Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Meyhoff

Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Indlæg af Meyhoff »

Når vi på mandag drager til Odense Stadion i 23. spillerunde, er der planlagt protest i kampens første 15 minutter - præcis.. Dette er ikke en aktion imod FC Midtjylland, dens ledelse eller spillere men en aktion IMOD kamptidspunktet, da kamptidspunktet gør det svært for OS fans og følge klubben p.g.a. arbejde osv.

Der har efterårssæsonen igennem samt senest i kampen mellem Brøndby og Randers været gennemført stemningsboycot de første 15 minutter af kampen og kritiske bannere imod mandagskampe. Det har fået stor opmærksomhed i medierne og endda har visse spillere også udvist forståelse for fansene.

Når vi på mandag tager turen til Odense vil VI opfordre ALLE FC Midtjylland fans på tværs af grupperinger og uanset tilhørsforhold fraktionsmæssigt til at deltage i stemningsboycotten. Det vil sige absolut ingen former for stemning de første 15 minutter, når uret står på 15 minutter skal stemningen helt op som normalt ved kamp - men ikke før!

Spillertruppen vil blive informeret om stemningsboycotten så de ikke tror den er henvendt mod dem..

Indlægget er postet nu, så alle forhåbentlig når og ser det inden mandag.

Med håb om opbakning fra ALLE FC Midtjylland fans
Ultra Boys Midtjylland - PRO SØNDAG KL. 15:00

Brugeravatar
Kent

Re: Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Indlæg af Kent »

Jeg synes det er noget ævl.

Tv-stationerne har betalt knap 1 mia kr for rettighederne til at sende kampene. En aftale som klubberne gladeligt har accepteret. Derfor har tv-stationerne fuldt ud beslutningskompetence til at vælge hvornår kampene spilles. Den rettte instans at brokke sig til/demonstrere overfor er klubberne og ikke tv-stationerne.

Desuden er antallet af berørte fans minimalt, set ift den økonomiske gevinst. Hvad taler vi om for den konkrete kamps tilfælde? Der plejer måske at være omkring 200-300 fans i Odense....

Og hvorfor er det lige, at mandag er så forfærdelig? Vil der også være stemningsboycot mod onsdags- og torsdagskampe i dette forår? Det er vel det samme, når man nu går ind for, at kampene skal spille søndag kl. 15........ Jeg mindes dog ikke de helt store aktioner mod onsdags- og torsdagskampe......

In short: get a life.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Kent skrev:Jeg synes det er noget ævl.

Tv-stationerne har betalt knap 1 mia kr for rettighederne til at sende kampene. En aftale som klubberne gladeligt har accepteret. Derfor har tv-stationerne fuldt ud beslutningskompetence til at vælge hvornår kampene spilles. Den rettte instans at brokke sig til/demonstrere overfor er klubberne og ikke tv-stationerne.

Desuden er antallet af berørte fans minimalt, set ift den økonomiske gevinst. Hvad taler vi om for den konkrete kamps tilfælde? Der plejer måske at være omkring 200-300 fans i Odense....

Og hvorfor er det lige, at mandag er så forfærdelig? Vil der også være stemningsboycot mod onsdags- og torsdagskampe i dette forår? Det er vel det samme, når man nu går ind for, at kampene skal spille søndag kl. 15........ Jeg mindes dog ikke de helt store aktioner mod onsdags- og torsdagskampe......

In short: get a life.
Jeg kan simpelthen ikke forstå du mener det kan være rimeligt på en mandag at folk er nødt til at tage før fri fra arbejde for at følge deres ynglingshold på tribunen, måske ikke nødvendigvis i netop denne kamp, men havde vi som Randers skulle en tur til Brøndby på en mandag - så havde det været aktuelt. Nu har vi denne mandagskamp til at ytre vores mening og derfor skal dette gøres p.g.a. kamptidspunktet er der folk der vælger kampen fra og dette formindsker støtten til drengene på banen og det er ikke optimalt!
Jeg er også imod de andre dage du nævner men eksempelvis pokalfodbold kan nok ikke undgåes om eksempelvis onsdag/torsdag..

Du siger så klubben er den rette og brokke sig til, men klubben har jo bundet sig til aftalen og kan ikke på nuværende tidspunkt træde ud af den igen, derfor er det tv-stationernes øjne vi skal have åbnet..

Nu siger du klubberne gladeligt takkede ja til aftalen, men vidste de dengang at der ville blive flyttet kampe til mandage? (reelt spørgsmål for jeg ved det ikke)
Jeg mener og have læst at AGF også har været ude og brokke sig over deres mange kampe om mandagen(ret mig endelig hvis jeg tager fejl)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Meyhoff skrev: Jeg kan simpelthen ikke forstå du mener det kan være rimeligt på en mandag at folk er nødt til at tage før fri fra arbejde for at følge deres ynglingshold på tribunen, måske ikke nødvendigvis i netop denne kamp, men havde vi som Randers skulle en tur til Brøndby på en mandag - så havde det været aktuelt. Nu har vi denne mandagskamp til at ytre vores mening og derfor skal dette gøres p.g.a. kamptidspunktet er der folk der vælger kampen fra og dette formindsker støtten til drengene på banen og det er ikke optimalt!
Jeg er også imod de andre dage du nævner men eksempelvis pokalfodbold kan nok ikke undgåes om eksempelvis onsdag/torsdag..
Men hvis man vil have 1 mia i tv-penge, så kan det heller ikke undgåes at spille om mandagen. Alternative er at få færre penge - og det er der vist ikke nogen, der er interesseret i. Desudem har vi i masser af år spillet midtugekampe, både i turneringen, pokalen og Europa. Jeg har aldrig hørt nogen brokkke sig. Nu er det pludselig et problem, fordi er om mandagen. Det hænger ikke sammen for mig - det handler bare om vane. Og igen, så er det i sidste ende ekstemt få fans det handler om, især når man sammenligner med hvor mange flere fans, der så for lov til at følge deres hold via tv-skærmen. Vi skal ikke mange år tilbage, for at se folk tude over, at det kun var FCK og BIF, der blev vist i tv. Nu bliver alle hold vist, og eksponeringen af den enkelte klub har aldrig været større - og så er det også et problem. Jeg synes virkelig ikke det hænger sammen. Netto er der måske 10-15.000 flere FCM fans, der ser kampen mandag end der ellers ville være, hvis den blev spillet søndag kl. 15. Det kan jeg ikke se er et problem.
Meyhoff skrev:Nu siger du klubberne gladeligt takkede ja til aftalen, men vidste de dengang at der ville blive flyttet kampe til mandage? (reelt spørgsmål for jeg ved det ikke)
Ja.
Meyhoff skrev:Jeg mener og have læst at AGF også har været ude og brokke sig over deres mange kampe om mandagen(ret mig endelig hvis jeg tager fejl)
Og FCK og Brøndby var ude at brokke sig, dengang de skulle spille deres første mandagskamp overhovedet. For mig at se, er det rent tudefjæs og en indikation på, at de ikke har tænkt den aftale de har indgået igennem. Det er jo logisk, at nogle klubber vil få flere mandagskampe end andre, ligesom det sidste år var logisk, at en af FCK-BIF kampene ville blive sendt mandag. Det lå i aftalen.
Naturligvis er det sur røv at få mange mandagskampe. Det betyder noget for indtjeningen mv, for den enkelte klub, men det var ligesom det vilkår man indgik tv-aftalen på. Så har alle bare krydset fingre for, at det ikke blev dem, der stod med Sorteper.

Igen: Hvis man er imod mandagskampe, så er den skyldige part IKKE tvstationerne, men klubberne. Så ret protesten den vej i stedet.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Kent skrev:Men hvis man vil have 1 mia i tv-penge, så kan det heller ikke undgåes at spille om mandagen. Alternative er at få færre penge - og det er der vist ikke nogen, der er interesseret i. Desudem har vi i masser af år spillet midtugekampe, både i turneringen, pokalen og Europa. Jeg har aldrig hørt nogen brokkke sig. Nu er det pludselig et problem, fordi er om mandagen. Det hænger ikke sammen for mig - det handler bare om vane. Og igen, så er det i sidste ende ekstemt få fans det handler om, især når man sammenligner med hvor mange flere fans, der så for lov til at følge deres hold via tv-skærmen. Vi skal ikke mange år tilbage, for at se folk tude over, at det kun var FCK og BIF, der blev vist i tv. Nu bliver alle hold vist, og eksponeringen af den enkelte klub har aldrig været større - og så er det også et problem. Jeg synes virkelig ikke det hænger sammen. Netto er der måske 10-15.000 flere FCM fans, der ser kampen mandag end der ellers ville være, hvis den blev spillet søndag kl. 15. Det kan jeg ikke se er et problem.

Igen: Hvis man er imod mandagskampe, så er den skyldige part IKKE tvstationerne, men klubberne. Så ret protesten den vej i stedet.
De midtugekampe kom også efter man havde spillet lørdag/søndag, men nu ligger problemet vel også i at man hvis man tager brøndbys eksempel som lige er det bedste og mest aktuelle har kamp mandag, torsdag og igen søndag - det bliver utroligt mange kampe på meget kort tid, samtidig med fansene førhen kun havde en hverdagskamp(sjældent) hvor det kan/kunne have indflydelse på om man kunne arbejde fuldtid på dagen hvis man ville ud og støtte sit hold..

Nu er jeg typen som gerne vil følge mit hold på stadion i stedet for at sidde hjemme og se dem spille på tv, derfor vil jeg skide på(undskyld mig) om der er flere der kan se kampen på tv, da det ikke er det vigtigste for mig.. Da man spillede lørdag/søndag og nogen gange onsdag eller torsdag var det langt nemmere og følge sit hold da man havde weekend når langt de fleste kampe blev spillet og derfor blev kalenderen bare tilpasset kampprogrammet, det er væsentligt sværere og rykke rundt på arbejdstider og hvad man ellers har af ting i hverdagen, jeg træner eksempelvis selv ungdomsspillere i fodbold faste dage hver uge og det gør jeg ikke kan se fcm fordi de ikke spiller i weekenden..
Tror ikke på den med 10-15.000 mere der ser midtjylland kampen end hvis den var søndag kl. 15:00 eksempelvis? Muligvis en del flere via tv, men for mig er det fuldstændig ligegyldigt da det er på stadion man støtter holdet..

Du siger så klubben er den rette og brokke sig til - det har du helt ret i, men klubben har jo bundet sig til aftalen og kan ikke på nuværende tidspunkt træde ud af den igen, derfor er det tv-stationernes øjne vi skal have åbnet så man forhåbentlig kunne slippe for det eksempelvis efter sommerferien til tv-aftalen løber ud hvor klubberne så forhåbentlig har fundet ud af fansene ikke er vilde med de kampe.. Jeg tror faktisk de fleste klubber efterhånden har fundet ud af dette bl.a. via disse protester og DERFOR tror jeg på at vi næste gang ser flere klubber sætte sig imod mandagskampe (kald mig bare naiv)

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Vil opfordre til at give den gas fra start. Det er simpelthen noget tuderi det her. Jeg kommer selv på stadion i hvergang og er os med på udebane af og til og regner med at tage med til OB. Meyhoff kan godt være det er på stadion man støtter spillerne men der er os nogen der skal betale løn og der er de tv penge en stor del af det. Har ikke selv haft nogen problemer med mandags kampe overhovedet har bare tilpasset mig det! Det har alle dem jeg ser bold med gjort så kan andre vel os? Og de kommer både fra vejle, holstebro sunds osv osv med vidt forskellige jobs.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg må også indrømme at jeg synes også det er en værre gang pjat, fordi det netop er så dobbelt på en eller anden måde. Altså, det er jo som Kent siger, kun mandagskampe der åbenbart er et problem. Hvad med de næste runder, hvor der spilles onsdag/torsdag for at blive klar til VM?

I øvrigt er det jo ikke noget der er nogen der får noget ud af og da slet ikke spillerne, som måske nok har udtrykt forståelse, men samtidig også beklager det.....
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes bare vi skal være glade for, at nogen vil give så stort et beløb for at sende superligaen i TV.

I disse økonomisk svære tider, kunne det hurtigt ændre sig, og da næsten alle klubberne allerede nu har massive problemer med regnskaberne, hvordan ville det så ikke blive hvis TV aftalen forsvandt?

Det er selvfølgelig træls for dem som gerne vil med til udekampene.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Jesper-Sunds skrev:Vil opfordre til at give den gas fra start. Det er simpelthen noget tuderi det her. Jeg kommer selv på stadion i hvergang og er os med på udebane af og til og regner med at tage med til OB. Meyhoff kan godt være det er på stadion man støtter spillerne men der er os nogen der skal betale løn og der er de tv penge en stor del af det. Har ikke selv haft nogen problemer med mandags kampe overhovedet har bare tilpasset mig det! Det har alle dem jeg ser bold med gjort så kan andre vel os? Og de kommer både fra vejle, holstebro sunds osv osv med vidt forskellige jobs.
Jeg håber du vil respektere protesten i stedet for at modarbejde en kamp for fans landet over og ikke kun os i det midtjyske.. Det er fodboldfans over hele landet dette går udover..
Hvis du ser det i et større perspektiv end dit eget og de venner du ser bold med, kan du vel regne ud det ikke kan lade sig gøre for alle og tilpasse deres job til mandagskampe i forhold til kampe lørdag/søndag. Nu er vi "heldige" at mandagskampen er i Odense hvor der ikke er så langt, men en tur til eksempelvis en af de sjællandske klubber havde forhindret rigtig mange i at komme derover, jeg håber du vil kigge ud over dig og dine venners tilpasning og i stedet deltage i boycotten som støtte til dine medfans som har problemer med at nå disse mandagskampe uden det har indflydelse på jobbet.. Bare fordi dig og dine venner kan tilpasse det er det ikke sikkert alle andre kan!

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Meyhoff skrev:
Jesper-Sunds skrev:Vil opfordre til at give den gas fra start. Det er simpelthen noget tuderi det her. Jeg kommer selv på stadion i hvergang og er os med på udebane af og til og regner med at tage med til OB. Meyhoff kan godt være det er på stadion man støtter spillerne men der er os nogen der skal betale løn og der er de tv penge en stor del af det. Har ikke selv haft nogen problemer med mandags kampe overhovedet har bare tilpasset mig det! Det har alle dem jeg ser bold med gjort så kan andre vel os? Og de kommer både fra vejle, holstebro sunds osv osv med vidt forskellige jobs.
Jeg håber du vil respektere protesten i stedet for at modarbejde en kamp for fans landet over og ikke kun os i det midtjyske.. Det er fodboldfans over hele landet dette går udover..
Hvis du ser det i et større perspektiv end dit eget og de venner du ser bold med, kan du vel regne ud det ikke kan lade sig gøre for alle og tilpasse deres job til mandagskampe i forhold til kampe lørdag/søndag. Nu er vi "heldige" at mandagskampen er i Odense hvor der ikke er så langt, men en tur til eksempelvis en af de sjællandske klubber havde forhindret rigtig mange i at komme derover, jeg håber du vil kigge ud over dig og dine venners tilpasning og i stedet deltage i boycotten som støtte til dine medfans som har problemer med at nå disse mandagskampe uden det har indflydelse på jobbet.. Bare fordi dig og dine venner kan tilpasse det er det ikke sikkert alle andre kan!
Sidste gang jeg var med i eks parken var vi 8 stykker..........
Synes stadig det er noget pjat. Og hvad med du selv ser efter vores medfans? Hvis mandags kampene blir droppet og man så ikke kan se sit hold i tvet ? Der er mange hold der har fans sprædt rundt om i landet der gerne vil følge deres hold? Så 4 stykker mere med i parken er vigtigere end et par tusind der vil følge med i tv?

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Jesper-Sunds skrev:Sidste gang jeg var med i eks parken var vi 8 stykker..........
Synes stadig det er noget pjat. Og hvad med du selv ser efter vores medfans? Hvis mandags kampene blir droppet og man så ikke kan se sit hold i tvet ? Der er mange hold der har fans sprædt rundt om i landet der gerne vil følge deres hold? Så 4 stykker mere med i parken er vigtigere end et par tusind der vil følge med i tv?
Det er IMO fuldstændig ligemeget om kampene kan ses i tv, man støtter holdet på tribunen og ikke ved at sidde derhjemme og se kampen.. Jeg tror ærligt talt også spillerne er fuldstændig ligeglade med om hr og fru jensen kan følge kampen i tv, da de selvfølgelig langt hellere vil have støtte/opbakning på stadion og det kan meget bedre lade sig gøre hvis kampene spilles i weekenden og ikke på hverdage hvor langt størstedelen arbejder - det er faktum!

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

det er også meget fint men det er så ikke os allesammen der har hverken tid eller råd til det....Og hvad skal vi så gøre?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

jakobV

Indlæg af jakobV »

Meyhoff skrev:Det er IMO fuldstændig ligemeget om kampene kan ses i tv, man støtter holdet på tribunen og ikke ved at sidde derhjemme og se kampen.. Jeg tror ærligt talt også spillerne er fuldstændig ligeglade med om hr og fru jensen kan følge kampen i tv, da de selvfølgelig langt hellere vil have støtte/opbakning på stadion og det kan meget bedre lade sig gøre hvis kampene spilles i weekenden og ikke på hverdage hvor langt størstedelen arbejder - det er faktum!
Du snakker om at vi andre skal se det et større perspektiv, prøv selv ;)
Det her handler ikke om hvad spilleren helst vil have. Kan du virkelig ikke se det positive i at flere tusinde FCM-fans får mulighed for at se kampen i og med den bliver sendt i TV?
- Og selvom så kamptidspunktet skulle blive rykket, tror jeg ikke du vil se en markant ændring i tilskuertallet.

Lær og lev med det! Det hele er ikke tilrettelagt efter dig som gerne vil se den live, men derimod til folk som gerne vil se den på TV, her er der altså ingen problemer.

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Meyhoff skrev:
Jesper-Sunds skrev:Sidste gang jeg var med i eks parken var vi 8 stykker..........
Det er IMO fuldstændig ligemeget om kampene kan ses i tv, man støtter holdet på tribunen og ikke ved at sidde derhjemme og se kampen.. Jeg tror ærligt talt også spillerne er fuldstændig ligeglade med om hr og fru jensen kan følge kampen i tv, da de selvfølgelig langt hellere vil have støtte/opbakning på stadion og det kan meget bedre lade sig gøre hvis kampene spilles i weekenden og ikke på hverdage hvor langt størstedelen arbejder - det er faktum!
Yep spillerne er sikkert lige glade med om der står 200 tusind eller 100 tusind på deres løn seddel...

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

jakobV skrev:
Meyhoff skrev:Det er IMO fuldstændig ligemeget om kampene kan ses i tv, man støtter holdet på tribunen og ikke ved at sidde derhjemme og se kampen.. Jeg tror ærligt talt også spillerne er fuldstændig ligeglade med om hr og fru jensen kan følge kampen i tv, da de selvfølgelig langt hellere vil have støtte/opbakning på stadion og det kan meget bedre lade sig gøre hvis kampene spilles i weekenden og ikke på hverdage hvor langt størstedelen arbejder - det er faktum!
Du snakker om at vi andre skal se det et større perspektiv, prøv selv ;)
Det her handler ikke om hvad spilleren helst vil have. Kan du virkelig ikke se det positive i at flere tusinde FCM-fans får mulighed for at se kampen i og med den bliver sendt i TV?
- Og selvom så kamptidspunktet skulle blive rykket, tror jeg ikke du vil se en markant ændring i tilskuertallet.

Lær og lev med det! Det hele er ikke tilrettelagt efter dig som gerne vil se den live, men derimod til folk som gerne vil se den på TV, her er der altså ingen problemer.
Så du tror ikke at hvis kampen bliver spillet en lørdag eller søndag så vil der være flere tilskuere på stadion ?? hmm, den tror jeg ikke på..

Problemet er jo netop man ikke tager hensyn til klubbernes fans, de fans som uge efter uge gerne vil følge deres klub på de danske stadioner, et kamptidspunkt på en mandag aften gør det meget svært for dem og følge klubben p.g.a. arbejde, familieliv osv., på dagen kan man blive nødt til at tage fri før hvis vi eksempelvis havde haft en udekamp mod bif,fck, fcn eller hb køge og man vil komme meget sent hjem hvilket ville have indflydelse på næste dags arbejdsindsats.. Jeg kan ikke forstå i synes det er så vigtig at kampen vises på tv så folk kan se den der i stedet for at der bliver taget hensyn til klubbernes fans, dem som støtter klubben på stadion OGSÅ på udebane så de kan se kampen på stadion..

Besvar