Målsætning forår
Målsætning forår
Set i forhold til foråret første kampe tænkte jeg, om vi kunne tillade os at sætte en mere ambitiøs målsætning for foråret. Jeg syntes, at de to første kampe har budt på en meget opløftende indsats. Specielt det, at vi har fået styr på defensiven giver, logisk nok, bedre muligheder for at skrabe endnu flere point sammen. Jeg føler bestemt, at de hold som ligger lige over os på ingen måde har gjort det særlig godt.
Hvis vi ser lidt på stillingen så er der faktisk kun 7 point op til 4. pladsen(hvis silkeborg ikke får point i aften) Efter næste runde, hvor vi tager til silkeborg og giver dem en på kasketten, så er vi kun 4 efter dem!! Jeg siger, at hvis vi fortsætter de gode takter er ihvertfald 4. pladsen indenfor rækkevide, så må vi håbe at Esbjerg også går i stå. Vores nærmeste konkurrenter er ikke så skræmmende syntes jeg.
AGF har for mange skader til at være med
Aab scorer for lidt
Brøndby fungerer det heller ikke rigtig for.
Silkeborg og Esbjerg tror jeg ikke kan blive ved med at overraske.
K V U T Mål Point
1 FC København 20 13 4 3 38-11 43
2 OB 20 11 7 2 32-20 40
3 Esbjerg fB 20 10 7 3 33-22 37
4 Silkeborg 19 9 5 5 34-21 32
5 AaB 20 8 4 8 22-18 28
6 Brøndby IF 20 8 4 8 36-35 28
7 AGF 19 7 6 6 24-28 27
8 FC Midtjylland 20 7 4 9 26-33 25
9 SønderjyskE 20 6 6 8 17-20 24
10 FC Nordsjælland 20 7 3 10 22-26 24
11 Randers FC 20 1 7 12 13-33 10
12 HB Køge 20 1 5 14 17-47 8
Hvis vi ser lidt på stillingen så er der faktisk kun 7 point op til 4. pladsen(hvis silkeborg ikke får point i aften) Efter næste runde, hvor vi tager til silkeborg og giver dem en på kasketten, så er vi kun 4 efter dem!! Jeg siger, at hvis vi fortsætter de gode takter er ihvertfald 4. pladsen indenfor rækkevide, så må vi håbe at Esbjerg også går i stå. Vores nærmeste konkurrenter er ikke så skræmmende syntes jeg.
AGF har for mange skader til at være med
Aab scorer for lidt
Brøndby fungerer det heller ikke rigtig for.
Silkeborg og Esbjerg tror jeg ikke kan blive ved med at overraske.
K V U T Mål Point
1 FC København 20 13 4 3 38-11 43
2 OB 20 11 7 2 32-20 40
3 Esbjerg fB 20 10 7 3 33-22 37
4 Silkeborg 19 9 5 5 34-21 32
5 AaB 20 8 4 8 22-18 28
6 Brøndby IF 20 8 4 8 36-35 28
7 AGF 19 7 6 6 24-28 27
8 FC Midtjylland 20 7 4 9 26-33 25
9 SønderjyskE 20 6 6 8 17-20 24
10 FC Nordsjælland 20 7 3 10 22-26 24
11 Randers FC 20 1 7 12 13-33 10
12 HB Køge 20 1 5 14 17-47 8
-
Andersbknudsen
Re: Målsætning forår
Vi skal ikke begynde at tænke på 4 pladser. VI er stadig igang med en opbygning.
Vi skal tage et skridt afgangen og så komme videre der fra. Vi har lige haft 2 gode kampe og skal kæmpe videre derfra. En plads i midten vil være godt. Hvis vi når der til så tænker vi videre derfra.
et skridt afgangen!
Vi skal tage et skridt afgangen og så komme videre der fra. Vi har lige haft 2 gode kampe og skal kæmpe videre derfra. En plads i midten vil være godt. Hvis vi når der til så tænker vi videre derfra.
et skridt afgangen!
Målet må være top 6 og alt bedre end det er bare positivt! 
Personligt tror jeg ikke Agf har noget at gøre mod Silkeborg i aften, og så er vi altså 10 point efter Silkeborg! Top 5 kan sagtens nåes, men at tro på at vi når Esbjerg er lige lovlig optimistisk
Personligt tror jeg ikke Agf har noget at gøre mod Silkeborg i aften, og så er vi altså 10 point efter Silkeborg! Top 5 kan sagtens nåes, men at tro på at vi når Esbjerg er lige lovlig optimistisk
Høvdingen af Herning
Top 6 må være målet og alt over er som før nævnt kun bonus!
Og så må pokalen være et mål også. Flere gode hold er røget ud af allerede og det ser ikke umuligt ud at komme langt med de hold der er tilbage..
Og så må pokalen være et mål også. Flere gode hold er røget ud af allerede og det ser ikke umuligt ud at komme langt med de hold der er tilbage..
"Hvis ikke fodbold fandtes, ville vi alle være frustrede fodboldspillere" - Mick Lyons.
- Jesper-Sunds
Lad os nu lige se de næste par kampe hvordan det går. Og helst tage 1 kamp af gangen.. Vi mangler stadig at se de os kan på udebane 
Ja hvis vi skal have fuldt udbytte af gårsdagens flotte sejr. Ville det være lækkert hvis følgende hold vandt eller spillede uafgjort. (FCK, OB, Køge og Randers)
FCK er stærke for tiden og OB SKAL igang nu så jeg håber og tror de kan vinde deres kampe
Og hvis Køge og Randers bare kan hente uafgjort vil det være en klar fordel for os.
(ps syntes igen at side 225 på tv2's tekst-tv er spændene lænsning)
FCK er stærke for tiden og OB SKAL igang nu så jeg håber og tror de kan vinde deres kampe
Og hvis Køge og Randers bare kan hente uafgjort vil det være en klar fordel for os.
(ps syntes igen at side 225 på tv2's tekst-tv er spændene lænsning)
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
-
Thomas Lund
Belært af fortidens synder, vil jeg nøjes med at konstatere, at nogle af de grundlæggende dyder et hold som minimum skal have for at vinde mesterskaber og pokaler, 100 % fight og vilje, et fornuftigt pasningsspil og individualister der kan afgøre en kamp, er ved at indfinde sig i truppen.
Det er svært ikke at begynde at spekulere i hvilke holde, der skal tabe og vinde for at FCM kan komme op på den 4. plads, der giver adgang til Europa League, når vi har fået syv point i tre kampe og der vil sikkert være nogle, der allerede nu forventer at vi kører SønderjyskE over på torsdag.
Vi har også haft marginalerne med os, så det kan hurtigt knække den modsatte vej og derfor vil jeg ikke have for store drømme, men bare støtte mit hold og håbe på at udviklingen fortsætter og at vi samtidig rammer dagen i pokalkampene. Så skal vi nok spille i Europa næste sæson og samtidig klare os fornuftigt i ligaen.
Lund
Det er svært ikke at begynde at spekulere i hvilke holde, der skal tabe og vinde for at FCM kan komme op på den 4. plads, der giver adgang til Europa League, når vi har fået syv point i tre kampe og der vil sikkert være nogle, der allerede nu forventer at vi kører SønderjyskE over på torsdag.
Vi har også haft marginalerne med os, så det kan hurtigt knække den modsatte vej og derfor vil jeg ikke have for store drømme, men bare støtte mit hold og håbe på at udviklingen fortsætter og at vi samtidig rammer dagen i pokalkampene. Så skal vi nok spille i Europa næste sæson og samtidig klare os fornuftigt i ligaen.
Lund
Jeg synes vi lige skal være lidt realistiske. At vi har vundet 2 kampe, gør ikke at vi skal sætte næsen op efter mere. Nu begynder midtugekampene og det betyder, at vi de næse 5-6 uger skal spille 2 kampe om ugen. Dvs at truppen vil blive slidt og vi derfor skal til at rotere med spillere - og så er det altså meget unge og uerfarne spillere, der vil komme på banen. Samtidig vil der være 100% fokus på pokalen, og derfor ofrer vi med glæde nogle point i ligaen, for at nå langt i den. Derfor tror jeg ikke, at vi skal forvente det helt store i ligaen. Om 1 måned vil vi have en langt bedre billede af, hvad vi skal forvente af slutplacering. For mig er en 6. plads målet, så vi får den ekstra hjemmekamp. Dermed ikke sagt, at vi ikke skal gå efter fx 4. pladsen, hvis det viser sig muligt - og det ville være en fryd at snuppe den fra SIF i sidste spillerunde - men jeg tror ikke på det - Der er for mange hold, der skal gå ned og få færre point end os, for at det kan lade sig gøre.
En pokalfinale og en 6. plads, så er sæsonen rimelig reddet. Det burde også være realistisk - HVIS Franks skade kun holder ham ude til senest pokalsemifinalerne. Ellers tror jeg det bliver MEGET svært.
En pokalfinale og en 6. plads, så er sæsonen rimelig reddet. Det burde også være realistisk - HVIS Franks skade kun holder ham ude til senest pokalsemifinalerne. Ellers tror jeg det bliver MEGET svært.
Kent har ret. Det er for tidligt at begynde at kigge opad i tabellen. En fin start på en kort forårs season. Fokus må klart være pokalen samt erfaring og sammespilning af de unge på holdet.
Ser man på det restende program så er det ikke realistisk at tror at vi kan hente point nok til en top 4 og dermed som Kent skriver må det en 6 plads være målet så vi får en ekstra hjemme kamp.
Pokalen dermodser ikke spændende ud for vores vedkommende. Jeg tror at OB, Silkeborg, SE og FCM går videre. Af de hold har OB meget på spil ift. DM guld og med det tætte program kan det være vores fordel. De øvrige hold bør vi kun slå hvis vi bliver forskånet for skader og viser den fight og vilje fra de først 3 kampe i foråret.
Vi må efterhånden også ha' sparet op til den pokal efterhånden
Eneste minus er Frank's skade.
Ser man på det restende program så er det ikke realistisk at tror at vi kan hente point nok til en top 4 og dermed som Kent skriver må det en 6 plads være målet så vi får en ekstra hjemme kamp.
Pokalen dermodser ikke spændende ud for vores vedkommende. Jeg tror at OB, Silkeborg, SE og FCM går videre. Af de hold har OB meget på spil ift. DM guld og med det tætte program kan det være vores fordel. De øvrige hold bør vi kun slå hvis vi bliver forskånet for skader og viser den fight og vilje fra de først 3 kampe i foråret.
Vi må efterhånden også ha' sparet op til den pokal efterhånden
Eneste minus er Frank's skade.
Denne tråd er jo et perfekt eksempel på hvad man ikke skal gøre..
15. marts vil man have sat målsætningen højt for foråret, i stedet for at holde fokus på at få sammenspillet fremtidens hold, samt få fundet ud af hvem der ikke skal være en del af fremtidens hold.. Det må da være det der er målet med foråret, få prøvet de unge af - hvem kan/hvem kan ikke begå sig..
Under en uge efter man begynder og vil hæve målsætningen bliver Frank skadet, så ender vi i en hel ny situation, så kun godt målsætningen ikke er blevet hævet, målet med foråret håber jeg virkelig på er at få fundet de spillere der er fremtid i, og så til sommer få sendt resten videre samt forstærke sig hvis det er muligt OG nødvendigt(evt. fri transfere).. IMO skal alt om placeringer i tabellen glemmes, vi bliver ikke mestre, ender ikke i toppen og rykker heller ikke ned, så fokus må være på spillet og spillerne..
Det eneste sted hvor der virkelig skal satses udelukkende på resultater fremfor spillet er efter min mening i pokalen.. Jeg vil i parken kr. himmelfartsdag
15. marts vil man have sat målsætningen højt for foråret, i stedet for at holde fokus på at få sammenspillet fremtidens hold, samt få fundet ud af hvem der ikke skal være en del af fremtidens hold.. Det må da være det der er målet med foråret, få prøvet de unge af - hvem kan/hvem kan ikke begå sig..
Under en uge efter man begynder og vil hæve målsætningen bliver Frank skadet, så ender vi i en hel ny situation, så kun godt målsætningen ikke er blevet hævet, målet med foråret håber jeg virkelig på er at få fundet de spillere der er fremtid i, og så til sommer få sendt resten videre samt forstærke sig hvis det er muligt OG nødvendigt(evt. fri transfere).. IMO skal alt om placeringer i tabellen glemmes, vi bliver ikke mestre, ender ikke i toppen og rykker heller ikke ned, så fokus må være på spillet og spillerne..
Det eneste sted hvor der virkelig skal satses udelukkende på resultater fremfor spillet er efter min mening i pokalen.. Jeg vil i parken kr. himmelfartsdag
- Mini Bager
AmenMeyhoff skrev:Denne tråd er jo et perfekt eksempel på hvad man ikke skal gøre..
Det eneste jeg gerne vil tilføje, er at jeg kunne rigtig godt tænke mig at holdet går efter top 6 (det gør de nok også), så vi kan få den ekstra hjemmekamp til næste sæson.
Men hovedmålet må være pokalen. Nu må det sgu være vores tur til at tage den med hjem. Vi kan da i det mindste ikke rende ind i Brøndby i finalen
Lige til orientering, så giver 4.pladsen ikke Europa League kvalifikation..