte sammenligne og se om der i snit har været mindst til mandagskampe.

Hvordan ville du(på et rimeligt stykke tid) lave en analyse af det, hvorved du kan vise at det har/ikke har en effekt på hvilken dag kampen bliver spillet?
Præcis det jeg ville frem til som Casper Søe glimrende skriver..
Det er simpelthen umuligt, da kampens betydning, vejret den dag, holdenes placering osv. har indflydelse.. (tror desuden det er meget svært at finde et tilskuertal på udelukkende udebaneafsnittet, som vel er det væsentligste i forhold til mandagskampe da det er dem der umiddelbart har længst)
Men hvis du selv vil gå igang med at modbevise det jeg siger er du velkommen til det Jesper-Sunds, jeg har bare mange andre ting som jeg hellere vil bruge min tid på

Det kan godt være vi ikke er brøndby, men hvis vi skulle til parken en mandag ville du også selv havne i de omtalte problemstillinger, desuden kan man også godt bakke op om denne aktion som ikke kun er en aktion for lige nøjagtig dig og dine venner som du ser bold med men for ALLE danske fodboldfans som vil se fodbold live og derfor kan blive/er berørt af mandagskampe..

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Casper Søe skrev:

Kan du ha ret i.. Men pengene vægter højest for klubberne og synes der har været fin opbakning på MCH og de udekampe jeg har været med på har der været mindre end der var engang men har ikke været mandags kampenes skyld da det var i weekenderne. Er fuldstændig enig i at opbakning betyder meget. Men tror ikke på det giver en merkant forskel ved os om det er mandags kampe eller ej.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Nu handler det hele jo kun om penge. Og ikke en skid andet. Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende med de mandagskampe, men det hjælper altså ikke med den slags protest. Det kan godt være det ikke er rettet mod FCM spillerne, men det er dem det går ud over, efter min mening.

Jeg er ikke i øjeblikket i stand til at tage med på udebaneturene hver gang, pga min lille søn. Så er jeg da glad for at TV kanalere har smidt alle de penge for rettighederne, så jeg kan følge kampene derhjemme. Og så er jeg altså ligeglad med at det er mandag.

Jeg synes ikke man skal holde protesten på den måde. Det må kunne gøres med bannere eller lignende. Det går da ikke ud over spilerne.

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Mini Bager skrev:Nu handler det hele jo kun om penge. Og ikke en skid andet. Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende med de mandagskampe, men det hjælper altså ikke med den slags protest. Det kan godt være det ikke er rettet mod FCM spillerne, men det er dem det går ud over, efter min mening.

Jeg er ikke i øjeblikket i stand til at tage med på udebaneturene hver gang, pga min lille søn. Så er jeg da glad for at TV kanalere har smidt alle de penge for rettighederne, så jeg kan følge kampene derhjemme. Og så er jeg altså ligeglad med at det er mandag.

Jeg synes ikke man skal holde protesten på den måde. Det må kunne gøres med bannere eller lignende. Det går da ikke ud over spilerne.
Er enig med dig, hvis det ikke skal være mandags kampe så skal det være en anden dag så kampen os kan blive vist i tv..

Synes vi skal droppe stemningsboycotet og give den gas fra start og vise vi støtter gutterne. Så kan man lave et skilt hvor det står?

Ikke flere mandags kampe.
Flere kampe om lørdagen ?
Senest rettet af Jesper-Sunds 24. mar 2010, 20:06, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Kan vi ikke arrangere et fakkeltog - først Herning gågade, dernæst strøgcentret i Ikast - hvorefter vi sender 5 busser afsted til Oense så alle deltager hver og en kan give 100+ kr. samt øl og stadionplatte på Fionia Park (sponsoreret af en Bank på understøttelse betalt via skattebilletten) for at blive lukket ind - for på stadion af få lov i højlydt larmende tavshed at give udtryk for deres utilfredshed ved at undlade at heppe det første kvarter!

PS: Husk på turen hjem at boycotte buschaufførens optankning af Dielsel hos METAX, da de enten sponsorerer AAB (eller har gjort), samt at undlade MCD fodbold-menuen i Vejle da 5 kr. går ubeskåret til Vejle Boldklub som er en potentiel konkurrent om det jyske Herredømme - på mellemlang sigt.

PPS: Husk også at undlade at bruge en hæveautomat fra Jyske Bank: De sponsorerer SIF!

MVH :mrgreen:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Mini Bager skrev:Nu handler det hele jo kun om penge. Og ikke en skid andet. Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende med de mandagskampe, men det hjælper altså ikke med den slags protest. Det kan godt være det ikke er rettet mod FCM spillerne, men det er dem det går ud over, efter min mening.

Boycot'ne fra andre klubber har fået stor opmærksomhed i medierne og er således flittigt blevet nævnt i aviser, på internettet, nogen gange nævnt af kommentatorne på tv og i P3-sportens transmission af kampene, så det er en måde og få opmærksomhed om emnet på..

Nu vil jeg ikke nævne hvem i spillertruppen jeg har haft kontakt med omkring boycottet, og som formidler det videre til spillertruppen, men svaret var som følger:
syntes kun det er fedt i gør det.. fordi mandags-kampe er squ noget lort hehe...
jeg giver beskeden videre.. vi ses på torsdag:)
Så der er forståelse fra spillertruppen omkring boycottet, også Glen Riddersholm som jeg har været i kontakt med viste forståelse for boycottet og derfor er spillerne orienteret herom, jeg mener og have læst OB's fans også har stemningsboycot, så på den måde er det lige for både OB's spillere og vores egne..

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Så der er forståelse fra spillertruppen omkring boycottet, også Glen Riddersholm som jeg har været i kontakt med viste forståelse for boycottet og derfor er spillerne orienteret herom, jeg mener og have læst OB's fans også har stemningsboycot, så på den måde er det lige for både OB's spillere og vores egne..[/quote]

Det må jo betyde at hele stadion holder kæft. Det kan da godt være at det vil have en effekt. Men jeg tror ikke man skal sætte næsen op efter, at det vil have en effekt, at lad os bare sige 50-200 FCM fans tier stille, når der måske står 1500 OB fans og synger. :roll:

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

FCM Fan nr. 1 skrev:Kan vi ikke arrangere et fakkeltog - først Herning gågade, dernæst strøgcentret i Ikast - hvorefter vi sender 5 busser afsted til Oense så alle deltager hver og en kan give 100+ kr. samt øl og stadionplatte på Fionia Park (sponsoreret af en Bank på understøttelse betalt via skattebilletten) for at blive lukket ind - for på stadion af få lov i højlydt larmende tavshed at give udtryk for deres utilfredshed ved at undlade at heppe det første kvarter!

PS: Husk på turen hjem at boycotte buschaufførens optankning af Dielsel hos METAX, da de enten sponsorerer AAB (eller har gjort), samt at undlade MCD fodbold-menuen i Vejle da 5 kr. går ubeskåret til Vejle Boldklub som er en potentiel konkurrent om det jyske Herredømme - på mellemlang sigt.

PPS: Husk også at undlade at bruge en hæveautomat fra Jyske Bank: De sponsorerer SIF!

MVH :mrgreen:
Dejligt med seriøse indlæg i et debatforum :roll:

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Det er squ da de STRIVEDE der har foreslået dette, så de ikke bliver sunget helt ned under gulvtæppet af horden af frådende FCM-fans :lol:

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

... get over it Meyhoff - synd du mangler humor. :twisted:

Jeg har vel lov at synes at jeres geniale ide er helt hen i skoven og udtryk for eklatant forkælelsessyndrom!.

Jeg voksede op i en tid hvor 1 minut og 11 sekunders reportage fra Ikast FS stadion i den sene DR-sport føltes ligesom juleaften!

Måske jeres aktion skal kombineres med en kampagne imod lukkeloven (?).

Godt at vide at i har spillernes opbakning, men de har jo heller ikke for meget tid eller noget...

Aktioner som jeres betragter jeg som ren gøg- og gokke og en unødig selv-iscenesættelse fra fangruppers side. Det er i min bog rent til grin at fans først betaler for at blive lukket ind til kamp for derefter at holde mund i 15 minutter. Det har mig bekendt aldrig reddet en truende regnskov eller dyreart...

Den mening har jeg vel lov at ytre på et debatforum?

Besvar